Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 februari 2015, 18:20   #1
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard Witte Belgen moeten afstand nemen van Westers terrorisme



De kogel is hopelijk bijna door de kerk na het confronterende filmpje van Abdelkarim El-Fassi. Afstand nemen louter voor moslims is discriminerend en racistisch. Desondanks moeten we niet vergeten dat het dominante mediadiscours omtrent moslimterrorisme al decennialang stoelt op twee beginselen.

Enerzijds moeten moslims voortdurend bewijzen dat zij “goed” zijn (daar is het mediaoptreden van Ouali en El-Fassi het levende bewijs van) en niet een terroristische ideologie aanhangen, anderzijds wordt de slachtofferrol ingenomen als gevolg van racistische of islamofobische witte Nederlanders. Dit is fout! Uit dit stuk zal blijken dat de Nederlandse regering degene is die zich moet bewijzen als we praten over moslimterroristen. Gaan we toch door met het raciaal en etnische discrimineren van moslims, dan vraag ik bij deze alle witte Nederlanders afstand te nemen van Westers terrorisme en Westerse hypocrisie. Ik leg jullie uit waarom.

Het ontstaan van moslimterrorisme
In de internationale betrekkingen spreekt men van multiniveau-politiek. Een moeilijk woord voor een proces waarbij ontwikkelingen op internationaal niveau niet los kunnen worden gezien van ontwikkelingen op nationaal niveau en andersom. Tegen deze achtergrond moeten we kijken naar het ontstaan van groeperingen als Al-Qaeda en IS, die gebaseerd zijn op een gemeenschappelijk idee van een “Heilige Oorlog” tegen ongelovigen, nationaal en internationaal (het Westen).

In een studie van de Columbia University (New York) wordt duidelijk dat de wortels van hedendaags moslimterrorisme terug te traceren zijn tot de Koude Oorlog. De CIA werkte toentertijd nauw samen met de Pakistaanse inlichtingendienst ISI om de Sovjet Unie te verzwakken. Beide partijen financierden, begeleidden en richtten diverse groeperingen op, die het idee van een “Heilige Oorlog” koesterden versterkten en botvierden op de Sovjet Unie.

Uiteindelijk ontstond er een zogenaamde “Afghaanse Jihad” die uitmondde in een oorlog tussen de Sovjet Unie en Afghanistan in 1986. Citerend uit het stuk zijn er pakweg “35.000 radicale moslims vanuit 40 verschillende landen tussen 1982 -1992 de Afghaanse strijd gaan steunen. Uiteindelijk zijn er pakweg 100.000 moslims sterk beïnvloed door deze Afghaanse Jihad”. Van groot belang is dat in dezelfde context in 1989 een “vrijheidsstrijder” van de CIA genaamd Osama Bin-Laden Al-Qaeda oprichtte.

Een studie van de Engelse denktank Policy Research and Development legt vervolgens de Amerikaanse hypocrisie bloot. Ondanks dat Amnesty in de jaren die hier op volgde zich heftig uitsprak tegen de toenemende mensenrechtenschendingen en verschrikkelijke onderdrukking van vrouwen, stonden er verschillende projecten voor pijpleidingen op de planning waaronder één met het gefailleerde oliebedrijf UNOCAL. Een betrokken Amerikaanse diplomaat vat de situatie die tot eind jaren ’90 aanhield goed samen: “The Taliban will probably develop like the Saudis, there will be Aramco [a consortium of oil companies controlling Saudi oil], pipelines, an emir, no parliament and lots of Sharia law. We can live with that.”

Het moslimterrorisme dat we nu oogsten, is dus van de zaden die onze eigen hypocriete Westerse overheden in het verleden hebben gezaaid.

Drones en westers terrorisme
Misschien nog pijnlijker is het massaal geheugenverlies. Zijn we de vergelijkbare incidenten, niettemin onomstotelijk bewezen, als die van de MH17 van het Libisch passagiersvliegtuig in 1973 dat door Israël in de Sinaï is neergeschoten vergeten? Of dat in 1988 een Iraans passagiersvliegtuig in de Perzische Golf door de VS is neergeschoten zonder overlevenden en bovendien in 1985 een autobom in Beiroet is geplaatst door de CIA en Britse inlichtingendienst die meer dan 80 doden en 200 gewonden heeft veroorzaakt?

Zijn we vergeten dat een Apache-helikopter in 2007 in een wijk in Bagdad een dozijn onschuldige burgers doodschoot, zonder enige vorm van betrouwbare informatie? Dat het Westen massavernietigingswapens heeft gebruikt in Fallujah, en de gevolgen daarvan tot de dag van vandaag aanwezig zijn? Dat het CIA Torture Report volledig in strijd is met de rechten van de mens, zeker omdat de meerderheid van de gevangenen geen banden heeft met moslimterrorisme?

Vergeten we ook de terroristische drone aanvallen in Pakistan, Yemen en Somalië? Naast het feit dat er vaak onzekerheden bestaan of degenen die de VS willen liquideren ook echt terroristen zijn, komt in een recent onderzoek van mensenrechtenorganisatie Repreive naar voren dat in Pakistan voor 24 geliquideerde verdachten ten minste 874 burgers, waaronder 142 kinderen, om het leven zijn gekomen. Dit betekent dus dat grofweg 40 burgers om het leven worden gebracht voor één potentieel verdachte. De Stanford Law School concludeert dan ook dat de aanwezigheid van drones “mannen, vrouwen en kinderen terroriseert en dit angst, psychologische schade en trauma´s in burgergemeenschappen met zich meebrengt”.

IS: een westers product
De Israëlische inlichtingendienst Debkafile concludeerde in een rapport dat het Westen pakweg dertig facties steunde en militaire trainingen verstrekten gedurende de strijd tegen Assad in Syrië. Overloop naar andere facties waaronder IS en Al-Nusra bleek echter niet ongewoon. Het Pentagon schat dat 50 % van de gesteunde rebellen verbonden kunnen worden met de facties van IS en Al-Nusra. Met andere woorden; de NAVO die Assad graag ziet verdwijnen, laat de geschiedenis herhalen door opnieuw de zaden te hebben gepland (steunen van moslimextremisme in Syrië) die moslimterrorisme hebben geoogst (versterking van IS en Al-Nusra).

Ik word nu wel een beetje bang van de uitspraak van Bush in 2001: “If you train or arm a terrorist, you are a terrorist.” Gaat hij ervoor zorgen dat onze mooie hoofdstad straks gebombardeerd wordt?

Afstand nemen en de volksvertegenwoordiging
Moslims moeten zich dus niet bewijzen wanneer IS weer eens toeslaat, of moslimterroristen toeslaan in het Westen. De regering moet bewijzen dat zij geen moslimterroristen steunt, en dat zij er alles aan doet om niet ook te vervallen in misdaden die rijmen met terrorisme. En misschien is het allerbelangrijkste dat zij zich publiekelijk kritisch uitlaat tegenover de grote broer VS.

De problemen zijn ontstaan door het Westen, dus laten we dan ook eens kritisch zijn naar Westers beleid voordat we uit een reflex de islam als het kernprobleem beschouwen. Bij deze dus; wanneer men blijft pleiten dat moslims afstand moeten nemen van moslimterrorisme, dan pleit ik voor gelijke behandeling van groepen (art. 1 Grondwet), en moeten vanaf nu de witte Nederlanders massaal afstand nemen van Westers terrorisme en Westerse hypocrisie.

http://wijblijvenhier.nl/29138/witte...rs-terrorisme/

Eigenlijk ben ik het hier voor een groot stuk mee eens. Toen Israël deze zomer komaf wou maken met Hamas, stuitte dat in het Westen op veel kritiek. Nu België meedoet aan bombardementen tegen IS en weerloze kinderen afslacht, vraag ik mij af waarom België dat wel kan doen (terwijl er nog 0 raketten op België zijn gevallen)

Witte Vlamen mogen dat, maar Joden niet. Is dat de essentie?
Drukazz is offline  
Oud 11 februari 2015, 18:21   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bijgevolg wil ik mij graag distantiëren van het Belgisch beleid en het doden van onschuldige burgers in het Midden Oosten. #notinmyname #stopterrorism
Drukazz is offline  
Oud 11 februari 2015, 18:24   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Nietzsche is offline  
Oud 11 februari 2015, 18:27   #4
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.558
Standaard

Straks gaan ze nog beweren dat wij de vele hatelijkheden en barbaarsheid hebben toegevoegd aan de koran, om de islam slecht te maken.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 11 februari 2015, 18:39   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Straks gaan ze nog beweren dat wij de vele hatelijkheden en barbaarsheid hebben toegevoegd aan de koran, om de islam slecht te maken.
Dat is waarschijnlijk ook het geval, vermits de originele koran maar uit één vers bestond.

Let vooral op de oude en originele spelling:

"Weest bang ende onderdanig."
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 11 februari 2015, 18:47   #6
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik distantiëer me ook van het imperialistische gedrag van België en de onschuldige doden die hiervan het gevolg zijn en zullen zijn

amen
Klein Licht is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:04   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Ik distantieer mij van de mensen die zich genoodzaakt voelen om zich te distantiëren.
Nietzsche is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:12   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Misschien nog pijnlijker is het massaal geheugenverlies. Zijn we de vergelijkbare incidenten, niettemin onomstotelijk bewezen, [...] vergeten [...] dat [...] in 1985 een autobom in Beiroet is geplaatst door de CIA en Britse inlichtingendienst die meer dan 80 doden en 200 gewonden heeft veroorzaakt?
Onomstotelijk bewezen? De inbreng van de CIA is nooit aangetoond. Er zijn vermoedens dat een CIA-agent op eigen houtje handelde nadat hem een bom - pun not intended - geld was aangeboden door Saudi-Arabië. Nooit is hier wat dan ook "onomstotelijk bewezen".
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:25   #9
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

.. hierbij neem ik afstand van het beleid van de regering De Wever I ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:36   #10
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. hierbij neem ik afstand van het beleid van de regering De Wever I ..
Idem

En al zeker van het gevoerde beleid van Di Rupo I
Drukazz is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:38   #11
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. hierbij neem ik afstand van het beleid van de regering De Wever I ..
Hoeveel kilometer ondertussen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:40   #12
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Ik neem afstand van het volk, dat al deze stoute machthebbers heeft verkozen en nooit een strobreed in de weg heeft gelegd.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:42   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Ik neem afstand van iedereen die ketchup in plaats van curry bij zijn patat doet.
Nietzsche is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:45   #14
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik neem afstand van het volk, dat al deze stoute machthebbers heeft verkozen en nooit een strobreed in de weg heeft gelegd.
.. strobreed .. hooihoog .. allemaal goed en wel .. doch voor wie ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:46   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Idem

En al zeker van het gevoerde beleid van Di Rupo I
.. helemaal mee eens .. jongeren van den dop gooien .. Elio moest zich schamen ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:47   #16
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik neem afstand van iedereen die ketchup in plaats van curry bij zijn patat doet.
Ik geef een patat rond de oren bij iedereen die patat patat noemen ipv frieten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:48   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik geef een patat rond de oren bij iedereen die patat patat noemen ipv frieten.


Jij wel.
Nietzsche is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:49   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. hierbij neem ik afstand van het beleid van de regering De Wever I ..
Wie houdt u hier tegen ?
Bobke is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:52   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. helemaal mee eens .. jongeren van den dop gooien .. Elio moest zich schamen ..
Vroeger noemden we dat "werkloosheids uitkering".
Hoe kan men werkloos worden als men nooit gewerkt heeft?
Bobke is offline  
Oud 11 februari 2015, 19:54   #20
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vroeger noemden we dat "werkloosheids uitkering".
Hoe kan men werkloos worden als men nooit gewerkt heeft?
Vroeger noemde men die uitkeringen wachtuitkeringen.

Overigens kan men perfect werkloos zijn zonder ooit gewerkt te hebben.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 februari 2015 om 19:55.
Den Duisteren Duikboot is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be