Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2015, 16:50   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Tegen ongelovigen mag er gewoon gelogen worden.
Pericles is offline  
Oud 9 februari 2015, 16:51   #42
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo'n verklaring is voor geen enkele moslim een probleem.
Ik heb zelf problemen met die verklaring. Ik ga geen verklaring dat ik bij de eerste tekenen van onraad een verradende matennaaier ben ondertekenen!
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 februari 2015 om 16:52.
Bovenbuur is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:03   #43
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Allicht is zij een tweede of derde generatie moslim(a) en perfect geïntegreerd volgens de normen die onze beleidsmakers hanteren ( kennen van de taal, schoolse vorming enz.) Dit toont eens te meer het failliet van ons politiek beleid die de ware toedracht niet willen onderkennen.
Zij is een "nieuwe" moslim. Een bekeerlingeske zoals men zegt.
Totaal leeg van binnen klampt die soort zich vast aan die islamgodsdienst om toch maar enige zin te geven in hun leven. Ze komen dan naar forums zoals dit hier en trachten andere forummers te vinden die mee met hun de multikul, multizever gedachte met hen verspreid.
Enfin, loosers van de ergste soort waar de aandachtige forummer beter geen tijd aan verspeelt. Ik sta op haar negeerlijstje en vind dat maar goed ook, anders krijgt het mens straks nog een hartaanval na het lezen van sommige van mijn posts. Bezie haar avatareke, en ja wat denkt ge dat dat is ? Daar dweept ze dus mee.
DeProf_eet is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:05   #44
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Tegen ongelovigen mag er gewoon gelogen worden.
Taqyya. Ik vraag me af of we in feite nog een zelfverklaarde moslim moeten geloven.
DeProf_eet is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:15   #45
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zij is een "nieuwe" moslim. Een bekeerlingeske zoals men zegt.
Totaal leeg van binnen klampt die soort zich vast aan die islamgodsdienst om toch maar enige zin te geven in hun leven. Ze komen dan naar forums zoals dit hier en trachten andere forummers te vinden die mee met hun de multikul, multizever gedachte met hen verspreid.
Enfin, loosers van de ergste soort waar de aandachtige forummer beter geen tijd aan verspeelt. Ik sta op haar negeerlijstje en vind dat maar goed ook, anders krijgt het mens straks nog een hartaanval na het lezen van sommige van mijn posts. Bezie haar avatareke, en ja wat denkt ge dat dat is ? Daar dweept ze dus mee.
Ze zijn gewoonlijk vol van al die prietpraat tot ze met Mohammed getrouwd zijn en hun eerste koter geworpen hebben. Dan staan ze daar, vastgeketend aan huis en haard, met Mo in het koffiehuis en de koters aan haar (lange)rok hangend.

Mijn dochter kende er zo eentje: uit zichzelf bekeerd (of via een Marokkaanse vriend, het was in ieder geval al "af"). Werd totaal gaga en kon zelfs niet meer praten met haar roommate (die lustte regelmatig een glaasje). Ze beoefende alle ritueeltjes tot in de puntjes, tot grote hilariteit van de vriendinnen van de roommate.
Ondertussen is ze gehuwd met een Egyptenaar en woont in... Egypte. Laat ze maar doen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:31   #46
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Is dit weeral de "kleine minderheid" die van zich laat horen? Uit hoeveel miljoenen mensen bestaat die kleine minderheid eigenlijk?
Op 1.6 miljard kunnen vele miljoenen een minderheid zijn. Dat is juist het gevaarlijke met de Islam.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:38   #47
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waar blijven de grote 'beloofde' betogingen van onze 'gematigde' moslims tegen het islamextremisme?

De poco's snappen het nog altijd niet dat de gematigden ook aan de kant van de extremisten staan.
Er zijn geen gematigde moslims. Ofwel zeggen ze niets, en dat beschouwen de linkie-winkie poco's als gematigd, ofwel rellen ze in het rond.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 9 februari 2015, 17:44   #48
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze zijn gewoonlijk vol van al die prietpraat tot ze met Mohammed getrouwd zijn en hun eerste koter geworpen hebben. Dan staan ze daar, vastgeketend aan huis en haard, met Mo in het koffiehuis en de koters aan haar (lange)rok hangend.

Mijn dochter kende er zo eentje: uit zichzelf bekeerd (of via een Marokkaanse vriend, het was in ieder geval al "af"). Werd totaal gaga en kon zelfs niet meer praten met haar roommate (die lustte regelmatig een glaasje). Ze beoefende alle ritueeltjes tot in de puntjes, tot grote hilariteit van de vriendinnen van de roommate.
Ondertussen is ze gehuwd met een Egyptenaar en woont in... Egypte. Laat ze maar doen.
Dat mens zal vast wel diepgelukkig zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 9 februari 2015, 18:42   #49
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Onder de demonstranten zat onder meer een kleine jongen met een opvallende boodschap. "Beledig mijn moeder en ik zal je slaan."
Ze slaan hun moeder liever zelf. Wat is het eerste wat die mannen zeggen om te beledigen: uw moeder is een hoer, ta mère en short, ta mère en bikini...
In die context zijn hun bordjes op zijn minst gezegd wel een beetje schijnheilig.
DewareJakob is offline  
Oud 9 februari 2015, 20:50   #50
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De perverse uitkomst van segregatie.
Juist de eigen door moslims gekozen segregatie. Volkomen volgens het zogenaamd heilige boek en uiteraard ook door de laksheid waarmee de Westerse Overheden de vrijheid van meningsuiting handhaven, waarbij door het verre buitenland gefinancierde subversiële bewegingen gedoogd worden..
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline  
Oud 9 februari 2015, 21:15   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Ik denk dat onze zachtaardige overheden een beetje harder moeten worden. In heel Europa zouden ze moeten beginnen met het identificeren van de individuen die qualificeren om in Europa te wonen en zij die dit niet doen.

Iedere Europese burger moet voor de rechter een verklaring afleggen met het hand op de grondwet van het land waarin hij een aantal punten bevestigt:

- Ik ben Europese burger, Belgisch staatsburger boven alles
- Ik stel mij volledig achter de grondwet
- Ik stel mij volledig achter de Universele rechten van de mens
- Ik ben verdediger van de seculiere democracie
- Religie of elk ander dogmatisch geloof heeft geen invloed op de staat en het gerecht
- Ik ben verdediger van de wetenschap als drijfveer van de vooruitgang
- Ik ben verdediger van de vrije meningsuiting
- Ik verbind mij er toe te handelen als verdediger van deze seculiere samenleving. Als ik er iemand van verdenk om de bovenstaande waarden te willen ondermijnen ben ik verplicht die persoon aan te geven
- In tijden van oorlog zal ik in dienst van dit land en van Europa vechten voor de bovenstaande waarden
- Ik aanvaard dat als een rechter oordeelt dat ik niet voldoe aan de bovenstaande voorwaarden tot burgerschap, ik mits 1 kans op heropvoeding mijn burgerrechten verlies en in dienst moet staan van de gemeenschap
- Bij een blijvende weigering deze waarden te beleven aanvaard ik de gedwongen emigratie of 5 jaar dwangarbeid met om de 5 jaar een kans op herinburgering.

Elke burger moet dit zweren en de beelden worden publiek beschikbaar gemaakt op internet.
Kortom, voor u mag er geen vrijheid van mening bestaan. U wil een staat die een bepaalde ideologie oplegt. U toont zich geen voorstander van een seculiere staat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 februari 2015, 21:21   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want je wist niet eens dat de Belgische staat alle religieuze salarissen voor haar rekening neemt, klapzwatser?
Alle? Neen, hoor. Enkel die weddes die verbonden zijn met een bepaald erkend pastoraal ambt. Een pastoor bijvoorbeeld van een katholieke parochie ontvangt een bepaalde wedde van de overheid, maar een aalmoezenier van een congregatie of een rusthuis dan weer niet. De rector van een orthodoxe parochie zal van de federale overheid maandelijks een bepaald bedrag ontvangen, maar de vader abt van een orthodox klooster dan weer niet. Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 februari 2015, 03:36   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alle? Neen, hoor. Enkel die weddes die verbonden zijn met een bepaald erkend pastoraal ambt. Een pastoor bijvoorbeeld van een katholieke parochie ontvangt een bepaalde wedde van de overheid, maar een aalmoezenier van een congregatie of een rusthuis dan weer niet. De rector van een orthodoxe parochie zal van de federale overheid maandelijks een bepaald bedrag ontvangen, maar de vader abt van een orthodox klooster dan weer niet. Enzovoort.
Niet echt te rijmen met scheiding van kerk en staat.
daiwa is offline  
Oud 10 februari 2015, 06:22   #54
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Ik denk dat onze zachtaardige overheden een beetje harder moeten worden. In heel Europa zouden ze moeten beginnen met het identificeren van de individuen die qualificeren om in Europa te wonen en zij die dit niet doen.

Iedere Europese burger moet voor de rechter een verklaring afleggen met het hand op de grondwet van het land waarin hij een aantal punten bevestigt:

- Ik ben Europese burger, Belgisch staatsburger boven alles
- Ik stel mij volledig achter de grondwet
- Ik stel mij volledig achter de Universele rechten van de mens
- Ik ben verdediger van de seculiere democracie
- Religie of elk ander dogmatisch geloof heeft geen invloed op de staat en het gerecht
- Ik ben verdediger van de wetenschap als drijfveer van de vooruitgang
- Ik ben verdediger van de vrije meningsuiting
- Ik verbind mij er toe te handelen als verdediger van deze seculiere samenleving. Als ik er iemand van verdenk om de bovenstaande waarden te willen ondermijnen ben ik verplicht die persoon aan te geven
- In tijden van oorlog zal ik in dienst van dit land en van Europa vechten voor de bovenstaande waarden
- Ik aanvaard dat als een rechter oordeelt dat ik niet voldoe aan de bovenstaande voorwaarden tot burgerschap, ik mits 1 kans op heropvoeding mijn burgerrechten verlies en in dienst moet staan van de gemeenschap
- Bij een blijvende weigering deze waarden te beleven aanvaard ik de gedwongen emigratie of 5 jaar dwangarbeid met om de 5 jaar een kans op herinburgering.

Elke burger moet dit zweren en de beelden worden publiek beschikbaar gemaakt op internet.
Heeft allemaal geen zin. Een papiertje tekenen is snel gedaan en migratie valt amper te stoppen.

De enige manier om de schadelijke invloed van religie tegen te gaan is een verbod kinderen er mee in contact te brengen. Concreet betekent dat een compleet verbod op religieus onderwijs voor minderjarigen én een sterke nadruk op wetenschap, logica en de rede in de klaslokalen.

Dat gaat misschien wel trager, maar het effect is permanenter.
Troubadour is offline  
Oud 10 februari 2015, 07:56   #55
BrusselsMussels
Partijlid
 
BrusselsMussels's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Locatie: Schoerbeik
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, voor u mag er geen vrijheid van mening bestaan. U wil een staat die een bepaalde ideologie oplegt. U toont zich geen voorstander van een seculiere staat.
Ironisch genoeg moeten wij een beperking opleggen aan de vrijheid van mening op een aantal vlakken, zodat onze samenleving niet bedreigd wordt door meningen die de scheiding van kerk en staat, democratie en rechten van de mens in vraag stellen.

Het is wij of zij. Wie binnen ons maatschappelijk kader (en geef nu toe zoveel is dat toch niet gevraagd) kan denken is welkom, wie niet heeft hier niets te zoeken.

Is het nu zo ver gekomen met het 'Europese Rijk' dat wij NIETS meer mogen eisen van onze burgers?

Waar was de vrijheid van meningsuiting bij de verplichte legerdienst? Da's toch mooi dat er regels bestaan waar je niet onderuit kan? Spijtig dat die is afgeschaft!

Had jij vrije meningsuiting toen je je bord moest leegeten thuis?

Ironisch genoeg moeten wij dus BEPALEN wat de vrije meningsuiting inhoud. Oproepen tot terrorisme bijvoorbeeld of tot Sharia horen er niet bij ...

Laatst gewijzigd door BrusselsMussels : 10 februari 2015 om 07:57.
BrusselsMussels is offline  
Oud 10 februari 2015, 09:12   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sure...
je weet toch dat je kan rapporteren en wijzigingen voor kan stellen wanneer je denkt/weet/kan aantonen dat er pertinente fouten staan op Wikipedia hé ? ...
Anna List is offline  
Oud 10 februari 2015, 09:42   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Ik denk dat onze zachtaardige overheden een beetje harder moeten worden. In heel Europa zouden ze moeten beginnen met het identificeren van de individuen die qualificeren om in Europa te wonen en zij die dit niet doen.

Iedere Europese burger moet voor de rechter een verklaring afleggen met het hand op de grondwet van het land waarin hij een aantal punten bevestigt:

- Ik ben Europese burger, Belgisch staatsburger boven alles
- Ik stel mij volledig achter de grondwet
- Ik stel mij volledig achter de Universele rechten van de mens
- Ik ben verdediger van de seculiere democracie
- Religie of elk ander dogmatisch geloof heeft geen invloed op de staat en het gerecht
- Ik ben verdediger van de wetenschap als drijfveer van de vooruitgang
- Ik ben verdediger van de vrije meningsuiting
- Ik verbind mij er toe te handelen als verdediger van deze seculiere samenleving. Als ik er iemand van verdenk om de bovenstaande waarden te willen ondermijnen ben ik verplicht die persoon aan te geven
- In tijden van oorlog zal ik in dienst van dit land en van Europa vechten voor de bovenstaande waarden
- Ik aanvaard dat als een rechter oordeelt dat ik niet voldoe aan de bovenstaande voorwaarden tot burgerschap, ik mits 1 kans op heropvoeding mijn burgerrechten verlies en in dienst moet staan van de gemeenschap
- Bij een blijvende weigering deze waarden te beleven aanvaard ik de gedwongen emigratie of 5 jaar dwangarbeid met om de 5 jaar een kans op herinburgering.

Elke burger moet dit zweren en de beelden worden publiek beschikbaar gemaakt op internet.
Jij denkt toch zeker niet dat de Staat mij gaat zeggen hoe en wat ik moet denken?
Waar ligt die goelag, ik zal mij maar onmiddellijk gaan melden voor mijn brainwashing?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 februari 2015, 09:44   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Eens te meer gebruiken ze het systeem om tegen het systeem te zijn.
Met andere woorden:Ze gebruiken hun recht op vrije mening om tegen die vrije mening te protesteren.
En nog anderen gebruiken hun recht op vrije meningsuiting om tegen die hun vrije mening te protesteren, en desnoods te verbieden.
Want tegen een bepaalde mening zijn, is ook een mening.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 februari 2015, 09:58   #59
BrusselsMussels
Partijlid
 
BrusselsMussels's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Locatie: Schoerbeik
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij denkt toch zeker niet dat de Staat mij gaat zeggen hoe en wat ik moet denken?
Waar ligt die goelag, ik zal mij maar onmiddellijk gaan melden voor mijn brainwashing?
Al gij niet gelooft in de rechten van de mens, vrijheid van meningsuiting zonder de maatschappij af te breken en aan te zetten tot haat, een seculiere staat en de democratie dan denk ik dat gij inderdaad niet thuishoort in Belgie.

De opoffering van deze 'vrijheden' is maar een kleine prijs voor een veilig Europa dat zich terug op de toekomst kan richten in plaats van continu met de Middeleeuwen geconfronteerd te worden.

Kijk naar Dubai, in 2100 centrum van de wereld. Hier moet ge ook een aantal regeltjes volgen. Er is hier ook geen 'vrijheid' om terrorisme te promoten, als ge dat doet is het hier meteen nekschot.

Wij hebben terug nood aan strenge regels. Binnen die regels zouden wij dan een enorme vrijheid genieten! Denkt ge dat ge nu vrij zijt om pakweg een profeet te beledigen? Nee want morgen staan ze aan uw deur met kalashnikovs.

Binnen een model waar vrijheid bepaald wordt door de overheid zult ge dus wel op t gemak de profeet mogen beledigen. Vrijheid is relatief!
BrusselsMussels is offline  
Oud 10 februari 2015, 10:08   #60
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij denkt toch zeker niet dat de Staat mij gaat zeggen hoe en wat ik moet denken?
Waar ligt die goelag, ik zal mij maar onmiddellijk gaan melden voor mijn brainwashing?
En deze woorden komen van een grote verdediger van de islam, een indoctrinatie die nog veel verder gaat. Neem nog maar het vermoorden van afvalligen en 'ongelovigen'. Trouwens met wel recht noemen zij christenen ongelovigen? Wanneer vertrekt u naar uw beloofde landje, de islamitische staat?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 februari 2015 om 10:17.
Lukkas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be