Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2016, 13:37   #201
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké, die na hen zullen komen, zullen goeie kaarten maken zodat ze de weg kunnen vinden....
Inderdaad en die zwarte gaten zullen dan blijken helemaal niet zo zwart te zijn (dat lijkt slechts zo voor ons), maar vol van hemels licht der microwezentjes.
Zwarte gaten zijn als het ware flessenhalsen waar de transcenderende uitverkorenen doorheen gesaucissoneerd worden om dan hals over kop en met uw klikken en klakken in een heldere, vredevolle Tuin van Eden terecht te komen.
Deze wondermooie tuin bevindt zich in de tweede plooi van het heelal na het zwarte gat. Dimensie 2 als het ware. Alles schijnt er peis en vree te zijn. klaterende fonteintjes, fluitende vogeltjes, fladderende vlinders. Luit en harp spelende, getranscendeerde metromensen die het allemaal met elkaar beleven. Op en neer bewegend op het ritme van de tokkelende snaren.

Maar alles is hier schijn en fantasie. En schijn bedriegt en bedreigt. Vooral voor onvoldoende ingewijden die het inwijdingsritueel te weinig bewust doorlopen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 15:03   #202
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@Harriechristus
Jouw zogenaamde filosofie heeft de wereld vaarwel gezegd. Veel geluk in je droomwereld.
Ik zeg de wereld niet vaarwel, want ik ben er juist voor de wereld, alleen dat deze wereld niks van mijn atoomtheorie begrijpt en dat ook niet wil, dat is mij al heel lang bekend.
Maar de waarheid zal het uiteindelijk winnen dat het heelal veel meer is dan het krakkemikkige geval van de wetenschap, dat geen toekomst heeft en onder zal gaan.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 juli 2016 om 15:04.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 15:45   #203
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik zeg de wereld niet vaarwel, want ik ben er juist voor de wereld, alleen dat deze wereld niks van mijn atoomtheorie begrijpt en dat ook niet wil, dat is mij al heel lang bekend.
Maar de waarheid zal het uiteindelijk winnen dat het heelal veel meer is dan het krakkemikkige geval van de wetenschap, dat geen toekomst heeft en onder zal gaan.
Jij zegt deze wereld vaarwel want jouw filosofie is gericht op het universum en op denkbeeldige toekomstige ontwikkelingen waar niemand iets mee te maken wil hebben.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 17:57   #204
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Zwarte gaten zijn als het ware flessenhalsen waar de transcenderende uitverkorenen doorheen gesaucissoneerd worden om dan hals over kop en met uw klikken en klakken in een heldere, vredevolle Tuin van Eden terecht te komen.
Nu, dan ben jij toch een duidelijk bewijs van de stelling van Piero dat jij iemand bent die de wereld niet kent.
Het is zelfs onmogelijk in de buurt van een zwart gat te komen of je wordt uit elkaar gerukt.
Maar goed: misschien voor de uitverkorenen, wie weet?

Maar het gaat toch veel gemakkelijk om bij de dood onmiddellijk naar de microkosmos der microwezentjes te gaan.
Dat is voor iedereen weggelegd.
Citaat:
Deze wondermooie tuin bevindt zich in de tweede plooi van het heelal na het zwarte gat. Dimensie 2 als het ware.
Het bioscoopdoek dus.
Citaat:
Alles schijnt er peis en vree te zijn. klaterende fonteintjes, fluitende vogeltjes, fladderende vlinders. Luit en harp spelende, getranscendeerde metromensen die het allemaal met elkaar beleven. Op en neer bewegend op het ritme van de tokkelende snaren.
Geen paradijs, die tijd is allang voorbij.
Neen, de hogere hemel der microwezentjes zal het zijn.
En al dat gefladder en geflieder gaat natuurlijk snel vervelen en zou je wensen weer op aarde te zijn.
Citaat:

Maar alles is hier schijn en fantasie. En schijn bedriegt en bedreigt. Vooral voor onvoldoende ingewijden die het inwijdingsritueel te weinig bewust doorlopen.
Er zijn helemaal geen rituelen nodig, wat alleen vereist is de nieuwe bijbel van de atoomtheorie te kennen, en ik raad je aan daamee nu al te beginnen, want dat is een hele klus en zal je later aan de hemelpoort gemakkelijker binnen worden gelaten.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2016, 18:00   #205
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jij zegt deze wereld vaarwel want jouw filosofie is gericht op het universum en op denkbeeldige toekomstige ontwikkelingen waar niemand iets mee te maken wil hebben.
Dat is dan dikke pech voor de mensheid dat ze de waarheid niet wil leren kennen van God en het heelal.

Maar ik zeg de wereld zeker niet vaarwel, want ook al wil de mensheid niks van God weten, God blijft de mensheid trouw, zoals de ouders hun kind trouw blijven ook al is het weer eens ondeugend...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 13:29   #206
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.

Voorwaar ik zeg U: wij allen dienen zowel God als de Duivel en niemand ontkomt daar aan.
Overdag schijnt de zon en 's nachts is het duisternis.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 08:44   #207
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 6:25 Daarom zeg Ik u: Weest niet bezorgd over uw leven, wat gij zult eten of drinken, of over uw lichaam, waarmede gij het zult kleden. Is het leven niet meer dan het voedsel en het lichaam meer dan de kleding?
26 Ziet naar de vogelen des hemels: zij zaaien niet en maaien niet en brengen niet bijeen in schuren, en toch voedt uw hemelse Vader die; gaat gij ze niet verre te boven?
27 Wie van u kan door bezorgd te zijn een el aan zijn lengte toevoegen?

Nu: ware dat zo, dan zou niemand meer behoeven te werken en lui op zijn rug kunnen gaan liggen om naar de wolken en de vogels te kijken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 12:11   #208
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 6:28

En wat zijt gij bezorgd over kleding? Let op de lelien des velds, hoe zij groeien: 29 zij arbeiden niet en spinnen niet; en Ik zeg u, dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet bekleed was als een van deze. 30 Indien nu God het gras des velds, dat er heden is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, kleingelovigen? 31 Maakt u dan niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden? 32 Want naar al deze dingen gaat het zoeken der heidenen uit. Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft. 33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. 34 Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

Zou er ook maar één christen zijn die hier naar leeft?
Neen, allen zijn teruggekeerd tot de heidenen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 oktober 2016 om 12:14.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 07:28   #209
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;
2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Het leven is een oordeelproces en als de mensen niet over elkander zouden oordelen, dan zouden ze geen stap verder komen, en in een vermeende onschuld blijven steken.
Het is onjuist niet te oordelen uit vrees zelf geoordeeld te worden, dus dan te menen zelf goed te zijn.
Neen: oordeel opdat gij ook zelf geoordeeld wordt.
Bovendien: als het oordeel over anderen ook een oordeel over zichzelf is, moet dat ook voor God gelden.
God oordeelt over de mensen en oordeelt daarmede ook over zichzelf: geen haar beter te zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 12:05   #210
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

De splinter in het oog.

3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is?
5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.

Nu is het toch wel knap met een balk in het eigen oog de splinter in het oog van de broeder te kunnen zien.
En bovendien oordeelt Jezus hier weer over anderen.
Had Hij zelf ook niet een grote balk in Zijn oog, gelijk aan het kruis waaraan Hij later kwam te hangen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 10:27   #211
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Weest niet al te onnozel.

Mattheus 7:6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

Pas op voor het gespuis.
Nu: heb ik dat zelf ook niet steeds weer mogen ervaren: de pestkoppen die er alleen maar op uit zijn me te beledigen, te vernederen en te liegen, dit om zich vooral niet in mijn atoomtheorie te verdiepen.
De eindeloze bagger dus.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 14:18   #212
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7:7 Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. 8 Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden. 9 Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? 10 Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? 11 Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden.

Nu, de ervaring heeft toch wel geleerd dat bidden niet helpt of slechts zeer zelden. Dus wat hier staat is een dikke leugen. Je kan bidden tot je een ons weegt, maar God hoort je niet en zowel: hij doet niks en laat de dingen gebeuren zoals ze nu eenmaal moeten gebeuren krachtens zijn voor ons mensen vaak ondoorgrondelijke wil.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 10:34   #213
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7:12 Alle dingen dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten.

Ik: er van uitgaande dat alle mensen gelijk zijn, want dat is niet zo.
Behandel elk mens naar zijn eigen aard, want de een dient geprezen, de ander bestraft te worden.
En wat de vrouw zou wensen, behoeft nog niet voor de man te gelden.
En de kinderen willen andere dingen dan de volwassen mensen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 15:10   #214
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan; 14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden. 15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 07:40   #215
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mattheus 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan; 14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
Breed is de weg naar het oude christendom, die miljoenen al zijn gegaan, maar smal is de weg die naar Gods Rijk in de microkosmos leidt, en die niemand nog is gegaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 10:34   #216
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7:18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.

Ik: maar hoe zit het dan met de goede God (de goede boom), die blijkbaar slechte mensen heeft voortgebracht (de slechte vruchten).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 09:00   #217
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt! 24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft; 25 En er is slagregen nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond. 26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft; 27 En de slagregen is nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangeslagen, en het is gevallen, en zijn val was groot. 28 En het is geschied, als Jezus deze woorden geëindigd had, dat de scharen zich ontzetten over Zijn leer; 29 Want Hij leerde hen, als macht hebbende, en niet als de Schriftgeleerden.

Ik: tja, het zal niet meevallen in de hemel te komen, want wie durft te beweren te doen wat Jezus zegt?
Er wordt veel over het christendom geleuterd, maar weinigen die wat doen.
Smal is de weg die ten hemelen voert, maar breed is de weg ten verderve (Mattheus 7:13 en Lucas 13:23-30).
De hemel is zeker niet voor de grote massa weggelegd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 12:03   #218
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 9:1 Toen Hij nu van den berg afgeklommen was, zijn Hem vele scharen gevolgd. 2 En ziet, een melaatse kwam, en aanbad Hem, zeggende: Heere! indien Gij wilt, Gij kunt mij reinigen. 3 En Jezus, de hand uitstrekkende, heeft hem aangeraakt, zeggende: Ik wil, word gereinigd! En terstond werd hij van zijn melaatsheid gereinigd.

Ik: zo zie je maar wat Jezus allemaal niet kan. Ware wij allen als Jezus dan was de medische wetenschap helemaal niet nodig geweest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 11:15   #219
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 9:4 En Jezus zeide tot hem: Zie, dat gij dit niemand zegt; maar ga heen, toon uzelven den priester, en offer de gave, die Mozes geboden heeft, hun tot een getuigenis.

Ik: blijkbaar heeft de arme stakker het wel gezegd, anders hadden we het nu niet geweten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 19:25   #220
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Breed is de weg naar het oude christendom, die miljoenen al zijn gegaan, maar smal is de weg die naar Gods Rijk in de microkosmos leidt, en die niemand nog is gegaan.
Maar je maakt het de mensen nu ook niet gemakkelijk hé.

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be