Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2009, 22:21   #541
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...nig-hoop.dhtml

Voor de rest zie ik wel iets in je 'netwerk-protocol'.
Ik heb het niet over het feit dat CO2 de aarde opwarmt, ik heb het over de hypocrisie dat allerlij maatregelen van taxverhogingen voorgesteld worden als CO2 modulerende maatregelen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 23:37   #542
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik heb het niet over het feit dat CO2 de aarde opwarmt, ik heb het over de hypocrisie dat allerlij maatregelen van taxverhogingen voorgesteld worden als CO2 modulerende maatregelen..
Vroeger was het: betaal of je gaat naar de hel.
Nu is het: betaal of het wordt hier een hel.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 00:34   #543
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Vroeger was het: betaal of je gaat naar de hel.
Nu is het: betaal of het wordt hier een hel.
Indien je niet in het eerste gelooft, is het laatste toch zwakker, omdat men kan redeneren: eer dat dát gebeurd ben ik er toch niet meer... Kort door de bocht gesteld vergt dit gemeenschapszin van een eigenheimer...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 22:25   #544
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je geeft het antwoord in je eigen pot al:
Veel van de controles op autosnelwegen zijn sowieso overbodig en belachelijk. Als dat al het geval is, waarom zou je dan uberhaupt dingen gaan verbieden?
Bovendien geef je ook aan waar het probleem echt zit: snelheid an sich is niet het probleem, een onaagepaste snelheid is wel het probleem.

Ik ben deze nacht aan 170 van ergens in de Limburg naar het Antwerpse gereden over de e313. Aantal andere weggebruikers die ik daarbij in gevaar heb gebracht: welgeteld 0... (al was het maar omdat er amper enig verkeer op de baan zat op dat moment).
Je kan ook zelf over kop gaan!!!!
Verkoop enkel nog auto's die max. 130 kunnen doen (snelheidsbegrenzer niet nodig). + die max nog 100 gr CO² uit stoten (de rest moet maar x-aantal x belast worden, zoals in Wallonië).
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 23:06   #545
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Je kan ook zelf over kop gaan!!!!
Verkoop enkel nog auto's die max. 130 kunnen doen (snelheidsbegrenzer niet nodig). + die max nog 100 gr CO² uit stoten (de rest moet maar x-aantal x belast worden, zoals in Wallonië).
Ik heb eens een wagen over kop zien gaan die niet meer dan 60 km/u deed. Recht voor mij, ik kon hem maar op het nippertje ontwijken.

Met die CO2 fanatiekers gaan we straks nog een tekort aan CO2 krijgen. En dan zijn we pas echt gezien.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:02   #546
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Je kan ook zelf over kop gaan!!!!
Verkoop enkel nog auto's die max. 130 kunnen doen (snelheidsbegrenzer niet nodig). + die max nog 100 gr CO² uit stoten (de rest moet maar x-aantal x belast worden, zoals in Wallonië).
Dat is de grote bullshit die de laatste jaren opkomt. Vervuilende wagens extra belasten en niet voor alternatieven zorgen.
En wat met mensen die hun diesel enkele jaren geleden kochten dankzij de premies van de overheid?
Die moeten nu hun auto maar met verlies verkopen of een pak meer gaan betalen.

Typisch Belgisch, al het slechte gedrag belasten en geen alternatieven uitdenken.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:22   #547
Callisto
Vreemdeling
 
Callisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 86
Standaard

Het is niet de snelheid, maar de onkunde/gedrag van de chauffeur, snelheidsbegrenzers gaan heus die onkunde/gedrag niet wegnemen of veranderen.
Trouwens als je een snelheidsbegrenzer wil hebben schaf u dan een Renault aan die bieden ze in optie aan samen met de cruise control.
__________________
You need a breath mint
Callisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 16:30   #548
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Callisto Bekijk bericht
Het is niet de snelheid, maar de onkunde/gedrag van de chauffeur, snelheidsbegrenzers gaan heus die onkunde/gedrag niet wegnemen of veranderen.
Trouwens als je een snelheidsbegrenzer wil hebben schaf u dan een Renault aan die bieden ze in optie aan samen met de cruise control.
Bij Mercedes heb je die ook, en ik rij daar graag mee, heel gemakkelijk om exact aan 50km/u voorbij de flitspaal te schuiven, zonder myopisch uw kilometriek te moeten fixeren... Dus 100% concentratie op het verkeer...

Dat focussen op de teller is niet goed voor de verkeersveiligheid...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 19:41   #549
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bij Mercedes heb je die ook, en ik rij daar graag mee, heel gemakkelijk om exact aan 50km/u voorbij de flitspaal te schuiven, zonder myopisch uw kilometriek te moeten fixeren... Dus 100% concentratie op het verkeer...

Dat focussen op de teller is niet goed voor de verkeersveiligheid...
Zolang je het volgende bord niet tegenkomt...
Citaat:
C48

Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod de cruise control of kruissnelheidsregelaar te gebruiken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide massa.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art68#68.3
Ge ziet dat het verkeersreglement/wegbeheerder tot alles in staat is.

Citaat:
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=468
ZIN EN ONZIN VAN EEN CRUISE CONTROL-VERBOD IN VRACHTWAGENS (12/2003)
...
In het geval van het voorstel Ansoms ( is er zelfs sprake van een verbod op de installatie van de (klassieke) cruise control in alle voertuigcategorieën (wetsvoorstel doc 51 0138/001, 31 juli 2003).

Citaat:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0138/51K0138001.pdf
WETSVOORSTEL 31 juillet 2003 31 juli 2003
tot wijziging van sommige wetten inzake
wegverkeer, wat de cruise-control betreft
(ingediend door de heer Jos Ansoms)
...
Eenmaal de wettelijke basis voor zo’n reglementering geschapen, kunnen naast de cruise-control ook allerlei andere facultatieve uitrustingen zoals boordcomputers, e-mailsystemen, zware geluidsinstallaties, TV in het voertuig e.d. bij koninklijk besluit gereglementeerd worden en zonodig vanuit veiligheids- of milieuredenen verboden worden.
Wat de cruise-contol betreft pleiten wij ervoor dat de reglementering enkel ruimte geeft voor de intelligente cruise-control
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Cruise_Control

Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2009 om 20:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:59   #550
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zolang je het volgende bord niet tegenkomt...


Ge ziet dat het verkeersreglement/wegbeheerder tot alles in staat is.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Cruise_Control
ze noemen dat tempomat bij mercedes, dus dat is geen cruisecontrol: ik ga u eens het verschil uitleggen

cruisecontrol = 120km vast, en sneller als je gas bijgeeft
tempomat = gas geven en maximum 120km/u rijden.
dus tempomat doet juist het omgekeerde van cruisecontrol

audi heeft het ook, maar dan piept er gewoon iets aan die snelheid... feitelijk zo leuk niet als je wilt grensriddertje spelen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 oktober 2009 om 07:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 14:54   #551
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze noemen dat tempomat bij mercedes, dus dat is geen cruisecontrol: ik ga u eens het verschil uitleggen
Hoeft niet Paul Tempo = snelheid mat = toestel dat stuurt of regelt
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Geschwi...itsregelanlage
Tempomat
Lenkrad mit Tempomatsteuerung

Eine Geschwindigkeitsregelanlage (GRA), auch Tempomat (Markenname der Daimler AG) oder Tempopilot genannt
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Abstandsregeltempomat

Ein Abstandsregeltempomat ist eine Geschwindigkeitsregelanlage in Kraftfahrzeugen, die bei der Regelung den Abstand zu einem vorausfahrenden Fahrzeug als zusätzliche Rückführ- und Stellgröße einbezieht.

In der internationalen Automobilindustrie hat sich der englische Ausdruck Adaptive Cruise Control etabliert (auf deutsch: Adaptive Geschwindigkeitsregelung), abgekürzt ACC und kommt seit dem Jahr 1998 im PKW zum Einsatz, nachdem die Laufzeit einiger wichtiger Schutzrechte auf dem Gebiet der Sensordatenerfassung, die bis dahin von privaten Erfindern gehalten wurden, endete. Das System wird ebenfalls als Automatische Distanzregelung (ADR) bezeichnet, wobei sich noch weitere Bezeichnungen verbreiten können, da Automobilhersteller ihre Systeme gerne individuell benennen, um sich besser abzugrenzen.
De basis blijft een snelheidsregelaar... met -steeds toenemende- extra´s (zoals afstand) weliswaar, logisch hé.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autonom...control_system

Autonomous cruise control is an optional cruise control system appearing on some more upscale vehicles. The system goes under many different trade names according to the manufacturer. These systems use either a radar or laser setup allowing the vehicle to slow when approaching another vehicle and accelerate again to the preset speed when traffic allows. ACC technology is widely regarded as a key component of any future generations of smart cars.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2009 om 15:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 16:15   #552
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeft niet Paul Tempo = snelheid mat = toestel dat stuurt of regelt




De basis blijft een snelheidsregelaar... met -steeds toenemende- extra´s (zoals afstand) weliswaar, logisch hé.
Trouwens ik vind het een dom bord, die nieuwe cruise controls met afstandsradar overtreffen ruimschoots het menselijk kunnen op dat vlak.

En ik zeg nogmaals de ene functie van max-snelheid instellen mag je wel instellen, de cruiscontrol verbod gaat eerder voor het 'automatisch blijven gas ' geven onafhankelijk van de densiteit van het verkeer. Het maakt u iets minder allert, en je trapt te traag op de rempedaal.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 oktober 2009 om 16:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 20:35   #553
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Trouwens ik vind het een dom bord, die nieuwe cruise controls met afstandsradar overtreffen ruimschoots het menselijk kunnen op dat vlak.

En ik zeg nogmaals de ene functie van max-snelheid instellen mag je wel instellen, de cruiscontrol verbod gaat eerder voor het 'automatisch blijven gas ' geven onafhankelijk van de densiteit van het verkeer. Het maakt u iets minder allert, en je trapt te traag op de rempedaal.
Zeg maar veel minder alert.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be