Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 februari 2015, 19:53   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard Zeg niet IS maar Islamitische Staat

Ik merk dat in onze media meestal het letterwoord IS of ISIS gebruikt wordt wanneer over de barbaarsheden van de moslims van Islamitische Staat bericht wordt.

Ik koester het donkerbruin vermoeden dat onze politiek correcte informanten niet graag de associatie maken of de link leggen tussen wat die barbaren allemaal uitvreten en de overtuiging waaruit hun acties voorkomen, namelijk de islam.
Ook de bedoeling van de moslims, n.l. het stichten van een islamitisch kalifaat waar de sharia heerst, wordt op die manier zedig toegedekt.

Om die reden stel ik voor dat al wie de achterlijkheden en wreedheden van de moslimterroristen en jihadisten bespreekt in krantenreacties of op fora, de moeite neemt om steeds voluit te verwijzen naar hun betrachtingen: de Islamitische Staat.

We moeten die realiteit warm houden, en niet laten ondersneeuwen door politiek correcte acroniemen die de smeerlapperij van de islam verdoezelen.

En al wie daar last van heeft of begint te zeiken over stigmatiseren, amalgaam en generalisatie kan mijn rug op: ik ben Charlie.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 7 februari 2015, 20:10   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik merk dat in onze media meestal het letterwoord IS of ISIS gebruikt wordt wanneer over de barbaarsheden van de moslims van Islamitische Staat bericht wordt.

Ik koester het donkerbruin vermoeden dat onze politiek correcte informanten niet graag de associatie maken of de link leggen tussen wat die barbaren allemaal uitvreten en de overtuiging waaruit hun acties voorkomen, namelijk de islam.
Ook de bedoeling van de moslims, n.l. het stichten van een islamitisch kalifaat waar de sharia heerst, wordt op die manier zedig toegedekt.

Om die reden stel ik voor dat al wie de achterlijkheden en wreedheden van de moslimterroristen en jihadisten bespreekt in krantenreacties of op fora, de moeite neemt om steeds voluit te verwijzen naar hun betrachtingen: de Islamitische Staat.

We moeten die realiteit warm houden, en niet laten ondersneeuwen door politiek correcte acroniemen die de smeerlapperij van de islam verdoezelen.

En al wie daar last van heeft of begint te zeiken over stigmatiseren, amalgaam en generalisatie kan mijn rug op: ik ben Charlie.
Spiegel Online lijkt er geen problemen mee te hebben:

http://www.spiegel.de/thema/islamischer_staat/

Voluit schrijven en acroniemen achterwege laten is inderdaad steeds correcter.

Zo kennen we ook DAESH, het acroniem voor al-Dawla al-Islamiya al-Iraq al-Sham.

Of:



Meer...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 februari 2015, 20:29   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Cool

Citaat:
Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL), in het Nederlands gebruikelijk Islamitische Staat in Irak en Syrië (ISIS) of kortweg Islamitische Staat (IS - spreek uit als 'ie es'), Arabisch: الدولة الاسلامية في العراق والشام ad-Dawla al-Islāmiyya fi al-'Irāq wa-sh-Shām.
Ik hou het bij IS.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 februari 2015, 20:33   #4
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik merk dat in onze media meestal het letterwoord IS of ISIS gebruikt wordt wanneer over de barbaarsheden van de moslims van Islamitische Staat bericht wordt.

Ik koester het donkerbruin vermoeden dat onze politiek correcte informanten niet graag de associatie maken of de link leggen tussen wat die barbaren allemaal uitvreten en de overtuiging waaruit hun acties voorkomen, namelijk de islam.
Ook de bedoeling van de moslims, n.l. het stichten van een islamitisch kalifaat waar de sharia heerst, wordt op die manier zedig toegedekt.

Om die reden stel ik voor dat al wie de achterlijkheden en wreedheden van de moslimterroristen en jihadisten bespreekt in krantenreacties of op fora, de moeite neemt om steeds voluit te verwijzen naar hun betrachtingen: de Islamitische Staat.

We moeten die realiteit warm houden, en niet laten ondersneeuwen door politiek correcte acroniemen die de smeerlapperij van de islam verdoezelen.

En al wie daar last van heeft of begint te zeiken over stigmatiseren, amalgaam en generalisatie kan mijn rug op: ik ben Charlie.
Ik sluit mij hier als VB'er volledig bij aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 7 februari 2015, 21:27   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

De enige juiste benaming is DAESH.
DucDEnghien is offline  
Oud 7 februari 2015, 21:28   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Afkorting of voluit: dat regime is te bestrijden, en ik zal mijn gedacht daarover niet in verwarring laten brengen.
Enige tijd terug sprak men ook soms van ISIL , islamic state of irak and the levante .

Zolang afkortingen maar duidelijk zijn, vind ik het ok.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 februari 2015, 09:05   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De enige juiste benaming is DAESH.
Daar zijn we vet mee.
Bedankt dat het zweet van uw reet zeikt.


Heel dat afkortingen-gedoe is er ver over, niet alleen voor de religioten, maar eveneens in andere domeinen.
Sommige bedrijven maken er ook een belachelijke sport van om al hun afdelingen, en al hun werknemers te encrypteren met een of andere corporate-bullshit-acroniem.
Dikdoenerij en informatieversluiering waar niemand mee gebaat is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2015, 09:24   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar zijn we vet mee.
Bedankt dat het zweet van uw reet zeikt.


Heel dat afkortingen-gedoe is er ver over, niet alleen voor de religioten, maar eveneens in andere domeinen.
Sommige bedrijven maken er ook een belachelijke sport van om al hun afdelingen, en al hun werknemers te encrypteren met een of andere corporate-bullshit-acroniem.
Dikdoenerij en informatieversluiering waar niemand mee gebaat is.
De realiteit proberen te verdoezelen door het gebruik van afkortingen of zelf bedachte termen is tegenwoordig erg in.
quercus is offline  
Oud 8 februari 2015, 10:44   #9
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De realiteit proberen te verdoezelen door het gebruik van afkortingen of zelf bedachte termen is tegenwoordig erg in.
ISIS is inmiddels door toedoen van de Amerikaanse oorlog in Irak en
de burgeroorlog van Assad ,uitgegroeid tot een zelfstandige staat.
Deze staat noemen we IS .

Het Westen blijft zich met deze godsdienstoorlog bemoeien zonder resultaat,
omdat ze geen verstand hebben van de Islam en ook geen partij zijn in deze godsdienstoorlog.

De Arabische landen vechten tegen IS en
steunen ze via de achterdeur tegen de Sjiieten van Iran en Syrie.

Turkije kijkt er naar en heeft haar eigen strategie.
Ze zijn tegen de Koerden, tegen de Sjiieten/ Iran en Syrie
en voor de Soenieten.

Kortom de verdeeldheid is zo groot ,dat IS haar gang kan gaan en
een ontzettende wervende kracht heeft op jihadisten uit alle landen,
om haar vreemdelingen- legioen te versterken.

Het kan zo nog lang duren.

Laatst gewijzigd door cato : 8 februari 2015 om 10:45.
cato is offline  
Oud 8 februari 2015, 11:54   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik merk dat in onze media meestal het letterwoord IS of ISIS gebruikt wordt wanneer over de barbaarsheden van de moslims van Islamitische Staat bericht wordt.

Ik koester het donkerbruin vermoeden dat onze politiek correcte informanten niet graag de associatie maken of de link leggen tussen wat die barbaren allemaal uitvreten en de overtuiging waaruit hun acties voorkomen, namelijk de islam.
Ook de bedoeling van de moslims, n.l. het stichten van een islamitisch kalifaat waar de sharia heerst, wordt op die manier zedig toegedekt.

Om die reden stel ik voor dat al wie de achterlijkheden en wreedheden van de moslimterroristen en jihadisten bespreekt in krantenreacties of op fora, de moeite neemt om steeds voluit te verwijzen naar hun betrachtingen: de Islamitische Staat.

We moeten die realiteit warm houden, en niet laten ondersneeuwen door politiek correcte acroniemen die de smeerlapperij van de islam verdoezelen.

En al wie daar last van heeft of begint te zeiken over stigmatiseren, amalgaam en generalisatie kan mijn rug op: ik ben Charlie.
Met leugens en desinformatie probeert men het sprookje ''islam is vrede'' in stand te houden.
Deze week hoorde ik dé uitspraak van een buitenlandse gast in Reyers Laat.
Hij zei: '' Ik ga niet politiek correct zijn maar de waarheid vertellen.''
daiwa is offline  
Oud 8 februari 2015, 12:43   #11
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met leugens en desinformatie probeert men het sprookje ''islam is vrede'' in stand te houden.
Deze week hoorde ik dé uitspraak van een buitenlandse gast in Reyers Laat.
Hij zei: '' Ik ga niet politiek correct zijn maar de waarheid vertellen.''
Politiek correct zijn en de waarheid vertellen, verhouden zich als water en vuur.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 8 februari 2015, 12:46   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.868
Standaard

Het element "staat" is in die naam wel degelijk een probleem. Zo wordt het deel van Syrië dat het FSA in handen heeft ooralsnog terecht evenmin een staat genoemd.

Het is deel van hunpropaganda om zich een "staat" te noemen. En door één of andere kronkel loopt een hoop tegenstanders mee in die propaganda. En als je dat niet doet, word je verweten de zaken "niet te benoemen".

Laatst gewijzigd door dalibor : 8 februari 2015 om 13:06.
dalibor is offline  
Oud 8 februari 2015, 13:31   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het element "staat" is in die naam wel degelijk een probleem. Zo wordt het deel van Syrië dat het FSA in handen heeft ooralsnog terecht evenmin een staat genoemd.

Het is deel van hunpropaganda om zich een "staat" te noemen. En door één of andere kronkel loopt een hoop tegenstanders mee in die propaganda. En als je dat niet doet, word je verweten de zaken "niet te benoemen".
Je ziet dat in Belgie ook alle dagen, de correcte vorm is Vlamingen en Walen, en niet de door zowat iedereen gebruikte imperialistische vorm, Franstaligen en Nederlandstaligen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 februari 2015 om 13:31.
Xenophon is offline  
Oud 8 februari 2015, 13:32   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
...

Het Westen blijft zich met deze godsdienstoorlog bemoeien zonder resultaat,
omdat ze geen verstand hebben van de Islam ...
Dat blijkt 'het Westen' dan tenminste toch al gemeen te hebben met de 'moslimwereld' zelf.

Het ziet er immers steeds duidelijker naar uit dat zelfs een slordige vier miljard 'geleerden' nog niet zal volstaan om de idioten aller landen - en dan vooral de ingezetenen van de lidstaten van de OIC - te helpen bij het politiek en anderzijds correct interpreteren van Het Woord Van Allah.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 8 februari 2015, 13:48   #15
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

De naam "beesten" dekt de lading nog het beste.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline  
Oud 8 februari 2015, 20:29   #16
Guust
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 253
Standaard

Qua Pc kan dit ook tellen:
http://buzzpo.com/obama-isis-violenc...roup-religion/
Guust is offline  
Oud 8 februari 2015, 20:45   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het element "staat" is in die naam wel degelijk een probleem. Zo wordt het deel van Syrië dat het FSA in handen heeft ooralsnog terecht evenmin een staat genoemd.

Het is deel van hun propaganda om zich een "staat" te noemen. En door één of andere kronkel loopt een hoop tegenstanders mee in die propaganda. En als je dat niet doet, word je verweten de zaken "niet te benoemen".
Mij gaat het niet om staat, of beweging of partij, of natie, of club of sosjeteit, mij gaat het om de inhoud: islamitisch.
Die harde waarheid moeten we blijvend voor ogen houden, en daarom in de verf zetten: al die crapullestreken zijn islamitisch geïnspireerd, hebben de bedoeling om te islamiseren, beogen om van de wereld een islamitisch sharia-kalifaat te maken.
Noem die gansters dus zoals je wil, maar vermeld er minstens hun bron, hun inspiratie en hun drijfveer bij: het opdringen van de islam.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2015, 20:46   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Wat verwacht je anders van een crypto-islamiet?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2015, 20:47   #19
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mij gaat het niet om staat, of beweging of partij, of natie, of club of sosjeteit, mij gaat het om de inhoud: islamitisch.
Die harde waarheid moeten we blijvend voor ogen houden, en daarom in de verf zetten: al die crapullestreken zijn islamitisch geïnspireerd, hebben de bedoeling om te islamiseren, beogen om van de wereld een islamitisch sharia-kalifaat te maken.
Noem die gansters dus zoals je wil, maar vermeld er minstens hun bron, hun inspiratie en hun drijfveer bij: het opdringen van de islam.
Ja, maar welke vorm van de Islam?
DucDEnghien is offline  
Oud 8 februari 2015, 20:47   #20
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Vrouwelijke Kurdische scherpschutters hebben een groot aandeel in de recente tegenslagen van de IS. Bovendien geloven de IS vechters dat ze niet naar het paradijs gaan als ze door een vrouw worden doodgeschoten. Die "helden" zijn letterlijk geterroriseerd bij de gedachte te sterven door een kogel afgevuurd door een vrouw.
Gipsy is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be