Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2015, 07:21   #261
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik herken jouw redenering; het was de mijne voor ons kind er was.
Ik kan u verzekeren dat ze fout is, ik heb mezelf daar zwaar moeten corrigeren.
Ik had het zelf nooit gedacht, maar dat kind heeft heel mijn leven in positieve zin veranderd. Bovendien zou ik het niet meer kunnen missen, het voelt zo natuurlijk aan. Een moeite is geen moeite voor dat kind.
Als je eens wil opgaan in een roes van onvoorwaardelijke liefde, laat je nukkige zelf maar eens gaan en maak er eentje.
Je mag daar uiteraard kritiek op leveren, ik ben er van overtuigd dat wat ik beweer niet voor elke ouder opgaat.
Het is wel zo dat ons kind een vrij correcte opvoeding krijgt maar het een schat is.
Ik weet dat er ook kleine terroristen rondlopen, dus ik heb makkelijk praten.
Ik praat dan ook louter voor mezelf.
Maar bekijk het zo eens; gelukkig redeneerden je ouders als jij, of waar komt je afkeer voor kinderen vandaan?
Wel wel wel, de nieuwe pantoffelheld van de dag heeft zichzelf bekend gemaakt. Wat jij hier neerzet is namelijk niet vreemd want je leeft in een soort roes: de roes die veel ouders hebben wanneer ze nog niet lang kinderen hebben. Je kan misschien best dit eens lezen om misschien wat te ontnuchteren (mocht dit nog niet het geval zijn want blijkbaar is deze reactie van februari):

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...-verlost.dhtml


Verder kan ik melden dat ik meermaals per maand zelf getuige ben of van verschillende mensen hoor hoe kinderen nog steeds het slachtoffer zijn van de domheid van hun ouders. Mama en papa zijn marginaal en hebben enkel kinderen omdat ze dom zijn en graag neuken, een recept die gegarandeerd slecht afloopt. Mama en papa zijn niet marginaal maar ze kunnen elkaar na een tijdje niet meer luchten want de druk van werk/kinderen/huishouden wordt hen te veel dus gaan ze uit elkaar en zien de kindekens daarvan af.

Mama is een slet en wordt halsoverkop verliefd op één of andere player die niets anders doet dan 'milfkens' aan zijn stok rijgen. Papa zit ondertussen thuis met de vier kindjes in een huis die eerder een bouwwerf mag worden genoemd. Het ultieme geluk wordt bruusk verstoord...

Papa komt thuis van zijn werk en blijkt dat het huis helemaal leeg is gemaakt net zoals de (gezamelijke) bankrekeningen. De kindjes zijn natuurlijk ook verdwenen, mee met de mama.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 07:28   #262
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
WTF

En als ik nu eens zou stellen dat mensen die geen kinderen willen bang zijn voor een confrontatie met zichzelf?
Of dat ze elke verantwoordelijkheid trachten te ontlopen?
Of dat ze gewoon bang zijn voor het onbekende?
Of te egoïstisch om hun leven te moeten inrichten naar een derde?
Zal misschien wel waar zijn voor sommige mensen maar dan nog heeft fred vanhove overschot van gelijk: mensen die ervoor kiezen om geen kinderen te hebben doen dat meestal met veel meer overweging dan mensen die wel kinderen krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik zal wel voor mezelf beslissen wat de reden is of was om niet met kinderen bezig zijn voor ik er had. Deal?
Dat mag. Net zoals wij daarover mogen oordelen als jij beslist om dat hier op het forum neer te zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Trouwens je enige functie hier is u voortplanten.
Doe je dat niet dan kan je 'van de natuur uit' beschouwd worden als een verkwisting van grondstoffen en energie.
Grootste nonsens die ik in dit topic al heb gelezen. Veel mensenlevens zou je gewoon als een verkwisting van grondstoffen en energie kunnen bestempelen want hun bijdrage aan de mensheid en vooral aan de maatschappij waarin ze leven in onbetwistbaar negatief. En het is niet omdat jij nu de gelukkigste papa ter wereld bent dat jou kind daarom een aanwinst voor de mensheid zal zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 08:11   #263
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
dat is allemaal naast de kwestie. Kinderen zijn nodig, of ze nu geluk brengen of niet.
Citaat:
We moeten kinderen maken en ons eigen geluk voorop stellen is echt belachelijk.
Alle volken in de wereld zouden hun bevolkingsaanwas moeten in de hand houden. Twee kinderen per vrouw, wereldwijd. Maar da's een andere discussie zeker.
Dus maken kinderen dan toch niet gelukkig ...als ik dat lees en wie zegt dat mensen zonder kinderen OOK gelukkiger zijn....?? wie is nu wat het meest? hihi
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 08:17   #264
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Citaat:
dat is allemaal naast de kwestie. Kinderen zijn nodig, of ze nu geluk brengen of niet.
We moeten kinderen maken en ons eigen geluk voorop stellen is echt belachelijk.
Alle volken in de wereld zouden hun bevolkingsaanwas moeten in de hand houden. Twee kinderen per vrouw, wereldwijd. Maar da's een andere discussie zeker.
Wat ik ook altijd een grappig feit ... is dat mensen vijandig doen tegen elkaar over de kwestie van keuze die ze maken , hoe ze willen door het leven gaan ... feitelijk doen kinderloze mensen toch niemand kwaad ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 08:19   #265
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Maar mensen met kinderen vinden zichzelf altijd ZO superieur ..... en vormen altijd een groepje , zo van ik ben het en gij zijt niks ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 09:16   #266
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar mensen met kinderen vinden zichzelf altijd ZO superieur ..... en vormen altijd een groepje , zo van ik ben het en gij zijt niks ??
Daar moet je maar mee leven, als je daar geraakt door bent, dan is dat jouw probleem. Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt.

Wat erger is, is dat de mensen met kinderen zo hard in denial leven dat ze een roze wolk verhaal opdissen waar andere mensen in geloven. En daarna aan kinderen beginnen zonder te weten wat ze te wachten staat en zonder zich te informeren over hoe ze dat best aanpakken.

Je moet kinderen (hebben) daar niet voor zwartmaken. Gewoon toegeven dat het niet is wat je verwacht had.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 13:00   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U bent ervaringsdeskundige....



Ach ,u gaat uit van uw egoïsme,aangezien u er géén heeft durven maken aangezien ze u in uw vrijheid zouden kunnen beknotten....

Een goeie move voor u als egoïst pur sang....

Alles voor Alexander... u dus...




Ik denk niet dat het lot van veel kinderen jou als kinderloze ook véél worst zullen wezen,jij beperkt je liefde tot géén kind.....

En toch kom je diegene met kinderen de mantel uitvegen .....

Ga maar eens voor de spiegel staan....

Dat zal géén fraai beeld wezen...




Gij zijt toch ook ongevraagd op de wereld gezet,en hebben uw ouders uw mening soms gevraagd,en gij zijt toch ook zo content met uzelf,of voelt ge u een beetje meer......
Dat is raar......waar lees jij ergens dat ik kinderloos ben ? Dus iemand die het aandurft ietsje door te denken over het al dan niet willen van kinderen is automatisch kinderloos ?? Iemand die durft te twijfelen of een mening heeft over de zin om ons voort te planten is direct een kinderhater.
Spijtig genoeg hebben de meeste kindermoordenaars zelf kinderen.Maar in jouw eenvoudige optiek is het hebben ook automatisch een teken van liefde .....Om het met enige beeldspraak uit te drukken...als jij momenteel geen papegaai hebt betekent dat toch nog niet dat je van geen papegaaien moet weten toch ? Verder heeft het al dan niet hebben van kinderen niks te maken met egoïsme....enkel de beslissing u al dan niet te willen voortplanten is een eigen beslissing die kan aanzien worden als een egoïstische beslissing.Zeven kinderen en 4 vrouwen betekenen nog niet dat je geen grote egoïst zou kunnen zijn.
Egoïsme is een menselijke eigenschap.Hoe waar en met wie je leeft hebben daar niks mee te maken

En ja ik ben net als iedereen ongevraagd op de wereld gezet of wat had je anders gedacht ? OOk mijn ouders hebben me niet gevraagd of ik wel zin had in een aards avontuur.Wat je eigenlijk wil bedoelen weet ik ook niet ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2015 om 13:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 13:19   #268
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat ik ook altijd een grappig feit ... is dat mensen vijandig doen tegen elkaar over de kwestie van keuze die ze maken , hoe ze willen door het leven gaan ... [b]feitelijk doen kinderloze [/B]mensen toch niemand kwaad ?
Helemaal niet ..net als mensen met een kroostrijk gezin daar niemand kwaad mee doen.
Het is een gegeven dat het meestal kinderloze mensen zijn die hun keuze moeten verantwoorden...Maar och...ook mensen die beslissen om single te blijven moeten zich meer verantwoorden dan (de) anderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 11:19   #269
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De enige manier om ze eens een goed pak rammel te geven
Papa is gamer in hart en nieren.

We shall see
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 11:28   #270
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat ik ook altijd een grappig feit ... is dat mensen vijandig doen tegen elkaar over de kwestie van keuze die ze maken , hoe ze willen door het leven gaan ... feitelijk doen kinderloze mensen toch niemand kwaad ?
Komt door het huisje-tuintje-boompje-kindje(s) ideaalbeeld. Veel mensen geloven echt dat dat de enige manier is om gelukkig te worden en iemand die daar niet aan voldoet die is een vijand. Maakt niet uit of je je er uitdrukkelijk tegen uitspreekt, er niet aan voldoen is genoeg.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 28 oktober 2015 om 11:28.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 20:50   #271
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zal misschien wel waar zijn voor sommige mensen maar dan nog heeft fred vanhove overschot van gelijk: mensen die ervoor kiezen om geen kinderen te hebben doen dat meestal met veel meer overweging dan mensen die wel kinderen krijgen..
bron: het Fred Vanhove - Hypochonder instituut voor familiale statistiek?

m.a.w. onzin.



Citaat:
Dat mag. Net zoals wij daarover mogen oordelen als jij beslist om dat hier op het forum neer te zetten.
toegestaan



Citaat:
Grootste nonsens die ik in dit topic al heb gelezen. Veel mensenlevens zou je gewoon als een verkwisting van grondstoffen en energie kunnen bestempelen want hun bijdrage aan de mensheid en vooral aan de maatschappij waarin ze leven in onbetwistbaar negatief. En het is niet omdat jij nu de gelukkigste papa ter wereld bent dat jou kind daarom een aanwinst voor de mensheid zal zijn.
We praten voort als je begrijpend kan lezen.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 21:03   #272
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar mensen met kinderen vinden zichzelf altijd ZO superieur ..... en vormen altijd een groepje , zo van ik ben het en gij zijt niks ??

Omdat je niet kan meepraten ga je langs de zijlijn staan om je uitgesloten te kunnen voelen en kindjes nog meer te kunnen haten.
Zoiets?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 21:05   #273
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Komt door het huisje-tuintje-boompje-kindje(s) ideaalbeeld. Veel mensen geloven echt dat dat de enige manier is om gelukkig te worden en iemand die daar niet aan voldoet die is een vijand. Maakt niet uit of je je er uitdrukkelijk tegen uitspreekt, er niet aan voldoen is genoeg.
Bron?

de hypochonder duim der waarheid?

Deze thread heeft zowat het niveau van een kleuterspeelplaats.
Alleen, de kleuters zijn oprecht en op schema
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 21:07   #274
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Kinderen hebben is geweldig trouwens.
Ik kan me best voorstellen dat je dat niet vindt.
De mensheid dankt u om er dan ook geen te maken.
Zie je, de natuur zit perfect ineen.
Nu het nog begrijpen, en dan kan je je nog slechter voelen.
Geen kinderwens hebben = hintje van moeder natuur
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 28 oktober 2015 om 21:13.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 08:29   #275
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Kinderen hebben is geweldig trouwens.
Ik kan me best voorstellen dat je dat niet vindt.
De mensheid dankt u om er dan ook geen te maken.
Zie je, de natuur zit perfect ineen.
Nu het nog begrijpen, en dan kan je je nog slechter voelen.
Geen kinderwens hebben = hintje van moeder natuur


Nu ga je ook al redeneren voor gans de mensheid.Is je voortplantingsdaad je dan al zozeer naar het hoofd gestegen ? Die houding zie ik wel meer aan de schoolpoortjes

En volgens mij zit moeder natuur er dan wel dikwijls naast als ik zie wie er allemaal met een kinderwens rondloopt.....Zelfs onze grootste kindermoordenaars alla Dutroux en Fourniret hadden en hebben spijtig genoeg die kinderwens .....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 08:33   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
bron: het Fred Vanhove - Hypochonder instituut voor familiale statistiek?
Ik denk niet dat er veel ongeletterde marginale debielen zijn die overwegen om gewild kinderloos te blijven.
Ik denk zelfs dat vele ongeletterden zelfs niet beseffen dat dat kan worden overwogen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 09:16   #277
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk niet dat er veel ongeletterde marginale debielen zijn die overwegen om gewild kinderloos te blijven.
Ik denk zelfs dat vele ongeletterden zelfs niet beseffen dat dat kan worden overwogen
Ken je zo veel van die ongeletterde marginale debielen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:08   #278
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Omdat je niet kan meepraten ga je langs de zijlijn staan om je uitgesloten te kunnen voelen en kindjes nog meer te kunnen haten.
Zoiets?
Ja als jij dat zo bekijkt is dat dan uw probleem ....ik haat gewoon niemand , ik heb gewoon mijn ervaringen met dingen in mijn leven die ik ondervonden heb , kinderloze mensen hebben ook hun rechten op hun keuzes die ze gemaakt hebben , en trouwens het is een uitdaging die ook de moeite loont , trouwens dood gaan we nu allemaal met of zonder kinderen , arm en flauw dat je mij een kinderhater noemt.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:12   #279
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ken je zo veel van die ongeletterde marginale debielen?
Als je ze niet kan zien ... of onderscheiden in het leven , dan pas behoor je tot de marginale debiel waarschijnlijk
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 10:23   #280
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Kinderen hebben is geweldig trouwens.
Ik kan me best voorstellen dat je dat niet vindt.
De mensheid dankt u om er dan ook geen te maken.
Zie je, de natuur zit perfect ineen.
Nu het nog begrijpen, en dan kan je je nog slechter voelen.
Geen kinderwens hebben = hintje van moeder natuur
Tot dat er eentje dood gaat aan kanker ... dan is het zo plezant niet meer ...het blijft een roes tot het misloopt ...ik heb al vele ongelukkige ouders tegen gekomen in het leven ... diepe pijn veel verdriet door hun kinderen... blijft eens eerlijk, als je eraan begint ... moet je alles erbij nemen waarvan je niets afweet ? sommige durven het ook niet aan...iets houd hen tegen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be