Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2016, 08:00   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Uit jouw berichten maak ik in het algemeen een wil op om politieke correctheid aan valsheid te koppelen, en dat is het imo. niet. We zitten volop in een globalistische verschuiving op zowel economisch als demografisch vlak. Of dit een kleurtje heeft zal weinig oplossen.
Learn to live with it zou ik zeggen.

Tja, er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen voor wie "de ander" nooit genoeg zal zijn en die de schuld telkens op die andere steken terwijl ze beter naar zichzelf zouden kijken ipv. 'de boze poco media.'

Niets kwetst méér dan de waarheid.
Jouw waarheid is de mijne niet, noch die van een hoop anderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 augustus 2016, 08:06   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Wie kan dit weerleggen?

Citaat:
Het rampzalige van het afgelopen jaar was dat vijf grote, afzonderlijk al nauwelijks aan te pakken maatschappelijke problemen in elkaar verstrengeld raakten. Ik noem ze even op: de mislukte integratie van moslims in onze samenleving, de onbeheersbare vluchtelingencrisis, het verval van de natiestaat, het falen van de Europese Unie en de opkomst van uit het Midden-Oosten overgeslagen islamitische terreur.
Er is een haast onontwarbare kluwen van ellende ontstaan. De politieke elites in Brussel en in de Europese hoofdsteden zijn niet in staat om zelfs maar het begin van een oplossing te vinden. Gezamenlijk lukt het niet, maar ook niet in eigen land. Politici vergaderen, maken machteloze plannen en proberen tevergeefs het volk gerust te stellen. Het resultaat: een diep gevoelde onvrede en vervreemding van de politiek. Onze vrijheden, onze veiligheid, onze welvaart, onze cultuur en onze nationale soevereiniteit staan wankelend op de rand van een diepe afgrond.

Nog nooit wist de politieke correctheid zich zo breed in de samenleving te verspreiden, zo diep te verankeren, als in het afgelopen jaar. Het policorvirus woekert in alle politieke en maatschappelijke geledingen.
Een als naargeestig en onverdraaglijk ervaren werkelijkheid wordt vervangen door een construct waarin de westerse mens onderdrukker, kolonialist, geweldpleger, racist en xenofoob tegelijk is. Waarin de oorzaken van allerlei misstanden en gevaren worden geherdefiniëerd en uiteindelijk worden getransformeerd tot een verstikkend en tot lethargie dwingend Es Ist Alles Unsere Eigene Schuld.
Daarom kan het zijn dat de mislukking van de multiculturele samenleving wordt genegeerd en dat moslims nog altijd als een achtergestelde bevolkingsgroep van louter slachtoffers worden beschouwd, voor wie slechts subsidiepampering en een omzichtige benadering geschikt zijn.

Daarom kan het zijn dat de gewelddadige, intolerante en totalitaire boodschap van de islam door politici en bestuurders wordt ontkend.

Daarom kan het zijn dat asielzoekers uitsluitend worden gezien als arme vluchtelingen voor oorlogsgeweld en dat de welkomjuichende goegemeente niets wil horen over terreurbeluste jihadi’s die met de stroom meekomen.

Daarom kan het zijn dat de uit elkaar aan het vallende EU met een islamistische dictator voor veel geld een papieren opvangdeal sluit, die in de praktijk niets oplevert.

Daarom kan het zijn dat onze eigen regering als een blind paard blijft doorrennen op weg naar een vaag verenigd Europa. Een wrak bouwwerk, dat niet meer in staat is om zijn burgers bescherming te bieden tegen gevaren van binnen- en buitenaf. Een politieke baantjesmachine die onze nationale soevereiniteit geringschattend naar de prullenbak verwijst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 augustus 2016, 10:48   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ten eerste heeft het VB zichzelf niet tot rambo-partij verklaard, en ten tweede dragen we van vandaag de onherroepelijke gevolgen van het door politieke correctheid veroorzaakte falen van de niet-rambo-partijen die jij graag aan het roer ziet staan.
Inderdaad, onherroepelijk. Dat is de nare waarheid.
Wat men ook doet of nog zal doen, het komt nooit meer goed.
Het gaat van kwaad naar erger.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2016, 11:11   #24
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie kan dit weerleggen?

Dat bimbam het niet kon, mag niet verbazen.

Sywen kan misschien een poging wagen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 26 augustus 2016, 11:21   #25
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw waarheid is de mijne niet, noch die van een hoop anderen.
Gelukkig maar...
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 27 augustus 2016, 05:14   #26
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik heb spijt dat ik de openingspost heb gelezen.
Sommige dingen wil je gewoon vergeten.
Peche is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:14   #27
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Kunnen we geen staatsgreep plegen ? de macht overnemen? ik droom ervan dat er ooit een dag mag komen dat hier en bij onze buren extreem rechts het overneemt . Hopelijk maak ik het nog mee in mijn leven.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:15   #28
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

de geur van verse koffie ...goeiemorgen allemaal .
de vuile muilekoek is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:30   #29
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kunnen we geen staatsgreep plegen ? de macht overnemen? ik droom ervan dat er ooit een dag mag komen dat hier en bij onze buren extreem rechts het overneemt . Hopelijk maak ik het nog mee in mijn leven.
Dat hebben we al eens geprobeerd in de jaren 30 van vorige eeuw, en dat is ons slecht bekomen. Laten we van de geschiedenis leren.

Ook staatsgrepen zijn een slecht idee. Laten we van de geschiedenis leren.

Nog iets dat ik moet meegeven over 'the bleeding obvious'?
geertvdb is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:42   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Citaat:
Dat hebben we al eens geprobeerd in de jaren 30 van vorige eeuw, en dat is ons slecht bekomen. Laten we van de geschiedenis leren.
Ook staatsgrepen zijn een slecht idee. Laten we van de geschiedenis leren.

Nog iets dat ik moet meegeven over 'the bleeding obvious'?
Dat is nu juist het geen aan het gebeuren is "Ze" (de Islam )nemen ons over en dat is ook een soort van staatsgreep , geschiedenis zeg je
de vuile muilekoek is offline  
Oud 27 augustus 2016, 07:49   #31
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is nu juist het geen aan het gebeuren is "Ze" (de Islam )nemen ons over en dat is ook een soort van staatsgreep , geschiedenis zeg je
Dit is geen staatsgreep. Bij mij niet afkomen met semantische spelletjes.

Ik ben als atheist ook niet gelukkig met de opkomst van extremistische godsdiensten.

Maar ik heb een even grote hekel aan extremistische ideologieën. Allemaal 1 pot nat.
geertvdb is offline  
Oud 27 augustus 2016, 08:17   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ten eerste heeft het VB zichzelf niet tot rambo-partij verklaard, en ten tweede dragen we van vandaag de onherroepelijke gevolgen van het door politieke correctheid veroorzaakte falen van de niet-rambo-partijen die jij graag aan het roer ziet staan.
Het tweede deel van je bericht klopt volledig en zal als "Original Sin" van de baby-boomer generatie in de geschiedenisboeken gestaafd staan, tot de ver-ijsenis van de volgende Messy-jah!.
Wat dat eerste betreft: nou ja, indien je wil, maar...
Anderzijds, als Rocky was 't ook geen sukses in hun boksringske he?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 27 augustus 2016, 08:24   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
de geur van verse koffie ...goeiemorgen allemaal .
Heerlijk nat droompje gehad over Clooney? ...Goeiemorgeuh terug.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 27 augustus 2016, 08:50   #34
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is er iemand in de zaal die hier een speld kan tussen steken?

Ik vind dit een treffende analyse. Hier herken ik mij volledig in.
Jammer dat onze "kwaliteitsmedia" nog altijd doof en blind blijven voor wat nochtans allang te horen en te zien is.

Dit artikel is van een héél andere orde dan het uitbroeden van een ei dat 14 jaar geleden werd gelegd maar dat allang rot is, vertrapt en weggegooid werd.



https://opiniez.com/2015/12/27/de-on...e-correctheid/
De Policor is het gif van Europa.

Intussen is het kwart na twaalf en hopeloos te laat.
De terroristische aanslagen zullen niet ophouden tot heel Europa in hetzelfde schuitje zit als de landen door wiens vluchtelingen de hele EU overspoeld wordt en in een uitzichtloze situatie belandt. Als moslims elkaar al uitmoorden gaan ongelovigen er, vroeg of laat, met zekerheid aan.

Neen, rooskleurig ziet de toekomst van en in Europa er beslist niet uit.
Nochtans heeft iedereen die het wilde zien dit al veel eerder zien aankomen.
__________________
Zij die de zee bevaren veranderen van klimaat maar niet van aard.
Horatius
Chapiro is offline  
Oud 27 augustus 2016, 09:10   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

We kunnen tegen die politiek alleen maar individueel reageren. Het komt er op aan de dingen bij hun naam te noemen zonder te vervallen in een moedwillig beledigende taal. Om die reden hou ik er niet zo van om mensen aan te duiden met termen zoals "makak" of "bruinen". Dergelijke termen heb je niet nodig om om de integratie-onwil en het islamitisch fanatisme te bekritiseren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 27 augustus 2016, 09:20   #36
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We kunnen tegen die politiek alleen maar individueel reageren. Het komt er op aan de dingen bij hun naam te noemen zonder te vervallen in een moedwillig beledigende taal. Om die reden hou ik er niet zo van om mensen aan te duiden met termen zoals "makak" of "bruinen". Dergelijke termen heb je niet nodig om om de integratie-onwil en het islamitisch fanatisme te bekritiseren.
Volledig met je eens, maar je geeft zelf aan dat "bruine" bv ook al een scheldwoord is, die Marokkaan is ook al niet correct meer alhoewel je een juiste term gebruikt , die zwarte, die moslim, die Afrikaan, die weet ik veel je wordt bij elke aanduiding die anders is dan "die vuile blanke" bekeken en beoordeeld zo niet veroordeeld als racist.
Hoomer is offline  
Oud 27 augustus 2016, 09:34   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Volledig met je eens, maar je geeft zelf aan dat "bruine" bv ook al een scheldwoord is, die Marokkaan is ook al niet correct meer alhoewel je een juiste term gebruikt , die zwarte, die moslim, die Afrikaan, die weet ik veel je wordt bij elke aanduiding die anders is dan "die vuile blanke" bekeken en beoordeeld zo niet veroordeeld als racist.
Op taalvlak is het tegenwoordig inderdaad op eieren lopen als je niet wil dat je met gefronste wenkbrauwen wordt bekeken. In ons Nederlands taalgebied lijkt "Afrikaan" niet meer zo vlot aanvaard te worden door de poco-gezinden. Het verschilt ook van land tot land. Zo is de term "Afro-American" in de USA algemeen gangbaar en niemand stoort zich aan dat "Afro".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 27 augustus 2016, 09:37   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Op taalvlak is het tegenwoordig inderdaad op eieren lopen als je niet wil dat je met gefronste wenkbrauwen wordt bekeken. In ons Nederlands taalgebied lijkt "Afrikaan" niet meer zo vlot aanvaard te worden door de poco-gezinden. Het verschilt ook van land tot land. Zo is de term "Afro-American" in de USA algemeen gangbaar en niemand stoort zich aan dat "Afro".


TV-verslaafde is offline  
Oud 27 augustus 2016, 11:00   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Volledig met je eens, maar je geeft zelf aan dat "bruine" bv ook al een scheldwoord is, die Marokkaan is ook al niet correct meer alhoewel je een juiste term gebruikt , die zwarte, die moslim, die Afrikaan, die weet ik veel je wordt bij elke aanduiding die anders is dan "die vuile blanke" bekeken en beoordeeld zo niet veroordeeld als racist.
Het woord allochtoon werd een zogenaamd "neutraal alternatief" voor gastarbeiders, vreemdelingen, buitenlanders of immigranten. Tot de zotte Morgen oordeelde dat ook het woord allochtoon niet langer neutraal was maar een negatieve connotatie had.
Hoe dat komt hebben de zotten van De Morgen er nooit bij verteld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 augustus 2016, 11:06   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
En u bent?
Hij is per definitie die voorgeschotelde waarheid en oh wee wie dat nog maar durft tegen te spreken...
marie daenen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be