Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Multiculturalisme: geslaagd of gefaald?
Geslaagd 1 5,56%
Gefaald 17 94,44%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2015, 22:31   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan nog. Een enkele beledigende reactie van die aard vind ik er al een te veel.

U niet?
Zeker, maar ik weet dat dat nu eenmaal de realiteit is.

Jij niet?
Nietzsche is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:32   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zeker, maar ik weet dat dat nu eenmaal de realiteit is.

Jij niet?
De vraag is niet of dat de realiteit is, maar wel of het goedgepraat kan worden. U gaat schijnbaar overhellen naar het laatste.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:45   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is niet of dat de realiteit is, maar wel of het goedgepraat kan worden. U gaat schijnbaar overhellen naar het laatste.
Ik praat niets goed, doe er alleen niet te dramatisch over.

Zover ik weet is die man geen fysiek geweld aangedaan, dan was het namelijk een ander verhaal.
Nietzsche is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:45   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik praat niets goed, doe er alleen niet te dramatisch over.

Zover ik weet is die man geen fysiek geweld aangedaan, dan was het namelijk een ander verhaal.
Neen, ook intimidatie is onaanvaardbaar.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:47   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, ook intimidatie is onaanvaardbaar.
Dat mag jij vinden.
Nietzsche is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:52   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat mag jij vinden.
Inderdaad, dat vind ik. Ik vind het onbetamelijk dat mensen je beledigen op straat, vooral als dat dan nog gebeurt omdat je tot een bepaalde religie of volk behoort.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 februari 2015, 22:54   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, dat vind ik. Ik vind het onbetamelijk dat mensen je beledigen op straat, vooral als dat dan nog gebeurt omdat je tot een bepaalde religie of volk behoort.
Ok
Nietzsche is offline  
Oud 17 februari 2015, 10:49   #48
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, dat vind ik. Ik vind het onbetamelijk dat mensen je beledigen op straat, vooral als dat dan nog gebeurt omdat je tot een bepaalde religie of volk behoort.
Waarom?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline  
Oud 17 februari 2015, 10:57   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad, prachtige selectieve journalistiek!
De man vertrekt aan de Eiffeltoren, gaat dan door een lege winkelstraat, en belandt uiteindelijk - na een uur wandelen of zo, maar dat mogen we niet zien - duidelijk in de banlieue buurten van Parijs. Toevallig ben ik daar vorig jaar ook eens doorgereden; als blanke man stap je daar best niet uit, levensgevaarlijk!
idd vooringenomen journalist !


net als bij die aanslag op Charlie Hebdo, terwijl die al sinds 1992 terug bestonden en er 22 jaar geen IS aanslag was ! dat benadrukt geen enkele van die vooringenomen journalisten !!
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 11:03   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd vooringenomen journalist !


net als bij die aanslag op Charlie Hebdo, terwijl die al sinds 1992 terug bestonden en er 22 jaar geen IS aanslag was ! dat benadrukt geen enkele van die vooringenomen journalisten !!
Je bent een beetje hysterisch, hoe komt dat?
Nietzsche is offline  
Oud 17 februari 2015, 11:11   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent een beetje hysterisch, hoe komt dat?
ik bleef gewoon in de uitroeptekenstijl van Wapper hoor
Anna List is offline  
Oud 18 februari 2015, 11:01   #52
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
TT
18/02/15 - 09u56 Bron: La Derniere Heure Zvika Klein op wandel in Parijs. © Zvika Klein.

Antisemitisme Ze zorgden voor heel wat ophef, de vijandige blikken en scheldwoorden die de Joodse journalist Zvika Klein in Parijs naar zich toegeworpen kreeg. De man wandelde een hele dag door de straten van de Franse hoofdstad met een keppeltje op zijn hoofd en filmde de reacties. De krant La Dernière Heure herhaalde het experiment gisteren in Brussel, maar kon geen enkel verwijt optekenen. Integendeel.

De Franstalige krant wilde wel eens weten of het Franse experiment ook bij ons hetzelfde resultaat zou opleveren. Ze trok daarvoor naar Brussel, waar een journalist met een keppeltje zowel de toeristische zones als een aantal 'moeilijke' wijken doorwandelde met verborgen camera.

La Dernière Heure wijst er wel op dat het experiment geen enkele wetenschappelijke waarde heeft wat betreft een mogelijk stijgend antisemitisme op straat, maar vond het toch opvallend dat het resultaat zowat het tegenovergestelde was van dat in Parijs. Hoewel de journalist een aantal blikken toegeworpen kreeg, viel er geen enkel verwijt te noteren over het hele traject van het Rogierplein naar het Zuidstation. Aan de Beurs kreeg de journalist zelfs een compliment toegeworpen, zo klinkt het. "Een man benaderde mij om te zeggen dat hij van joden hield. 'Je moet het keppeltje dragen met opgeheven hoofd. Dat is belangrijk vandaag.'"

Ook in Molenbeek, waar hij verschillende keren de weg vroeg aan een aantal mensen op straat, werd de journalist twee uur lang overal vriendelijk toegesproken. "Ondanks de groeiende psychose toonde deze wandeling onder andere dat we niet moeten vervallen in paranoia", besluit de krant.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 18 februari 2015, 14:30   #53
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zover ik weet is die man geen fysiek geweld aangedaan, dan was het namelijk een ander verhaal.
Als ik het goed gelezen heb werd hij ook bespuwd. Dat beschouw ik zelf toch al als fysiek geweld hoor


Experiment van LDH is wel tof, goed te zien dat het journaille niet enkel het negatieve in the picture wil zetten
Klein Licht is offline  
Oud 18 februari 2015, 16:57   #54
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Interview met het "slachtoffer"

http://www.bbc.com/news/blogs-trending-31491723

Citaat:
So are Jewish people confronted with this kind of abuse throughout the city? No, not everywhere, Klein tells BBC Trending. In its more famous neighbourhoods - around the Champs Elysees and the Eiffel Tower - he saw "a little bit, but nothing worth putting in the video". "As we went to the suburbs, or certain neighbourhoods in the city, the remarks became more violent," he says.

Although a bodyguard was trailing Klein and his secret cameraman, he was not called into action. "I did think that there might be some violence, but there was none," Klein says. In fact some locals spoke out in his defence when heckled, and there was a friendly conversation as well, but these were not filmed and included in the video.
Johnny Blaze is offline  
Oud 18 februari 2015, 18:17   #55
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
TT
18/02/15 - 09u56 Bron: La Derniere Heure Zvika Klein op wandel in Parijs. © Zvika Klein.

Antisemitisme Ze zorgden voor heel wat ophef, de vijandige blikken en scheldwoorden die de Joodse journalist Zvika Klein in Parijs naar zich toegeworpen kreeg. De man wandelde een hele dag door de straten van de Franse hoofdstad met een keppeltje op zijn hoofd en filmde de reacties. De krant La Dernière Heure herhaalde het experiment gisteren in Brussel, maar kon geen enkel verwijt optekenen. Integendeel.

De Franstalige krant wilde wel eens weten of het Franse experiment ook bij ons hetzelfde resultaat zou opleveren. Ze trok daarvoor naar Brussel, waar een journalist met een keppeltje zowel de toeristische zones als een aantal 'moeilijke' wijken doorwandelde met verborgen camera.

La Dernière Heure wijst er wel op dat het experiment geen enkele wetenschappelijke waarde heeft wat betreft een mogelijk stijgend antisemitisme op straat, maar vond het toch opvallend dat het resultaat zowat het tegenovergestelde was van dat in Parijs. Hoewel de journalist een aantal blikken toegeworpen kreeg, viel er geen enkel verwijt te noteren over het hele traject van het Rogierplein naar het Zuidstation. Aan de Beurs kreeg de journalist zelfs een compliment toegeworpen, zo klinkt het. "Een man benaderde mij om te zeggen dat hij van joden hield. 'Je moet het keppeltje dragen met opgeheven hoofd. Dat is belangrijk vandaag.'"

Ook in Molenbeek, waar hij verschillende keren de weg vroeg aan een aantal mensen op straat, werd de journalist twee uur lang overal vriendelijk toegesproken. "Ondanks de groeiende psychose toonde deze wandeling onder andere dat we niet moeten vervallen in paranoia", besluit de krant.
Gelukkig heeft LDH deze test gedaan in Molenbeek en niet in Antwerpen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Laatst gewijzigd door Drukazz : 18 februari 2015 om 18:19.
Drukazz is offline  
Oud 18 februari 2015, 18:26   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Gelukkig heeft LDH deze test gedaan in Molenbeek en niet in Antwerpen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding
Het is allemaal wat.
Nietzsche is offline  
Oud 18 februari 2015, 18:29   #57
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Pfft ikzelf en verschillende mensen die ik ken zijn al zonder reden aangevallen door moslimjongeren.

Volgens mij is anti-agnosticisme dus een veel en veel groter probleem dan antisemitisme in de Metropool, maar daar horen we de joden nooit over
Klein Licht is offline  
Oud 18 februari 2015, 18:40   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Pfft ikzelf en verschillende mensen die ik ken zijn al zonder reden aangevallen door moslimjongeren.

Volgens mij is anti-agnosticisme dus een veel en veel groter probleem dan antisemitisme in de Metropool, maar daar horen we de joden nooit over
Hoe manifesteert zich dat anti-agnosticisme?
Another Jack is offline  
Oud 18 februari 2015, 19:48   #59
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...dccf7f64608899

Joodse jongen van 17 verleden week aangevallen ...

Citaat:
Een 17-jarige Joodse jongen is vorige week in Antwerpen het slachtoffer geworden van antisemitisme. Hij werd zonder reden aangevallen door twee moslimjongeren.

Volgens Joël Rubinfeld van de Belgische Liga tegen Antisemitisme (LBCA) droeg de jongen een kippa of keppeltje en werd hij daarom aangevallen. ‘Er was geen woordenwissel of niets geweest. Op de hoek van de Mechelsesteenweg en de Belgiëlei passeerde hij twee jongeren. Een van hen twee riep iets en viel hem aan. De jongen kon de ergste klappen afwenden’, zegt Rubinfeld.

‘Hij moest niet naar het ziekenhuis maar was wel zwaar aangeslagen door het gebeuren. Vooral omdat het allemaal zonder enige aanleiding gebeurde.’

De Antwerpse politie was snel ter plaatse, maar de daders waren al verdwenen. Ze worden opgespoord.
Ik vind dit uitermate stigmatiserend tegenover de vreedzame moslimbevolking die Antwerpen rijk is. Ziehier waarom ...

- Er is geen enkel bewijs, en dus is er geen enkele reden waarom we deze oproerende taal van deze 17-jarige moeten geloven, de daders waren trouwens al verdwenen - geen enkel bewijs dus.
- Moslims doen zoiets niet
- Indien het al gebeurd zou zijn, zal de jood wel geroepen hebben: vuile makak, of iets dergelijks. Er was dus ws wel een aanleiding.
- Een keppeltje dragen in Antwerpen staat gelijk met "er om vragen". Dus eigen schuld dikke bult.
- Voor deze beschuldigingen naar het adres van moslims in A, hoop ik dat hij een sanctie krijgt. Bijvoorbeeld een verplichte integratie scholing in een moslimwijk. Joden moeten zich aanpassen aan de meerderheid, en die is moslim, tot grote kultuurverrijking van Antwerpen.
- De gebeurtenissen gebeurden verleden week, dus zou iedere normale mens dat al lang moeten vergeten hebben.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 februari 2015 om 19:49.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 februari 2015, 20:09   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...dccf7f64608899

Joodse jongen van 17 verleden week aangevallen ...



Ik vind dit uitermate stigmatiserend tegenover de vreedzame moslimbevolking die Antwerpen rijk is. Ziehier waarom ...

- Er is geen enkel bewijs, en dus is er geen enkele reden waarom we deze oproerende taal van deze 17-jarige moeten geloven, de daders waren trouwens al verdwenen - geen enkel bewijs dus.
- Moslims doen zoiets niet
- Indien het al gebeurd zou zijn, zal de jood wel geroepen hebben: vuile makak, of iets dergelijks. Er was dus ws wel een aanleiding.
- Een keppeltje dragen in Antwerpen staat gelijk met "er om vragen". Dus eigen schuld dikke bult.
- Voor deze beschuldigingen naar het adres van moslims in A, hoop ik dat hij een sanctie krijgt. Bijvoorbeeld een verplichte integratie scholing in een moslimwijk. Joden moeten zich aanpassen aan de meerderheid, en die is moslim, tot grote kultuurverrijking van Antwerpen.
- De gebeurtenissen gebeurden verleden week, dus zou iedere normale mens dat al lang moeten vergeten hebben.
Citaat:
De Antwerpse politie was snel ter plaatse, maar de daders waren al verdwenen. Ze worden opgespoord.
:trololol:
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be