Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2006, 11:01   #41
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Mensen uit andere landen die naar belgë emigreren kan je niet tegenhouden, maar wat is er mis met onze cultuur dat ze die niet willen aannemen en persé hunne cultuur willen promoten.
Dat vraag ik me ook af.; en voor diegene die er huidskleur bijsleuren... als dat je enige argument is. van Boxel , Van zele en vele andere Vb'er shebebn ook een andere huidskleur. Daar heeft het NIET maar dan ook NIETS mee te maken.

Een multiculturele samenleving werkt nergens. het is zoals andev hier zegt er moet diversiteit zijn binnne één leitcultuur. indien je toelaat dat andere (dominante) culturen zich evenzeer ontwikkelen als de autochtone cultuur dan verdwijnt de laatste.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 juli 2006 om 11:01.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:03   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Multiculturele samenleving wil dus zeggen : alle culturen evenwaardig.

Maar dat zou dan ook willen zeggen dat bvb. islams een ander rechtssysteem zouden mogen hebben dan het onze. Want anders zou hun cultuur niet als evenwaardig beschouwd worden. Dus dat wil dan zeggen dat de sharia bvb hier ook zou moeten toegepast worden....
Niet volgens mijn definitie Wie zei dat nu weer?
Multicultuur wil zeggen dat andere culturen in onze cultuur binnenkomen, maar waarbij de oorspronkelijke cultuur wel de dominante blijft.
Dat versta ik en de N-VA eronder... maar ja, niet mijn fout dat sommigen onder jullie zo graag jullie eigen gelijk halen, hoewel jullie met zulke argumentatie publiekelijk afgemaakt zouden worden (figuurlijk dan).
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:04   #43
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jong N-VA'er
Oh dan ben je pas een beter mens!
Doe gewoon hetzelfde als hen... maar je bent dan wel geen haar beter


zijn wij beter dan... ?

Die zit ... en voor hij weer begint te janken over huidskleur; Er stappen mensen uit andere partijen emt een andere huidskleur over naar het VB.
Maar het zijn mensen die zich inzetten voor vlaanderen en die vlaming zijn onder de vlamingen. geen vertegenwoordigers van een andere cultuur die allerlei rechten opeisen voor die cultuur.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:04   #44
damned
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dus jij stelt onze wetten boven die van hen ??? Dan ben je een racist he.

Je moet kiezen he. Je kiest ofwel de multicul met al zijn voor en nadelen... ofwel zeg je neen in Vlaanderen is het de Vlaamse cultuur en zijn wetten die het voor het zeggen hebben.
als ik me niet vergis kennen wij hier een scheiding van kerk en staat, dat is het vertrekpunt voor gelijk welke "onderhandeling". een religie kan nooit de wetten van een land naast zich neerleggen.
ik vind trouwens in deze hele thread dat dat verschil niet gezien wordt.
eerste de wet, dat is toch VB hé? law and order.
en als de wet bvb. zegt geen hoofddoeken (zoals in turkije) dan IS dat zo.
hoewel mij die hoofddoeken niet storen, mijn tante nonneke draagt ook een hoofddoek.

Damned
damned is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:04   #45
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

In de perfecte multiculturele samenleving moet het dan ook perfect kunnen dat we op de grote markt in Antwerpen iemand een moslim laten afranselen met zweepslagen om de misdaden die hij beging. Dat is nu eenmaal de moslim zijn cultuur he.

Ook zou een steniging op tijd een stond echt wel een mooie verrijking zijn van het culturele uitgangsleven...

Want we gaan ons die islamitische geneugten toch niet ontzeggen omdat wij dat barbaars vinden. Wie zijn wij om die mensen hun gewoonten barbaars te vinden.
Als wij dat barbaars vinden... dan zijn wij gewoon racisten.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:05   #46
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook af.; en voor diegene die er huidskleur bijsleuren... als dat je enige argument is. van Boxel , Van zele en vele andere Vb'er shebebn ook een andere huidskleur. Daar heeft het NIET maar dan ook NIETS mee te maken.

Een multiculturele samenleving werkt nergens. het is zoals andev hier zegt er moet diversiteit zijn binnne één leitcultuur. indien je toelaat dat andere (dominante) culturen zich evenzeer ontwikkelen als de autochtone cultuur dan verdwijnt de laatste.
Eh ilfalco nu moet ik eens goed lachen, want het lijkt wel heel sterk op wat De Wever zelf zei op dat asielcongres dit weekend!
"Er moet diversiteit zijn binnen een bepaalde cultuur, zonder dat deze dreigt opgeheven te worden"
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:05   #47
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat is het punt niet. Desiderius wil zijn neoliberaal plan laten doordrukken door het racisme gelijk te stellen aan het herverdelingsysteem. De Vlaamse arbeiders verliezen hun rechten omdat de neoliberale kaste kennelijk het voordeel inziet om de fraude van een klein gedeelte te legitimeren als het falen van het geheel.

Een stompzinnige redenering, en tevens ook een waarschuwing dat je met VB-retoriek ook wel eens in eigen been kan bijten.
Het rooie nest vertegenwoordigt al een hele tijd "de arbeider" niet meer; die arbeider weet goed genoeg wie hem het vel van de rug sleurt en wat hij daarvoor (niet of binnekort niet meer) voor terug zal krijgen. De Vlaamse arbeider heeft recht op een SZ met geld in kas; heeft recht op objectieve uitkeringen wanneer hij die nodig heeft i.p.v. de repressieve betutteling vandaag.

En nogmaals: wie niet bijdraagt tot de SZ en in armoede verkeert, is aangewezen op de "echte" herverdeling. We hebben daar de OCMW's voor. Laat daar de dynamiek maar eens ten volle spelen. Veel problemen zullen zich vanzelf oplossen, zonder noemenswaardige "onrechtvaardige" bloedbaden aan te richten.

Nu ik eraan denk, loopt hier ook een interessante gedachtenwisseling:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=18
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:05   #48
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Dat de voorstanders maar eens zeggen waar er een echte multiculturele samenleving bestaat?
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:06   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damned Bekijk bericht
als ik me niet vergis kennen wij hier een scheiding van kerk en staat, dat is het vertrekpunt voor gelijk welke "onderhandeling". een religie kan nooit de wetten van een land naast zich neerleggen.
ik vind trouwens in deze hele thread dat dat verschil niet gezien wordt.
eerste de wet, dat is toch VB hé? law and order.
en als de wet bvb. zegt geen hoofddoeken (zoals in turkije) dan IS dat zo.
hoewel mij die hoofddoeken niet storen, mijn tante nonneke draagt ook een hoofddoek.

Damned
Sorry Damned maar in de islam is die scheiding er niet (op een zeldzame uitzondering..) maar wie zegt dat wij daarom het recht hebben om die mensen hun cultuur niet te laten beleven ?

Wetten zijn trouwens ook meestal cultureel ontstaan he... dus ook wetten behoren tot de cultuur vind ik.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:07   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Volgende stap: niet alleen deportatie van islamieten, maar ook van Nederlanders, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Engelsen, Aziaten, Amerikanen, enz...?

Want dat is OOK multicul...
Niet helemaal. Zij passen zich namelijk aan in het land waar ze gaan wonen.
Zij konden trouwens ook nooit hun eigen nationaliteit behouden naast de onze, noch dat ze ooit stemrecht kregen als binnen-europese vreemdelingen. Dat kregen ze pas toen de buiten-europese nationaliteitsweigeraars dienstig werden voor de rooien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:08   #51
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dat is net het probleem van één groep, dat is wat wij nu allang zo willen duidelijk maken! Met Aziaten last? Neen? Italianen? Neen?
Maar als we over moslims beginnen, ai ai...
Tuurlijk zit daar een probleem, maar ik wist niet dat zij ook ALLE migranten vertegenwoordigen... en op dat vlak zijn sommigen zo kortzichtig dat ik heb een nieuwe bril aanraad.
Natuurlijk vertegenwoordigen de moslims niet alle migranten, maar je zegt het zelf, het is juist met die ene groep waar de meeste problemen zitten en voor de grootste overlast zorgen en steeds in een negatief daglicht in het nieuws komen, gewoon omdat volgens mij hunne cultuur volledig indruist tegen de onze.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:09   #52
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Volgende stap: niet alleen deportatie van islamieten, maar ook van Nederlanders, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Engelsen, Aziaten, Amerikanen, enz...?

Want dat is OOK multicul...
Een beetje zoals er "goede" cholesterol en "slechte" cholesterol is, nietwaar... Niet alles moet verdwijnen, alleen wat stoort.
Zeer interessante manier van discussiëren: bij alles wat niet past in het kraam sleuren we er meteen deportatie, nazi's, racisme enz bij. Bedelf de werkelijkheid onder een hoop niet terzake doende en valse argumenten, tot "het probleem" erin verdrinkt.
Spijtig genoeg voor sommigen krijgen meer en meer mensen inzicht en informatie over bepaalde problemen, ook al doet een bepaalde media zijn/haar best om alleen of vooral te vertellen wat in het multiculturele kraam past...
Het resultaat daarvan ziet men straks weer in de stemhokjes.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:09   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet helemaal. Zij passen zich namelijk aan in het land waar ze gaan wonen.
Zij konden trouwens ook nooit hun eigen nationaliteit behouden naast de onze, noch dat ze ooit stemrecht kregen als binnen-europese vreemdelingen. Dat kregen ze pas toen de buiten-europese nationaliteitsweigeraars dienstig werden voor de rooien.
en wie zegt dat het grootste gedeelte van de moslims zich niet aanpassen??? omdat er problemen zijn met bepaalde jongeren, is de gehele gemeenschap slecht??
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:09   #54
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet helemaal. Zij passen zich namelijk aan in het land waar ze gaan wonen.
Zij konden trouwens ook nooit hun eigen nationaliteit behouden naast de onze, noch dat ze ooit stemrecht kregen als binnen-europese vreemdelingen. Dat kregen ze pas toen de buiten-europese nationaliteitsweigeraars dienstig werden voor de rooien.
Ooit al eens in de euocratische wijken in de Brusselse rand gewandeld? Ik kan ze moeilijk aangepaste burgers noemen.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:09   #55
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

[quote]"Er moet diversiteit zijn binnen een bepaalde cultuur, zonder dat deze dreigt opgeheven te worden"[/QUO

binnen een bepaalde cultuur? Waarom spreekt hij dan van multicultuur?

multicultuur zorgt er juist voor dat de autochtone cultuur in de verdukking raakt. Het is geen NOODZAAK. 30 jaar geleden sprak men niet over multicultuur.En was het hier toen zo slecht
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:10   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

[quote=ilfalco;1800518]
Citaat:
"Er moet diversiteit zijn binnen een bepaalde cultuur, zonder dat deze dreigt opgeheven te worden"[/QUO

binnen een bepaalde cultuur? Waarom spreekt hij dan van multicultuur?

multicultuur zorgt er juist voor dat de autochtone cultuur in de verdukking raakt. Het is geen NOODZAAK. 30 jaar geleden sprak men niet over multicultuur.En was het hier toen zo slecht
het is niet omdat er niet over spraken, dat het er niet was.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:12   #57
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Zeer interessante manier van discussiëren: bij alles wat niet past in het kraam sleuren we er meteen deportatie, nazi's, racisme enz bij. Bedelf de werkelijkheid onder een hoop niet terzake doende en valse argumenten, tot "het probleem" erin verdrinkt.
Spijtig genoeg voor sommigen krijgen meer en meer mensen inzicht en informatie over bepaalde problemen, ook al doet een bepaalde media zijn/haar best om alleen of vooral te vertellen wat in het multiculturele kraam past...
Het resultaat daarvan ziet men straks weer in de stemhokjes.

idd allicht geleerd van Dewever ... die grijpt ook steeds terug naar WO2. Of naar scheldwoorden als hoer of mestkever.Het enieg waar je bij die ekrel zeker van bent als hij iets beloofd is dat hij juist het tegenovergetselde zal doen. Of het nu gaat over nooit met spa te regeren of kartelgesprekken met vld.


Decrem is trouwens ook GEEN voorstander van de multicul.

Trouwens nu schiet er me nog een interessante poll vraag binnen?

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 juli 2006 om 11:14.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:19   #58
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het rooie nest vertegenwoordigt al een hele tijd "de arbeider" niet meer; die arbeider weet goed genoeg wie hem het vel van de rug sleurt en wat hij daarvoor (niet of binnekort niet meer) voor terug zal krijgen. De Vlaamse arbeider heeft recht op een SZ met geld in kas; heeft recht op objectieve uitkeringen wanneer hij die nodig heeft i.p.v. de repressieve betutteling vandaag.

En nogmaals: wie niet bijdraagt tot de SZ en in armoede verkeert, is aangewezen op de "echte" herverdeling. We hebben daar de OCMW's voor. Laat daar de dynamiek maar eens ten volle spelen. Veel problemen zullen zich vanzelf oplossen, zonder noemenswaardige "onrechtvaardige" bloedbaden aan te richten.

Nu ik eraan denk, loopt hier ook een interessante gedachtenwisseling:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=18
De SZ is ook echte herverdeling, het dient alle arbeiders en wordt door de werkende bevolking gedragen. Voor jou, als kapitalist, kan dat klinken als een repressief systeem, voor mij is dit een elementaire vorm van sociale rechtvaardigheid. Wanneer mensen niet meer kunnen bijdragen aan de SZ door structurele werkloosheid, dan duidt dat op het failliet van het neoliberaal kapitalisme, niet de herverdeling (en dan is de logische conclusie dat de economie moet worden omgevormd tot de noden van het collectief, niet dat het collectief zich moet aanpassen aan de kapitalistische enkeling). OCMW-steun is in dit opzicht aanwezig voor mensen die dreigen definitief uit de boot te vallen.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 juli 2006 om 11:21.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:24   #59
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Hoofddhoek.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 juli 2006 om 11:25.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:42   #60
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
binnen een bepaalde cultuur? Waarom spreekt hij dan van multicultuur?

multicultuur zorgt er juist voor dat de autochtone cultuur in de verdukking raakt. Het is geen NOODZAAK. 30 jaar geleden sprak men niet over multicultuur.En was het hier toen zo slecht
30 jaar geleden leefden Polen, Spanjaarden, Italianen, Turken al samen, nooit in de mijnsités geweest? En dat was toen ook al multicultuur.

Multicultuur is meer dan moslims tegen de rest. Als u dat ervan wilt maken, is dat voor uw rekening, maar vermeld dat ten minste in de openingspost.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be