Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 24 januari 2012, 19:00   #1
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard 'Kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement'

Waarom bestaat deze forumregel?

Zonet had ik gereageerd op iemand die een moderator uitschold, maar omdat ik hem dus gequotet heb, heb ik dus 'zaken gekopieerd die strijdig zijn met het forumreglement'. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die regel bestond...

In ieder geval, bij sommige discussies hier op het forum kun je soms pagina's lang élke post zien als een zaak die mogelijk strijdig is met het forumreglement. Mag niemand daar dan nog op reageren?

Of hoe kunnen waarschuwingen/banpunten vermeden worden, terwijl je toch wil reageren op zulke personen? Moet je zelf hun post editen voor je erop reageert ?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 24 januari 2012, 19:37   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom bestaat deze forumregel?

Zonet had ik gereageerd op iemand die een moderator uitschold, maar omdat ik hem dus gequotet heb, heb ik dus 'zaken gekopieerd die strijdig zijn met het forumreglement'. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die regel bestond...

In ieder geval, bij sommige discussies hier op het forum kun je soms pagina's lang élke post zien als een zaak die mogelijk strijdig is met het forumreglement. Mag niemand daar dan nog op reageren?

Of hoe kunnen waarschuwingen/banpunten vermeden worden, terwijl je toch wil reageren op zulke personen? Moet je zelf hun post editen voor je erop reageert ?
Waarschijnlijk heel uitzonderlijk krijgt iemand daar een waarschuwing voor, zoals ik van Arnold Layne kreeg.

Ik heb vroeger honderden rode driehoekjes opgestuurd die zij geen inbreuk vinden op het reglement.

Maar ze geven mij wel een waarschuwing als ik iets quote waarvan zij ACHTERAF vinden dat het een inbreuk is op het reglement.
En ja, je moet zelf je post editen in zulk geval. Het originele citaat zelf kan immers met de citaatknop onmiddelijk bereikt worden
eno2 is offline  
Oud 24 januari 2012, 20:40   #3
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarschijnlijk heel uitzonderlijk krijgt iemand daar een waarschuwing voor, zoals ik van Arnold Layne kreeg.

Ik heb vroeger honderden rode driehoekjes opgestuurd die zij geen inbreuk vinden op het reglement.

Maar ze geven mij wel een waarschuwing als ik iets quote waarvan zij ACHTERAF vinden dat het een inbreuk is op het reglement.
En ja, je moet zelf je post editen in zulk geval. Het originele citaat zelf kan immers met de citaatknop onmiddelijk bereikt worden
Als ik mij niet vergis was dat zelfs niet meer mogelijk (zelf editen) door de 30 minuten limiet. 'k Vind het echt maar een rare regel...
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 24 januari 2012, 22:15   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis was dat zelfs niet meer mogelijk (zelf editen) door de 30 minuten limiet. 'k Vind het echt maar een rare regel...
't Was ook maar een rare waarschuwing.
Daarmee zetten ze je onder druk om zelf mod te spelen op wat je quoot..
Maar wat jij deed was een al een tijdje weggehaalde draad quoten. Dat is nog een stapje verder....Hoe heb je dat gepresteerd?

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2012 om 22:21.
eno2 is offline  
Oud 24 januari 2012, 23:09   #5
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Beste,

De allerbelangrijkste reden waarom we liever geen quotes van 'niet toegelaten' tekst zien, ligt voor de hand: het bespaart ons zoek- en opkuiswerk in het geval er moet geknipt worden.
Voorts lijkt het heel onlogisch als u b.v. een belediging aan uw adres meldt, maar ze wel zelf reproduceert en verspreidt. Ofwel wil u ze verwijderd zien, ofwel wil u de argumentatieve armoede van uw opponent extra etaleren door zijn gescheld te quoten, maar beiden tegelijk dat spoort niet.
Als we dan de originele knippen, moeten we om consequent te zijn ook in uw tekst de quote aanpassen, en dat is dan weer onnodig werk.
Ik hoop dat dit enigszins uw vraag beantwoordt.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 24 januari 2012, 23:27   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

De allerbelangrijkste reden waarom we liever geen quotes van 'niet toegelaten' tekst zien, ligt voor de hand: het bespaart ons zoek- en opkuiswerk in het geval er moet geknipt worden.
Voorts lijkt het heel onlogisch als u b.v. een belediging aan uw adres meldt, maar ze wel zelf reproduceert en verspreidt. Ofwel wil u ze verwijderd zien, ofwel wil u de argumentatieve armoede van uw opponent extra etaleren door zijn gescheld te quoten, maar beiden tegelijk dat spoort niet.
Als we dan de originele knippen, moeten we om consequent te zijn ook in uw tekst de quote aanpassen, en dat is dan weer onnodig werk.
Ik hoop dat dit enigszins uw vraag beantwoordt.

Pontifex.
Hier ging het over bijzonder groffe beledigingen door iemand die er ondertussen een sport van gemaakt heeft om mensen uit te schelden, te beledigen of om op het even welke manier tegen de haren in te strijken. Deze keer was zijn scheldtirade gericht tegen een moderator. Wat mij verwondert, is waarom zo iemand nog langer op dit forum getolereerd wordt. Is er ergens een meerwaarde die me ontgaat?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 januari 2012, 23:42   #7
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

De allerbelangrijkste reden waarom we liever geen quotes van 'niet toegelaten' tekst zien, ligt voor de hand: het bespaart ons zoek- en opkuiswerk in het geval er moet geknipt worden.
Voorts lijkt het heel onlogisch als u b.v. een belediging aan uw adres meldt, maar ze wel zelf reproduceert en verspreidt. Ofwel wil u ze verwijderd zien, ofwel wil u de argumentatieve armoede van uw opponent extra etaleren door zijn gescheld te quoten, maar beiden tegelijk dat spoort niet.
Als we dan de originele knippen, moeten we om consequent te zijn ook in uw tekst de quote aanpassen, en dat is dan weer onnodig werk.
Ik hoop dat dit enigszins uw vraag beantwoordt.

Pontifex.
Ik heb geen Rode Driehoekje geklikt (dus ik wou ze ook niet verwijderd zien). Of begrijp ik je post verkeerd als je zegt dat ik de post verwijderd wou zien?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 25 januari 2012, 00:28   #8
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Het wordt pas leuk als jij iets quote waarvan ge denkt dat er niks tegen het reglement instaat, maar de mods er anders over denken.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 25 januari 2012, 01:29   #9
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Het wordt pas leuk als jij iets quote waarvan ge denkt dat er niks tegen het reglement instaat, maar de mods er anders over denken.
Ik denk -gezien hoe weinig de moderatie ingrijpt- dat de kans 99 tegen 1 is dat het omgekeerde het geval is . Enkel weet ik nu niet meer hoe ik nog moet reageren in discussies waarbij posts voorkomen die -naar mijn mening- de forumregels overtreden.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 25 januari 2012, 14:29   #10
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hier ging het over bijzonder groffe beledigingen door iemand die er ondertussen een sport van gemaakt heeft om mensen uit te schelden, te beledigen of om op het even welke manier tegen de haren in te strijken. Deze keer was zijn scheldtirade gericht tegen een moderator. Wat mij verwondert, is waarom zo iemand nog langer op dit forum getolereerd wordt. Is er ergens een meerwaarde die me ontgaat?
Wat is de meerwaarde van provocerende trollen die er een sport van maken om bij medeforummers forumovertredingen uit te lokken en die dan te rapporteren ?

Zij die zonder ban zijn ,mogen de eerste steen werpen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 25 januari 2012, 19:32   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hij heeft vermoedelijk een permban gekregen, dankzij A. de wolvin van de RoteArmeeForum...anders hangt hij hier niet meer rond met een overduidelijke dubbelnick...(of het moet een trol zijn )


Citaat:
Manta:
Die artisanale nazi?
Citaat:
Eno2: Manta, Ge weet toch dat ge geen zaken moogt quoten die strijdig zijn met het forumreglement?
Ik hoop dat ze jou daarvoor bp geven zoals ze ook met mij deden daarvoor.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2012 om 19:38.
eno2 is offline  
Oud 25 januari 2012, 19:42   #12
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

aan een Persoonlijke vendetta bezig Enootje ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 25 januari 2012, 20:23   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Mods associëren met een groep bloedige terroristen, dat zou een hangmatter als ik niet straffeloos mogen

Nogal demotiverend voor een groep belangloze vrijwilligers....

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2012 om 20:24.
eno2 is offline  
Oud 25 januari 2012, 20:37   #14
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoop dat ze jou daarvoor bp geven zoals ze ook met mij deden daarvoor.
Waarvoor?

En indien er iets mis in zou staan, hoeveel puntjes moeten ze jou geven om dit te quoten?
manta is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:06   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarvoor?
Mods associëren met een groep bloedige terroristen, dat zou een hangmatter als ik niet straffeloos mogen

Nogal demotiverend voor een groep belangloze vrijwilligers....

Citaat:
En indien er iets mis in zou staan, hoeveel puntjes moeten ze jou geven om dit te quoten?
Niets want jij quote eerst en ik klaag dat aan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2012 om 21:08.
eno2 is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:18   #16
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welkom
IK had uw post niet gezien. We zijn gelijkgestemder dan we denken.
Trixie is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:20   #17
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kers op de taart Bekijk bericht
Is dat hier een kleutertuin?
Is het een lekkere taart?
Trixie is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:24   #18
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kers op de taart Bekijk bericht
Een heerlijke taart. Mjam mjam.
Is dat niet tegen het forumreglement, zo'n lekkere taart?
Trixie is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:29   #19
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kers op de taart Bekijk bericht
Zolang het kleutergezang is waarschijnlijk niet.
Trixie is offline  
Oud 25 januari 2012, 21:29   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kers op de taart Bekijk bericht
Zolang het kleutergezang is waarschijnlijk niet.
Zo de groten zongen, zo piepen de jongen
eno2 is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be