Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 22:07   #81
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Hij is recht door zee. Zijn boodschap komt ook shokerend over. Maar hij zal het natuurlijk niet hebben over de slachtoffers van deze verschrikkelijke ziekte, zoals die baby'tjes en mensen die door slechte bloedtransfusie besmet geraakt zijn.

Als je alle bomen afzaagt moet je niet klagen dat je geen zuurstof meer hebt. Door veelvuldig seksueel contact te hebben met vele mensen is de kans groter om een ziekte op te lopen. De aartsbisschop wenst dit ook niemand toe. Maar als je met vuur speelt, moet je niet klagen als je verbrand bent. Hoe erg het ook mag zijn.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:22   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hij is recht door zee. Zijn boodschap komt ook shokerend over. Maar hij zal het natuurlijk niet hebben over de slachtoffers van deze verschrikkelijke ziekte, zoals die baby'tjes en mensen die door slechte bloedtransfusie besmet geraakt zijn.

Als je alle bomen afzaagt moet je niet klagen dat je geen zuurstof meer hebt. Door veelvuldig seksueel contact te hebben met vele mensen is de kans groter om een ziekte op te lopen. De aartsbisschop wenst dit ook niemand toe. Maar als je met vuur speelt, moet je niet klagen als je verbrand bent. Hoe erg het ook mag zijn.
U begrijpt het niet? De aartsbisschop rechtvaardigt het dat iemand Aids krijgt. Hij vindt dat op het overtreden van Gods geboden een straf mag staan. Wel vreemd dat er moordenaars vrij rondlopen, maar misschien werken de hogere machten nog aan een smerig virus dat moordenaars een pijnlijke dood doet sterven en mogen wij werken aan een medicijn dat onnozele homo's van aids geneest, als God het niet verhoedde. Laten we daarvoor bidden. Amen
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:29   #83
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

De man heeft groot gelijk.

Tenzij er medische redenen zijn voor het oplopen van aids, -gelukkig bijzonder zeldzaam-, of via zwangerschap doorgegeven, kan men enkel HiV opgelopen hebben door eigen stomme, schuld en decadente zwakte.

Meer nog, mensen die door onveiligheid HiV hebben opgelopen zouden hiv-remmers moeten geweigerd worden.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:45   #84
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Freedom of speech, is dat nu zo verschrikkelijk voor sommigen? Leer liever eens leven met vrije meningen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:47   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
we betalen daar belastingen voor eh.
wie wil daar eigenlijk nog belastingen voor betalen?
Ik kan een waslijst opsommen van zaken waarvoor ik geen belastingen wil betalen. De RKK komt daar ook in voor, maar er zijn veel dringendere zaken waar ze de geldkraan mogen dichtdraaien. Werklozen bijv.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:48   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Meer nog, mensen die door onveiligheid HiV hebben opgelopen zouden hiv-remmers moeten geweigerd worden.
Of mensen die besmet zijn met HIV-virus merken. Op die manier weet iedereen welk vlees hij/zij in de kuip heeft.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:10   #87
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In feite ben jij degene die de homo's aanvalt als je zo denkt, omdat je er van uit gaat dat aids vooral een homoziekte is, anders zou je toch de link niet leggen.
Allee, t'is een vrouwenziekte zeker ? Niet zeveren hé...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aids
Aan het eind van de jaren '70, begin jaren '80 stak er een tot dan onbekende ziekte de kop op in Amerika en iets later in Europa. Kenmerkend aan de ziekte was dat de weerstand van de getroffen personen aangetast werd, dat negen van de tien patiënten homoseksueel waren en 98 % man. Het leek een 'homoziekte', zoals veel kranten toen berichtten en daarom sprak men in eerste instantie over GRID (Gay-Related Immuno Deficiency).
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:14   #88
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beepbeepikbeneenjeep Bekijk bericht
Doet het er eigenlijk toe ?

Of het nu over homo's of over losbandige hetero's gaat, sinds wanneer is een dodelijke ziekte een vorm van rechtvaardigheid ?
Rechtvaardig ga ik dat niet noemen, maar wel gewoon een gevolg van hun sexueel gedrag.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:15   #89
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Freedom of speech, is dat nu zo verschrikkelijk voor sommigen? Leer liever eens leven met vrije meningen ...
Iedereen die tegen die uitspraken reageert maakt ook maar gebruik van het recht op vrije meningsuiting.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:21   #90
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Iemand die hele dagen met verschillende partners het bed induikt kan aids een gevolg zijn van deze onaanvaardbare levenwijze.

Echter iemand die besmet bloed krijgt bij een bloedtransfusie of zoals in Afrika kinderen bij de geboorte aids krijgen, dat is uiteraard iets helemaal anders.

De aartsbisschop heeft volledig gelijk in situatie 1, ongelijk als hij zou situatie 2 bedoelen. Maar ik ben er van overtuigd dat onze aartsbisschop de eerste situatie bedoelt.
Moest Aids een rechtvaardige straf voor zondaars zijn , gestuurd door god zelf, dan moesten al die kinderverkrachtende katolieke priesters dat toch ook krijgen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:25   #91
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Erkennen dat aids daar een gevolg van is, is niet toewensen.
Als ge zegt dat u vol steken met afval van de Mc Donalds iemand dik maakt, en dat rechtvaardig is, wens je iemand dat dan toe?
Dat je van junkfood dik en vet word als je er te veel van eet is juist. Maar wat dat met " rechtvaardigheid " te maken heeft is me een raadsel ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:26   #92
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Zalig dat er toch nog 1 mediafiguur rondloopt die kleinburgerlijk Vlaanderen eens flink op stang kan jagen.
Dat wel...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 23:33   #93
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij mag nog zo consequent als een heilig boontje leven, als mevrouw van Dietsland het stiekem niet zo nauw neemt met de kuise regeltjes, is de kans reeel dat ook u wel eens seropositief zou kunnen zijn...
Hij had maar niet moeten trouwen dan hé...Men zou dit dan ook wel rechtvaardig kunnen noemen eigenlijk...Want ergens is het toch zijn eigen schuld, zijn eigen keuze...

Laatst gewijzigd door den dinges : 14 oktober 2010 om 23:33.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 06:05   #94
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U begrijpt het niet? De aartsbisschop rechtvaardigt het dat iemand Aids krijgt. Hij vindt dat op het overtreden van Gods geboden een straf mag staan. Wel vreemd dat er moordenaars vrij rondlopen, maar misschien werken de hogere machten nog aan een smerig virus dat moordenaars een pijnlijke dood doet sterven en mogen wij werken aan een medicijn dat onnozele homo's van aids geneest, als God het niet verhoedde. Laten we daarvoor bidden. Amen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Moest Aids een rechtvaardige straf voor zondaars zijn , gestuurd door god zelf, dan moesten al die kinderverkrachtende katolieke priesters dat toch ook krijgen ?
Monseigneur Léonard zei: "Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gerepresenteerd krijgen voor wat het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide moet komen."

Hij laat uitschijnen dat hij niet zeker is van zijn antwoord. Waar hij wel zeker van is, is dat AIDS geen straf van God is en ook geen gerechtigheid van God. Mocht dat laatste wel het geval zijn, zou hij spreken over transcendente gerechtigheid.
__________________
Spiritus vivificat

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 15 oktober 2010 om 06:07.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 06:35   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik kan een waslijst opsommen van zaken waarvoor ik geen belastingen wil betalen. De RKK komt daar ook in voor, maar er zijn veel dringendere zaken waar ze de geldkraan mogen dichtdraaien. Werklozen bijv.
Hoe hypocriet kan men zijn hé,werklozen schorsen om leefloon te moeten uitkeren,kost juist het zelfde aan de gemeenschap


Ondertussen is be Belgische kerk en zijn leiders wereldnieuws geworden,nieks om fier op te wezen hoor
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 07:29   #96
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hij is recht door zee. Zijn boodschap komt ook shokerend over. Maar hij zal het natuurlijk niet hebben over de slachtoffers van deze verschrikkelijke ziekte, zoals die baby'tjes en mensen die door slechte bloedtransfusie besmet geraakt zijn.

Als je alle bomen afzaagt moet je niet klagen dat je geen zuurstof meer hebt. Door veelvuldig seksueel contact te hebben met vele mensen is de kans groter om een ziekte op te lopen. De aartsbisschop wenst dit ook niemand toe. Maar als je met vuur speelt, moet je niet klagen als je verbrand bent. Hoe erg het ook mag zijn.
En al die Afrikaanse massaverkrachtingen in wetteloze streken, of de ondergeschikte rol van vrouwen in een veelneukende mannenwereld..of de duizenden onschuldigen die deze ziekte bij de geboorte ontvangen.

Bovendien weigeren deze herren preventieve middelen te erkennen of te promoten..wat de epidemie erg heeft verergerd..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 07:29   #97
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Monseigneur Léonard zei: "Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gerepresenteerd krijgen voor wat het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide moet komen."

Hij laat uitschijnen dat hij niet zeker is van zijn antwoord. Waar hij wel zeker van is, is dat AIDS geen straf van God is en ook geen gerechtigheid van God. Mocht dat laatste wel het geval zijn, zou hij spreken over transcendente gerechtigheid.
2

Ik vraag me trouwens af wat sommige invloedrijke imams in België over AIDS etc te zeggen zouden hebben... Ik vrees dat de termen "hoogstens" en "zonder trancendente bron" daar niet meer aan te pas zouden komen... Léonard heeft het recht om zijn mening te uiten, net als een ander.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:08   #98
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
2

Ik vraag me trouwens af wat sommige invloedrijke imams in België over AIDS etc te zeggen zouden hebben... Ik vrees dat de termen "hoogstens" en "zonder trancendente bron" daar niet meer aan te pas zouden komen... Léonard heeft het recht om zijn mening te uiten, net als een ander.
Ja, maar hij zou beter zwijgen , het zijn zij die belangrijke preventiemaatregelen boycotten ...

Ik wens het niet maar er zouden eens een paar pedopater slachtoffers opduiken die aan hun 'avontuurtjes' AIDS hebben overgehouden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:12   #99
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Als het in hun kraam valt mag alles van de kerk,maar o wee als de samenleving over erge ziekte begint te spreken,dan worden ze heiliger dan de Paus
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:23   #100
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

Ik vraag me trouwens af wat sommige invloedrijke imams in België over AIDS etc te zeggen zouden hebben... Ik vrees dat de termen "hoogstens" en "zonder trancendente bron" daar niet meer aan te pas zouden komen... Léonard heeft het recht om zijn mening te uiten, net als een ander.

En dan? Dat is ook niet waar wij op aansturen (zijn vrije meningsuiting niet respecteren). Hij doet dit als aartsbisschop, als hij daarvoor respect wil hebben dan vergist hij zich schromelijk. Als julie willen dat wij hem respecteren dan heb je het ook goed fout.


Mensen die de zwakken der samenleving verkrachten (de kindjes), vernederen (zieken zoals aidspatiënten), met ziektes opzadelen door ze condooms af te raden (mensen die dan bv. aids krijgen), ... die verdienen geen respect en zouden als de misdadigers die ze zijn in den bak moeten zitten. Ik ben eigenlijk beschaamd dat ik deze criminele organisatie heb gesteund door mij te laten dopen, ... .

Als je in deze tijd nog geloofd dat de kerk de zwakken van de maatschappij beschermd, wel dan moet je wel erg naiëf zijn.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ja, maar hij zou beter zwijgen , het zijn zij die belangrijke preventiemaatregelen boycotten ...

Ik wens het niet maar er zouden eens een paar pedopater slachtoffers opduiken die aan hun 'avontuurtjes' AIDS hebben overgehouden..
2

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 oktober 2010 om 08:26.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be