Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 00:42   #121
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
idd dat gevoel heb ik ook.
Nochtans ik ging eens cd-v stemmen maar heb nu toch mijn twijfels.
Niet te zwaar aan tillen. 't Is maar een kleine actie van galantheid. Wat welwillendheid creëren.
__________________
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism
Vrijheid is offline  
Oud 8 oktober 2006, 00:57   #122
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Bijkomend probleempje (in om het even welk scenario): als het VB aan Vlaamse zijde aan de communautaire onderhandelingstafel verschijnt (indien er in dat geval ooit nog onderhandelingen zouden worden aangevat, natuurlijk) gaan de stekels van alle Franstalige onderhandelaars dermate de hoogte in, dat ze zich niet eens meer bereid zullen tonen om met de Vlamingen tot een akkoord te komen over het soort pizza dat 's middags op de onderhandelingstafel mag komen..
Idem. Hoewel ik met de puur Vlaams-Nationalistische vleugel van het VB, ondanks alle haatpropaganda �* la Welkom-Echo, nog steeds bereid ben om een serene discussie te voeren (het CS bestaat per slot van rekening alleen maar op partijpolitiek gebied en niet in de privésfeer en ik ben iemand die je al héél erg moet schofferen om kwaad te krijgen - de Vlaamse zaak is me écht te dierbaar), vrees ik toch dat bij onderhandelingen over de splitsing, mét het VB erbij, men de publieke opinie zover zal krijgen dat men op de duur een nationale steunbetoging voor de eenheid van Belgique gaat uitroepen.
Zwartengeel is offline  
Oud 8 oktober 2006, 07:45   #123
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Even dom als het VB dat in mijn gemeente folders bust met gezever over vreemdelingen terwijl hier misschien 1% allochtoon is en bovendien redelijk goed geïntegreerd is.
Trouwens, met een folder in het Turks verraad je je principes niet al Vlaams-nationalist. Het VB bust toch ook Franstalige folders in Bruxelles?
In mijn gemeente maakten de VB-foldertjes ook al gewag van mogelijke apocalyptische "Molenbeekse" toestanden die op korte termijn zouden dreigen.. Dat terwijl hier hoop en al 100 niet-Europese vreemdelingen wonen, die overigens nog nooit iemand iets in de weg gelegd hebben... Van hun eerste overdrijving zijn ze bij het VB duidelijk ook nog niet meteen dood gevallen..

Wat die Franstalige foldertjes in Brussel betreft:dat verantwoordt het VB als een poging om het tweetalige karakter van Brussel te vrijwaren. Als je ziet hoe de Franstaligen in Brussel nu al massaal respect opbrengen voor de taal van de Nederlandstalige minderheid in Brussel (en hoe ze zich in alle bochten wringen om je toch maar in het Nederlands te kunnen toespreken), dan is het duidelijk dat het voortbestaan van het Nederlands in Brussel zonder meer énorm zal geholpen worden, door de Franstalige Brusselaars zoveel mogelijk aan te schrijven in de taal van Molière.. (Dat je de Franstaligen op die manier nog maar eens sterkt in hun overtuiging dat Brussel een exclusief Franstalige stad is en moet blijven, is daarbij uiteraard maar een verwaarloosbaar neveneffect..).

Ik ken overigens persoonlijk op het werk een (naar Tervuren uitgeweken) Franstalige Brusselaar, die voor het VB stemt. En geloof me vrij, dat dat niet is omdat hij van het VB foldertjes zou ontvangen hebben, gevuld met Vlaamse eisen (splitsing sociale zekerheid, overdracht van bevoegdheden naar de gewesten en gemeenschappen, aanpakken van de Vlaams-Waalse geldstromen,..), maar alles te maken heeft met de vreemdelingenstandpunten van het VB, dat zich in Brussel t.a.v. de Franstaligen opwerpt als een alternatief voor het FN... Met het vrijwaren van het Nederlands in Brussel heeft het allemaal bitter weinig te maken, vrees ik. (Straks komt het VB nog beweren, dat men in Henegouwen met een lijst opkomt, om het Nederlands ook daar de beschermen.. )
__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 8 oktober 2006, 08:54   #124
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
1) In mijn gemeente maakten de VB-foldertjes ook al gewag van mogelijke apocalyptische "Molenbeekse" toestanden die op korte termijn zouden dreigen.. Dat terwijl hier hoop en al 100 niet-Europese vreemdelingen wonen, die overigens nog nooit iemand iets in de weg gelegd hebben...

2) Wat die Franstalige foldertjes in Brussel betreft:dat verantwoordt het VB als een poging om het tweetalige karakter van Brussel te vrijwaren. Als je ziet hoe de Franstaligen in Brussel nu al massaal respect opbrengen voor de taal van de Nederlandstalige minderheid in Brussel (en hoe ze zich in alle bochten wringen om je toch maar in het Nederlands te kunnen toespreken), dan is het duidelijk dat het voortbestaan van het Nederlands in Brussel zonder meer énorm zal geholpen worden, door de Franstalige Brusselaars zoveel mogelijk aan te schrijven in de taal van Molière..

3) Ik ken overigens persoonlijk op het werk een (naar Tervuren uitgeweken) Franstalige Brusselaar, die voor het VB stemt. En geloof me vrij, dat dat niet is omdat hij van het VB foldertjes zou ontvangen hebben, gevuld met Vlaamse eisen (splitsing sociale zekerheid, overdracht van bevoegdheden naar de gewesten en gemeenschappen, aanpakken van de Vlaams-Waalse geldstromen,..), maar alles te maken heeft met de vreemdelingenstandpunten van het VB,
1) Eerst zegt men: ach er zijn er nog geen 2%
En als er 10% zijn: jekunt die toch niet aan de deur zetten hé.
De mensen moeten wel weten wat op ons afkomst.
Het is inderdaad nog niet zoals in de Franse voorsteden waar de politie de zaak niet meer onder controle heft.
En het is ook daar begonnen met 2%!
2) Wat stelt NVA voor ivm Brussel?
Indien de kartelpartner CD&V wil, dan wordt de taalwet toegepast en is Brussel tweetalig.
NVA is ook voor een Vlaamse staat met Brussel als hoofdstad. Ik veronderstel ook een tweetalige hoofdstad. Dus wat is nu het verschil?
3) Er is hier op dit forum ook een Franstalige die VB stemt, omdat Franstalig belgië economisch een puinhoop is. Hebben wij daar problemen mee? Ik niet.
De ongecontroleerde immigratie is voor heel het Westen wellicht het belangrijkste probleem nu en in de toekomst. Franstaligen in Vlaanderen en Brussel verkiezen soms ook daarom het VB. Wat zou daar mee verkeerd zijn!

Al die bekvechterij tussen VB en NVA is steriel.

Beide hebben er voordeel bij dat ook de andere sterker wordt.
Door een sterker VB heeft NVA meer invloed en moet Leterme meer met hen rekening houden, anders verliest het kartel en wint het VB.
Door een sterker NVA heeft 'Vlaanderen onafhankelijk' meer invloed.

Laat ons dus hopen dat VB èn NVA sterker worden, en dat we aldus vlugger een Onafhankelijk Vlaanderen verwezenlijken.

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 oktober 2006 om 08:55.
luc broes is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:07   #125
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Eerst zegt men: ach er zijn er nog geen 2%
En als er 10% zijn: jekunt die toch niet aan de deur zetten hé.
De mensen moeten wel weten wat op ons afkomst.
Het is inderdaad nog niet zoals in de Franse voorsteden waar de politie de zaak niet meer onder controle heft.
En het is ook daar begonnen met 2%!
2) Wat stelt NVA voor ivm Brussel?
Indien de kartelpartner CD&V wil, dan wordt de taalwet toegepast en is Brussel tweetalig.
NVA is ook voor een Vlaamse staat met Brussel als hoofdstad. Ik veronderstel ook een tweetalige hoofdstad. Dus wat is nu het verschil?
3) Er is hier op dit forum ook een Franstalige die VB stemt, omdat Franstalig belgië economisch een puinhoop is. Hebben wij daar problemen mee? Ik niet.
De ongecontroleerde immigratie is voor heel het Westen wellicht het belangrijkste probleem nu en in de toekomst. Franstaligen in Vlaanderen en Brussel verkiezen soms ook daarom het VB. Wat zou daar mee verkeerd zijn!

Al die bekvechterij tussen VB en NVA is steriel.

Beide hebben er voordeel bij dat ook de andere sterker wordt.
Door een sterker VB heeft NVA meer invloed en moet Leterme meer met hen rekening houden, anders verliest het kartel en wint het VB.
Door een sterker NVA heeft 'Vlaanderen onafhankelijk' meer invloed.

Laat ons dus hopen dat VB èn NVA sterker worden, en dat we aldus vlugger een Onafhankelijk Vlaanderen verwezenlijken.
1) Ach, kom. Het VB bezondigt zich in dit verband in mijn gemeente (en vele andere, vergelijkbare Vlaamse gemeentes) aan zinloze stemmingmakerij. Daar waar er geen problemen zijn, past het VB een verrottingsstrategie toe, door mensen al bij voorbaat tegen elkaar op te zetten. Ik val bijvoorbeeld achterover van de hoge score van het VB in gemeenten als Schoten en Brasschaat, waar het grootste probleem van de doorsnee (bemiddelde) inwoner erin bestaat, dat de sporadische hondenpoep op de stoep niet snel genoeg opgekuist wordt door de gemeentelijke diensten. En daar stemt men dan VB, “omdat er in de toekomst misschien ooit nog wel eens een vreemdeling in hun villawijk zou kunnen komen wonen”.. Als het VB echt samenlevingsproblemen tussen allochtonen en autochtonen wil aankaarten én oplossen, zou men beter meewerken aan een beleid dat er voor zorgt dat, daar waar er momenteel geen problemen zijn (zoals in mijn gemeente), dat in de toekomst ook zo blijft. En dat doe je niet door mensen, die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan, systematisch af te schilderen als potentiële misdadigers.

2) I.v.m. Brussel lijkt het me als N-VA’er zinvoller om toe te zien en aan te dringen op een strikte toepassing van de taalwetgeving.(Stemmen ronselen bij Franstalige Brusselaars, door hen kiespropaganda in de eigen taal toe te zenden, zal in dit verband weinig soelaas brengen, dunkt me.) Dus: geen taalhoffelijkheidsakkoorden meer, geen tijdelijke of contractuele aanwervingen van Nederlandsonkundige Franstalige ambtenaren, noch andere halfslachtige maatregelen die de verfransing slechts in de hand werken. En indien de Franstalige politici niet bereid zijn om daaraan mee te werken (of daar hooguit, zoals nu, wat lippendienst willen aan bewijzen), ben ik voorstander van een Vlaamse politieke frontvorming met het oog op de blokkering van de federale financiering van het Brussel Hoofdstedelijke Gewest. Enkele indien de Vlamingen laten weten dat het menens is, zullen de Franstalige politici in Brussel zich eindelijk bereid tonen om op ene constructieve en daadwerkelijke manier mee te werken aan de bescherming van de Nederlandstalige minderheid in Brussel. Overigens ben ik het met u eens dat de “kopstukken” van CD&V, net als VLD en SPA, zich in Brussel zeer halfslachtig opstellen, wat het behartigen betreft van de belangen van hun Vlaamse kiezers. Als je Guy Van Hengel, Pascal Smet of Jos Chabert soms aan het woord hoort, vraag je je af of dat nu werkelijk Vlaamse politici zijn. Maar vermoedelijk proberen ze, net als het VB eigenlijk, hun potentiële Franstalige kiezers in Brussel niet al te veel voor het hoofd te stoten… Tenslotte is N-VA uiteraard, net als het VB, voorstander van een zelfstandige Vlaamse staat. Maar of het tweetalige Brussel daar al dan niet zal bijhoren, hangt van de Brusselaars af. Ik ben geenszins voor een gedwongen annexatie van Brussel bij Vlaanderen, indien de Brusselse bevolking daar niet zou achterstaan. (Zelf acht ik een zelfstandig Brussel als een soort Europees Washington DC, onder voogdij van Vlaanderen, Wallonië en de EU, een meer waarschijnlijk scenario.)

3) Het staat het VB uiteraard volledig vrij, om onder de Franstalige Brusselaars stemmen te ronselen door hen aan te schrijven in eigen taal. En als de betrokkenen dan ook effectief beslissen om op het VB te stemmen (uit protest tegen de economische toestand in Wallonië, omwille van het vreemdelingenstandpunt van het VB,…) dan is dat uiteraard hun prerogatief. Het zou het VB alleen sieren, indien men dit niet probeert in te kleden als een poging om het tweetalige karakter van Brussel te vrijwaren.

Overigens vind ik dat gekibbel tussen N-VA – en VB-sympathisanten ook zinloos, hoor. Alleen stel ik vast dat op zowat alle politieke fora en in allerlei lezersbriefrubrieken - vaak op een georchestreerde manier, lijkt me - voortdurend de (vaak meest vergezochte) anti-N-VA-topics worden geopend door VB-aanhangers. Begrijpt u niet, dat dat soms wel eens geprikkelde reacties vanuit N-VA-hoek kan oproepen?

__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 8 oktober 2006, 10:51   #126
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Commentaar door Luc Broes
1) Ach, kom. Het VB bezondigt zich in dit verband in mijn gemeente (en vele andere, vergelijkbare Vlaamse gemeentes) aan zinloze stemmingmakerij.
Als dat zo is wees dan verstandig genoeg om daar niet op in te gaan.
En dat doe je niet door mensen, die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan, systematisch af te schilderen als potentiële misdadigers.Lees de dagelijkse commentaar op de website van het VB, en dan zul je zien dat men zich daar niet aan bezondigt.
2) I.v.m. Brussel lijkt het me als N-VA’er zinvoller om toe te zien en aan te dringen op een strikte toepassing van de taalwetgeving.
De kartelpartner van NVA kan dat onmiddellijk afdwingen.
En indien de Franstalige politici niet bereid zijn om daaraan mee te werken (of daar hooguit, zoals nu, wat lippendienst willen aan bewijzen), ben ik voorstander van een Vlaamse politieke frontvorming Het VB is onmiddellijk bereid tot die frontvorming. Heel wat NVA-leden ook, maar alle anderen?met het oog op de blokkering van de federale financiering van het Brussel Hoofdstedelijke Gewest. Enkele indien de Vlamingen laten weten dat het menens is, zullen de Franstalige politici in Brussel zich eindelijk bereid tonen om op ene constructieve en daadwerkelijke manier mee te werken aan de bescherming van de Nederlandstalige minderheid in Brussel. Volledig akkoord. Is dat een voorstel van CD&V-NVA?

Tenslotte is N-VA uiteraard, net als het VB, voorstander van een zelfstandige Vlaamse staat. Maar of het tweetalige Brussel daar al dan niet zal bijhoren, hangt van de Brusselaars af.Uiteraard, en dat heeft maar kans op slagen indien Vlaanderen de garanties biedt nl. een tweetalig Brussel, en dan moet je consekwent zijn en ze ook zo aanspreken.
(Zelf geen NVA-standpunt en dus hier niet ter zakeacht ik een zelfstandig Brussel als een soort Europees Washington DC, onder voogdij van Vlaanderen, Wallonië en de EU, een meer waarschijnlijk scenario.)

3) Het staat het VB uiteraard volledig vrij, om onder de Franstalige Brusselaars stemmen te ronselen door hen aan te schrijven in eigen taal. En als de betrokkenen dan ook effectief beslissen om op het VB te stemmen (uit protest tegen de economische toestand in Wallonië, omwille van het vreemdelingenstandpunt van het VB,…) dan is dat uiteraard hun prerogatief. Het zou het VB alleen sieren, indien men dit niet probeert in te kleden als een poging om het tweetalige karakter van Brussel te vrijwaren.
Dat is niet 'proberen in te kaderen', dat is wel de enige consekwente houding.
Hoe kan men anders de Franstaligen ooit overtuigen van onze goede bedoelingen.
Ik meen dat NVA er eigenlijk ook zo over denkt. Indien niet, wat is dan NVA-standpunt?

Overigens vind ik dat gekibbel tussen N-VA – en VB-sympathisanten ook zinloos, hoor. Alleen stel ik vast dat op zowat alle politieke fora en in allerlei lezersbriefrubrieken - vaak op een georchestreerde manier, lijkt me - voortdurend de (vaak meest vergezochte) anti-N-VA-topics worden geopend door VB-aanhangers. Begrijpt u niet, dat dat soms wel eens geprikkelde reacties vanuit N-VA-hoek kan oproepen?
Ik begrijp dat natuurlijk wel. Maar ikzelf geef daar nooit aan toe zoals onze discussie hier aantoont. Ik wou dat je dat ook deed.
Ik stel ook vast dat zowel VB als NVA in hetzelfde beddetje ziek zijn en dat velen zich gedragen als verwende schoolkinderen: "MEESTER, HIJ IS BEGONNEN".

luc broes is offline  
Oud 8 oktober 2006, 11:26   #127
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik vind dat een steriele discussie.
NVA tracht via een kartel met CD&V Vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken. Het VB meent dat een zelfstandige Vl nat partij een betere weg is.
Laat elk zij eigen strategie volgen zonder steeds pijlen te richten op mekaar, maar wel het doel voor ogen houden.
Wederzijdse opbouwende kritiek is natuurlijk wel nodig.
Maar 'met de tjeven lukt het nooit' is geen verhelderende uitspraak.
Het zal trouwens wel met een deel van de tjeven moeten lukken.
Beste Luc,

Ik zal me verder onthouden van commentaar op de NVA. Want ik begrijp maar al te goed wat U wil zeggen.

Eén ding echter : als Vlaams Nationalist zal ik na de communautaire onderhandelingen in 2007, wel zeggen waar het op staat !

Tot dan : het voordeel van de twijfel !

Hopelijk , echt hopelijk gaan ze niet toegeven , en zeggen liever geen federale regering dan een met een zware prijs voor Vlaanderen.

Tot slot blijf ik er wel bij, dat zonder het Vlaams Belang mee te nemen in de onderhandelingen, de Vlaamse onafhankelijkheid alsnog een utopie zal blijven!
__________________
AVV is offline  
Oud 13 oktober 2006, 01:22   #128
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Beste Luc,

Ik zal me verder onthouden van commentaar op de NVA. Want ik begrijp maar al te goed wat U wil zeggen.

Eén ding echter : als Vlaams Nationalist zal ik na de communautaire onderhandelingen in 2007, wel zeggen waar het op staat !

Tot dan : het voordeel van de twijfel !

Hopelijk , echt hopelijk gaan ze niet toegeven , en zeggen liever geen federale regering dan een met een zware prijs voor Vlaanderen.

Tot slot blijf ik er wel bij, dat zonder het Vlaams Belang mee te nemen in de onderhandelingen, de Vlaamse onafhankelijkheid alsnog een utopie zal blijven!

Kijk : als NV-A er zou U een kans hebben om mee te onderhandelen, als VB-er heeft U niets in de pap te brokkelen.
Het VB wenst geen onafhankelijk democratisch Vlaanderen in een verenigd Europa. VB wenst een bokrijk Vlaanderen afgesneden van de rest van de wereld een zgn. "Souvereine staat" die geen contacten heeft met andere staten een soort apart blank bantoestan, alwaar een superieur "eigen volk" heerst over "untermenschen".

Misschien voelen ruwe bolsters dit niet zo aan maan de fijngevoelige artistieke medemens voelt dit instinctief aan
en ook de met rede begaafde politiekers die weten wat compromissen zonder compromitteren zijn weten dit.

Vlaamse onafhankelijkheid �* la VB is iets dat waarschijnlijk bloedvergieten zal kosten... Neen dank U !

Overigens wist U dat VB niet alleen franstalige kiespropaganda maakt, maar nu ook alreeds in de italiaanse taal.. van een wens om zowat overal "faciliteitengemeenten" in te richten gesproken ! Maar ja : "het eigen volk" spreekt vele talen :
dat is allemaal in orde mits men de juiste partijkaart kan voorleggen waarschijnlijk.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 13 oktober 2006, 01:35   #129
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

NV-A zijn alleen maar een bendke meelopers en moeten steeds opnieuw gat lekken van cd&v.Met andere woorden;nv-a heeft niets te zeggen,punt.
BHV?

De wever die het oke vind van de subsidies(6M euro)voor moskeeen?
Marlboro is offline  
Oud 13 oktober 2006, 07:47   #130
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Kijk : als NV-A er zou U een kans hebben om mee te onderhandelen, als VB-er heeft U niets in de pap te brokkelen.
Het VB wenst geen onafhankelijk democratisch Vlaanderen in een verenigd Europa. VB wenst een bokrijk Vlaanderen afgesneden van de rest van de wereld een zgn. "Souvereine staat" die geen contacten heeft met andere staten een soort apart blank bantoestan, alwaar een superieur "eigen volk" heerst over "untermenschen".

Misschien voelen ruwe bolsters dit niet zo aan maan de fijngevoelige artistieke medemens voelt dit instinctief aan
en ook de met rede begaafde politiekers die weten wat compromissen zonder compromitteren zijn weten dit.

Vlaamse onafhankelijkheid �* la VB is iets dat waarschijnlijk bloedvergieten zal kosten... Neen dank U !

Overigens wist U dat VB niet alleen franstalige kiespropaganda maakt, maar nu ook alreeds in de italiaanse taal.. van een wens om zowat overal "faciliteitengemeenten" in te richten gesproken ! Maar ja : "het eigen volk" spreekt vele talen :
dat is allemaal in orde mits men de juiste partijkaart kan voorleggen waarschijnlijk.

Onze Franstalige landgenoten danken u voor deze waardevolle bijdrage in aanloop naar de komende staatshervorming.
luc broes is offline  
Oud 13 oktober 2006, 08:30   #131
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
NV-A zijn alleen maar een bendke meelopers en moeten steeds opnieuw gat lekken van cd&v.Met andere woorden;nv-a heeft niets te zeggen,punt.
BHV?

De wever die het oke vind van de subsidies(6M euro)voor moskeeen?
Groot gelijk !!!
Een onbegrijpemijhk standpunt van nva.
__________________
[SIZE=5][/SIZE]
lenca is offline  
Oud 13 oktober 2006, 11:04   #132
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Sommige goede Belgen maken zich zorgen over de invloed van NVA in het kartel CD&V-NVA.
luc broes is offline  
Oud 13 oktober 2006, 13:33   #133
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Genuanceerd akkoord. Er zijn, behalve Jan, nog een paar fanatieke N-VA-bashers aanwezig op dit forum, zoals je ook een paar N-VA'ers hebt die geen goed woord over het VB over hun lippen krijgen. Die mensen hebben van de broodnodige Vlaams-nationale eenheid geen barst begrepen. Het zijn partijslaafjes die Vlaanderen, zonder het te beseffen, schade toebrengen en zonder het te (willen) beseffen, in de kaart spelen van de Belgicisten. Het triestige van de ganse zaak is dat ze zichzelf beschouwen als dé voorvechters van Vlaamse onafhankelijkheid.
De trieste realiteit
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.

Laatst gewijzigd door Jan Meuleman : 13 oktober 2006 om 13:33.
Jan Meuleman is offline  
Oud 13 oktober 2006, 20:08   #134
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
NV-A zijn alleen maar een bendke meelopers en moeten steeds opnieuw gat lekken van cd&v.Met andere woorden;nv-a heeft niets te zeggen,punt.
BHV?

De wever die het oke vind van de subsidies(6M euro)voor moskeeen?
Maar 178 berichten? Spijtig, van zo'n groot denker wil ik meer lezen!
zorroaster is offline  
Oud 13 oktober 2006, 20:21   #135
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
nee, eerder als spammer.
Nee, eerder als NVA ontmaskeraar
born2bewild is offline  
Oud 13 oktober 2006, 20:25   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Maar 178 berichten? Spijtig, van zo'n groot denker wil ik meer lezen!
En nu eens over de inhoud?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 oktober 2006, 22:46   #137
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En nu eens over de inhoud?
Welke inhoud?
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 13 oktober 2006, 23:02   #138
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS Bekijk bericht
Welke inhoud?
Er stond misschien weinig inhoud in die post, maar het is zeer goedkoop om iemand af te rekenen op zijn aantal posts.
lomeanor is offline  
Oud 18 oktober 2006, 19:07   #139
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard Terug naar de inhoud. Over verzwijgen en halve waarheden.

Kende jullie samenwerkende vennootschap dit artikel al op 05-10-2006, toen jullie deze draad startten?

"
Het Nieuwsblad 22/9 (artikel met foto)

N-VA wil campagne van CD&V'er ,,ontmoedigen''
GENT

Helga Stevens, in Gent de kopvrouw voor de N-VA, kan zich helemaal niet
vinden in de meertalige verkiezingscampagnes die sommige kandidaten dezer
dagen voeren in Gent. Op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat Stevens
behalve SP.A-kandidaten ook de CD&V op de korrel neemt - de partij waarmee
haar N-VA voor deze verkiezingen ook in Gent een kartel vormt.

CD&V'er Mulongo Dimonekene-Vanneste - de enige zwarte kandidaat voor de
gemeenteraadsverkiezingen in Gent - gebruikt in zijn verkiezingsfolders
naast het Nederlands ook het Frans en het Engels. Dat leidde al tot protest
van Vlaams Belang.

Gevoelig punt

Dimonekene-Vanneste hield echter voet bij stuk: wettelijk is het immers
helemaal niet verboden om verschillende talen te gebruiken in een
verkiezingscampagne.

Dat laatste weet Helga Stevens uiteraard ook. ,,Toch gaat het volledig in
tegen het beleid van de Vlaamse overheid dat kandidaten campagne voeren in
andere talen dan het Nederlands.'' Stevens kondigt meteen ook aan dat zij in
het Vlaams parlement zal aandringen op ,,een regeling die anderstalige
campagnes ontmoedigt.''

Bij de CD&V zijn ze niet zo opgetogen over Stevens' démarche, geeft
kartel-lijsttrekker Filip Van Laecke toe. ,,Ik begrijp dat dit een uitermate
gevoelig punt is voor de N-VA, maar het is ongepast dat kandidaten van
dezelfde lijst commentaar geven op elkaars campagne. Los daarvan is ons
standpunt als CD&V/N-VA dat we zelf, als lijst of partij, nooit in andere
talen dan het Nederlands campagne zouden voeren. De campagne van Mulongo
Dimonekene-Vanneste is een persoonlijk initiatief. We fluiten hem ook niet
terug. Hij heeft inderdaad het recht deze campagne te voeren.''
"

Ik wacht met een visadempke af tot ook Filip De Winter evenveel aanmerkingen durft uiten over de standpunten van Le Pen tov de Vlaamse en andere minderheden in Frankrijk.
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.

Laatst gewijzigd door Hendrik GORIS : 18 oktober 2006 om 19:08.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 18 oktober 2006, 19:10   #140
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik zal uw tijdelijke zinsverbijstering maar aan de verkiezingskoorst wijten.
Aan wat moeten we uw permanente zinsverbijstering wijten?

Citaat:
Ja, ik val de nva aan, en de cd&v, en de sp.a en groen,...
Bij mijn weten enkel de N-VA.
Citaat:
waarom zou ik dat niet mogen doen? Toch niet omdat het zgn Vlaams-nationalisten zijn?
Wie? CD&V, SP.A, en Groen! ?

Citaat:
(andere nva'ers daarentegen hebben geen enkel probleem om belgiscistische argumenten te gebruiken tegen het VB).
Voorbeelden en bewijzen a.u.b.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be