Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2007, 08:49   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard Plat racisme/De zwarte schepen...

Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen


BRUSSEL - Een koppel heeft in Sint-Niklaas geweigerd om zijn huwelijk te laten afsluiten door Wouter Van Bellingen (Spirit), schepen van Burgerlijke Stand. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen.
Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. Nog voor hij officieel aangesteld was als schepen, daagde er een koppel in het stadhuis op dat weigerde voor de zwarte schepen te trouwen.

Burgemeester Freddy Willockx (SP.A) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. ,,Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme. Als dit zich nog voordoet, kunnen mensen een gesprek aanvragen met alleen de schepen of de burgemeester en de schepen. Maar wij zullen geen milimeter toegeven'', aldus de burgemeester van Sint-Niklaas in de krant De Morgen.

,,Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen'', zegt Van Bellingen.

(belga)01/02/2007

Het koppel zal hier wel veel bijval vinden...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 08:58   #2
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Men heeft op dit forum al ontzettend veel voorbeelden aangehaald van wat door bepaalde mensen als racisme wordt beschouwd. In die mate zelfs, dat de term 'racisme' vandaag de dag compleet is uitgehold en zo wat van iedere betekenis is ontdaan.
Indien wat Willockx hier beweert ook reëel is, kan ik u proficiat toewensen daar u één van de weinigen bent die eindelijk op dit forum eens een daadwerkelijke vorm van puur en onversneden racisme heeft weten aan te halen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:00   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Hoor de man net op de radio. Spreekt mooi Woas dialect, heet Wouter Van Bellingen, kortom een gewone Vlaming. Ik zie geen probleem.

http://sites.spirit.be/spirit1/faces...p=sint-niklaas

__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:11   #4
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoor de man net op de radio. Spreekt mooi Woas dialect, heet Wouter Van Bellingen, kortom een gewone Vlaming. Ik zie geen probleem.

http://sites.spirit.be/spirit1/faces...p=sint-niklaas

Klopt, wat Van Bellingen verteld getuigd volgens mij zelfs van meer verstand dan wat Willockx zegt.


Burgemeester Freddy Willockx (SP.A) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. ,,Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme.

Van Bellingen:
,,Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen'', zegt Van Bellingen.

Volila, en meer is het niet, simpel en eenvoudig.

Laatst gewijzigd door alberto : 1 februari 2007 om 09:12.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:15   #5
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Klopt, wat Van Bellingen verteld getuigd volgens mij zelfs van meer verstand dan wat Willockx zegt.


Burgemeester Freddy Willockx (SP.A) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. ,,Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme.

Van Bellingen:
,,Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen'', zegt Van Bellingen.

Volila, en meer is het niet, simpel en eenvoudig.
Neemt niet weg dat ze beiden gelijk hebben.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:20   #6
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Neemt niet weg dat ze beiden gelijk hebben.
Veel zaken escaleren omdat het dikwijls verkeerd aangepakt wordt, dit is mss maar één koppel dat dit doet en het wordt weeral zo opgeblazen en politiek uitgebuid.

Laatst gewijzigd door alberto : 1 februari 2007 om 09:22.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:25   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Veel zaken escaleren omdat het dikwijls verkeerd aangepakt wordt, dit is mss maar een koppel dat dit doet en het wordt weeral zo opgeblazen en politiek uitgebuid.

Dit is fundamenteel, weloverwogen. Een gepland huwelijk is geen prul...
En u weet bijzonder goed dat er meer en meer zo over denken, aangepord door het dagelijks politieke gestook. Waarin ook de pers niet vrijuit gaat.
Ik wacht op de reactie van de lokale Blok- baronnen en van Pieter Van Boxel...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 1 februari 2007 om 09:26.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:28   #8
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ik wacht op de reactie van de lokale Blok- baronnen en van Pieter Van Boxel...
Lijkt mij ook een goed idee.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:31   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wat heeft het VB daarmee te maken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:32   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Vind het gewoon grof.

Als deze man voor 1960 geboren is in Congo is hij gewoon een Belgische Congolees.
En als hij hier is geboren en opgegroeid is hij een gewone Belg.
Dergelijke mensen moest men maar gewoon verbieden nog ergens te kunnen trouwen of naar Afrika sturen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:33   #11
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat heeft het VB daarmee te maken?
Niks, maar die link wordt toch (spijtig genoeg) altijd gelegd, er is bij mij al gewenning op dat vlak.

Laatst gewijzigd door alberto : 1 februari 2007 om 09:33.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:34   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

degoutant racisme, ontoelaatbaar.(meer commentaar moet daar niet bij, maar het zou idd mooi zijn dat de partijtop van het VB dit ook eens in die zin bekommentarieert in een pm)


...hadden ze nu nog gezegd dat ze zich niet wilden laten huwen door zo'n vlaams-nationalist van Spirit, totdaaraantoe ... maar dit is erover ... (moptje hé mensen ...)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:36   #13
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Zou dat koppel beïnvloed zijn door het gedrag van gemeenteraadsleden, schepenen en nog hogeren van zeer politiekcorrecte partijen tegenover mandatarissen van die partij waarvan de naam bijna niet mag uitgesproken worden tenzij om er op te kloppen? Voorbeelden strekken!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:38   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Die gaan toch niet echt gaan huwen zeker?

Hebben die chance dat die negger hen heeft tegengehouden.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:42   #15
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Tja, verwondert dit nu echt iemand? Wouter van Bellingen zelf in ieder geval niet:

Citaat:
Ik had vooraf voorspeld dat mijn huidskleur problemen zou opleveren... Racisme is nu eenmaal een realiteit. Op de trein heb ik ook altijd veel plaats.
Racisme is jammer genoeg een alledaagse realiteit voor kleurlingen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:44   #16
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Die gaan toch niet echt gaan huwen zeker?

Hebben die chance dat die negger hen heeft tegengehouden.
Ze zouden ze moeten straffen wegens wraakroepende en aanstootgevende naïveteit! En diene schepen ook wegens aansporing tot!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 09:47   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Zou dat koppel beïnvloed zijn door het gedrag van gemeenteraadsleden, schepenen en nog hogeren van zeer politiekcorrecte partijen tegenover mandatarissen van die partij waarvan de naam bijna niet mag uitgesproken worden tenzij om er op te kloppen? Voorbeelden strekken!
Denk dat deze mensen eerder door iets heel anders beinvloed zijn.
Bijvoorbeeld door de uitspaken dat allochtone inwoners hier de baas komen spelen en hier bepalen wat wij mogen doen en wat niet.
En dat de blanke Belg zich met moet laten commanderen door inwijkelingen.

De gedachten dat het VB hier de bron van dit gedrag is, is echt niet te ver gezocht.
Maar ze zouden nu beter wijselijk of hun mond houden of deze mensen openlijk terecht wijzen of kleurbekennen en toegeven dat ze kleurlingen minderwaardig vinden tegenover zichzelf.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 10:10   #18
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk dat deze mensen eerder door iets heel anders beinvloed zijn.
Bijvoorbeeld door de uitspaken dat allochtone inwoners hier de baas komen spelen en hier bepalen wat wij mogen doen en wat niet.
En dat de blanke Belg zich met moet laten commanderen door inwijkelingen.

De gedachten dat het VB hier de bron van dit gedrag is, is echt niet te ver gezocht.
Maar ze zouden nu beter wijselijk of hun mond houden of deze mensen openlijk terecht wijzen of kleurbekennen en toegeven dat ze kleurlingen minderwaardig vinden tegenover zichzelf.
Ondergetekende heeft zich slechts voor één partij ooit geëngageerd en er een lidkaart van gehad en dat was de Volksunie zaliger gedachtenis. Hij is allergisch geworden voor partijpolitiek maar zijn Vlaamse overtuiging is gebleven en hij komt daar ook voor uit! Een collega uit zijn vroegere werkkring, werd schepen (van cultuur! ) en weigerde hem de hand te drukken en/of goeiendag te zeggen, alleen maar daarom!
Als pietluttige bijkomstigheid: Zij vertegenwoordigde de extreemlinkse hyper- en superverdraagzame partij Groen!... Tot zijn groot jolijt vielen de laatste verkiezingen een betteke tegen en werd haar partij uit het schepencollege gebonjourd.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 10:32   #19
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk dat deze mensen eerder door iets heel anders beinvloed zijn.
Bijvoorbeeld door de uitspaken dat allochtone inwoners hier de baas komen spelen en hier bepalen wat wij mogen doen en wat niet.
En dat de blanke Belg zich met moet laten commanderen door inwijkelingen.

De gedachten dat het VB hier de bron van dit gedrag is, is echt niet te ver gezocht.
Maar ze zouden nu beter wijselijk of hun mond houden of deze mensen openlijk terecht wijzen of kleurbekennen en toegeven dat ze kleurlingen minderwaardig vinden tegenover zichzelf.
Mijn mening over dit onnozel incident is simpel (http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=3).

Dat belet niet dat ik alweer bijzonder veel lol beleef aan de zoveelste verontwaardigingshype bij de linksen. Wat moet het leven toch vreselijk zijn als je van elk privé-incidentje een politieks staatszaak (hoofdpunt in het radionieuws...!) moet maken.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 10:42   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Ondergetekende heeft zich slechts voor één partij ooit geëngageerd en er een lidkaart van gehad en dat was de Volksunie zaliger gedachtenis. Hij is allergisch geworden voor partijpolitiek maar zijn Vlaamse overtuiging is gebleven en hij komt daar ook voor uit! Een collega uit zijn vroegere werkkring, werd schepen (van cultuur! ) en weigerde hem de hand te drukken en/of goeiendag te zeggen, alleen maar daarom!
Als pietluttige bijkomstigheid: Zij vertegenwoordigde de extreemlinkse hyper- en superverdraagzame partij Groen!... Tot zijn groot jolijt vielen de laatste verkiezingen een betteke tegen en werd haar partij uit het schepencollege gebonjourd.
Ik ben zelfs nog nooit gaan stemmen.
En geloof mij vrij, ik ben niet links en kom heel regelmatig in botsing met Groen!.
Lust hen zowant rauw als ontbijt.
Maar dat hier invloed is van politiek en media staat als een paal boven water.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be