Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2007, 12:26   #1261
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Inderdaad niet. Hetzelfde geldt voor koreanen, indiërs, japanners, enz. En het is niet het enige verschil. Aziaten zijn in het onderwijs en beroepsleven een succesverhaal. In tegenstelling tot de hispanos in zuid Californië stellen ze ook geen eisen qua taal of aanpassing van het onderwijscurriculum. Het bewijst enkel dat de ene migratie de andere niet is.
De migratie van Polen naar Nederland is ook een succesverhaal (en niet alleen van de Polen die sinds de toetreding van Europa zijn gekomen).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 12:28   #1262
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Met dit laatste ben ik het volledig eens. Als u dit zelf in praktijk bracht zou u weten dat aziaten niet op de laagste trap staan maar het gemiddeld beter doen dan zwarten en latino's en zelfs beter dan de blanken. Of latino's het minder goed doen dan zwarten durf ik ook te betwijfelen.
de zwarten stonden, en staan, nog steeds op de onderste trap.Zelfs in de misdaadwereld.Alle andere volkeren, Italianen en Ieren voorop, hebben zich dankzij de georganiseerde misdaad hogerop gewerkt in de maatschappij, en houden zich nu vooral met legale zaken bezig.De zwarten zijn nog steeds niet verder geraakt als gewelddadige street-gangs, en maken het grootste deel van de gevangenis-bevolking uit...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 12:29   #1263
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Met dit laatste ben ik het volledig eens. Als u dit zelf in praktijk bracht zou u weten dat aziaten niet op de laagste trap staan maar het gemiddeld beter doen dan zwarten en latino's en zelfs beter dan de blanken. Of latino's het minder goed doen dan zwarten durf ik ook te betwijfelen.
Ik heb niet gezegd dat Aziaten op de laagste trap staan. Het is wel een feit dat de eerste "inwijkelingen" van de USA (dus na de kolonisering ervan), zwarten waren, en daarna kwamen er pas chinezen in grotere getalen en nog later de Hispanics. Het is een vaststaand demografisch gegeven dat die sociale ladder ingevuld wordt naargelang er "nieuwe" inwijkelingen komen. Een nieuwe toevloed van de Hispanics heeft een boost met zich mee gebracht voor chinezen en voor zwarten. Zo werkt dat.
Het heeft niks te maken met "goed doen". Het heeft te maken met het feit dat de sociale ladder op die manier aangevuld wordt. Ik heb het niet verzonnen, hoor, dat de Hispanics de New Blacks worden genoemd. Zij zitten nu in wijken, straten en beroepen die daarvoor vooral voor Blacks waren.

Wel moet ik toegeven dat het voor Aziaten net iets anders liep, maar dat heeft dan weer heel andere oorzaken (een positieve discriminatie, vanwege positieve vooroordelen en een schuldgevoel na de concentratiekampen en de atoombommen zijn hier zeker ook een medefactor).

@Carlgustaaf: Bedankt, je hebt nog een paar bevolkingsgroepen aangeduid. Na de aziaten, maar voor de hispanics, had je de italianen. Dat was eerst ook de laagste trap (maffia), en nu niet meer (Hollywood). De Ieren zou ik hier niet bij rekenen, aangezien die bij de settlers hoorden, en dus niet zo makkelijk in te delen zijn in een bepaalde golf.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 28 maart 2007 om 12:31.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 12:31   #1264
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de zwarten stonden, en staan, nog steeds op de onderste trap.Zelfs in de misdaadwereld.Alle andere volkeren, Italianen en Ieren voorop, hebben zich dankzij de georganiseerde misdaad hogerop gewerkt in de maatschappij, en houden zich nu vooral met legale zaken bezig.De zwarten zijn nog steeds niet verder geraakt als gewelddadige street-gangs, en maken het grootste deel van de gevangenis-bevolking uit...
Gelukkig hebben ze Oprah Winfrey.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 13:17   #1265
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja dan denk ik,
Bedankt voor de gratis reclame!
Graag gedaan hoor! Jij denkt dat misschien wel, maar ondertussen keuvelen degenen die dit topic bezoeken lustig verder over koetjes en kalfjes. Misschien moet je het nòg eens posten. De derde keer is immers meestal de goeie keer!

Allé, veel plezier ermee hé...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Paulus.
Raf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 13:18   #1266
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gelukkig hebben ze Oprah Winfrey.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:25   #1267
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Wel moet ik toegeven dat het voor Aziaten net iets anders liep, maar dat heeft dan weer heel andere oorzaken (een positieve discriminatie, vanwege positieve vooroordelen en een schuldgevoel na de concentratiekampen en de atoombommen zijn hier zeker ook een medefactor).
Dit slaat gewoon nergens op. Van positieve discriminatie worden aziaten uitgesloten net omdat ze het als groep te goed doen. Niet dat positieve discriminatie de zwarten als groep veel vooruit geholpen heeft, eerder integendeel. Van een schuldgevoel tegenover chinezen, koreanen en vietnamezen heb ik nooit veel gemerkt. Dat tegenover japanners is op wat pseudo-intellectuelen na zelfs maar minimaal.

Wat aziaten, vooral de chinezen, wel gedaan hebben is massaal de kleinhandel intrekken. Ze zijn er veel meer dan andere zgn. minderheden in geslaagd op eigen kracht een bestaan op te bouwen. Dat dit niet altijd in dank afgenomen wordt was te zien bij de rellen in LA na die Rodney King-heisa toe koreaanse winkels geviseerd werden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 07:05   #1268
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dit slaat gewoon nergens op. Van positieve discriminatie worden aziaten uitgesloten net omdat ze het als groep te goed doen. Niet dat positieve discriminatie de zwarten als groep veel vooruit geholpen heeft, eerder integendeel. Van een schuldgevoel tegenover chinezen, koreanen en vietnamezen heb ik nooit veel gemerkt. Dat tegenover japanners is op wat pseudo-intellectuelen na zelfs maar minimaal.
Maar jij hebt het over de Positive Action-wetten. Ik niet. Ik heb het over het bewustzijn van het volk. Het is algemeen geweten, en bij de vorige census precies aangetoond, dat de meeste Amerikanen denken dat "alle Aziaten goed geïntegreerd zijn, omdat ze zo hard werken, stipt zijn en zo slim zijn". Dat zijn een paar van de meest voorkomende vooroordelen. Aziaten hebben het "voordeel" dat hun vooroordelen positief zijn (tov zwarten: lui, agressief, crimineel). Daardoor is er wel een bepaalde vorm van positieve discriminatie.
De Postive Action heeft inderdaad de zwarten niet veel geholpen, maar dat is ook al een tijdje geleden, en ze hebben de "error of their ways" ingezien. Het verliep allemaal te geforceerd, zonder een enkele keer vooruit te denken. Gewoon quota's en doelen.

Citaat:
Wat aziaten, vooral de chinezen, wel gedaan hebben is massaal de kleinhandel intrekken. Ze zijn er veel meer dan andere zgn. minderheden in geslaagd op eigen kracht een bestaan op te bouwen. Dat dit niet altijd in dank afgenomen wordt was te zien bij de rellen in LA na die Rodney King-heisa toe koreaanse winkels geviseerd werden.
Ja, maar dat kan je ook weer herleiden naar de positieve vooroordelen, hoewel het met meer te maken heeft. Aziaten kunnen makkelijker huren, kunnen makkelijker clienteel verwerven. Dat is een "lite" uitleg, maar het speelt ook dat de meeste zwarten zich Amerikaan voelen, omdat hun familie er al honderd-of-meer jaar is, en geen genoegen meer nemen met die jobs van de laagste ladder waar ik het over had. Daarmee spreek ik geen waardeoordeel uit, hoor. Het is gewoon een demografisch vaststaand feit in Amerika.
Hoe we in deze discussie verzeilt geraakt zijn, weet ik ook niet meer... De link tussen homohuwelijken, Rodney King en Aziaten is mij zeer onduidelijk
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:22   #1269
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Sterk artikel! Maar wie heeft er hier het lef om een homohuwelijk te weigeren!
Ik zie niet zo goed in waarom dit artikel 'sterk' zou zijn. Er is sprake van 'maatschappelijke schade', maar dat wordt nergens beargumenteerd.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be