Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2012, 09:07   #6921
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat moet piece of cake zijn, gewoon starten op diesel en laten doorwerken op frituurolie, tot uw meterke op nul staat. Maar ik weet niet of uw stroom goedkoper komt, ik heb dat eens zitten uitrekenen, de brandstoftaksen kloten u daar
Brandstoftaksen ? Men werkt hier toch met rode diesel (stookolie) waarop enkel btw wordt geheven.
Maar ineens de comerciele uitvoering, met (gedeeltelijke) recuperatie van de verliezen, de miniwkk's (gasgestookt). Alleen is het daar wel stil rond, en bij mijn weten zijn er nooit subsidies voor gegeven (alleen een tegemoetkoming via commerciele groenestroomcertifikaten, die een stuk minder interressant zijn dan deze voor zonnepanelen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:08   #6922
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een van m'n kinderen heeft een dak vol zonnepanelen. Vorig jaar hebben ze een half jaar lang minder dan 1 € per dag betaald aan elektriciteit.

Alleen zal ik maar niet vragen wat de rekening van hunne gebuur was
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:39   #6923
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
waar hebben ze dat gezegd ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanvandelanotte
Uiteraard zou dit budgettair niet gemakkelijk zijn. Maar los van het begrotingsprobleem stelt zich het probleem van de Europese regelgeving. Deze laat namelijk niet toe om voor energie een lager percentage BTW te heffen. Een tarief van 6 of 13 %, of een nultarief, is wettelijk dus niet mogelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kathleenvanbrempt
Hoe vaak wordt er niet gepleit – door alle politieke groepen – om de belastingsdruk te verleggen van arbeid naar milieu- en energiebelastende consumptie?

Het mocht voor mij allemaal ambitieuzer, maar het rapport van de economiecommissie houdt een aantal essentiële principes overeind die ik wil verdedigen: taxatie op basis van energie-inhoud en CO2-uitstoot, gelijke behandeling ongeacht de aard van de brandstof, uitdoving van uitzonderingen voor commerciële diesel, begeleidende maatregelen voor huishoudens, mogelijkheid om ook lucht- en watertransport te vatten en dat alles met overgangstermijnen en -maatregelen die meer dan ruim voldoende zijn om shockeffecten te vermijden.
bron
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:43   #6924
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een van m'n kinderen heeft een dak vol zonnepanelen. Vorig jaar hebben ze een half jaar lang minder dan 1 € per dag betaald aan elektriciteit.

Jij komt mij hier dus zo een beetje in mijn gezicht zitten uitlachen omdat ik voor die gast zijn elektriciteitsrekening heb kunnen opdraaien?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:51   #6925
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Brandstoftaksen ? Men werkt hier toch met rode diesel (stookolie) waarop enkel btw wordt geheven.
Maar ineens de comerciele uitvoering, met (gedeeltelijke) recuperatie van de verliezen, de miniwkk's (gasgestookt). Alleen is het daar wel stil rond, en bij mijn weten zijn er nooit subsidies voor gegeven (alleen een tegemoetkoming via commerciele groenestroomcertifikaten, die een stuk minder interressant zijn dan deze voor zonnepanelen).
Ja reken eens uit

Je betaalt electriciteit 0.2/kwH
een liter diesel bevat 10KwH, met 30% rendement levert dat 3kWh

dus uw diesel/mazout/frituurolie mag 0.6 euro kosten om aan dezelfde prijs te genereren, volgens mij geraak je er zelfs niet aan tijdens de dag


NOg een voorbeeld

Je hebt een biogasinstallatie, en je stookt aardgas aan 0.5/m3
uw aardgas levert 10kWH/m3
aan 50% turbine rendement, en ik zou niet weten waar je die centales zo off the shelve vindt, of in WKK toepassing vindt, levert dat elektricitiet aan 5kWh/M3 of 0.1 euro/kWh


dat is wat ik bedoel capité
In een WKK toepassing is de RESTWARMTE ook geld waard, dus de restwarmte verwarmt uw HUIS (niet uw boiler dat vind ik verspilling) en kom je uit op 0.1euro/kwH (zeg maar tegen nachttarief !) en uw huis verwarmt met bvb 10.000kWH aardgasrestwarmte van de wkk toepassing, of je bespaart op 20000KWH nog eens 10000KWH aardgas, dat is dan zuivere winst. Voila of 1000m3 aardgas die in feite aan 0.5euro binnekomt, bespaart u 500euro gratis restwarmte.

Dus samengevat: je moet al verdomd efficient bezig zijn om er winst uit te halen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2012 om 12:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:55   #6926
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Jij komt mij hier dus zo een beetje in mijn gezicht zitten uitlachen omdat ik voor die gast zijn elektriciteitsrekening heb kunnen opdraaien?
ja mijn rekening is gehalveerd. Fonneke ik ben blij dat jij werkt voormijn certificaten, en ik hoop datik nog veelzo'n investeringen zal kunnen doen in de toekomst, alleen zo zal ik rijker worden, door rendabel te investeren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 13:02   #6927
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kathleen, ik weet niet waar zij dat haalt, in elk geval haar idee daar dringt zeker niet door in de partij...

Als ze de BTW willen verhogen, dat ze beginnen met alle VZW's en advokaten, en overheidsdiensten een BTW in te voeren.

APart van dat debat, moet je om het evenwicht in de economie te herstellen..
Volgens mij: moet je energie meer belasten, dus inderdaad trek maar alle 21% op naar 25%
Hef nog een CO2 taks op de fossiele brandstoffen, op elke fossiele faktuur bij de levering van aardgas/mazout/steenkolen

EN je mag van mij nog een suikertaks van 50euro/kg heffen, mijn auto mag bioethanol drinken met 6% BTW belasting en 0% CO2 taks en 0%, en ik moet niet drinken.

EN om dan gelijktijdig twee loonlastverlagingen uit te voeren. 5% minder sociale lasten voor de patroons, en vooral 30% minder op de sociale lonen, en pogressief dan meer

EN gelijktijdig een belastingsverlaging op de loonlasten

Die switch moet arbeid goedkoper maken, iedereen meer budget geven om de stijgende consumptieprijzen op te vangen, dus inderdaad dit wordt dan een indexsprong omdat de btw hier de inflatie veroorzaakt, en iedereen kan beginnen rendabel investerinen in energietechnieken of de bouw zwengelt aan. De mensengaan ook gezonder eten, dus ook daar verminder de overheidsuitgaven voor de obesitas epidemie. En de fraude met vzw's zal verdwijnen, de concurrentievervalsing van overheidsdiensten met de privé zal ook verdwijnen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2012 om 13:07.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 16:08   #6928
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja reken eens uit

Je betaalt electriciteit 0.2/kwH
een liter diesel bevat 10KwH, met 30% rendement levert dat 3kWh

dus uw diesel/mazout/frituurolie mag 0.6 euro kosten om aan dezelfde prijs te genereren, volgens mij geraak je er zelfs niet aan tijdens de dag


NOg een voorbeeld

Je hebt een biogasinstallatie, en je stookt aardgas aan 0.5/m3
uw aardgas levert 10kWH/m3
aan 50% turbine rendement, en ik zou niet weten waar je die centales zo off the shelve vindt, of in WKK toepassing vindt, levert dat elektricitiet aan 5kWh/M3 of 0.1 euro/kWh


dat is wat ik bedoel capité
In een WKK toepassing is de RESTWARMTE ook geld waard, dus de restwarmte verwarmt uw HUIS (niet uw boiler dat vind ik verspilling) en kom je uit op 0.1euro/kwH (zeg maar tegen nachttarief !) en uw huis verwarmt met bvb 10.000kWH aardgasrestwarmte van de wkk toepassing, of je bespaart op 20000KWH nog eens 10000KWH aardgas, dat is dan zuivere winst. Voila of 1000m3 aardgas die in feite aan 0.5euro binnekomt, bespaart u 500euro gratis restwarmte.

Dus samengevat: je moet al verdomd efficient bezig zijn om er winst uit te halen.
OK, maar heeft uiteindelijk niet veel met taksen op brandstof te maken. Maar dat het minder rendabel is, dan dat het op het eerste gezicht lijkt kan wel zijn.
Nu, aardgas kost, als ge het mij vraagt, momenteel (veel) te duur. De koppeling aan de aardolieprijs kan dan wel interressant zijn voor de aardgasproducenten, doch heeft niets met de realiteit te maken. Aardgas kan een stuk goedkoper.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 18:46   #6929
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
OK, maar heeft uiteindelijk niet veel met taksen op brandstof te maken. Maar dat het minder rendabel is, dan dat het op het eerste gezicht lijkt kan wel zijn.
Nu, aardgas kost, als ge het mij vraagt, momenteel (veel) te duur. De koppeling aan de aardolieprijs kan dan wel interressant zijn voor de aardgasproducenten, doch heeft niets met de realiteit te maken. Aardgas kan een stuk goedkoper.
bane toch, moest aardgas linearecta gekoppeld zijn aan mazoutprijs dan zou je nu 1 euro per m3 moeten betalen ?? Dat betaal je toch niet, of heb ik al eenpaar jaar mijn factuur niet gelezen

en volgens mij is dat allemaal bewust gelobbyd en berekend door elektrabel, een van die onzichtbare drempels. Je rekent zodanig veel ditributiekosten via infrax voor het aardgas dat het onmogelijk is om tee concurreren met elektrabel zijn productiekostprijs
De enige manieer om te concurreren is dus zelf op die schaal elektriciteit gaan produceren, daar nog een wkk toepassing aan hangen, rendementen nastreven van 70)90%

op dat vlak zijn ze in NL toch al jaren slimmer beter. In feite waarom zou een glastuinder bvb zijn serre niet mete een wkk mogen verwarmen, en daar gigantisch veel energie mee mogen produceren die genoeg is om 200 gezinnen van stroom voorzien. Zelfs zo'n dingen zijn hier enorm moeilijk, terwijl er in principe geen serres meer zouden moeten bestaan zonder die wkk

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2012 om 18:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 18:51   #6930
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane toch, moest aardgas linearecta gekoppeld zijn aan mazoutprijs dan zou je nu 1 euro per m3 moeten betalen ?? Dat betaal je toch niet, of heb ik al eenpaar jaar mijn factuur niet gelezen
Zit er even veel energie in een kubieke meter gas dan in een liter stookolie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 19:10   #6931
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane toch, moest aardgas linearecta gekoppeld zijn aan mazoutprijs dan zou je nu 1 euro per m3 moeten betalen ?? Dat betaal je toch niet, of heb ik al eenpaar jaar mijn factuur niet gelezen
Op een factuur van 12/10. Aardgasprijs 3c/kwh, en ne liter stookolie koste toen 0,68euro of ongeveer 6c/kwh. Raar. Rekenfout gemaakt, of zijn de mensen die met mazout verwarmen, er nog veel slechter aan toe (of betaal ik weinig voor mijn gas) ?
Maar heb desondanks toch sterk den indruk dat de prijzen op sommige aardgasmarkten (vs...) sterk lager zijn, dan hetgeen wij betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 19:38   #6932
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zit er even veel energie in een kubieke meter gas dan in een liter stookolie ?
ja dat is ongeveer hetzelfde


diesel 11;6kwh
http://hypertextbook.com/facts/2006/...ektalova.shtml

aardgas of biogas 8kwh
ons gas 12. kwh
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilowattuur

één kWh in 2011 € 0,15 = 1.8/M3 volgens wiki

amaai daar verschiet ik nu van ze

volgens mijn simulator

http://www.mijnenergie.be/index_gen.php?pages=pages3&

1100euro voor 20000kwh, dus dat is 0.055euro/kwh en dus 0.66euro per m3 voila bewezen dat het de prijs niet volgt van mazout, en bewezen dat sossen gas te goedkoop willen houden om de index te manipulerenµ

i vind dat ook zo'n zever zo vasthouden aan hun index, en dan overal proberen prijzen te manipuleren om dingen goedkoop te houden en de inflatie uit de index

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2012 om 19:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 22:22   #6933
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

De Europese Unie is bezig om een gedeelte van de Sahara te bedekken met zonnepanelen die heel Europa tegen 2050 van 15% van de benodigde energie moeten voorzien (ook als men elektrisch gaat rijden).



http://www.futuras.nl/europa-wil-sah...-bedekken/2599

Als de panelen over 20 jaar hoog-efficiënt zijn dan kan het wellicht meer energie opleveren.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 1 mei 2012 om 22:27.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 22:59   #6934
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.564
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
De Europese Unie is bezig om een gedeelte van de Sahara te bedekken met zonnepanelen die heel Europa tegen 2050 van 15% van de benodigde energie moeten voorzien (ook als men elektrisch gaat rijden).



http://www.futuras.nl/europa-wil-sah...-bedekken/2599

Als de panelen over 20 jaar hoog-efficiënt zijn dan kan het wellicht meer energie opleveren.
Wishfull thinking. Er is nog niet eens een betonnen sokkel voor 1 paneel gegoten.

Stel U voor: 100 gigawatt aan zonnepanelen.
Da's met de huidige "betaalbare" technologie 50 000 000 km² (net geen 2 keer België) aan zonnepaneel die alleen stroom leveren voor zolang de zon er direct op schijnt.
Dus moeten we het minstens verdubbelen, en een opslagmethode voorzien om 100 gigawatt op te slaan.

Zelfs met de meest ultra-efficiente panelen die men gebruikt voor satelieten kan je die oppervlakte naar "2 keer België" herleiden. Zonder de opslag natuurlijk.

En dan het feit het eigenlijk allemaal glas is. Een woestijnrover met een hamer kan dus hele megawatts kapotslaan op korte tijd... Wat een afpersingsmethode. "Yizah, of geen stroom meer".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 mei 2012 om 23:02.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 07:16   #6935
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
De Europese Unie is bezig om een gedeelte van de Sahara te bedekken met zonnepanelen die heel Europa tegen 2050 van 15% van de benodigde energie moeten voorzien (ook als men elektrisch gaat rijden).



http://www.futuras.nl/europa-wil-sah...-bedekken/2599

Als de panelen over 20 jaar hoog-efficiënt zijn dan kan het wellicht meer energie opleveren.
ik zie een prachtige resem jobs ontstaan: zonnepaneelwasser.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 07:23   #6936
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

de europese unie ging vanalles doen
tegen 2012 de meest competitieve economie ter wereld
GPS het vuur aan de schenen leggen
Geuze verbieden


dat ze die subsidievretende papiershufflers maar snel naar huis sturen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 mei 2012 om 07:24.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 08:10   #6937
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de europese unie ging vanalles doen
tegen 2012 de meest competitieve economie ter wereld
GPS het vuur aan de schenen leggen
Geuze verbieden


dat ze die subsidievretende papiershufflers maar snel naar huis sturen
je ziet centrale planning werkt dus niet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 17:41   #6938
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Jij komt mij hier dus zo een beetje in mijn gezicht zitten uitlachen omdat ik voor die gast zijn elektriciteitsrekening heb kunnen opdraaien?
Even ernstig: ik ken jou niet. Hoe zou ik je dan uitlachen ?
Je bent een vrij man: plaats ook zonnepanelen op je dak...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 21:03   #6939
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Even ernstig: ik ken jou niet. Hoe zou ik je dan uitlachen ?
Je bent een vrij man: plaats ook zonnepanelen op je dak...

Maar wees nu redelijk. Als Van de Lanotte, met in zijn voetspoor Freya, het volk komt opjutten omdat ze afgezet worden door Eandis, omdat deze een gewaarborgde opbrengst krijgt van 5�*6%, dan vind ik wel dat dezelfde Van de Lanotte, met in zijn voetspoor Freya, veel beter het volk zou komen opjutten omdat de zonnepaneel mannen, een gewaarborgde opbrengst krijgen van 17% (plus nog wat belastingsvermindering en goedkope leningen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 21:28   #6940
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Even ernstig: ik ken jou niet. Hoe zou ik je dan uitlachen ?
Je bent een vrij man: plaats ook zonnepanelen op je dak...

En wat moeten mensen doen zonder dak. Ergens een ander zijn dak afhuren of zo? Nee, het zijn de rijken die weer rijker gemaakt worden, en de armen die het kunnen betalen. En dat is de korte samenvatting van alle ecologische principes.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be