Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2005, 08:26   #221
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Is het toeval of niet?

Deze week heb ik wel vier keer gehoord van totaal verschillende mensen, dat ze de opgeklopte "Vlaamse" identiteit kotsbeu zijn. Die identiteit die ons wordt ingelepeld door "Minister van Nazi-propaganda via de Media" Geert Bourgeois. Kotsbeu wordt men dat. De mensen hebben er na meer dan honderd jaar hun buik van vol. Ik voorspel binnen de vijftien jaar een haatuitbarsting jegens de flaminganten. Ik hoop alleen dat dit niet zal ontaarden in volkse lynchpartijen, maar in serene debatten, zodat we voor eens en altijd met deze satanistische ideologie kunnen afrekenen.

Flaminganten, uw dagen zijn geteld!
1. Jij komt recht van café, niet?

2. 'Binnen vijftien jaar'? Dat is een wel erg voorzichtige voorspelling. Mijn pronostiek, als jij gelijk hebt, is dat we binnen vijftien jaar met een BUB-éénpartijstaat zitten, die een flauw afkooksel wordt van Tito-Joegoslavië of Franco-Spanje wanneer het op 'identiteit' aankomt. Verplichte tweetaligheid, een vak 'belgitude' op school, personencultus rond Filips I, vaggenzwaaierij en volksverdwazing...

3. 'In serende debatten' afrekenen met een 'satanische ideologie'? Je moet weten wat je wil...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 10:34   #222
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ah, dus het hele Vlaamse volk is onderhevig aan deze afwijking?
Is dat een afwijking? Dat zijn jouw woorden. Maar de Vlamingen niet alleen. De Amerikanen snappen ironie zelfs nog minder.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 10:35   #223
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
60% van de Belgische bevolking dus?
De Walen hebben het toch iets sneller door als je ironisch bent, is mijn indruk. Maar zij zijn natuurlijk op vele gebieden iets frivoler .
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 10:56   #224
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De Walen hebben het toch iets sneller door als je ironisch bent, is mijn indruk. Maar zij zijn natuurlijk op vele gebieden iets frivoler .
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 12:16   #225
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Yann, indien u het tegen mij hebt: u staat op mijn negeerlijst, en daar blijft u voorlopig.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 12:17   #226
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
Ik heb eveneens helemaal niets tegen de Walen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 17-06-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
Ik heb eveneens helemaal niets tegen de Walen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 17-06-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
Ik heb eveneens helemaal niets tegen de Walen. Dat heb ik nooit gezegd.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
Ik heb helemaal niets tegen de Walen. Dat heb ik nooit gezegd.[/size]
[/edit]
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juni 2005 om 12:17.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 13:16   #227
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Waarmee je toch lijkt te impliceren dat Vlamingen en Walen anders zijn? Nu, dat is ook mijn indruk. Als ik met Walen in contact kom, heb ik steeds het gevoel dat ze anders zijn, dan Vlamingen, ze hebben een andere manier van doen en laten. Niet beter, niet slechter, anders. Ik wil voor de rest ook meegeven dat ik als Flamingant geenszins Walen haat, ik heb twee Waalse ooms en ik kom via mijn sportclub veelvuldig met Walen/Franstaligen in aanraking. Waarmee ik maar even wil zeggen dat de roep naar onafhankelijkheid (van mijn kant toch, maar ik denk dat iedere weldenkende Flamingant er ook zo over denkt), niets met haat of afkeer tegenover onze zuiderburen te maken heeft.
Zij zijn zeker anders, maar ik denk dat Westvlamingen en pakweg Antwerpenaren veel verschillender zijn dan Westvlamingen en Henegouwers. Dat soort verschillen kom je overal tegen hoor, vergelijk bv eens de Brabander in Nederland met de Fries, of de Londenaar met de Mancunian.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 14:01   #228
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
En Brugge was toen in Europa één van de rijkste steden, maar zouden de Engelsen nu Liverpool willen ruilen voor Brugge? Slaat natuurlijk nergens op, wat eveneens geldt voor jouw opmerking. Misschien eens je data opnieuw studeren.
Welke data moet ik precies instuderen, schat ?
Mijn opmerking snijdt weldegelijk hout; vlaanderen zien als kroonjuweel van Frankrijk is maar relatief als je weet dat India dat ook was voor de Engelsen.
En het ene kroonjeweel is het andere niet, zelfs de ene kroon is de andere niet.
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be