Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 23:34   #221
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Da's onzin Bembem.

Islam is een religie, een ideologie die ras en kleur overstijgt.

En niet zelden zijn (blanke) bekeerlingen de grootste haatzaaiers, omdat ze het gevoel hebben dat ze zich extra moeten profileren.
We hebben het over dezelfde effecten die een sekte heeft: brainwashing.
Dat staat los van de default religie waar members wel het onderscheid weten te maken tussen goed en slecht. Het christendom heeft evengoed sekten waarvan leden compleet lossloegen. Nice try, but fail.
bembem is offline  
Oud 10 augustus 2016, 23:35   #222
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
We hebben het over dezelfde effecten die een sekte heeft: brainwashing.
Dat staat los van de default religie waar members wel het onderscheid weten te maken tussen goed en slecht. Het christendom heeft evengoed sekten waarvan leden compleet lossloegen. Nice try, but fail.
Inderdaad: het is brainwashing en een angstcultuur. Ze kennen misschien onderscheid als mens, maar niet als religie waarin alle niet-gelovigen zullen vallen. Ontkent u dit laatste?? (Weet dat hun religie belangrijker is dan een mens !)

En u spreekt terecht over het Christendom in verleden tijd. Wij staan 300 jaren verder dankzij de Verlichting.

Kijk bembem

U heeft vele antwoorden gekregen van andere leden, waar ik me kan vinden. De oplossing, zoals ik het zag hiervoor - met de nadruk op verleden tijd, zijnde 'zag' - was hervorming die van binnenuit de vredesreligie kwam. Maar de post van djimi op pagina 10 strijkt met de werkelijkheid: na alles wat er ook moge gebeuren, protesteren ze, maar roepen niet om verandering.

U blijft meer dan heilig overtuigd dat de religie der vrede echt vreedzaam is, en dat er geen problemen zullen ontstaan in de (nabije) toekomst.
U antwoordt echter geen enkele vraag concreet, en hiermede zal ik nogmaals mijn vragen herhalen:
- waar ligt de grens voor u? Wanneer en/of waarvan zal u zeggen: "dit wil ik niet".
- hoe ziet u dit evolueren en eindigen? Als ze zich toch allemaal aanpassen, waarom halal op onze scholen, geen kruisbeelden, boerkini... En nu willen ze hun eigen politieke partij oprichten? Waarom? Is dit een teken dat ze zich verder aanpassen aan onze cultuur, of zou het zijn zodat wij ons verder - nu wettelijk - moeten aanpassen aan hen?

En ik sluit me aan bij Svennies om mijn eigen vragen beantwoord te krijgen. Stel ons en onze kinderen gerust en geef hen een toekomst zoals wij die hebben gekend in ons verleden.
Of gaat het gemakkelijker om een cordon aan te brengen, en maar te dromen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vertel het eens....
Wat moeten wij concreet doen...
En niet rond de pot beginnen draaien....
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 10 augustus 2016 om 23:42.
fbpolitics is offline  
Oud 10 augustus 2016, 23:50   #223
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Concreet doen? Zich niet laten opjutten door vooral extreem-rechtse scapegoaterij, het hoofd koel houden zeg maar en de Staatsveiligheid haar werk laten doen. #Keep calm & carry on
Of zoiets zoals hieronder...

Citaat:
Er komt felle kritiek op de vrijlating van 'jihadistenmoeder' Fatima Aberkan (55). Uit het arrest blijkt dat er minstens zeven ernstige bewijzen waren van schuld tegen de terroriste. Magistraten lieten de jongste vier jaar bovendien nog minstens zeven andere veroordeelde jihadisten lopen.
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...der-vrij.dhtml

Nu hebt u eigenlijk nog niet op het onderstaande in mijn voorgaande post gereageerd...

Lees het nog eens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Wat nu,de plaag aanpakken ,of ze maar gewoon laten doorwoekeren...
Zeg het eens.....
Svennies is offline  
Oud 11 augustus 2016, 00:03   #224
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Concreet doen? Zich niet laten opjutten door vooral extreem-rechtse scapegoaterij,
Of zich laten inpakken door de linkse poco loco's die elkaar verdringen om toch zo maar politiek correct mogelijk voor de dag te komen en daarbij tegelijk de problemen onder de mat trachten te vegen in ruil voor de stemmen die het hun de eerstvolgende verkiezing kan opleveren....

Quislings,kent u het begrip...

Dan krijg je uiteraard Trojaanse paarden...
Svennies is offline  
Oud 11 augustus 2016, 00:04   #225
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Inderdaad: het is brainwashing en een angstcultuur. Ze kennen misschien onderscheid als mens, maar niet als religie waarin alle niet-gelovigen zullen vallen. Ontkent u dit laatste?? (Weet dat hun religie belangrijker is dan een mens !)

En u spreekt terecht over het Christendom in verleden tijd. Wij staan 300 jaren verder dankzij de Verlichting.

Kijk bembem

U heeft vele antwoorden gekregen van andere leden, waar ik me kan vinden. De oplossing, zoals ik het zag hiervoor - met de nadruk op verleden tijd, zijnde 'zag' - was hervorming die van binnenuit de vredesreligie kwam. Maar de post van djimi op pagina 10 strijkt met de werkelijkheid: na alles wat er ook moge gebeuren, protesteren ze, maar roepen niet om verandering.

U blijft meer dan heilig overtuigd dat de religie der vrede echt vreedzaam is, en dat er geen problemen zullen ontstaan in de (nabije) toekomst.
U antwoordt echter geen enkele vraag concreet, en hiermede zal ik nogmaals mijn vragen herhalen:
- waar ligt de grens voor u? Wanneer en/of waarvan zal u zeggen: "dit wil ik niet".
- hoe ziet u dit evolueren en eindigen? Als ze zich toch allemaal aanpassen, waarom halal op onze scholen, geen kruisbeelden, boerkini... En nu willen ze hun eigen politieke partij oprichten? Waarom? Is dit een teken dat ze zich verder aanpassen aan onze cultuur, of zou het zijn zodat wij ons verder - nu wettelijk - moeten aanpassen aan hen?

En ik sluit me aan bij Svennies om mijn eigen vragen beantwoord te krijgen. Stel ons en onze kinderen gerust en geef hen een toekomst zoals wij die hebben gekend in ons verleden.
Of gaat het gemakkelijker om een cordon aan te brengen, en maar te dromen...
Doe geen moeite, verslijt je TB niet, heeft geen zin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
..
besides IQ testen da's allemaal relatief, ik scoorde eens amper 70, dus...
SDX is offline  
Oud 11 augustus 2016, 00:10   #226
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Pas op, voor minder dan dit had ik al 4 straf punten aan mijn broek....

Al een geluk dat atheïsme mijn voorkeur geniet,anders had ik dit aan gods ondoorgrondelijke wegen gelinkt....

Of aan de lange tenen waarop ik blijkbaar ben gaan staan..

Who knows...

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 augustus 2016 om 00:10.
Svennies is offline  
Oud 11 augustus 2016, 00:14   #227
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Pas op, voor minder dan dit had ik al 4 straf punten aan mijn broek....

Al een geluk dat atheïsme mijn voorkeur geniet,anders had ik dit aan gods ondoorgrondelijke wegen gelinkt....

Of aan de lange tenen waarop ik blijkbaar ben gaan staan..

Who knows...
Komt niet uit mijn koker hoor, ik citeer enkel maar.
SDX is offline  
Oud 11 augustus 2016, 00:29   #228
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
We hebben het over dezelfde effecten die een sekte heeft: brainwashing.
Dat staat los van de default religie waar members wel het onderscheid weten te maken tussen goed en slecht. Het christendom heeft evengoed sekten waarvan leden compleet lossloegen. Nice try, but fail.
Ja ,dat is zo,maar kan je er enkele opnoemen die gepleegd zijn door beide sektes in het heden om een vergelijking te maken qua geweld..

Het is maar dat u een poging kan wagen om de stand qua aanslagen én terrorisme tussen beide sektes min of meer in evenwicht kan brengen...
Svennies is offline  
Oud 11 augustus 2016, 01:25   #229
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat maken jullie jezelf graag wijs "dat het merendeel van de Belgen hetzelfde denken"!
Het merendeel van de Belgen heeft gewoon de pest aan de vele moslims die hier enkele maar problemen veroorzaken!!
Moet je niet aan twijfelen !
daiwa is offline  
Oud 11 augustus 2016, 01:29   #230
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Komt niet uit mijn koker hoor, ik citeer enkel maar.
Klopt, heb ik ook gelezen.
daiwa is offline  
Oud 11 augustus 2016, 01:36   #231
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Inderdaad: het is brainwashing en een angstcultuur. Ze kennen misschien onderscheid als mens, maar niet als religie waarin alle niet-gelovigen zullen vallen. Ontkent u dit laatste?? (Weet dat hun religie belangrijker is dan een mens !)

En u spreekt terecht over het Christendom in verleden tijd. Wij staan 300 jaren verder dankzij de Verlichting.

Kijk bembem

U heeft vele antwoorden gekregen van andere leden, waar ik me kan vinden. De oplossing, zoals ik het zag hiervoor - met de nadruk op verleden tijd, zijnde 'zag' - was hervorming die van binnenuit de vredesreligie kwam. Maar de post van djimi op pagina 10 strijkt met de werkelijkheid: na alles wat er ook moge gebeuren, protesteren ze, maar roepen niet om verandering.

U blijft meer dan heilig overtuigd dat de religie der vrede echt vreedzaam is, en dat er geen problemen zullen ontstaan in de (nabije) toekomst.
U antwoordt echter geen enkele vraag concreet, en hiermede zal ik nogmaals mijn vragen herhalen:
- waar ligt de grens voor u? Wanneer en/of waarvan zal u zeggen: "dit wil ik niet".
- hoe ziet u dit evolueren en eindigen? Als ze zich toch allemaal aanpassen, waarom halal op onze scholen, geen kruisbeelden, boerkini... En nu willen ze hun eigen politieke partij oprichten? Waarom? Is dit een teken dat ze zich verder aanpassen aan onze cultuur, of zou het zijn zodat wij ons verder - nu wettelijk - moeten aanpassen aan hen?

En ik sluit me aan bij Svennies om mijn eigen vragen beantwoord te krijgen. Stel ons en onze kinderen gerust en geef hen een toekomst zoals wij die hebben gekend in ons verleden.
Of gaat het gemakkelijker om een cordon aan te brengen, en maar te dromen...
Ok, ik zal iets uitgebreider trachten te antwoorden;

Om te beginnen vraag ik me af waarom men het steeds over 'ze' heeft, daar situeert zich volgens mij reeds een deel van het probleem want niet iedereen denkt in die termen. Een nieuwe Belg is voor mij evenwaardig aan een meer autochtone. Dat links dit eveneens vindt ondersteun ik dan ook.

Verder hebben die radicalen een bewustwording nodig dat ze in feite als kanonnenvlees dienen in dat Midden-Oosters conflict. Iets wat ik reeds aankaartte, want daar zit volgens mij een deel van de sleutel. De situatie zoals ze hier evolueert is after all een extrapolatie van wat zich daar ter plekke volop afspeelt: een geopolitiek machtsspel tussen de grootheden waar de EU de puppet van is.

De grens? Als men hier massaal aanslagen zou plegen. Wat ik niet zie gebeuren vermits like i said: 'ze' niet allemaal gebrainwasht zijn, en de Staatsveiligheid nog steeds instaat voor de BE burger.

Het is natuurlijk allemaal mooi dat men op migranten zit te kappen, maar als men de lijn verder trekt zijn zij wel de dupe van dit alles: het M-O schuift hen de schuld toe van hun stratego spelletje terwijl de autochtoon van bepaalde politieke signatuur hen als scapegoat demoniseert.

Men doet er volgens mij evenwel goed aan niet extreem te polariseren. Concreet betekent dit (zoals ik reeds zei): niet toegeven aan de terreur.

Nu ik blijf erbij dat migratie van alle tijden is, en tja solidariteit is in mijn ogen belangrijk. Of denkt men misschien dat die Syrische vluchtelingen voor hun plezier alles hebben achtergelaten om hier zogezegd op de kap van anderen te komen leven. Wel ik niet en de partij die ik aanhang + anderen die voor gelijkheid van mensenrechten staan evenmin. Wir schaffen das!
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 02:37   #232
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

De Staatsveiligheid van BE.
Deze staat niet ter discussie, want ik wil geloven dat deze mensen doen wat ze kunnen met de middelen die ze hebben. Deze mensen hebben hun inzet meer dan getoond in de laatste tijd volgend op gebeurtenissen. Mijn dank ook aan hen, samen met politie, militairen, brandweer, verpleegkundigen en artsen, vrijwilligers, regerende politici en alle anderen die ik ben vergeten.
Dat de middelen ontoereikend zijn, is betreurenswaardig, maar daaraan wordt gewerkt door onze regering.
Verder is het een illusie dat zij alles kunnen tegenhouden.



Ik kan me vinden in uw antwoord, op onderstaande na, en enige verduidelijking mijnentwege.

Het begrip 'ze'.
In een mondiale wereld, kijkt niemand meer op van een ander ras.
In de Bijbel staat: "Gij zult uw naasten beminnen", "voedt de hongerigen"... Er zal misschien ook wel zoiets staan in de koran, maar dat is gericht naar mede moslims want er staat tevens geschreven dat alle niet-gelovigen mogen "vallen".
-> Dus wie maakt er onderscheid en op basis van wat? De religie van de vrede misschien?
Verbaasd dat wij dan daarvan opkijken en daarop reageren? Maw: het komt altijd op hetzelfde punt terug: islam.

Hun bewustwording is iets wat reeds in meerdere posts en door meerdere personen is gezegd, waarbij ik het vergelijk met onze Verlichting. Maar het gebeurt niet vanuit de islam!! En het gaat ook niet gebeuren!! Als u enig teken hiervan waarneemt dat het wel gebeurt en een blijvend effect zal hebben op mondiale schaal, aub posten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is natuurlijk allemaal mooi dat men op migranten zit te kappen, maar als men de lijn verder trekt zijn zij wel de dupe van dit alles: het M-O schuift hen de schuld toe van hun stratego spelletje terwijl de autochtoon van bepaalde politieke signatuur hen als scapegoat demoniseert.
Correctie: het zijn niet alleen de migranten, maar ook de 3e en 4e generatie die hier leeft, alles krijgt en ons vervroegd naar het Hiernamaals wilt brengen.
Voor deze laatste groep dus het passend cliché: als het hier zo slechts is, dat ze vrijwillig vertrekken.
Voor de migranten: ja, ze brengen hun problemen naar hier. Kijk hoe ze zich aanpasten in Keulen, in de opvangkampen jegens de Christenen... En nu laatst volgend op de mislukte coup waarbij ze openlijk zeggen dat ze in eerste instantie Turk zijn - met bijhorende religie die steeds primeert. Als men dus vooral dit laatste ziet gebeuren, waarbij de Turken zichzelf in een gastland massaal gaan uitspreken als zijnde Turk, wie heeft het dan over het niet-meebrengen van hun problemen naar hier? Wie is hiervan mede de dupe, bv. ook de "Gulem Turken". Wie zegt dan 'wij' - dus vanuit ons standpunt daarop volgend 'ze'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu ik blijf erbij dat migratie van alle tijden is, en tja solidariteit is in mijn ogen belangrijk. Of denkt men misschien dat die Syrische vluchtelingen voor hun plezier alles hebben achtergelaten om hier zogezegd op de kap van anderen te komen leven. Wel ik niet en de partij die ik aanhang + anderen die voor gelijkheid van mensenrechten staan evenmin. Wir schaffen das!
Migratie en solidariteit? Ja, maar ze moeten zich aanpassen! En dat gebeurt steeds vaker NIET !!
En hun getalen stijgen met de dag. Dus probeer maar om het hen bij te brengen, maar het zal minder en minder lukken. Ze willen hun eigen wetten in onze maatschappij via eigen politieke partijen !

In Syrië is het al langer dan het afgelopen jaar oorlog. Waarom is men niet vroeger zo massaal gevlucht naar de EU? Wees gerust dat de overgrote meerderheid economische vluchteling is!

De echte arme en/of hulpbehoevende Syriër die hulp nodig heeft, kan zo'n mensensmokkelaar niet betalen en/of is te ziek en blijft achter. Het zijn de sterke mannen die voorop worden gestuurd, hun zwakken zoals vrouwen achterlaten, vechten aan onze grenzen, en hun gezinnen dan laten overkomen omdat onze wetgeving het toelaat.



Nogmaals: iedereen is welkom, als ze zich aanpassen.
Wij moeten en kunnen dit alles wat zij doen en krijgen ons NIET veroorloven in hun land.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 11 augustus 2016 om 02:47.
fbpolitics is offline  
Oud 11 augustus 2016, 04:00   #233
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
De Staatsveiligheid van BE.
Deze staat niet ter discussie, want ik wil geloven dat deze mensen doen wat ze kunnen met de middelen die ze hebben. Deze mensen hebben hun inzet meer dan getoond in de laatste tijd volgend op gebeurtenissen. Mijn dank ook aan hen, samen met politie, militairen, brandweer, verpleegkundigen en artsen, vrijwilligers, regerende politici en alle anderen die ik ben vergeten.
Dat de middelen ontoereikend zijn, is betreurenswaardig, maar daaraan wordt gewerkt door onze regering.
Verder is het een illusie dat zij alles kunnen tegenhouden.



Ik kan me vinden in uw antwoord, op onderstaande na, en enige verduidelijking mijnentwege.

Het begrip 'ze'.
In een mondiale wereld, kijkt niemand meer op van een ander ras.
In de Bijbel staat: "Gij zult uw naasten beminnen", "voedt de hongerigen"... Er zal misschien ook wel zoiets staan in de koran, maar dat is gericht naar mede moslims want er staat tevens geschreven dat alle niet-gelovigen mogen "vallen".
-> Dus wie maakt er onderscheid en op basis van wat? De religie van de vrede misschien?
Verbaasd dat wij dan daarvan opkijken en daarop reageren? Maw: het komt altijd op hetzelfde punt terug: islam.

Hun bewustwording is iets wat reeds in meerdere posts en door meerdere personen is gezegd, waarbij ik het vergelijk met onze Verlichting. Maar het gebeurt niet vanuit de islam!! En het gaat ook niet gebeuren!! Als u enig teken hiervan waarneemt dat het wel gebeurt en een blijvend effect zal hebben op mondiale schaal, aub posten.


Correctie: het zijn niet alleen de migranten, maar ook de 3e en 4e generatie die hier leeft, alles krijgt en ons vervroegd naar het Hiernamaals wilt brengen.
Voor deze laatste groep dus het passend cliché: als het hier zo slechts is, dat ze vrijwillig vertrekken.
Voor de migranten: ja, ze brengen hun problemen naar hier. Kijk hoe ze zich aanpasten in Keulen, in de opvangkampen jegens de Christenen... En nu laatst volgend op de mislukte coup waarbij ze openlijk zeggen dat ze in eerste instantie Turk zijn - met bijhorende religie die steeds primeert. Als men dus vooral dit laatste ziet gebeuren, waarbij de Turken zichzelf in een gastland massaal gaan uitspreken als zijnde Turk, wie heeft het dan over het niet-meebrengen van hun problemen naar hier? Wie is hiervan mede de dupe, bv. ook de "Gulem Turken". Wie zegt dan 'wij' - dus vanuit ons standpunt daarop volgend 'ze'?


Migratie en solidariteit? Ja, maar ze moeten zich aanpassen! En dat gebeurt steeds vaker NIET !!
En hun getalen stijgen met de dag. Dus probeer maar om het hen bij te brengen, maar het zal minder en minder lukken. Ze willen hun eigen wetten in onze maatschappij via eigen politieke partijen !

In Syrië is het al langer dan het afgelopen jaar oorlog. Waarom is men niet vroeger zo massaal gevlucht naar de EU? Wees gerust dat de overgrote meerderheid economische vluchteling is!

De echte arme en/of hulpbehoevende Syriër die hulp nodig heeft, kan zo'n mensensmokkelaar niet betalen en/of is te ziek en blijft achter. Het zijn de sterke mannen die voorop worden gestuurd, hun zwakken zoals vrouwen achterlaten, vechten aan onze grenzen, en hun gezinnen dan laten overkomen omdat onze wetgeving het toelaat.



Nogmaals: iedereen is welkom, als ze zich aanpassen.
Wij moeten en kunnen dit alles wat zij doen en krijgen ons NIET veroorloven in hun land.
.
Het gros van de vluchtelingen is wel degelijk op de vlucht voor geweld door i repeat Uncle Sam. Ironisch genoeg vangt de VS er in vergelijking met puppet EU weinig op. Ipv. zich blind te staren op de islam kan men zich misschien afvragen waarom de God van America door die radicalen geviseerd wordt.

Verder belet niets de autochtone Belg van net zo te kweken als die 'anderen'. In een democratie is het denk ik maar logisch dat wie in de meerderheid is zijn stem laat horen. Tja, what comes around goes around zeker.
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 04:41   #234
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het is onnatuurlijk veel kinderen te maken op een wereld met steeds minder grondstoffen en een wereldoorlog in het verschiet. Wie kinderen maakt voor financiële redenen of uit veroveringsdrang is gewoon ziek in de geest.
Daar moet iets aan gedaan worden en ik weet bij god niet hoe ze het gaan oplossen. Maar niets doen is zoveel maal erger.

Laatst gewijzigd door Peche : 11 augustus 2016 om 04:43.
Peche is offline  
Oud 11 augustus 2016, 04:48   #235
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
de terreur.

Nu ik blijf erbij dat migratie van alle tijden is, en tja solidariteit is in mijn ogen belangrijk. Of denkt men misschien dat die Syrische vluchtelingen voor hun plezier alles hebben achtergelaten om hier zogezegd op de kap van anderen te komen leven. Wel ik niet en de partij die ik aanhang + anderen die voor gelijkheid van mensenrechten staan evenmin. Wir schaffen das!
En hoe moet dat over de lange termijn? De arbeidsmarkt automatiseert, er is nu al bijna geen werk voor onze eigen afgestudeerde studenten. We proppen Europa vol met mensen waar geen arbeid noch huisvesting voor is.

Hoe gaan we dat oplossen? De Vlaming tot zijn dood laten werken en zijn pensioen afpakken is een optie. Dit mag als een grap overkomen, maar wacht maar...
Peche is offline  
Oud 11 augustus 2016, 05:06   #236
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En hoe moet dat over de lange termijn? De arbeidsmarkt automatiseert, er is nu al bijna geen werk voor onze eigen afgestudeerde studenten. We proppen Europa vol met mensen waar geen arbeid noch huisvesting voor is.

Hoe gaan we dat oplossen? De Vlaming tot zijn dood laten werken en zijn pensioen afpakken is een optie. Dit mag als een grap overkomen, maar wacht maar...
Terugvechten door om de vier jaar een bolletje zwart te kleuren.

Of een kijkje nemen in het Bonnie and Clyde Ambush Museum.
http://bonnieandclydeambushmuseum.com/index.aspx
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 11 augustus 2016 om 05:10.
Gamla is offline  
Oud 11 augustus 2016, 05:15   #237
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dit vraagt veel meer dan een bolleke kleuren. Europa moet nu haar kracht laten zien en omgaan met deze crisis. Men schuift het onder de mat, maar veel van deze vluchtelingen horen hier echt niet thuis he. Als zo'n vluchteling een meisje in het gezicht slaagt, het vet in onze jeugd mept, meisjes aanrandt, ... dan kan Europa dat toch niet ongestraft laten?
Maar velen onder hen hebben wel degelijk een onschendbaarheidsgevoel. De dochters van Europa lijden onder deze crisis en zij maken hun verhaal kenbaar. Mensen die "wir schaffen das" zeggen beseffen niet wat ze zeggen. Het is fout gebleken en we kunnen de situatie niet baas, het is teveel en we moeten deporteren. Wie niet erkent dat hier een fout is gemaakt is alle contact met de realiteit kwijt. Steekt de kop in het zand of is gebrainwasht.

Europa moet grenskampen bouwen, gevangenissen en maken dat ze de boel sensibiliseert. De orde gaat zich niet meer vanzelf herstellen, zoveel is duidelijk.
Er moet nu een nieuwe manier van regeren komen.
Steek die imam en zijn zoon vast tot de oorlog gedaan is om te beginnen.
Peche is offline  
Oud 11 augustus 2016, 05:33   #238
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dit vraagt veel meer dan een bolleke kleuren. Europa moet nu haar kracht laten zien en omgaan met deze crisis. Men schuift het onder de mat, maar veel van deze vluchtelingen horen hier echt niet thuis he. Als zo'n vluchteling een meisje in het gezicht slaagt, het vet in onze jeugd mept, meisjes aanrandt, ... dan kan Europa dat toch niet ongestraft laten?
Maar velen onder hen hebben wel degelijk een onschendbaarheidsgevoel. De dochters van Europa lijden onder deze crisis en zij maken hun verhaal kenbaar. Mensen die "wir schaffen das" zeggen beseffen niet wat ze zeggen. Het is fout gebleken en we kunnen de situatie niet baas, het is teveel en we moeten deporteren. Wie niet erkent dat hier een fout is gemaakt is alle contact met de realiteit kwijt. Steekt de kop in het zand of is gebrainwasht.

Europa moet grenskampen bouwen, gevangenissen en maken dat ze de boel sensibiliseert. De orde gaat zich niet meer vanzelf herstellen, zoveel is duidelijk.
Er moet nu een nieuwe manier van regeren komen.
Steek die imam en zijn zoon vast tot de oorlog gedaan is om te beginnen.
Zouden dat kampen kunnen zijn waar er ook een zwembad en een theaterzaal is? Waar je wegens goede werkethiek kunt vrijgelaten worden? Waar je met kampgeld betaald krijgt voor het geleverde werk en daarmee sigaretten kunt kopen en zelfs een hoer kunt laten komen?

Stel je voor, Peche. Dat zou toch absurd zijn.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 11 augustus 2016, 05:57   #239
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dit vraagt veel meer dan een bolleke kleuren. Europa moet nu haar kracht laten zien en omgaan met deze crisis. Men schuift het onder de mat, maar veel van deze vluchtelingen horen hier echt niet thuis he. Als zo'n vluchteling een meisje in het gezicht slaagt, het vet in onze jeugd mept, meisjes aanrandt, ... dan kan Europa dat toch niet ongestraft laten?
Maar velen onder hen hebben wel degelijk een onschendbaarheidsgevoel. De dochters van Europa lijden onder deze crisis en zij maken hun verhaal kenbaar. Mensen die "wir schaffen das" zeggen beseffen niet wat ze zeggen. Het is fout gebleken en we kunnen de situatie niet baas, het is teveel en we moeten deporteren. Wie niet erkent dat hier een fout is gemaakt is alle contact met de realiteit kwijt. Steekt de kop in het zand of is gebrainwasht.

Europa moet grenskampen bouwen, gevangenissen en maken dat ze de boel sensibiliseert. De orde gaat zich niet meer vanzelf herstellen, zoveel is duidelijk.
Er moet nu een nieuwe manier van regeren komen.
Steek die imam en zijn zoon vast tot de oorlog gedaan is om te beginnen.
Nu maak je er toch wel weer een veralgemening van, het zijn niet allemaal troublemakers. Plus, in Duitsland zijn er enorm veel 1€ jobs enz. dat is daar anders op vlak van werk dan hier. Niet dat ik ze hier niet aan de slag zou zien... Die grenskampen klinkt al wat genuanceerder dan wat je vertelde in de doodstraf topic maar welke grenzen? Ze vluchten net weg van die regio's. Misschien in de Gobi-woestijn, daar is nog plaats...
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 06:09   #240
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu maak je er toch wel weer een veralgemening van, het zijn niet allemaal troublemakers. Plus, in Duitsland zijn er enorm veel 1€ jobs enz. dat is daar anders op vlak van werk dan hier. Niet dat ik ze hier niet aan de slag zou zien... Die grenskampen klinkt al wat genuanceerder dan wat je vertelde in de doodstraf topic maar welke grenzen? Ze vluchten net weg van die regio's. Misschien in de Gobi-woestijn, daar is nog plaats...
Ik veralgemeen ze niet. Ik geef aan dat er veel van zo'n mensen binnen onze grenzen vertoeven.
Heb jij die youtube beelden van Frankrijk dan niet gezien bembem? Wat doen we met zo'n mensen? In Duitsland kunnen jongeren niet meer voetballen zonder conflicten. Er lopen vluchtelingen met messen etc rond. Er worden mensen aangevallen met machetes en noem maar op...
Heb je de Eifeltoren anno 2016 gezien? Europa had deze mensen nooit mogen opnemen in haar eigen steden. Merkel is fout en de EU landen hadden als een blok daar tegenover moeten staan. Dat wij over integratie blijven spreken tart gewoon alle verbeelding.

Bouw grenskampen aan de grens van de EEG landen. Desnoods maken we gesloten centra binnen onze grenzen aan de rand, I don't care. Maar ze horen niet geïntegreerd te worden met ons. Maak van Europa geen beloofd land, maar zeg duidelijk wir schaffen das nicht. Men kan de situatie niet baas en we moeten het terug onder controle krijgen.
Peche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be