Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Monarchie of Republiek (België)
Monarchie 12 33,33%
Republiek 23 63,89%
Laurent wordt de grote baas over alles 1 2,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2017, 15:58   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze draad gaat niet over de Lorre maar over de monarchie versus een republiek. Jij hebt je keuze kenbaar gemaakt in de poll van kojak. Ik niet. Mijn keuze is zonder poll �* la ViveLaBelgique duidelijk genoeg.

Ik weet al veel langer dan vandaag dat jij niet alleen de Lorre geen warm hart toedraagt. Het is de rol die het koningshuis speelt die jou aan het nationalistische hart ligt. Een rol die het koninklijk circus, in jouw ogen toch, perfect speelt.

Wat betreft de zogenaamde discretie van het koningshuis, er bestaat zoiets als een regel dat de kroon niet mag ontbloot worden. Dat betekent dat een en ander niet in de openbaarheid mag komen. En dat verdedig jij. Toch zolang het niet de N-VA is die zich met zaakjes bezighoudt die het daglicht niet mogen zien.

Wat De Wever betreft: die is noch kandidaat voor het Belgisch koningschap, noch voor het presidentschap. Hij was zelfs geen kandidaat premier of Vlaams minister-president. Maar ik snap heel goed waarom je hem er bijsleurt. Alle gelegenheden om de partij van De Wever als een traditionele partij voor te stellen zijn goed, nietwaar? Voortdurend hetzelfde herhalen maakt je beweringen nochtans niet geloofwaardiger.

Wat de keuze van De Wever betreft. Dat was meer de keuze van Michel dan van De Wever. Als Di Rupo zijn hand niet overspeeld had was De Wever gewoon niet op "het schip" geraakt maar vierkant van de wal geduwd. Ook al is zijn partij véruit de grootste. In een land zoals jouw geliefde Belgique vormt dat geen énkel probleem. Met of zonder de institutionele rol die Flip volgens jou discreet en met verve speelt.

Wat de vendelzwaaiende hobbyisten betreft waar jij zo op neerkijkt. It take's one to know one.

We kunnen nu alle 2 blijven "neen" zeggen tegen elkaar tot we doodvallen maar dat gaat niets veranderen. Mijn stelling is : de ex-vendeliers kunnen wel degelijk deel uit maken van een federale regering (zoals ze nu met brio demonstreren) voor zover ze hun pathologie in de koelkast of op zolder opbergen. Minister Jan, minister Steven en staatssecretaris Theo zijn niet onbekwaam, verre van dat.

Enkel als de ziekte uitbreekt, zijn quarantaine maatregelen noodzakelijk.

Snappie ?

En het koningshuis toonde aan in de praktijk dat zij dit ook zo zien, een dwalende N-VA kon in 2012 nog de pot op toen ze neen zeiden tegen EDR, een realistische N-VA kon mee aanschuiven aan de feestdis in 2014 bij de inauguratie van Michel I.

Het gaat maar over één ding, de conditio sine qua non. De rest is de klassieke onderhandeling tussen links en rechts.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 16:01   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Argumenten?
Je wil argumenten horen van mensen die in een waandenkwereld leven? :O
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 16:34   #83
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat jouw doel was had je zélf uitgevogeld "wat het beste is voor dit landje".
Dat was idd de bedoeling van deze draad.

Citaat:
Dus neen, dit was niet jouw bedoeling. Jij had duidelijk al voor deze discussie uitgemaakt wat goed is voor....vul zelf maar in.
Waar heb ik dat ergens gezegd of gepost ?

Citaat:
De kost van het koningshuis van dit landje is vele malen hoger dan de kost van de meeste andere koningshuizen. Ik heb het loon van president Obama vernoemd. Dat is nauwelijks een vierde van de dotatie van Flip op zijn eentje. En de Verenigde staten tellen geen 11 miljoen inwoners maar 323 miljoen. Als d�*t niet volstaat voor jou is het zinloos, ja zelfs belachelijk om hier een discussie over op te starten.
Je hebt dus niet op mijn vraag geantwoord. Spijtig.
Belachelijk om dan nu dit te antwoorden. Maw, je weet blijkbaar niet over wat je aan het praten bent.

Of denk je mss dat de dotatie van onze koning puur en alleen dient om zijn zakken te vullen ?
En dat bedrag ga jij dan vergelijken met het 'loon' van Obama....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Had ik idd nog niet gegeven, dat klopt.

Maar in je epistel kan ik niets terugvinden van wat ze met hun dotaties moeten doen. Maw, het is niet alleen hun persoonlijk loon dat hier in zit, maar ook nog heel wat andere zaken. Ik zelf, heb dit nog niet opgezocht, geef ik eerlijk toe.

Stel dat je de monarchie nu zou afschaffen, hoeveel kosten blijven er dan nog over ?

Stel dat we naar een republiek zouden gaan, welke kosten komen daar dan nog eens bij.

Dat is het doel van deze discussie. Eens we al deze cijfers hebben, dan kunnen we verder praten over wat het beste is voor dit landje.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 3 december 2017 om 16:37.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 17:57   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.313
Standaard

Wat een geluk dat monarchisten en Belgische nationalisten wél weten waarover ze praten. Ik kan me bijgevolg beter de moeite besparen om aandacht te schenken aan hun beterweterij. Voor kostenberekeningen betreffend de monarchie kunnen ze beter terecht bij Henri, ViveLaBelgique, DucDeEngien en Everytime. Zelf heb ik al ruim genoeg info mét links gegeven waar het antwoord op de vragen van kojak in vervat zit. Téveel zelfs want lange epistels lezen de beterweters niet. De antwoorden van Henri en co zullen kojak gegarandeerd beter bevallen dan de mijne. ALS er tenminste antwoord op wordt gegeven. Ik speel niet voor gratis boekhouder van die hard monarchisten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2017 om 18:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 17:57   #85
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van mij mag je gerust in de mentale construct blijven geloven dat wie pro monarchie is dat noodzakelijk doet uit "liefde" hoor, dat stoort me niet.

Alleen is het daarom nog niet waar. Of iemand van de koninklijke familie leeft of sterft laat mij 100% koud. Wat me niet koud laat, is dat het instituut monarchie werkt, en doet wat het moet doen. De koekendozenromantiek en het theatrale vertoon interesseren me niet, ze raken mijn koude kleren niet.

Maar zowel Albert als Filip doen wat ze moeten doen in de altijd moeilijke en dikwijls erg delicate coalitie gesprekken. En d�*t is uiteraard de reden dat vendeliers de monarchie haten. Niet om de koekendozenromantiek, niet omwille van de dotaties, niet omwille van de achterlijheid van Laurent of de houten klaas die Filip is. Maar wel omdat de monarchie er een klein maar belangrijk deeltje toe bijdraagt dat ons landje voort blijft draaien. En dat is de hel voor vendeliers, het maakt de stelling die je hier al jaren loopt te verkondigen dat het land zal stoppen met bestaan als er geen regering kan gemaakt worden inhoudsloos. Telkens opnieuw moet je tandenknarsend zien hoe politici altijd maar weer uit "uitzichtloze" onderhandelingen finaal een akkoord vinden.

Het moet een gigantische pain in the butt zijn, om N-VA ministers nu structureel te zien meedraaien in dat mechanisme.
Albert is een verrader van het Vlaamse volk... niet meer en niet minder Pandareus... Als jij dat onder de noemer democratie wil blijven ophangen dan belazer je alleen maar jezelf en je eigen companen...
Maar ja, zo kennen we la Belgique... Niets, maar dan ook totaal niets om fier op te zijn... Een overblijfsel uit het koloniale verleden, waar democratie dagelijks verkracht blijft worden door de francofonie, die hun wil en alleen hun eigen wil democratie blijft noemen terwijl zij de minderheid van dit land zijn en ze enkel hun wil via maffieuze chantage blijvend kunnen opleggen aan de Vlamingen... De franstaligen worden dagelijks op TV wijs gemaakt dat het niet hoort, dat het tegen de franstalige democratie zou ingaan indien de Vlaamse meerderheid haar stempel zou kunnen drukken op de federale regering... dictatuur van de meerderheid noemen ze dat...
Oh ja, zij spreken zogezegd een wereldtaal en de Vlamingen enkel een paar veredelde dialecten en om die drogredenen zouden ineens alle democatische waarden aan hun francofone grootheid moeten aangepast worden...
Is het dat niet dat men facisme noemt???
Is het dat niet wat men imperialisme noemt???
En alhoewel hun franstalige regeringen overal overvol bewijzen dat ze niet opgewassen zijn tegen hun taak... Neen in la Belgique wordt dat opgeroepen tot de regel en moet de Vlaamse gedenheid daarvoor opgeofferd worden...

Wie kent een land dat beslist de bestuursmethode van het verliezend deel van het land, totaal onbetaalbaar in de toekomst, toch de regel moet zijn van het hele land en het deel van het land dat met kop en kont uitsteekt boven de rest alleen mag afdokken en zijn eigen welvaart moet opofferen en afbreken om het hulpbehoevende maffiagedeelte te onderhouden...?

En opnieuw durven ze dat als democratie verkopen...

Wat een geluk dat ze de officiële media in handen hebben om hun leugens altijd en overal ingang te doen blijven vinden...

Maar ja, la Belgique verdraagt dan ook totaal niet dat de harde waarheid naar boven zou komen...
en het koningshuis moet daar borg voor staan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:03   #86
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat heeft dat godverdomme te maken met het feit dat je na duizenden postings nog altijd niet in staat bent om basisfuncties van het forum onder de knie te hebben ???
Bedoel je dat ik de onderhoudsploeg, die moet waken over de goede werking van dit forum, moet inlichten...telkens jij weer met een Vlaams onterende leugen afkomt...
Ik laat het aan hen zelf over om te beslissen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:05   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Albert is een verrader van het Vlaamse volk... niet meer en niet minder Pandareus... Als jij dat onder de noemer democratie wil blijven ophangen dan belazer je alleen maar jezelf en je eigen companen...
Maar ja, zo kennen we la Belgique... Niets, maar dan ook totaal niets om fier op te zijn... Een overblijfsel uit het koloniale verleden, waar democratie dagelijks verkracht blijft worden door de francofonie, die hun wil en alleen hun eigen wil democratie blijft noemen terwijl zij de minderheid van dit land zijn en ze enkel hun wil via maffieuze chantage blijvend kunnen opleggen aan de Vlamingen... De franstaligen worden dagelijks op TV wijs gemaakt dat het niet hoort, dat het tegen de franstalige democratie zou ingaan indien de Vlaamse meerderheid haar stempel zou kunnen drukken op de federale regering... dictatuur van de meerderheid noemen ze dat...
Oh ja, zij spreken zogezegd een wereldtaal en de Vlamingen enkel een paar veredelde dialecten en om die drogredenen zouden ineens alle democatische waarden aan hun francofone grootheid moeten aangepast worden...
Is het dat niet dat men facisme noemt???
Is het dat niet wat men imperialisme noemt???
En alhoewel hun franstalige regeringen overal overvol bewijzen dat ze niet opgewassen zijn tegen hun taak... Neen in la Belgique wordt dat opgeroepen tot de regel en moet de Vlaamse gedenheid daarvoor opgeofferd worden...

Wie kent een land dat beslist de bestuursmethode van het verliezend deel van het land, totaal onbetaalbaar in de toekomst, toch de regel moet zijn van het hele land en het deel van het land dat met kop en kont uitsteekt boven de rest alleen mag afdokken en zijn eigen welvaart moet opofferen en afbreken om het hulpbehoevende maffiagedeelte te onderhouden...?

En opnieuw durven ze dat als democratie verkopen...

Wat een geluk dat ze de officiële media in handen hebben om hun leugens altijd en overal ingang te doen blijven vinden...

Maar ja, la Belgique verdraagt dan ook totaal niet dat de harde waarheid naar boven zou komen...
en het koningshuis moet daar borg voor staan...
Voor mocht het iemand interesseren... ik heb haar epistel gelezen tot waar ik het in het rood aanmerkte, na dergelijke onnozele uitval is verder lezen écht te zwaar. Zinloos masochisme om hysterische zeik van boeremie te lezen is niet iets waar ik me aan wil overgeven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:06   #88
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard is dat zo, dat is het entreeticket voor federale regeringsdeelname. Iets wat volgens mij toch wel door iedereen begrepen is ? Men komt er gewoon niet bij, tenzij die destructieve onzin aan de kant is geschoven. Iets wat caesar Bart heel goed begrepen heeft trouwens.



Uiteraard is dat zo, men kan toch niet verwachten van dat de politieke partijen minus N-VA plots achterlijk zouden zijn ?
En maak je geen zorgen : Bart wil in 2019 voortgaan met deze coalitie. Die kent de basisvoorwaarden daartoe.
Is er nu nog iemand verwonderd dat zulke individuen, die zichzelfs democraten durven te noemen, pal achter het facistisch regime van Spanje staan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:11   #89
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De kostprijs van de monarchie interesseert me niet. Ook de vergelijkende studies (die wel degelijk bestaan hoor) die aantonen dat presidentiële regimes goedkoper zij interesseren me niet. Het is gewoon niet van belang. Wat is nu de kostprijs van het instituut monarchie ten opzichte van pakweg het BBP ?
Pro of contra de monarchie om tactische redenen, dat is een interessante discussie. Maar de kostprijs ? Dat is een futiliteit.
Tuurlijk, alles wat niet in het eigen plaatje past en zeker alles dat niet in het Belgische plaatje past wordt toch gewoon afgeschreven als futiliteiten... Ook al zit la Belgique door al die futiliteiten nu totaal op zijn gat en weet het niet meer hoe zijn hoofdstad, zijn wegen, zijn pensioenen... te betalen...
Maar het moet toegegeven de graaikraan staat nog altijd compleet open en om daar verandering te brengen moeten we inderdaad niet rekenen op la Belgique en op het niet bestaande democratische telsel van la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:15   #90
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ga je nu echt doen alsof je niet ziet dat Marie aan dezelfde ziekte lijkt te lijden die werkman had ? Multiple quotes verkloten door het wegknippen van een ] ?
Oef en ik dacht dat ik minstens een moord moest gepleegd hebben...
Echte futiliteiten zijn dan ineens geen futiliteiten meer...
Man, man, man, wat we nog allemaal van Pandabeer moeten horen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:17   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, dat is constitutioneel zijn rol. Daar is niets obscuur aan voor wie de grondwet erop na leest.

Niks met fatsoen (wat een tsjeverig woord overigens... beuââârk...) te maken, en niets ondemocratisch aan.
Een grondwet die op alle gebieden tegen de democratische regels in gaat???
Constitutionele rol... is dat het nieuwe woord voor het belang van de staat waarmee men vroeger de mensen dwaas en dom hield
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:21   #92
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat jij niet kunt omgaan met de vaststelling dat N-VA de vierde traditionele partij is geworden is mijn probleem niet.
en indien het zo zou zijn dan is het door de totaal ondemocratische macht van la Belgique... dus niets om fier op te zijn; maar eerder om te wenen en te hopen dat dat ondemocratisch deficiet dat ons land kapot maakt liever vandaag dan morgen zou uitgezuiverd worden...
Maar gelukkig het koningshuis is er om de buitenwereld en de Vlamingen te tonen dat dat nooit of te nimmer zal gebeuren zolang la Belgique bestaat ten minste...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:21   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een grondwet die op alle gebieden tegen de democratische regels in gaat???
Constitutionele rol... is dat het nieuwe woord voor het belang van de staat waarmee men vroeger de mensen dwaas en dom hield
Mag ik beleefd en vriendelijk een suggestie doen ? Die is aan jou om absoluut de woorden dwaas en dom te vermijden in eender wat je schrijft... Echt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:25   #94
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Had ik idd nog niet gegeven, dat klopt.

Maar in je epistel kan ik niets terugvinden van wat ze met hun dotaties moeten doen. Maw, het is niet alleen hun persoonlijk loon dat hier in zit, maar ook nog heel wat andere zaken. Ik zelf, heb dit nog niet opgezocht, geef ik eerlijk toe.

Stel dat je de monarchie nu zou afschaffen, hoeveel kosten blijven er dan nog over ?

Stel dat we naar een republiek zouden gaan, welke kosten komen daar dan nog eens bij.

Dat is het doel van deze discussie. Eens we al deze cijfers hebben, dan kunnen we verder praten over wat het beste is voor dit landje.
Oei, dat is de bedoeling van deze draad en volgens Pandareus draait het daar totaan niet om en zijn dat enkel futiliteiten...
Wie heeft er nu gelijk???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:29   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beter lezen : de monarchie heeft tijdens de onderhandelingen steeds mee helpen zoeken naar een oplossing. Dat wou op sommige momenten zeggen : de pogingen tot blokkage door de vendeliers omzeilen door te suggereren om voor een andere oplossing te kiezen. Het verhaal van de overmoedige BDW die "neen" zei tegen EDR en dan sip langs de kant bleef staan toen de anderen dan maar samen voortgingen.
Aha. Geen vendeliers, dus geen problemen bij de regeringsvorming blijkbaar. Althans volgens uw lezing van de feiten... Nu ja, "feiten". Ik lees veel veronderstellingen, want de Kroon mag niet ontbloot worden. Hoe weet u dan wat er echt aan de hand is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:30   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik ervan mag uitgaan dat jij de pers even goed volgt al ik, weet je dat ook. En anders moet je wat harder je best doen. Vooral geen domme suggestieve vragen stellen over de leiding vna formatiegesprekken, of dwaze beweringen dat hij het regeerakkoord mee helpt schrijven. Reserveer dat voor aan de toog van je stamcafé.
Kortom, geen antwoord.

Ik dacht het wel, om de reden die ik eerder al heb uiteengezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:30   #97
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
neuraal ? over wat gaat dit ?
Verdomme, ze hebben opnieuw gelogen in mijn geschiedenislessen vroeger waar de koning als een neutraal (tegenover al zijn onderdanen) sujet naar voren werd geschoven...
Men zei ons toen ook dat een koning boven een president te verkiezen was juist omdat de koning, bij grondwet, neutraal moest zijn terwijl een president altijd door de ene of andere partij naar voren werd geschoven en dus bevooroordeeld was ten opzichte van een deel van zijn landgenoten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:30   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We kunnen nu alle 2 blijven "neen" zeggen tegen elkaar tot we doodvallen maar dat gaat niets veranderen. Mijn stelling is : de ex-vendeliers kunnen wel degelijk deel uit maken van een federale regering (zoals ze nu met brio demonstreren) voor zover ze hun pathologie in de koelkast of op zolder opbergen. Minister Jan, minister Steven en staatssecretaris Theo zijn niet onbekwaam, verre van dat.

Enkel als de ziekte uitbreekt, zijn quarantaine maatregelen noodzakelijk.

Snappie ?
Neen.

Leg eens uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:32   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het koningshuis toonde aan in de praktijk dat zij dit ook zo zien, een dwalende N-VA kon in 2012 nog de pot op toen ze neen zeiden tegen EDR, een realistische N-VA kon mee aanschuiven aan de feestdis in 2014 bij de inauguratie van Michel I.

Het gaat maar over één ding, de conditio sine qua non. De rest is de klassieke onderhandeling tussen links en rechts.
Wat toonde dat "koningshuis nu in de praktijk"? Als de Kroon niet ontbloot wordt, hoe weten we wat er daar echt gebeurt?

U brengt een vrij rare notie binnen in de democratische rechtsorde. Die "dwalende partij", op basis van welk gegeven komt u tot zo'n conclusie? Omdat ze een partijprogramma voor naar schuift dat u niet lust?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:32   #100
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe heeft de koning dan indertijd de bijzonder lang aanslepende regeringsvorming kunnen "deblokkeren"? U weet wel, waarmee we enige tijd als recordhouder in heel Europa te boek stonden?
Maar toch gewoon door de Vlaamse excellenties af te dreigen..., terwijl de blokkages al sinds jaar en dag bij de franstalige excellenties te zoeken zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be