Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2013, 09:14   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard De theorie van alles....

Ik heb gisteren deze documentaire bekeken en vroeg mij meteen af wat de medeforummer er van zou denken.
Deze man praat duidelijk over een intelligent design en haalt daarbij enige sterke argumenten boven. Hij ontkent evolutie en toont naar mijn mening duidelijk genoeg aan waarom.
Ik ontvang graag andere meningen om mijn visie over de film verder uit te breiden. Ik twijfel niet zozeer aan de echtheid ervan, (wat is echt). Maar ik vroeg me wel af of zijn kennis omtrent de wetenschappelijke vondsten correct zijn.

Zo claimed hij dat men ooit dino's gevonden heeft waar nog celweefsel aanwezig was. Dat men dit celweefsel nooit op oudheid heeft onderzocht, maar eerder de stenen er rondom.
Hij duwt naar voren hoe gelovig Einstein was.
Maar sterker duwt hij de bijbel naar voren als waarheidsgetrouw boek.

Ik stond erbij en keek ernaar, soms met open mond
De man in kwestie is Trey Smith. Gewoon kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=mtBz1roiQR8

Edit: Je zou zelfs kunnen denken dat Harries atoomtheorie er in voor komt Maar Trey houdt er wel meer een wetenschappelijke kijk op na.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 november 2013 om 09:16.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:34   #2
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb gisteren deze documentaire bekeken en vroeg mij meteen af wat de medeforummer er van zou denken.
Deze man praat duidelijk over een intelligent design en haalt daarbij enige sterke argumenten boven. Hij ontkent evolutie en toont naar mijn mening duidelijk genoeg aan waarom.
Ik ontvang graag andere meningen om mijn visie over de film verder uit te breiden. Ik twijfel niet zozeer aan de echtheid ervan, (wat is echt). Maar ik vroeg me wel af of zijn kennis omtrent de wetenschappelijke vondsten correct zijn.

Zo claimed hij dat men ooit dino's gevonden heeft waar nog celweefsel aanwezig was. Dat men dit celweefsel nooit op oudheid heeft onderzocht, maar eerder de stenen er rondom.
Hij duwt naar voren hoe gelovig Einstein was.
Maar sterker duwt hij de bijbel naar voren als waarheidsgetrouw boek.

Ik stond erbij en keek ernaar, soms met open mond
De man in kwestie is Trey Smith. Gewoon kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=mtBz1roiQR8

Edit: Je zou zelfs kunnen denken dat Harries atoomtheorie er in voor komt Maar Trey houdt er wel meer een wetenschappelijke kijk op na.
Een zoveelste poging om te bewijzen dat er fouten zitten in de evolutietheorie.

Meestal doet men dit met incorrecte gegevens die door de gewone mens niet kunnen geverifieerd worden. Want uiteraard zullen de cellen rond de dino's nu wel verdwenen zijn. Of vernietigd door malafiede wetenschappers.

Ik begin te balen van dergelijke gefragmenteerde argumenten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 09:53   #3
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Een zoveelste poging om te bewijzen dat er fouten zitten in de evolutietheorie.

Meestal doet men dit met incorrecte gegevens die door de gewone mens niet kunnen geverifieerd worden. Want uiteraard zullen de cellen rond de dino's nu wel verdwenen zijn. Of vernietigd door malafiede wetenschappers.

Ik begin te balen van dergelijke gefragmenteerde argumenten.
Heeft hij de titel nog gepikt van John D Barrow's boek " Theories of everything " ook. En dat gaat dan nog over échte wetenschap.

http://www.amazon.com/Theories-Every.../dp/009998380X

http://en.wikipedia.org/wiki/John_D._Barrow

Laatst gewijzigd door Aton : 23 november 2013 om 09:54.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:12   #4
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik ga die link niet eens openklikken.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 11:00   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Volgens mij haalt hij wel sterke argumenten aan.
De vraag is niet waar dat dinoweefsel naartoe is. De vraag is of het echt is wat hij zegt. Dat men enkel de stenen rondom op ouderdom heeft getest en niet het weefsel zelf.
Is het ook waar dat men nooit bewijzen heeft gevonden van een soort die overgegaan is naar een andere soort.
Is het waar dat DNA mutaties beperkt zijn en binnenin één groep maar enkele mutaties mogelijk zijn?
Dat fruitvlieg experiment dat een flop blijkt te zijn... Roept ook vragen op.
Teksten in onze geschiedenis die van draken spreken. Niet enkel mythologisch maar ook door bekend ontdekkingsreizigers.
De zondvloed die onze continenten heeft gesplitst en hiermede dus ook de meeste dino's uitroeiede... Waanzinnige shit toch?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 11:03   #6
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Volgens mij haalt hij wel sterke argumenten aan.
De vraag is niet waar dat dinoweefsel naartoe is. De vraag is of het echt is wat hij zegt. Dat men enkel de stenen rondom op ouderdom heeft getest en niet het weefsel zelf.
Is het ook waar dat men nooit bewijzen heeft gevonden van een soort die overgegaan is naar een andere soort.
Is het waar dat DNA mutaties beperkt zijn en binnenin één groep maar enkele mutaties mogelijk zijn?
Dat fruitvlieg experiment dat een flop blijkt te zijn... Roept ook vragen op.
Teksten in onze geschiedenis die van draken spreken. Niet enkel mythologisch maar ook door bekend ontdekkingsreizigers.
De zondvloed die onze continenten heeft gesplitst en hiermede dus ook de meeste dino's uitroeiede... Waanzinnige shit toch?
Whoah. Drakeuh.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 12:04   #7
Manus
Burger
 
Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 134
Standaard

Te denken dat sommige ouders pron blokkeren en vervolgens gerust zijn.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 16:36   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Volgens mij haalt hij wel sterke argumenten aan.
De vraag is niet waar dat dinoweefsel naartoe is. De vraag is of het echt is wat hij zegt. Dat men enkel de stenen rondom op ouderdom heeft getest en niet het weefsel zelf.
Is het ook waar dat men nooit bewijzen heeft gevonden van een soort die overgegaan is naar een andere soort.
Is het waar dat DNA mutaties beperkt zijn en binnenin één groep maar enkele mutaties mogelijk zijn?
Dat fruitvlieg experiment dat een flop blijkt te zijn... Roept ook vragen op.
Teksten in onze geschiedenis die van draken spreken. Niet enkel mythologisch maar ook door bekend ontdekkingsreizigers.
De zondvloed die onze continenten heeft gesplitst en hiermede dus ook de meeste dino's uitroeiede... Waanzinnige shit toch?
De zondvloed die de continenten heeft gesplitst? Lees toch eens wat ernstige informatie over de continentendrift aub. Op BBC was er recent een driedelige serie over; De zondvloed heeft te maken met het smelten van de ijskappen en toen lagen de continenten al lang uit elkaar.

Draken kunnen heel goed reptielen zijn, of vind je niet dat krokodillen op een draak lijken? of moeten ze nog vuur spuwen ook?

komaan jongen, pak je boeken en lees eerst de good stuff, nadien kan je je tijd besteden aan de fabeltjes van de reuzen, de draken en de intelligente design spullen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 15:29   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De zondvloed die de continenten heeft gesplitst? Lees toch eens wat ernstige informatie over de continentendrift aub. Op BBC was er recent een driedelige serie over; De zondvloed heeft te maken met het smelten van de ijskappen en toen lagen de continenten al lang uit elkaar.

Draken kunnen heel goed reptielen zijn, of vind je niet dat krokodillen op een draak lijken? of moeten ze nog vuur spuwen ook?

komaan jongen, pak je boeken en lees eerst de good stuff, nadien kan je je tijd besteden aan de fabeltjes van de reuzen, de draken en de intelligente design spullen.
Maar de continenten passen wel als puzzelstukken in mekaar.
Die zijn uiteen gerukt door scheuren en andere verwoestende krachten. Met als gevolg een reeks aan opeenvolgende tsunami's met als gevolg ... de zondvloed

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platentektoniek
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 18:00   #10
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de continenten passen wel als puzzelstukken in mekaar.
Die zijn uiteen gerukt door scheuren en andere verwoestende krachten. Met als gevolg een reeks aan opeenvolgende tsunami's met als gevolg ... de zondvloed

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platentektoniek
Allez, leg eens uit in uw zondvloed theorie waarom bepaalde soorten alleen in Asutralië voorkomen en andere alleen in Zuid-Amerika.

Heeft Noah dan alle soorten afgezet, een beetje zoals een lijnbus? Lama's, hier afstappen. Een beetje verder Kangeroes, hier eruit!

Enzovoort...
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 10:28   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Mijn zondvloed theorie? Nee neen, ik heb geen theorie. Ik ben zoekend en jeunend naar antwoorden die niet beantwoord worden.

Kloppen zijn wiskundige berekeningen überhaupt wel in dat filmpje?
Heeft iemand wel geluisterd naar de cijfers en berekeningen?

Wanneer hij gelijk heeft dat DNA strings beperkt zijn aan x kleintal mutaties, dan is er een groot vraagstuk in onze evolutie die niet beantwoord lijkt.
Wanneer hij gelijk heeft over dat celweefsel van die T-rex, is er een grote leugen aan de gang.

Hoe soorten kunnen verschillen in diverse continenten kan liggen aan de beperkte mutaties die DNA strings hen oplegt.

Overigens haalt hij daar een wetenschappelijk onderzoek aan. Men is al meer dan een halve eeuw bezig met fruitvliegen in verscheidene omstandigheden te laten voortplanten. Iedere 11 dagen is er een nieuwe generatie fruitvliegen, na zestig jaar is er geen verschil te meten.
Wat leidt de wetenschap er uit af? "Evolutie is niet toepasbaar op fruitvliegen."
Waaruit zijn die dan geëvolueerd? Waarom zijn insecten doorheen de
jaren quassi onveranderd? Zij leven tot tien keer minder lang als mensen en we nemen ze al millennia waar.

Ik leg me bij geen van beide opties neer: evolutie/creatie.
Maar hoe dieper ik kijk hoe meer ik vaststel dat er in elk levend wezen wel een intelligent design huist. Harrie zegt het met microwezens. Trey Smith smijt de microwereld onder een microscoop en ziet het als de code die het programma (leven) runt.
Een code geschreven door God.

Laatst gewijzigd door Peche : 25 november 2013 om 10:30.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:27   #12
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben zoekend en jeunend naar antwoorden die niet beantwoord worden.
Ten eerste is niet meer dan normaal dat er vragen (niet antwoorden) zijn die niet beantwoord kunnen worden. Beter dit dan antwoorden uit te vinden. Dit laatste is de strategie van religieuzen.

Ten tweede zoek je niet echt naar antwoorden, toch zeker niet naar de waarheid. Om de zoektocht naar de waarheid te starten moet je beginnen om het principe van onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek te begrijpen en aanvaarden.

Eenmaal je daar inzichten in hebt zul je inzien dat er veel figuren zijn die pretenderen bepaalde wetenschappelijke kennis te hebben die ze helemaal niet bezitten.

In de wetenschappelijke wereld worden dergelijke figuren gewoon niet aux sérieux genomen en gelijk hebben ze. Het zijn gewoon charlatans die één of andere agenda hebben die niets met wetenschap te maken heeft.

Dus als je werkelijk antwoorden wil, weet je waar je moet starten.

Ik wil mss toch nog even in één van op uw punten ingaan:

Evolutie werd wel degelijk aangetoond in het experiment van Lenski:

http://en.wikipedia.org/wiki/Escheri...ion_experiment

Trouwens niet alles evolueert. Sommige huidige soorten zijn reeds meerdere miljoenen jaren oud.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:34   #13
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Meerdere honderden miljoenen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:36   #14
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Meerdere honderden miljoenen.
Tja, ik dacht al zoiets maar ik was het niet zeker, dus heb ik maar een marge genomen. Wat is eigenlijk de oudste nog bestaande soort?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 20:36   #15
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo claimed hij dat men ooit dino's gevonden heeft waar nog celweefsel aanwezig was. Dat men dit celweefsel nooit op oudheid heeft onderzocht, maar eerder de stenen er rondom.
Heeft hij dan ook uitgelegd hoe die stenen getest zijn op oudheid?

Wat er ook van is, ze hebben inderdaad ooit een been gevonden van een dino met blijkbaar zacht weefsel, wat niet kan als het x-aantal jaren oud zou zijn.

Onderzoek wees uit dat het weefsel recent was en veroorzaakt door contaminatie, waarvan ook bewijs werd geleverd.

Citaat:
In an article published in the journal PLoS One on July 20, 2008, researchers Thomas G. Kaye, Gary Gaugler and Zbigniew Sawlowicz argue just that. This team conducted more than 200 hours of scanning electron microscope analysis on a variety of dinosaur fossils. It came to the conclusion that Schweitzer's samples contained framboids, and the apparent soft tissue was essentially pond scum. Through carbon dating, the team also determined that the material was modern, not prehistoric

http://science.howstuffworks.com/env...ur-fossil2.htm

Laatst gewijzigd door Athelas : 25 november 2013 om 20:37.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 20:52   #16
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

@Veritus

Thanks!
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 20:56   #17
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Is het ook waar dat men nooit bewijzen heeft gevonden van een soort die overgegaan is naar een andere soort.
Neen, dat is fout. De evolutie van het paard is bijvoorbeeld heel goed gedocumenteerd en je ziet de overgangen.

Citaat:
Is het waar dat DNA mutaties beperkt zijn en binnenin één groep maar enkele mutaties mogelijk zijn?
Geen idee. Genetica is niet mijn sterkte. Maar wat maakt dat juist uit? Evolutie is gebaseerd op kleine wijzigingen (mutaties - waarvan er verschillende soorten zijn) binnen een groep en zo die groep laten evolueren.

Evolutie is trouwens in laboratorie mbv E. Coli getest en is echt. Er is geen twijfel meer. Evolutie is getest in een labo en is geobserveerd. Het enige waar je nog een vraag achter kan stellen, is de evolutie van waar nog geen bewijzen voor gevonden zijn. Je kan met 100% zekerheid zeggen dat het paard via evolutie zijn huidige vorm heeft bereikt.

Citaat:
Dat fruitvlieg experiment dat een flop blijkt te zijn... Roept ook vragen op.
Niet mee bekend maar had precies al een reactie gezien hierop.

Citaat:
De zondvloed die onze continenten heeft gesplitst en hiermede dus ook de meeste dino's uitroeiede... Waanzinnige shit toch?
Waanzin: u zegt het goed. Ik heb al veel zondvloed theorien gehoord. De meeste zijn totaal van de pot gerukt. Ze kunnen meestal niet verklaren vanwaar het water kwam, waar het naartoe is gegaan en hoe er na die zondvloed nog planten waren. Zolang niemand tenminste een uitleg kan geven die deze vragen op realistische basis beantwoord (wetenschappelijke basis is mijn realisme), luister ik er zelf niet meer naar.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 21:08   #18
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de continenten passen wel als puzzelstukken in mekaar.
Die zijn uiteen gerukt door scheuren en andere verwoestende krachten. Met als gevolg een reeks aan opeenvolgende tsunami's met als gevolg ... de zondvloed

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platentektoniek
Ark of geen ark, alles wat zou bestaan zou levend gekookt zijn in deze man zijn 'theorie'. Water + extreme hitte = stoom.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 21:18   #19
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Waanzin: u zegt het goed. Ik heb al veel zondvloed theorien gehoord. De meeste zijn totaal van de pot gerukt. Ze kunnen meestal niet verklaren vanwaar het water kwam, waar het naartoe is gegaan en hoe er na die zondvloed nog planten waren. Zolang niemand tenminste een uitleg kan geven die deze vragen op realistische basis beantwoord (wetenschappelijke basis is mijn realisme), luister ik er zelf niet meer naar.
De vraag is waarom die intelligent designers de kop blijven opsteken en waarom die door zoveel mensen serieus genomen worden. Waarom wil een groot deel van de bevolking bedrogen worden?

Verdienen dergelijke mensen wel stemrecht?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 21:38   #20
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kloppen zijn wiskundige berekeningen überhaupt wel in dat filmpje?
Heeft iemand wel geluisterd naar de cijfers en berekeningen?
Neen, duurt veel te lang om alles te bekijken. Heb mij gefocust op paar andere zaken. Daarop afgaande besluit ik dat ik heel waarschijnlijk elke berekening die hij geeft kan ontkrachten. Geef er mij één en ik zal het je bewijzen.

Citaat:
Hoe soorten kunnen verschillen in diverse continenten kan liggen aan de beperkte mutaties die DNA strings hen oplegt.
Die begrenzing moet nog bewezen worden maar ik neem aan dat hij wel micro-evolutie accepteert maar niet macro-evolutie. Een typisch argument gebaseerd op absoluut niets.

En zelfs dan nog kan dat niet verklaren waarom er bepaalde dieren enkel op bepaalde plaatsen voorkomen zoals Koala's en Australië.

Citaat:
Ik leg me bij geen van beide opties neer: evolutie/creatie.
Maar hoe dieper ik kijk hoe meer ik vaststel dat er in elk levend wezen wel een intelligent design huist. Harrie zegt het met microwezens. Trey Smith smijt de microwereld onder een microscoop en ziet het als de code die het programma (leven) runt.
Een code geschreven door God.
Al die mooie computeranimaties maken je natuurlijk wijs wat zij willen. Feit is dat intelligent design geen poot heeft om op te staan en dan heb ik het over feiten.

De hele intelligent design beweging is zo 2006-2007. Is samen met M. Behe ten onder gegaan. Als je geinteresseerd bent, kijk dan eens naar zijn film Expelled (http://www.youtube.com/watch?v=V5EPymcWp-g) en daarna naar Expelled exposed of naar Nova Dover trials. Allemaal op youtube.

U kan heel wat redenen vinden waarom ID gewoon niet klopt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be