Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 29 mei 2006, 17:59   #281
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Voor mij hoef je nog niet zo ver. Naar Brussel is al ver genoeg voor mij. De hoofdstad van Europa is sowieso al geïslamiseerd. De Islamiteit is er realiteit. En Antwerpen, daar is't op 't randje.
Te veel naar Lord Of The Rings gekeken maatje ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 29 mei 2006, 17:59   #282
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Dan bent u een grote idioot, de koning heeft namelijk niet de bevoegdheid om zich over die dingen uit te spreken.
De koning bekrachtigt nog altijd de wetten, dus in se heeft Lincoln een punt.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:00   #283
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom zou de koning geen bevoegdheid mogen hebben ?? Als de koning ziet dat het nodig is om bepaalde zaken te veranderen dan heeft hij daar ook recht op(in mijn inziens ),.
U zei zegt, dus u had het waarschijnlijk op de situatie van vandaag, waarin de koning hierover geen uitspraken mag doen.

Mijn insziens mag één persoon niet zomaar op grond van zijn eigen morele besef beslissen wat er moet veranderen. Hij mag er wel gewag van maken, maar hij mag dit niet beslissen.
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:01   #284
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

de koning mag geen beslissingsrecht hebben omdat hij een franskiljon is
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:02   #285
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De koning bekrachtigt nog altijd de wetten, dus in se heeft Lincoln een punt.
Volgens mij hebben wetten een algemeen karakter, een wet zal dus nooit stellen: "Allen die op politics.be de nickname Lincoln gebruiken moeten terug naar Marokko"
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:02   #286
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
de koning mag geen beslissingsrecht hebben omdat hij een franskiljon is
Man toch, het wordt erger en erger...

Raar dat u "toevallig" niet meer inging op de post Di Rupo - Buisseret. 8)
Kim is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:03   #287
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Volgens mij hebben wetten een algemeen karakter, een wet zal dus nooit stellen: "Allen die op politics.be de nickname Lincoln gebruiken moeten terug naar Marokko"
Een wet kan wel het immigratiebeleid veranderen, dus onrechtstreeks zit daar wel iets in.

Bv. de verblijfsduur van personen in dit land vooraleer ze de Belgische nationaliteit kunnen verwerven.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:06   #288
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een wet kan wel het immigratiebeleid veranderen, dus onrechtstreeks zit daar wel iets in.

Bv. de verblijfsduur van personen in dit land vooraleer ze de Belgische nationaliteit kunnen verwerven.
U zei ook dat de koning de wetten bekrachtigd, niet dat hij ze opstelt.
Zoals lincoln het stelt: Als de koning ziet dat het nodig is om bepaalde zaken te veranderen.

Hieruit blijkt dat in lincoln's beeld de koning wel degelijk de wetten opstelt (naargelang wat hij ziet wat nodig is) en dus niet enkel bekrachtigt.

Laatst gewijzigd door netslet : 29 mei 2006 om 18:07.
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:07   #289
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kent u de definitie wel van het woordje "franskiljon"? Misschien best eens opzoeken.

Transfers zijn er, van Vlaanderen naar Wallonië en zelfs binnen Vlaanderen.

Het enige wat ik aankaart is het feit dat er meer transparantie moet komen, dat er meer inzicht is in de transfers (maar dat is evengoed van toepassing op de transfers binnen Vlaanderen, waar niemand weet hoeveel waar naartoe gaat).
Het grote verschil is dat binnen Vlaanderen de kiezers en de Vlaamse regering zelf kunnen beslissen welke strategie en acties er worden ondernomen. Wallonie kan autonoom beslissen langs welke deuren en vensters ze het geld buitengooien, en Vlaander kan enkel de rekening betalen ZONDER ENIGE INSPRAAK (noch van kiezers, noch van vlaamse regering).

Ik wil best solidair zijn met U : jij betaalt dus mijn tekorten op mijn zichtrekening!
Dank U

Wat zeg ik? DANK U? Zelfs een bedankje krijgen die sales flamands geenens van hun waalse landgenoten! Nee een schop onder de kont van die vuile racisten!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2006 om 18:08.
circe is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:11   #290
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
U zei zegt, dus u had het waarschijnlijk op de situatie van vandaag, waarin de koning hierover geen uitspraken mag doen.

Mijn insziens mag één persoon niet zomaar op grond van zijn eigen morele besef beslissen wat er moet veranderen. Hij mag er wel gewag van maken, maar hij mag dit niet beslissen.
Ik denk dat de koning niet zomaar een beslissing zal nemen vooralleer hij met de regering bespreekt.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:14   #291
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
U zei ook dat de koning de wetten bekrachtigd, niet dat hij ze opstelt.
Zoals lincoln het stelt: Als de koning ziet dat het nodig is om bepaalde zaken te veranderen.

Hieruit blijkt dat in lincoln's beeld de koning wel degelijk de wetten opstelt (naargelang wat hij ziet wat nodig is) en dus niet enkel bekrachtigt.
Ik zeg niet dat de koning de wet opstelt, ik zeg "indien" nodig de koning rechtstreeks tussen komt, maar ik zeg "indien" zoals bv rond het crisis probleem tussen walen en vlamingen ,dan heeft de koning recht om tussen te komen en rechtstreeks het recht in handen te nemen( indien dreiging is om het land in twee stukken te breken),.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 mei 2006 om 18:15.
Lincoln is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:29   #292
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de koning de wet opstelt, ik zeg "indien" nodig de koning rechtstreeks tussen komt, maar ik zeg "indien" zoals bv rond het crisis probleem tussen walen en vlamingen ,dan heeft de koning recht om tussen te komen en rechtstreeks het recht in handen te nemen( indien dreiging is om het land in twee stukken te breken),.
De vraag is natuurlijk ofdat de uitoefening van dat recht dan nog veel effect gaat hebben als het land in stukken breekt, niet door toedoen van politiek, maar door acties van het volk.

Dan probeert één persoon vanaf bovenaf een oneigenlijke (want in tegenstelling tot de burger) structuur op te leggen. Ik denk niet dat dit wenselijk is, politiek is er toch voor het volk, het volk is er toch niet voor de politiek?
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:30   #293
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

We leven in een constitutionele monarchie Lincoln, dwz dat de koning minstens gebonden is aan de grondwet. Indien het parlement een grondwetswijziging doorvoert met twee derde meerderheid, dan heeft de koning daar totaal geen macht over.

En als hij een goedgekeurde wet niet wil bekrachtigen (vb. abortuswet), dan zetten ze hem gewoon voor één dagje af.

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2006 om 18:33.
circe is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:34   #294
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk ofdat de uitoefening van dat recht dan nog veel effect gaat hebben als het land in stukken breekt, niet door toedoen van politiek, maar door acties van het volk.

Dan probeert één persoon vanaf bovenaf een oneigenlijke (want in tegenstelling tot de burger) structuur op te leggen. Ik denk niet dat dit wenselijk is, politiek is er toch voor het volk, het volk is er toch niet voor de politiek?
Ah zo zit dat, daarom hoor ik altijd van geert hoste dat belgie een surrealistisch bananenrepubliek is...

P.S: Waarom is je nicknaam net*slet* en geen netjanneat ? net-janneat is toch netter ?? (dit is puur grap en geen uitschelding, sorry daarvoor ik wou het even uit want al van gisteren zag ik dat en zei tegen mee zelf; moet ik da nu zeggen of ni, ga hij kwaad worden of ni...)
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 mei 2006 om 18:39.
Lincoln is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:35   #295
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We leven in een constitutionele monarchie Lincoln, dwz dat de koning minstens gebonden is aan de grondwet. Indien het parlement een grondwetswijziging doorvoert met twee derde meerderheid, dan heeft de koning daar totaal geen macht over.

En als hij een goedgekeurde wet niet wil bekrachtigen (vb. abortuswet), dan zetten ze hem gewoon voor één dagje af.
*kuch*Zoals koning bouwdewijn ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 29 mei 2006, 18:54   #296
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom is je nicknaam net*slet* en geen netjanneat ? net-janneat is toch netter ?? (dit is puur grap en geen uitschelding, sorry daarvoor ik wou het even uit want al van gisteren zag ik dat en zei tegen mee zelf; moet ik da nu zeggen of ni, ga hij kwaad worden of ni...)
Ik wordt zeer zelden kwaad, één keer per jaar ofzo, meestal worden de mensen kwaad op mij

Net slaat trouwens terug op internet, dus zoals een slet altijd rond mannen hangt, hang ik veel te vaak rond op het internet, vandaar dus.

Trouwens, als je naar Geert Hoste kijkt en hem grappig vind ben je beter geïntegreerd dan mezelf
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 19:23   #297
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
Brussel is en blijft een Vlaamse Stad,...
Hahahahahaha! Bent u d'er wel eens geweest? Grapjas! Al een tijdje niet meer zo gelachen: Brussel een Vlaamse stad ...
kaatd is offline  
Oud 29 mei 2006, 19:31   #298
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Hahahahahaha! Bent u d'er wel eens geweest? Grapjas! Al een tijdje niet meer zo gelachen: Brussel een Vlaamse stad ...
lach maar lekker voort.Nog een paar decennia en Brussel is een Noord-Afrikaanse stad! Het lachen zal je snel vergaan als ongelovige kaffer zonder hoofddoek.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2006 om 19:33.
circe is offline  
Oud 29 mei 2006, 20:05   #299
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Da's nu net mijn bedenking. Was het hem te doen om "alle vreemde luizen", of enkel maar "tapijtenkruipers"? Om het eens in café-taal te zeggen.

Ik denk persoonlijk wel het eerste maar ik zou er toch wel graag meer zekerheid over gehad hebben.

PS, Ik ben al de stad uitgevlucht naar het groen ,maar mijn vrouw is ook een zwarte, dus interesseert mij wel die gast zijn beweegreden. Moet ik ophoepelen of kan ik hier nog blijven vraag ik mij zo af.
Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om over die vraag definitief uitsluitsel te kunnen geven, de enige die hier de ware toedracht van kent is HVT. En het is aan hem om hierover te liegen of de waarheid te vertellen, al naargelang wat hem door z'n advocaat aanbevolen wordt waarschijnlijk.

We zullen dus moeten proberen leven met die onzekerheid, want zelf al komt er een officieel statement van HVT, dan blijft de onzekerheid of ie wel de waarheid vertelt.

Voor mijn part mogen u en uw vrouw hier blijven en alles doen wat u belieft, zolang u de wet maar niet overtreedt.
netslet is offline  
Oud 29 mei 2006, 20:15   #300
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ploertendoder
mijn vrouw is ook een zwarte, dus interesseert mij wel die gast zijn beweegreden. Moet ik ophoepelen of kan ik hier nog blijven vraag ik mij zo af.
Oei..dat gaat er hier een paar verstokte linkiewinkies ferm tegenvallen!
Nu zijn ze hun kluts kwijt: to be racist or not to be racist, that's the question!
circe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be