Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2017, 17:00   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard depressie

Het valt me altijd op hoe lyrisch vrouwen doen over antidepressiva. Voor mannen daarentegen is dat het grootste vergif dat er bestaat. je wordt er immers nog impotenter van dan een oude os. Net daarom dat mannen of er mee ophouden wat geen oplossing is....sommigen gaan gekke dingen doen en of plegen zelfmoord.
Een vriend van mij zei me ooit mijn depressie was een hel na de antidepressiva het vagevuur...het enig verzetje dat ik nog had een vrijpartij met mijn vriendin is nu ook al niet meer. Ondertussen heeft hij zelfmoord gepleegd.
Kortom antidepressiva zijn vrouwen medicijnen en zouden moeten worden verboden voor mannen.....of op zijn minst pas worden gegeven na grondige informatie

https://www.demorgen.be/opinie/het-i...taan-b3aa96c8/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 oktober 2017 om 17:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 17:28   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Voor vrouwen zijn antidepressiva ook niet alles, helaas.

Alles wat nu beschikbaar is, zelfs de relatief nieuwere en betere/selectievere middelen als de SSRI's en SNRI's, ook wanneer gebruikt in de beste combinaties, opbouwen met een benzodiazepine erbij enzo, zijn paardenmiddelen. Emoties zijn hele brede dingen, en de systemen erachter zijn zo mogelijk nog breder, en het lukt tot nog toe niet om oplossingen te vinden die bij zelfs maar bij de meeste mensen in de meeste situaties echt goed werken. De middelen hebben allemaal hun eigen rijtje bijwerkingen, bij meerdere middelen staan in het rijtje bijvoorbeeld depressie en suicide/suicidale gedachten, wat niet perse wil zeggen dat er een directe biologische link bestaat, maar wel dat er patienten zijn die deze symptomen zagen verschijnen nadat ze de middelen gingen gebruiken, wat op zijn minst betekent dat het bij die mensen niet heel goed werkt. En zelfs wanneer mensen er baat bij hebben is er, bijvoorbeeld bij de eerder genoemde SSRI's en SNRI's, vaak een periode van enkele weken aan het begin en na het stilleggen van de kuur waarin mensen zich juist rotter voelen. Vandaar de combinatie met dempende/verdovende middelen als benzodiazepines in deze periodes. Verder zijn er natuurlijk nog verslavingsverschijnselen, inderdaad lichamelijke bijwerkingen en soms kunnen de middelen zelfs verschijnselen vergelijkbaar met de effecten van Parkinson of schizofrenie oproepen.

Medicatie is bij depressie dan ook hooguit een hulpmiddel, het helpt zelden als alleenstaand iets, maar kan bijdragen aan een behandeling met therapie of levensstijl veranderingen. Mocht iemand hier ooit nog in de depressie geraken stap dan al niet af op de dokter met het idee dat een pilletje per dag je er wel uit gaat trekken. Dat is niet zo op het moment en voor de voorzienbare toekomst.

Erg rot van je vriend, mijn medeleven, maar ik denk wel dat jouw ervaringen met de middelen niet tekenend zijn voor het gemiddelde. Ik geef het een goede kans dat minstens een deel van die vrouwen jou en mogelijk zichzelf zit voor te liegen (en/of dat je van de meeste gebruikers die je kent niet weet dat ze eraan zitten). En dan zijn er ook mannen waarbij het wel kan helpen. Maar het zijn wel echt spullen die worden ingezet bij gebrek aan beter, en het is absoluut een gebied, misschien wel het schoolvoorbeeld, waarin ons vertrouwen in de medische wetenschap vaak niet terecht is.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 oktober 2017 om 17:38.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 17:47   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

het is zoals José Decauwer zegt in zijne commentaar tijdens de koers "de zwakken moeten eraf"
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 18:39   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het is zoals José Decauwer zegt in zijne commentaar tijdens de koers "de zwakken moeten eraf"
Ja tot wanneer een directe naaste zoon, broer of dochter van die kwiet plots zelf die zwakke wordt . Dan zal José Decauwer de eerste zijn om zijn vest te draaien.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 18:50   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

waarom is dit topic verhuisd uit K&K?
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 18:50   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me altijd op hoe lyrisch vrouwen doen over antidepressiva. Voor mannen daarentegen is dat het grootste vergif dat er bestaat. je wordt er immers nog impotenter van dan een oude os. Net daarom dat mannen of er mee ophouden wat geen oplossing is....sommigen gaan gekke dingen doen en of plegen zelfmoord.
Een vriend van mij zei me ooit mijn depressie was een hel na de antidepressiva het vagevuur...het enig verzetje dat ik nog had een vrijpartij met mijn vriendin is nu ook al niet meer. Ondertussen heeft hij zelfmoord gepleegd.
Kortom antidepressiva zijn vrouwen medicijnen en zouden moeten worden verboden voor mannen.....of op zijn minst pas worden gegeven na grondige informatie

https://www.demorgen.be/opinie/het-i...taan-b3aa96c8/
toen ik 21 was hebben ze me risperdal voorgeschreven, ik heb dat toen een tijdje geslikt (1 maand geloof ik), maar ben er op eigen initiatief mee gestopt want ik viel er aldoor mee in slaap, voelde me duizelig en kon me niet meer concentreren - zelfs een simpel gazetje lezen ging niet meer, de psy in kwestie is toen overgeschakeld op zyprexa, na ja ik heb dat toen wederom weer een tijd geslikt (toen was ik dus nog naïef & volgzaam wat betreft oudere personen met macht) en toen m'n bioritme nagenoeg helemaal ontregeld was heb ik hem gezegd dat ik er liever mee stopte en toen heeft ie het maar zo gelaten (ook omdat m'n moeder er eveneens op aandrong dat ik meer een soort van wandelende zombie was dan wat anders heeft zeker meegespeeld) en mocht ik dus verder zonder medicatie... dus nee, ik ben er helemaal niet lyrisch over en ik ben nochtans geen m, ook is het zo dat dergelijke pillen je gezondheid op termijn (of men nu een m of een f is) schaden, mensen die dergelijke medicatie voor langere tijd nemen worden mi zeker niet oud en zijn er in nogal wat gevallen helemaal niet mee geholpen, gelukkiger wordt men er denk ik niet van, ongelukkiger daarentegen wel, anyway ik ben nu in behandeling bij een psy die me helemaal geen medicatie voorschrijft en er zelfs een tegenstander van is want het veroorzaakt ondermeer bloedingen in de hersenen en ook andere niet zo aangename nevenverschijnselen zoals gewichtstoename enz.

dus ja, antidepressiva spekken volgens mij vooral de pharma-industrie, wie echt depressief is wordt er ook niet echt mee geholpen, enkel maar meer de dieperik ingeduwd, my 2 cents...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 18:58   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

anyway ik kan met enige zekerheid zeggen dat m'n reis naar korea me meer gemoedsrust alsook happiness zal bezorgen dan welke cocktail van antidepressiva ook, in andere woorden: als depressie situatie gebonden is dan helpen pillen nagenoeg niet... bvb iemand die levenslang moet brommen in prison zal met die pillen ook niet gelukkiger worden maar wel met bvb een enkelband waarmee ie alsnog enige tijd mee naar buiten mag, again my 2 cents...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 19:00   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

O! Fred ik zie net dat het topic naar 'binnenland' werd verplaatst.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 19:03   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Medicatie is bij depressie dan ook hooguit een hulpmiddel, het helpt zelden als alleenstaand iets, maar kan bijdragen aan een behandeling met therapie of levensstijl veranderingen. Mocht iemand hier ooit nog in de depressie geraken stap dan al niet af op de dokter met het idee dat een pilletje per dag je er wel uit gaat trekken. Dat is niet zo op het moment en voor de voorzienbare toekomst.
Klopt.
Medicatie is een hulpmiddel, maar eigenlijk moet de persoon het zelf doen.
Depressies zijn venijnige dingen, die door velen onderschat worden.
Sommigen lachen er zelfs mee, en gooien al snel met verwijten dat 'je maar sterk moet zijn', tot ze er zelf eens mee te maken krijgen, en d�*n pas gaat deze groep aan de lijve ondervinden wat een 'échte' depressie juist is.

Relativeren, of het leren relativeren kan hier wel nuttig zijn. Daarom dat het begrip 'humor' hier ook best een plaatsje kan krijgen.

Klinkt mss wat contradictorisch, maar dat is het zeker niet.
Een beetje humor neemt de druk weg en verzet eventjes je gedachten.
Een beetje humor gaat ook helpen om van dat 'negatieve beeld' vanaf te geraken, gaat je zin geven om terug de draad op te nemen.

Mensen met een depressie kan je als omstaander ook helpen. Door te luisteren, door in heel hun negatief verhaal ze ook te duiden op de minder negatieve kantjes, want die zijn er ook.
Door ze te motiveren om uit hun negatieve-beeld wereld te stappen.
Niet door dadelijk al heel grote dingen te gaan doen, want dat zal toch niet lukken, maar eerder kleine zaakjes, die ze aankunnen, en waar ze nadien dan ook voldoening aan kunnen beleven.
Beginnen met kleine stapjes. Haalbare dingetjes, om daar dan voldoende energie uit te kunnen putten om de volgende stappen aan te kunnen.

Sport, indien mogelijk natuurlijk, is ook een goed hulpmiddel.
Je bent onder de mensen, je 'doet' iets, en je krijgt 'plezier' terug als beloning.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 19:35   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja tot wanneer een directe naaste zoon, broer of dochter van die kwiet plots zelf die zwakke wordt . Dan zal José Decauwer de eerste zijn om zijn vest te draaien.
Decauwer heeft misschien nog wel wat antidepressiva onder zijn tuinhuis liggen, bij hem is dat de normale plaats om medicijnen te bewaren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 20:49   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is vooral belangrijk te achterhalen wat je precies zo depressief maakt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 21:03   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De mannen onder ons geef ik een protip: stevig sporten

De hormonen die daarmee vrij komen maken u effectief gelukkiger. Het verdwijnende bierpensje, de grotere spiervolumes, de grotere aantrekkelijkerheid voor de dames, zijn leuk meegenomen.

Er is inderdaad niks depressievers dan een pintzuipende, rokende, pensman in zijn zetel....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 21:08   #13
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is vooral belangrijk te achterhalen wat je precies zo depressief maakt.
Op den duur is het antwoord heel eenvoudig... 'Alles'.

Wat belangrijker is, is om te achterhalen waarom men depressief geworden is.
In vele gevallen gaan ze dit toewijzen aan de een of de andere negatieve gebeurtenis, en daar zal het in vele gevallen ook wel mee te maken hebben.
Maar eigenlijk is het een aaneenschakeling van negatieve 'gedachten', ervaringen'.

Maar dan krijg je een andere vraag... Waarom kan je dit niet verwerken ?

Eigenlijk moet je naar de bron gaan zoeken hoe het komt dat men in die negatieve spiraal is terecht gekomen, en dat heeft meestal te maken met de manier waarop je naar het leven kijkt, omgaat met emoties, etc...

Ook het milieu waarin je leeft speelt hier een rol.
Zit je tussen een bende 'zagers & klagers', dan is de kans ook groot dat je in een depressie gaat geraken.
Zit je tussen een bende 'positieve mensen', is die kans veel kleiner, omdat je dan ook zelf kan ervaren hoe zij met tegenslagen omgaan.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:25   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is vooral belangrijk te achterhalen wat je precies zo depressief maakt.
Dat kan U niet achterhalen gewoon opdat er niks te achterhalen is. Depressie is een psychische ziekte ......een ziekte van het brein. En volgens mij zit dat iets complexer in elkaar dan een knie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:29   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op den duur is het antwoord heel eenvoudig... 'Alles'.

Wat belangrijker is, is om te achterhalen waarom men depressief geworden is.
In vele gevallen gaan ze dit toewijzen aan de een of de andere negatieve gebeurtenis, en daar zal het in vele gevallen ook wel mee te maken hebben.
Maar eigenlijk is het een aaneenschakeling van negatieve 'gedachten', ervaringen'.

Maar dan krijg je een andere vraag... Waarom kan je dit niet verwerken ?

Eigenlijk moet je naar de bron gaan zoeken hoe het komt dat men in die negatieve spiraal is terecht gekomen, en dat heeft meestal te maken met de manier waarop je naar het leven kijkt, omgaat met emoties, etc...

Ook het milieu waarin je leeft speelt hier een rol.
Zit je tussen een bende 'zagers & klagers', dan is de kans ook groot dat je in een depressie gaat geraken.
Zit je tussen een bende 'positieve mensen', is die kans veel kleiner, omdat je
dan ook zelf kan ervaren hoe zij met tegenslagen omgaan.
Waar haal je toch die onzin ? Dat is nu het allerlaatste wat het er heeft mee te maken. Het is toch niet opdat u alle dagen tussen mensen zit met kniepijn dat U ook kniepijn gaat krijgen ? dan zouden alle begrafenisondernemers wel heel depressieve mensen moeten zijn ?? Of alle artiesten helemaal nooit depressief moeten zijn gezien ze steeds tussen zingende en dansende mensen staan....Het omgekeerde is zelfs precies meer waar.
U lijkt helemaal nog niet te begrijpen dat een depressie een ziekte is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 00:23   #16
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar haal je toch die onzin ? Dat is nu het allerlaatste wat het er heeft mee te maken. Het is toch niet opdat u alle dagen tussen mensen zit met kniepijn dat U ook kniepijn gaat krijgen ? dan zouden alle begrafenisondernemers wel heel depressieve mensen moeten zijn ?? Of alle artiesten helemaal nooit depressief moeten zijn gezien ze steeds tussen zingende en dansende mensen staan....Het omgekeerde is zelfs precies meer waar.
U lijkt helemaal nog niet te begrijpen dat een depressie een ziekte is.
Geen fysische ziekte enkel een zuiver zicht op de reflectie van het eigen zijn in de realiteit. Spijtig genoeg is dat soms hard er vervaagt de nuance door een vertroebeld zelf- en sociaal interactief beeld, dat stuk zal wel als ziekte kunnen herkend worden.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 05:54   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar haal je toch die onzin ? Dat is nu het allerlaatste wat het er heeft mee te maken. Het is toch niet opdat u alle dagen tussen mensen zit met kniepijn dat U ook kniepijn gaat krijgen ? dan zouden alle begrafenisondernemers wel heel depressieve mensen moeten zijn ?? Of alle artiesten helemaal nooit depressief moeten zijn gezien ze steeds tussen zingende en dansende mensen staan....Het omgekeerde is zelfs precies meer waar.
U lijkt helemaal nog niet te begrijpen dat een depressie een ziekte is.
Ziektes kunnen worden overgezet. Dat heet besmettelijk zijn.

Wetenschappers beweren dat het menselijke welbevinden steeds terug keert naar een bepaald evenwicht. Dat loonsopslag slechts even een goed gevoel geeft, dat na een overlijden en de rouw het welbevinden terug keert naar dat waar je mee geboren bent.

Maar er bestaat ook een theorie over memes. Virtuele bacteriën die cultuur en psychische toestanden overbrengen van mens op mens. Maar die komt van Dennet en dat is een omhooggevallen gek.

Misschien is depressie genetisch bepaald. Veel hangt dan af van de omgeving waarin je vertoeft. Of die genen worden aangeschakeld of uitgeschakeld blijven door wat een mens mee maakt.

Over de beginpost. Naar mijn ervaring heb je gelijk. Ik heb ook een aantal mannen zien tilt slaan van anti-depressiva terwijl ik vrouwen die jarenlang heb zien nemen zonder veel problemen (en dikwijls om de meest absurde redenen) Of die ervaringen ook wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden weet ik niet.

(ps mensen in een rouwproces zijn niet depressief dus een begrafenisondernemer vertoefd niet de hele tijd tussen depressieve mensen - er is een reuzegroot verschil tussen rouwen of verdrietig zijn en depressief zijn)

Volgens mij is depressie gewoon het zien van de waarheid. Het leven heeft geen zin (behalve die ge uzelf wijsmaakt om uzelf beter te voelen) en alle mensen zijn egoïstische wezens (die zichzelf wijsmaken dat ze het niet zijn door hun gedrag te rationaliseren) Maar er is me al wel eens gezegd dat ik depressief ben
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 07:34   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ziektes kunnen worden overgezet. Dat heet besmettelijk zijn.

Wetenschappers beweren dat het menselijke welbevinden steeds terug keert naar een bepaald evenwicht. Dat loonsopslag slechts even een goed gevoel geeft, dat na een overlijden en de rouw het welbevinden terug keert naar dat waar je mee geboren bent.

Maar er bestaat ook een theorie over memes. Virtuele bacteriën die cultuur en psychische toestanden overbrengen van mens op mens. Maar die komt van Dennet en dat is een omhooggevallen gek.

Misschien is depressie genetisch bepaald. Veel hangt dan af van de omgeving waarin je vertoeft. Of die genen worden aangeschakeld of uitgeschakeld blijven door wat een mens mee maakt.

Over de beginpost. Naar mijn ervaring heb je gelijk. Ik heb ook een aantal mannen zien tilt slaan van anti-depressiva terwijl ik vrouwen die jarenlang heb zien nemen zonder veel problemen (en dikwijls om de meest absurde redenen) Of die ervaringen ook wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden weet ik niet.

(ps mensen in een rouwproces zijn niet depressief dus een begrafenisondernemer vertoefd niet de hele tijd tussen depressieve mensen - er is een reuzegroot verschil tussen rouwen of verdrietig zijn en depressief zijn)

Volgens mij is depressie gewoon het zien van de waarheid. Het leven heeft geen zin (behalve die ge uzelf wijsmaakt om uzelf beter te voelen) en alle mensen zijn egoïstische wezens (die zichzelf wijsmaken dat ze het niet zijn door hun gedrag te rationaliseren) Maar er is me al wel eens gezegd dat ik depressief ben
Inderdaad niet zo veel aan toe te voegen .
Omtrent die begrafenisondernemer gebruikte ik gewoon als beeldspraak....was zo het eerste dat bij me opkwam als mens zou spreken van zich tussen trieste niet opgewekte mensen te moeten vertoeven.

Ik denk toch ook wel dat depressie genetisch is bepaald.....erfelijk ? In mijn directe omgeving heb ik toch beetje die indruk. Ook zelfmoorden lijken wel genetisch .Besmettelijk is het zeker niet volgens mij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 11:29   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar haal je toch die onzin ? Dat is nu het allerlaatste wat het er heeft mee te maken. Het is toch niet opdat u alle dagen tussen mensen zit met kniepijn dat U ook kniepijn gaat krijgen ? dan zouden alle begrafenisondernemers wel heel depressieve mensen moeten zijn ?? Of alle artiesten helemaal nooit depressief moeten zijn gezien ze steeds tussen zingende en dansende mensen staan....Het omgekeerde is zelfs precies meer waar.
U lijkt helemaal nog niet te begrijpen dat een depressie een ziekte is.
Onzin is dit helemaal niet, en ik weet maar al te goed wat depressies en omgaan met depresieve mensen betekend. Ik zit er bijna dagelijks tussen.

bvb, ge eens een avondje uit op café, waar alleen maar geklaagd en gezaagd wordt. Met welk gevoel ge je daar nadien buiten gaan ?
Idem, ga eens naar een fuif, waar je je rot amuseert. Zie je het verschil ?

Wat begrafenisondernemers betreft, die zitten dagelijks in de miserie, en er gaan er ook aan 'kapot'. Geloof me gerust. Idem met verplegend personeel in psychiatrische instellingen.
Als zo'n mensen, en die worden daar ook op getraind ter info, 's avonds na hun werk de 'knop' niet kunnen omdraaien, hebben ze meestal na een tijdje ook prijs.

Bij artiesten, is het soms nog erger, want die hebben die extra opleiding niet gehad. Op het podium zie je maar een facade in vele gevallen. De druk, ook de prestatiedruk die ze achter de schermen hebben staat daar in schril contrast tegen over. En dat is ook de reden waarom je alcohol & drugs ook zo veel terug vindt in hun milieu. Hét middel om aan die stress te kunnen ontsnappen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 11:36   #20
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien is depressie genetisch bepaald. Veel hangt dan af van de omgeving waarin je vertoeft. Of die genen worden aangeschakeld of uitgeschakeld blijven door wat een mens mee maakt.
Endorfines die al dan niet aangemaakt worden in de hersenen.
Genetisch, dat denk ik niet. De omgeving waarin je vertoefd, dat wel.

Citaat:
Volgens mij is depressie gewoon het zien van de waarheid. Het leven heeft geen zin (behalve die ge uzelf wijsmaakt om uzelf beter te voelen) en alle mensen zijn egoïstische wezens (die zichzelf wijsmaken dat ze het niet zijn door hun gedrag te rationaliseren) Maar er is me al wel eens gezegd dat ik depressief ben
We leven nu eenmaal in een negatieve wereld. Sla gewoon de krant maar open, en je weet genoeg.
De kunst is, om tussen al het negatieve, ook nog het positieve te kunnen zien. Relativeren, wat humor, kunnen hier soms wonderen doen.
Wel spijtig dat positief nieuws nog amper terug te vinden is in de media, want dat is er ook.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be