Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2016, 21:47   #81
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We moeten vechten tegen het populisme van Dewever? En op die manier zullen we de rechtsstaat en de individuele vrijheid verdedigen? Hand in hand samen met de moslims zeker?
Met iedereen die wel waarde hecht aan de rechtsstaat en individuele vrijheid.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 6 augustus 2016, 21:52   #82
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Met iedereen die wel waarde hecht aan de rechtsstaat en individuele vrijheid.


Heb je het over gelijkheid en democratie?
Dat heeft nog nooit bestaan en dat zal ook nooit.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 6 augustus 2016, 21:53   #83
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht


Heb je het over gelijkheid en democratie?
Dat heeft nog nooit bestaan en dat zal ook nooit.
Democratie kan mij geen moer schelen en enkel juridische gelijkheid interesseert mij.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 7 augustus 2016, 09:12   #84
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Met iedereen die wel waarde hecht aan de rechtsstaat en individuele vrijheid.
Dat probleem stelde zich veel minder toen het hier nog niet vol liep met allahu -akbar-moslims.
De duidelijke conclusie blijft: het is of moslims of democratie. Beide kunnen niet samen leven, ook niet omdat er een aantal moslims de democratie wel genegen zijn! Vergelijk met: alle Duitsers waren geen nazi's...maar daarvan waren er genoeg om de wereld overhoop te zetten, zoals onze moslimbarbaren nu!
Oplossing toen: nazi's uitschakelen
Oplossing nu: moslimbarbaren uitschakelen.
andev is offline  
Oud 7 augustus 2016, 09:18   #85
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Democratie kan mij geen moer schelen en enkel juridische gelijkheid interesseert mij.
Alsof die juridische gelijkheid er nu is! Rechtbanken werken eerder oplossingen tegen, advocaten liegen en bedriegen en zuigen om het even wat uit hun duim om zelfs het goorste schorremorrie te kunnen verdedigen en uit de wind te zetten! Dan pas zijn ze geslaagd in hun missie!
andev is offline  
Oud 7 augustus 2016, 12:11   #86
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat probleem stelde zich veel minder toen het hier nog niet vol liep met allahu -akbar-moslims.
De duidelijke conclusie blijft: het is of moslims of democratie. Beide kunnen niet samen leven, ook niet omdat er een aantal moslims de democratie wel genegen zijn! Vergelijk met: alle Duitsers waren geen nazi's...maar daarvan waren er genoeg om de wereld overhoop te zetten, zoals onze moslimbarbaren nu!
Oplossing toen: nazi's uitschakelen
Oplossing nu: moslimbarbaren uitschakelen.
Twee opmerkingen:

1) Zoals ik reeds zei, de democratie kan mij niet veel schelen.

2) Uw oplossing is terecht (barbaren die de Westerse samenleving willen vernietigen, moeten uitgeschakeld worden). Alleen: dat is een conceptuele oplossing. Dat in concrete daden omzetten, is nog iets anders.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 7 augustus 2016, 12:15   #87
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alsof die juridische gelijkheid er nu is! Rechtbanken werken eerder oplossingen tegen, advocaten liegen en bedriegen en zuigen om het even wat uit hun duim om zelfs het goorste schorremorrie te kunnen verdedigen en uit de wind te zetten! Dan pas zijn ze geslaagd in hun missie!
Een onderdeel van de rechtsstaat is dat iedereen (ook diegenen die u als goorste schorremorrie omschrijft) recht op verdediging heeft gecombineerd met een vermoeden van onschuld. De staat moet zich ook aan de wet houden.

Advocaten moeten soms een hondenjob doen, maar het is fundamenteel dat dat wel gebeurt.

Met juridische gelijkheid bedoel ik dat iedereen gelijk is voor de wet, zonder dat er voorrechten staan voor bepaalde individuen of bepaalde groepen van individuen. Die voorrechten bestaan vandaag zeker nog (zo denk ik aan de feitelijke rechtspersoonlijkheid die de vakbonden genieten), maar al bij al kunnen we stellen dat die juridische gelijkheid bijna volledig ingevoerd is.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be