Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2014, 20:22   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het eerste wat veel jonge koppels tegenwoordig doen is een SOA-test afleggen.

Ik vind dat niet echt romantisch.

Een maat van mij had onlangs een meisje ontmoet op een feestje.

Mevrouw was al 4 jaar single maar had al jaren een spiraal in.

Blijkbaar krijgt mevrouw nogal veel saus te verwerken?

Bovendien is ze van mening dat met anderen flirten geen enkel probleem is, zelfs als je een relatie hebt.

Moet er nog zand zijn?

Geef mijn portie van uw seksuele revolutie maar aan fikkie.
Waarom zou met anderen flirten als je een relatie hebt een probleem zijn ? Als de mensen in kwestie daar geen probleem mee hebben ? Sommige mensen gaan hun leven lang naar parenclubs en voelen zich daar prima bij....Kwestie van afspraken toch.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2014 om 20:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 20:22   #22
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nu, ik kan u wel volgen dat "vroeger was het beter" soms onzin is.

Echter, indien u van de jonge generatie bent, zal dat wel degelijk van toepassing zijn.

U mag de schulden van de brassers van de vorige generaties aflossen.

Ik vind het nogal straf dat u het sneller stukgaan van relaties als positief omschrijft.

Een relatie heeft altijd zijn ups en downs, maar daarom moet je ze niet meteen verbreken.
Ik ben nog jong en zal hier nog veel mogen betalen.

Ik omschrijf het als positief dat mensen de mogelijkheid hebben er een einde aan te maken als het niet meer houdbaar is. Dat relaties stukgaan is jammer, maar misschien moeten we af van het romantisch beeld dat stuklopende relaties erg uitzonderlijk zijn.

Nee, dat vind ik ook, maar ik ga me niet moeien met anderen hun leven.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 20:29   #23
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het eerste wat veel jonge koppels tegenwoordig doen is een SOA-test afleggen.

Ik vind dat niet echt romantisch.

Een maat van mij had onlangs een meisje ontmoet op een feestje.

Mevrouw was al 4 jaar single maar had al jaren een spiraal in.

Blijkbaar krijgt mevrouw nogal veel saus te verwerken?

Bovendien is ze van mening dat met anderen flirten geen enkel probleem is, zelfs als je een relatie hebt.

Moet er nog zand zijn?

Geef mijn portie van uw seksuele revolutie maar aan fikkie.
Romantisch is het niet, slim wel. Sommige soa's kan je al oplopen van iemand muilen op een chirofuif. Gezonde reflex in een tijd waar afstanden steeds minder een hindernis zijn en ziektes zich makkelijker verspreiden.

Misschien krijgt mevrouw wat saus te verwerken, misschien niet? Wat is veel? Elke week een andere partner? Om de zoveel weken wisselen van fuckbuddy? Heb jij daar last van?

Ik merk veel frustratie t.o.v. vrouwen bij jou.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 20:54   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom zou met anderen flirten als je een relatie hebt een probleem zijn ? Als de mensen in kwestie daar geen probleem mee hebben ? Sommige mensen gaan hun leven lang naar parenclubs en voelen zich daar prima bij....Kwestie van afspraken toch.
U vergelijkt swingers met heimelijke scheefpoepers.

Dat is niet echt slim.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 21:04   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Romantisch is het niet, slim wel. Sommige soa's kan je al oplopen van iemand muilen op een chirofuif. Gezonde reflex in een tijd waar afstanden steeds minder een hindernis zijn en ziektes zich makkelijker verspreiden.

Misschien krijgt mevrouw wat saus te verwerken, misschien niet? Wat is veel? Elke week een andere partner? Om de zoveel weken wisselen van fuckbuddy? Heb jij daar last van?

Ik merk veel frustratie t.o.v. vrouwen bij jou.
Het is typerend voor linkse mensen zoals u dat ze in een vlaag van verdraagzaamheid iedereen die tegen hun doctrines ingaat moeten zwart maken en schofferen.

U bent tegen de ongebreidelde immigratie?
Dat is goed meneer, u bent racist want u haat vreemdelingen.

U hebt kritiek tegenover het feminisme en de seksuele revolutie?
Dat is goed meneer, u bent gefrustreerd en u haat vrouwen.

Zo gemakkelijk kan het zijn.

De vraag van 1 miljoen stelt u nochtans zelf: "Heb jij daar last van?"

Als ik een meisje ontmoet die zich voordoet als een heilig boontje, maar achter mijn rug gaat ze palen met haar fuckbuddies, durf ik te stellen dat ik daar last van heb ja.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 21:08   #26
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Degenen die zo nodig kinderen willen moeten maar ook meer belastingen betalen. Zal hun twee keer doen nadenken. Zo, is dat probleem ook weer van de baan.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 21:25   #27
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is typerend voor linkse mensen zoals u dat ze in een vlaag van verdraagzaamheid iedereen die tegen hun doctrines ingaat moeten zwart maken en schofferen.

U bent tegen de ongebreidelde immigratie?
Dat is goed meneer, u bent racist want u haat vreemdelingen.

U hebt kritiek tegenover het feminisme en de seksuele revolutie?
Dat is goed meneer, u bent gefrustreerd en u haat vrouwen.

Zo gemakkelijk kan het zijn.

De vraag van 1 miljoen stelt u nochtans zelf: "Heb jij daar last van?"

Als ik een meisje ontmoet die zich voordoet als een heilig boontje, maar achter mijn rug gaat ze palen met haar fuckbuddies, durf ik te stellen dat ik daar last van heb ja.
Ik ben niet links. Jij bent wel snel op je pikkie getrapt zeg.

Je kritiek is erg eenzijdig en ongenuanceerd. Ik heb ook kritiek op sommige uitingsvormen van feminisme, maar ik erken wel wat ze betekend hebben en nog altijd betekenen voor miljoenen vrouwen.

Jongens doen dat ook. Shit happens. Vraag haar anders regelmatig om een soa test?
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 22:49   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ho ho ho interessante topic zeg

hmm Orie, ik denk dat er in het algemeen een tendens is van individualisering enerzijds terwijl men anderzijds niet zo gedreven meer is van kost wat het kost een standaard gezin te stichten zoals vroeger het geval was cf. bvb. het aantal echtscheidingen dat almaar ook toeneemt ... vroeger zocht een vrouw vooral een man om mee te trouwen voor financiële geborgenheid en stabiliteit, nu is dat niet meer zo noodzakelijk het geval omdat vrouwen hoe langer hoe meer zelf ook kostwinner zijn en nogal wat jongeren sowieso toch op jobhoppen aangewezen zijn ....

ps. Demper, een spiraaltje dragen is niet direct een teken van losbandigheid, het kan ook een oplossing zijn tegen te overvloedige maandstonden ...

http://www.e-gezondheid.be/het-hormo...s/actueel/1451
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 22:57   #29
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nu, ik kan u wel volgen dat "vroeger was het beter" soms onzin is.

Echter, indien u van de jonge generatie bent, zal dat wel degelijk van toepassing zijn.

U mag de schulden van de brassers van de vorige generaties aflossen.

Ik vind het nogal straf dat u het sneller stukgaan van relaties als positief omschrijft.

Een relatie heeft altijd zijn ups en downs, maar daarom moet je ze niet meteen verbreken.
Demper, ik mag jou wel.
En ook een relatie verbreken is één ding, de ander helemaal kapot maken is wat anders. Er zijn lieden die dat beetje fatsoen zelfs niet meer kunnen opbrengen.
Zoveel singles? Het is verdomd hun eigen schuld.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 22:59   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

en ik voeg eraan toe ivm. het spiraaltje, dat het ook kan dienen als extra veilig gevoel en/of uit gemaksheid overwegingen, immers vindt niet iedereen zitten klungelen met een condoom even leuk en is een condoom sowieso niet 100% veilig ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 00:34   #31
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als iemand stiekem ribbetjes moet gaan eten zonder dat de vrouw het mag weten...

Fijne relatie.
Denkt U dat ze dat niet weet? Galgenhumor is U vreemd?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 08:18   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
U vergelijkt swingers met heimelijke scheefpoepers.

Dat is niet echt slim.
Ik vergelijk juist niks.
U stelde dat Uw vriend een vrouw op het oog had die er openlijk voor uitkwam van mening te zijn dat flirten tijdens een relatie geen probleem vormde voor haar ....
Dan is die vrouw toch geen heimelijke scheefpoeper integendeel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 augustus 2014 om 08:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 08:27   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ho ho ho interessante topic zeg

hmm Orie, ik denk dat er in het algemeen een tendens is van individualisering enerzijds terwijl men anderzijds niet zo gedreven meer is van kost wat het kost een standaard gezin te stichten zoals vroeger het geval was cf. bvb. het aantal echtscheidingen dat almaar ook toeneemt ... vroeger zocht een vrouw vooral een man om mee te trouwen voor financiële geborgenheid en stabiliteit, nu is dat niet meer zo noodzakelijk het geval omdat vrouwen hoe langer hoe meer zelf ook kostwinner zijn en nogal wat jongeren sowieso toch op jobhoppen aangewezen zijn ....

ps. Demper, een spiraaltje dragen is niet direct een teken van losbandigheid, het kan ook een oplossing zijn tegen te overvloedige maandstonden ...

http://www.e-gezondheid.be/het-hormo...s/actueel/1451
Zeg me eens 1 goede reden waarom je nog maandstonden zou willen hebben ?? Maandstonden is nergens voor nodig toch ? Dat is iets dat de farmabedrijven destijds hebben bedisselt om vrouwen toch niet direct de indruk te geven dat ze nooit meer zwanger zouden worden bij gebruik van de anticonceptiepil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 12:04   #34
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Ik ga alleen bowlingen.
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 12:21   #35
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Als we de middenklasse er terug onder krijgen, de sociale zekerheid terug tot liefdadigheid kunnen beperken, dan zullen ze elkaar wel terug nodig hebben, dan zullen de gezinnen terug in 1 kamer slapen ipv ieder in een eigen kamer, dan zal de buurt wel weer aaneensluiten, dan zullen mensen wel weer relaties aangaan. Hoe armer we ze krijgen hoe socialer ze worden. Nva is dan ook de enige sociale partij. De elite zal de ellende van de gebroken gezinnen, van de psychische problemen, van de luxe en de decadentie wel op haar nemen. De elite zal zich wel opofferen zodat het volk braaf, arm, knus en deugdelijk kan samenleven. Alcoholisme en tienerzwangerschappen mogen dan wel de pan uitrijzen leert ons de geschiedenis maar de technologie van tegenwoordig kan ons van die problemen verlossen. Samen met meer politie en leger. En de katholieke godsdienst en normen en waarden. Psychologen omscholen naar priesters en we zijn zo van al die eenzaamheid en singluritisch vanaf.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:27   #36
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

Ik heb eens een interessante theorie gelezen destijds in de Knack. Blijkbaar zorgt de pil ervoor dat vrouwen op zoek gaan naar een ander type man. Als een vrouw vruchtbaar is (die bepaalde fase in haar menstruatiecyclus), wil ze een avontuurlijke, rebelse man (met goed zaad en goede genen, dus). Als een vrouw niet vruchtbaar loopt, zal ze echter op zoek gaan naar een rustige man die een goede vader zal zijn voor de kinderen.

De pil neemt de vruchtbare periode weg, neemt dus de drang ook weg naar een rebelse man. De vrouw zoekt een rustige man. Op een gegeven moment besluiten ze te stoppen met de pil omdat ze kindjes willen. Wat gebeurt er? Door de veranderde hormonenhuishouding vindt de vrouw haar droomvent opeens maar een saaie typ en 'niet echt mannelijk' en gaat ze op zoek naar die rebel om haar van goed zaad te voorzien.
Op deze wijze zouden er heel wat scheve schaatsen gereden worden, blijkbaar. En waarschijnlijk ook wel wat relaties afknappen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:30   #37
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wat heb ik dan geluk. Ik ben en rebels en avontuurlijk, en al de rest ook.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:35   #38
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

Ah ook dit: door de pil komt er veel vrouwelijk hormoon in het water terecht. De natuur en de man is aan het vervrouwelijken. Ook in de binnenkant van plastic flessen zit er een stof waarvan het lichaam denkt dat het oestrogeen is.

Er zijn wetenschappers die denken dat gans die metroseksualiteitzever ontstaan is door net dat: de biologische vervrouwelijking van de man.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:36   #39
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Ah ook dit: door de pil komt er veel vrouwelijk hormoon in het water terecht. De natuur en de man is aan het vervrouwelijken. Ook in de binnenkant van plastic flessen zit er een stof waarvan het lichaam denkt dat het oestrogeen is.

Er zijn wetenschappers die denken dat gans die metroseksualiteitzever ontstaan is door net dat: de biologische vervrouwelijking van de man.
Uw borsten, dat is wel degelijk door teveel bier drinken hoor.
Ge moet geen uitvluchten zoeken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:39   #40
Marnik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2013
Berichten: 786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Uw borsten, dat is wel degelijk door teveel bier drinken hoor.
Ge moet geen uitvluchten zoeken.
Ouweventenborsten zijn nochtans door een vermindering van testosteronaanmaak waardoor het (natuurlijke) oestrogeen meer kan werken.

Bier is nochtans een goede oplossing voor biertetten: je vergeet ze.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be