Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2017, 19:13   #6661
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De wet in een democratische rechtstaat. Spanje is dat pas geworden na de dood van de dictator. Pas in 1978 is de nieuwe grondwet in voege getreden. Legale beschouwingen tegenover de spaanse toestand onder een dictatuur zijn zinloos. Tenzij je zelf Franco wil verdedigen, natuurlijk. Maar sinds wat ik hier vandaag al gelezen heb van veel blokvolk, zou me dat zelfs niet eens meer verwonderen.
Aha! Hier komt u af met een heel belangrijke nuance: de mate van democratisering. Ik neem aan dat u volkomen democratisering belangrijk vindt, niet?! Of toch niet? Nemen we aan dat de afscheiding ook een democratisch recht is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:13   #6662
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed gezien van u, het gaat Spanje inderdaad om de centen, Catalaanse centen.

Ook dat klinkt bekend in de oren.
Nee ik spreek over die onnozelaars die zonder brein achter populisten lopen maar die de pecuniaire gevolgen niet beseffen. Denkt ge nu echt dat op dit moment nog een multinational overweegt in Catalonië te investeren. Denkt ge nu echt dat grote bedrijven die momenteel in Catalonië gevestigd zijn of hun zetel hebben niet overwegen deze te verplaatsen buiten Catalonië?

En laat uw stomme bekrompen Vlaamse nationalistische zever hier buiten. Want die is nog minder relevant dan wat in Catalonië gebeurt

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 oktober 2017 om 19:14.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:14   #6663
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Opnieuw vergis je je. De estelada is wel degelijk de catalaanse vlag.
Echt? In welke wet staat dat?

Als u het hebt over de Vlaamse vlag is immers de wet die de vorm heeft vastgelegd de enige referentie.

Ik ben benieuwd naar uw wettelijke referentie voor de Estelada.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:14   #6664
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schitterend. Ik vraag me af wat men gedaan zou hebben, mochten er stembussen opgesteld gestaan hebben in enkele kerken.
Die kerken hielden de Ustajsa niet tegen om Servische burgers levend te verbranden. Maar laat ons hopen dat Rajoy niet te zeer geinspireerd is door Ante Pavelic.

Tussen haakjes, die Ante Pavelic kreeg destijds asiel in ... Spanje. Met medewerking van het Vatikaan nog wel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:16   #6665
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik spreek over die onnozelaars die zonder brein achter populisten lopen maar die de pecuniaire gevolgen niet beseffen. Denkt ge nu echt dat op dit moment nog een multinational overweegt in Catalonië te investeren. Denkt ge nu echt dat grote bedrijven die momenteel in Catalonië gevestigd zijn of hun zetel hebben niet overwegen deze te verplaatsen buiten Catalonië?
En denk je dat ik nu nog sympathie heb voor Spanje?
Ik ga dat land en zijn producten boycotten, als ik er naartoe ga, dan ga ik wel naar Catalonië.
En ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:17   #6666
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, en alle Belgische vlaggen zijn ook ongrondwettelijk.
Pandareus adviseert dan ook om er eens goed op te kloppen.
Het mag, want het is tegen de wet, zegt hij...
Rustig... het is niet omdat je vandaag een nieuwe politieke richting bent ingeslagen als anarcho-syndicalist van de Balkoenin-strekking dat je daarom woorden in anderen hun mond moet/moogt leggen. Laat dat misschien aan de andere pastoors over.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:18   #6667
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Madrid en de regering Rajoy gaat oerdom tewerk. Ik weet niet of de Spaanse grondwet een referendum verbiedt dan wel dergelijke raadpleging gewoon niet expliciet vermeldt. Maar dit doet er in laatste instantie niet toe. Het gaat hier om het in het Internationaal Recht erkende recht van een volk op zelfbeschikking. Een volk dat bij een democratische meerderheid beslist om uit een bestaande staat te stappen en autonoom verder te gaan kan niet tegen zijn zin eeuwig in de structuur van die bestaande staat verder gekluisterd blijven. Als er een dag komt dat in Vlaanderen een meerderheid van de Vlamingen de mening is toegedaan dat ze beter solo verder gaan, dan kan de Belgische grendelgrondwet dat evenmin tegenhouden. Het is al te gek dat daarvoor eerst "de toelating" zou moeten gevraagd worden aan de resterende deelstaten.
Tja, als de Verenigde Staten van Amerika hadden moeten wachten op de goedkeuring van Londen ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:22   #6668
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rustig... het is niet omdat je vandaag een nieuwe politieke richting bent ingeslagen als anarcho-syndicalist van de Balkoenin-strekking dat je daarom woorden in anderen hun mond moet/moogt leggen. Laat dat misschien aan de andere pastoors over.
Ging u mij niet eens verklaren wat er plotseling marxistisch is in het nationalisme? Of geeft u toe dat u aan een schrijnend gebrek aan argumentatie lijdt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:22   #6669
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Niet volgens de Catalaanse grondwet.


Kun je me daar eens een tekst over bezorgen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:22   #6670
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Panda, u schijnt onderstaande vragen blijkbaar niet te willen beantwoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Pandareus, ik denk niet dat u mij niet kunt afdoen als nationalist of als rechts. Mijn standpunt in deze is duidelijk: als liberaal vind ik de wet maar de wet, en de grondwet maar een vodje papier als die de burgerlijke vrijheden (recht om het bestuur te kiezen (consent of the governed), recht op vrijheid van meningsuiting, recht op vergadering) niet verdedigt. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in uw mening. En met die mening bedoel ik echt uw persoonlijke overtuiging, niet een of ander juridisch oordeel.

Enkele simpele vragen:

1) Vindt u het politieoptreden van de Spaanse overheid vandaag verdedigbaar? Dus niet het principe dat de overheid een illegaal referendum probeert tegen te gaan (wat ik kan begrijpen), maar de mate waarin de Spaanse Guardia Civil geweld heeft gebruikt tegen passief protesterende burgers.

2) In navolging van de vorige vraag, hoe ver vindt u dat de Spaanse overheid mag gaan. Mag zij desnoods met militair vertoon een passieve opstand in Catalonië neerslaan?

3) Vindt u dat een democratisch ingevoerde grondwet te allen tijde verdedigd moet worden? Ongeacht de omstandigheden?

4) In navolging van de vorige vraag, heeft u geen enkele bemerking bij de manier waarop die grondwet is goedgekeurd? Die grondwet is uiteraard door de overgrote meerderheid van de Spanjaarden goed gekeurd, omdat zij een conditio sine qua non was opdat het Franco-regime afstand zou doen van de macht. Zelfs als dat een abominabele grondwet zou geweest zijn, dan nog zou die aanvaard worden om de keiharde repressie te stoppen.

5) Stel, ik herhaal: stel, dat een overweldigende meerderheid van de Catalanen voor zeer verregaande autonomie binnen Spanje zou zijn. Stel dat de Spaanse overheid blijft weigeren om bevoegdheden af te staan aan de Catalaanse overheid en dat zij weigert om een hervorming van de Spaanse grondwet zelfs maar te overwegen. Moeten de Catalanen dan braaf blijven zwijgen? Wat zijn voor u dan de legitieme opties die de Catalanen hebben in dat geval?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:23   #6671
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil er wel ook mijn mening over geven: het Spaans parlement kan dan stemmen over een eventuele hervorming van de Spaanse Grondwet volgens de wettelijke procedures.
De PP en PSOE weigeren om dat debat aan te gaan. Er kan geen meerderheid gevonden worden in het Spaanse parlement om over de Catalaanse wens te discussiëren. Wat vindt u dan dat de Catalanen mogen doen? Blijven proberen en niets anders?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:24   #6672
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rustig... het is niet omdat je vandaag een nieuwe politieke richting bent ingeslagen als anarcho-syndicalist van de Balkoenin-strekking dat je daarom woorden in anderen hun mond moet/moogt leggen. Laat dat misschien aan de andere pastoors over.
Ik toon gewoon aan hoe idioot jouw logica wel is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:25   #6673
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik stel mij de vraag hoe de stemming hier zou zijn moest het ipv over weerspannige Catalanen over weerspannige moslims gaan?
Dan zouden ze in koor roepen dat de flikken ze moeten met de matrak buiten ranselen, vaneigens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:26   #6674
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik spreek over die onnozelaars die zonder brein achter populisten lopen maar die de pecuniaire gevolgen niet beseffen. Denkt ge nu echt dat op dit moment nog een multinational overweegt in Catalonië te investeren. Denkt ge nu echt dat grote bedrijven die momenteel in Catalonië gevestigd zijn of hun zetel hebben niet overwegen deze te verplaatsen buiten Catalonië?

En laat uw stomme bekrompen Vlaamse nationalistische zever hier buiten. Want die is nog minder relevant dan wat in Catalonië gebeurt
En wie wil er als weldenkend zakenman ,

nu na deze brutaliteiten van Madrid


nog investeren in dat land waar je van de Guardia Civil op elk moment van


de dag , zoveel van de wapenstok kan krijgen ,als zij zelf willen
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 oktober 2017 om 19:34.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:26   #6675
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil er wel ook mijn mening over geven: het Spaans parlement kan dan stemmen over een eventuele hervorming van de Spaanse Grondwet volgens de wettelijke procedures.
Wat als het Spaans parlement de vraag niet honoreert? Welke uitweg wilt u dan zoeken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:27   #6676
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik spreek over die onnozelaars die zonder brein achter populisten lopen maar die de pecuniaire gevolgen niet beseffen. Denkt ge nu echt dat op dit moment nog een multinational overweegt in Catalonië te investeren. Denkt ge nu echt dat grote bedrijven die momenteel in Catalonië gevestigd zijn of hun zetel hebben niet overwegen deze te verplaatsen buiten Catalonië?

En laat uw stomme bekrompen Vlaamse nationalistische zever hier buiten. Want die is nog minder relevant dan wat in Catalonië gebeurt
Het is daarmee dat je op de rand van een beroerte staat? Je klinkt zoals de oude Michel een tijd geleden, toen zijn hoofd bijna ontplofte van razernij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:27   #6677
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Professor Bart Maddens, ginder als waarnemer, is door de politie ineen geklopt. En dat met een minister van defensie van NV-A. Ten aanval !!
Ineen geklopt ? Zou je die beelden niet eens opnieuw bekijken ? Die heeft helemaal geen rammel gekregen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:27   #6678
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan zouden ze in koor roepen dat de flikken ze moeten met de matrak buiten ranselen, vaneigens.
U liegt weer eens. Ik heb daarop geantwoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:27   #6679
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.038
Standaard

Update : Rajoy heeft de eerste dode op zijn geweten, ten minste als ik deze video mag geloven.

https://www.facebook.com/peter.luykx...3822957589824/
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 19:28   #6680
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat zegt de Zwarte Madonna daarover?
Die heeft ondertussen een gilette gekocht om haar zwarte doos te fatsoeneren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be