Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 januari 2015, 16:38   #101
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In een eerste impuls juichte ik eveneens het direct intrekken van de Belgische nationaliteit toe, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Eerst en vooral berechten als Belg zodat ze landverraad kan aangewreven worden.
En ja, waarom daarna niet naar een Islamitische Staat terugsturen waar ze toch al voor gingen.
Dat laatste sluit zelfs niet uit van ze na hun proces en straf eveneens hun Belgische nationaliteit te ontnemen.
Ze hier als "Belg" laten rondlopen betekent dat je ze hier in de gevangenis moet stoppen en misschien een paar miljoen voor hen betalen aan advocaten, kostprijs opvang in gevangenis, hun hele familie en kroost erbij die blijven het OCMW leegzuigen enz. En vooral: na een paar jaar komen ze vrij, en nog meer geradicaliseerd uit de gevangenis! Dacht ergens gelezen te hebben dat één van die Charlie-helden al in 2012 aan de slag was geweest als moordenaar, en twee jaar later is dat heerschap weer aan het werk???
De enige oplossing, volgens mij, is dat soort lieden uit het land zetten met hun familie erbij na het afnemen van hun Belg-zijn! Mochten er onder die familieleden lieden zijn die het verdienen om hier te mogen blijven, waarom niet! Maar als het gaat om een zootje lastpakken en OCMW-trekkers: buiten ermee. D�*t zou andere helden misschien aan het denken zetten...
We zijn al veel te lang veel te goed geweest voor dat soort lieden, en sommige multiculidioten krijgen er zelfs nu nog niet genoeg van...

Laatst gewijzigd door andev : 30 januari 2015 om 16:40.
andev is offline  
Oud 30 januari 2015, 16:49   #102
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niemand op deze aardbol heeft een treuriger reputatie als het op deporteren van bevolkingsgroepen gaat, dan niemand minder dan... Stalin.
Ik blijf moeite hebben met dat begrip "deporteren"...
Wanneer een dictator in Marokko een aantal Marokkanen naar de Noordpool of Australië of zo zou wegsturen, dan kan ik dat wel zien als "deportatie". Wanneer Marokkanen zich hier komen installeren en men stuurt ze terug naar hun eigen land, dan is dat toch anders? Marokkanen die zich hier naar onze levenswijze aanpassen die komen uiteraard niet in aanmerking, maar Marokkanen, al werden ze op papier "Belg" die hier 100% Marokkaan blijven in hun denken en doen en hun levensgewoontes aan ons willen opdringen en de onze doen verdwijnen, terug naar Marokko of land naar keuze sturen, waar zit de "deportatie"? Buiten gooien is toch geen synoniem van deportatie? Dit is hier hun land niet, ook al zijn ze hier geboren! Indien mijn zoon in China het levenslicht ziet, dat maakt hem toch geen Chinees?

Laatst gewijzigd door andev : 30 januari 2015 om 16:51.
andev is offline  
Oud 30 januari 2015, 16:56   #103
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik zie geen enkele vergelijking, want de basispijler van het nazisme is rassenleer en de suprematie van het Duitse volk, het herrenvolk. Religie speelt in het nazisme nauwelijks een rol.
Maar de moslims voelen zich toch ook superieur tov niet gelovigen vanwege hun "superieure" religie! Rassenleer en godsdienstsuprematie, één pot nat, het resultaat is hetzelfde.
andev is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be