Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 maart 2017, 13:11   #161
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het heeft geen zin om een redelijk gesprek met lieden te voeren, die er enkel op uit zijn de zaken te minimaliseren omdat ze vrezen dat uit het gebeurde een politiek tegenstander garen zou kunnen spinnen.
Dat is uiteraard frustrerend maar ze zullen er mee moeten leren leven.

Iemand die tegen 100km per uur overdag door een van de drukste winkel-wandelstraten van het land raast begaat een daad van terreur ongeacht of er dan doden of gewonden vallen .Punt.
Of men dan semantisch over een terrorist mag spreken is van geen belang.

Dat dit een ernstige waarschuwing was blijft ook een feit.
Het is het stadsbestuur geraden de veiligheid voor zijn burgers verder te versterken.
Neen, niet noodzakelijk.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:13   #162
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tja, dan was hij niet anders dan die van 22/03, die van Orly, die van Londen, Madrid, de Bataclan en een stilaan eindeloze lijst anderen.

Wat is je punt nu?

Wat ben jij tot een karikatuur van jezelf aan het verworden zeg.
mijn punt? dat het genoeg is om moslim te zijn om als terrorist bestempeld te worden. Dat dit een veralgemening is die nergens op slaat. Dat mensen vooral als individu willen aangesproken worden maar o zo graag anderen wel in een hokje willen plaatsen. Dat er geen enkele plaats meer is tot nuancering, afwachten om conclusies te trekken en dat enkel in wit-zwart mag gedacht worden.

Vind jij dat ik daarmee een karikatuur ben? Dan is dat zo, geen probleem. Het zal mij niet beletten om mijn eigen ideeën te behouden en te uiten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:15   #163
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Iemand denkt anders dan Nierika.
Dan is Nierika boos.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 maart 2017 om 13:15.
Another Jack is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:17   #164
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn punt? dat het genoeg is om moslim te zijn om als terrorist bestempeld te worden. Dat dit een veralgemening is die nergens op slaat. Dat mensen vooral als individu willen aangesproken worden maar o zo graag anderen wel in een hokje willen plaatsen. Dat er geen enkele plaats meer is tot nuancering, afwachten om conclusies te trekken en dat enkel in wit-zwart mag gedacht worden.

Vind jij dat ik daarmee een karikatuur ben? Dan is dat zo, geen probleem. Het zal mij niet beletten om mijn eigen ideeën te behouden en te uiten.
ik geef het toe.

We hebben nood aan blanke, blonde terroristen om de mensen minder te laten veralgemenen.

Het moet bitterhard leven zijn met de realiteit voor een utopist als jij.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:18   #165
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Individuele verantwoordelijkheid, het blijft een moeilijk te vatten begrip voor velen...
Another Jack is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:26   #166
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iemand denkt anders dan Nierika.
Dan is Nierika boos.
Ik dacht dat Vlijmscherp boos was.

Iedereen die niet als hem denkt is immers extreem-rechts.

Gelukkig hebben we nog forumleden die graag grossieren in trolling en belachelijke afbeeldingen om tot het besef te komen dat de grootste sukkels diegene zijn die overal naast de kwestie lopen te zeveren.

Je moet dat niet persoonlijk pakken, is een algemene opmerking.

Anders krijg ik binnen de 5 minuten weer een melding van het beheer dat er ergens een onnozelaar op het knopje heeft gedrukt met de vraag om me wat in te houden bij provocatieve trivialiteiten.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:26   #167
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het parket benadrukt evenwel dat het nog te vroeg is om te stellen dat het om terreur gaat.
Tuurlijk gaat het om terreur, gewoon een zondaar die zijn plaatsje in de hemel wou en nog wil verdienen, maar zich een beetje mispakt heeft aan de fles whiskey.
Hoomer is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:30   #168
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Individuele verantwoordelijkheid, het blijft een moeilijk te vatten begrip voor velen...
Gratuite uitspraak.

Je zult maar geboren worden in een gezin waar je van kindsbeen af bepaalde denkbeelden worden ingepeperd.

Eigenlijk is "gratuit" het verkeerde woord.

"Stompzinnig" en "hautain dekt de lading beter.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:31   #169
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb nog altijd geen antwoord gehad waarom een "terrorist" die een "terroristische" aanslag wou plegen er alles aan deed om voetgangers te vermijden en zijn schietwapen buiten handbereik hield ...
Omdat hij te bezopen was om nuchter te kunnen nadenken.
Hoomer is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:32   #170
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tuurlijk gaat het om terreur, gewoon een zondaar die zijn plaatsje in de hemel wou en nog wil verdienen, maar zich een beetje mispakt heeft aan de fles whiskey.
Heeft Allah dan geen bezwaren meer tegen klanten die zich met een whiskey geur aanbieden?
Another Jack is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:33   #171
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat ik schrijf komt uit het news (radio en pers).
Waar je het haalt kan me gestolen worden.

Je blijft halsstarrig een non-discussie eindeloos rekken.

Feit is dat als je antwoorden wilt, best eens contact opneemt met het Antwerpse gerecht.

Die zijn vermoedelijk hard bezig met antwoorden te krijgen.

Ik weet wel niet of ze je gaan helpen met je prangende vragen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:35   #172
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft Allah dan geen bezwaren meer tegen klanten die zich met een whiskey geur aanbieden?
Naar het schijnt niet als je daarmee de kafir kunt misleiden.

Best eens contact opnemen met de dichtstbijzijnde imam.

Naar het schijnt zijn dat immens ingewikkelde vraagstukken die doorgaans enkel kunnen opgelost worden middels een rechtstreekse verbinding met de grote baas in het paradijs.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:36   #173
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft Allah dan geen bezwaren meer tegen klanten die zich met een whiskey geur aanbieden?
Nope, diegenen die zich misdragen hebben tijdens hun leven worden alles vergeven als ze aankloppen als martelaar. Dat wordt hun tenminste wijsgemaakt, heb je zondig geleefd en je wil het paradijs bereiken is het best martelaar te worden en zoveel als mogelijk ongelovige honden mee te nemen, kwestie van toch nog een goed cv-ke te kunnen aanbieden.
Hoomer is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:38   #174
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik onthou: na zijn eerste ondervraging slaagde hij er niet in om het parket er van te overtuigen wat jij, Vlijmscherp, Voltain en zovele anderen zeker weten:

Dat zijn eventueel terroristisch motief een extreemrechtse poging tot recuperatie is.

Wat Dewever betreft: het parket neemt hem niet zozeer het feit kwalijk dat hij het over een mogelijk verijdelde aanslag had, want daar gaan ze van in het begin van uit, alleen staat het hen niet aan dat hij met zijn persconferentie eventuele handlangers zou kunnen alarmeren of triggeren.
Vandaar hun advies (waar hij als burgemeester perfect kan voor bedanken en het recht op informatie kan gebruiken) om er geen te geven.

Iets wat na de aanhouding van Salah Abdeslam geleid heeft tot 22/03.

Maar wat moest Dewever dan doen?

Het stond al in alle media en er werd volop gespeculeerd.

Alsof eventuele handlangers dat dan ook al niet hadden opgevangen.

Overigens heeft Dewever niks aan informatie gelost die niet mocht gelost worden, dat geeft het parket dan weer wel toe.

Maar natuurlijk is links nu boos en misnoegd omdat er weer eens een islamitische allochtoon in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Of het nou zo zal blijken of niet, de perceptie of de stelling dat een islamitische allochtoon in staat zou zijn tot terreur is vandaag de dag al voor wanhopig links (zie Vlijmscherps stompzinnige opmerking) genoeg om er extreemrechtse toogpraat in te zien.

Het VB is extreemrechts.

Het overgrote deel van de bevolking is niet links als het gaat over de mogelijkheid van islamitisch terrorisme.

Leer dat eens inzien...
Nu mag jij eens een post van mij citeren waaruit blijkt dat ik zou beweren of insinueren "dat zijn eventueel terroristisch motief een extreemrechtse poging tot recuperatie is". Ik herhaal nogmaals: gelieve te wachten tot alle feiten gekend zijn om conclusies te trekken.

Ik sluit helemaal niets uit, maar ik heb graag dat de bevindingen van politie, parket en gerecht worden afgewacht alvorens men het politiek probeert te recupereren.

Het parket neemt BDW overigens wel degelijk ook kwalijk dat hij door zijn persconferentie nodeloos onrust heeft veroorzaakt. Dat is niet wat je van een burgemeester verwacht. Zeker een burgemeester moet zijn hoofd kunnen koel houden.

Het stond net in alle media omdat de persconferentie was aangekondigd. Niet omgekeerd. In alle eerste berichten was al sprake van de persconferentie. Er waren geen meldingen van het incident op sociale media. De media hebben bij wijze van spreken hemel en aarde moet bewegen om getuigen te vinden. Getuigen die allemaal zeer luchtig over de feiten spreken overigens.

En zet je oogkleppen trouwens eens af. Je moet toch al redelijk blind zijn om niet te zien dat dergelijke terreur niet beperkt is tot "islamitische" allochtonen. Tenzij je natuurlijk meegaat in de belachelijke cirkelredenering dat terreur alleen terreur is als de dader islamitisch is. In Australië reed in januari een psychisch labiele man nog opzettelijk voetgangers aan, in de VS zijn er om de haverklap grote schietpartijen,.. Is dat dan plots geen terreur ofzo? En omgekeerd: als een moslim (al dan niet praktiserend) een terreurdaad begaat, waarom is die dan per definitie islamitisch geïnspireerd?

Is het goed dat die man van de staat werd gehaald? Natuurlijk! Is het nodig dat wordt uitgezocht wat de motieven van die man was of in welke kringen hij zich begeeft? Absoluut! Maar is het nodig om dat breed uit te smeren in de media en daar dan al allerlei voorbarige conclusies uit te trekken? Nee dus! Zeker niet als de feiten minder dan 24u laten sommige van die conclusies al onderuit halen...

Laatst gewijzigd door Edina : 24 maart 2017 om 13:54.
Edina is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:39   #175
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Naar het schijnt niet als je daarmee de kafir kunt misleiden.

Best eens contact opnemen met de dichtstbijzijnde imam.

Naar het schijnt zijn dat immens ingewikkelde vraagstukken die doorgaans enkel kunnen opgelost worden middels een rechtstreekse verbinding met de grote baas in het paradijs.
Ik zou graag die passage uit de koran willen lezen waar Allah zich uitspreekt over whiskey adem.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 maart 2017 om 13:46.
Another Jack is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:47   #176
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
ik geef het toe.

We hebben nood aan blanke, blonde terroristen om de mensen minder te laten veralgemenen.

Het moet bitterhard leven zijn met de realiteit voor een utopist als jij.
wat heeft dat nu weer te maken? integendeel, je snapt totaal niet mijn punt.

Bekijk eens de mensen als individu, niet als onderdeel van een groep die jij zo graag als homogeen wil bestempelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:47   #177
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik dacht dat Vlijmscherp boos was.

Iedereen die niet als hem denkt is immers extreem-rechts.

Gelukkig hebben we nog forumleden die graag grossieren in trolling en belachelijke afbeeldingen om tot het besef te komen dat de grootste sukkels diegene zijn die overal naast de kwestie lopen te zeveren.

Je moet dat niet persoonlijk pakken, is een algemene opmerking.

Anders krijg ik binnen de 5 minuten weer een melding van het beheer dat er ergens een onnozelaar op het knopje heeft gedrukt met de vraag om me wat in te houden bij provocatieve trivialiteiten.
je draait de zaken compleet om, waarom in feite? je was vroeger meer genuanceerd, waar heb je jezelf verloren?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:48   #178
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Individuele verantwoordelijkheid, het blijft een moeilijk te vatten begrip voor velen...
Labiel, zat achter het stuur en zo. Het is moeilijk maar het lukt nog wel eens.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:50   #179
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het heeft geen zin om een redelijk gesprek met lieden te voeren, die er enkel op uit zijn de zaken te minimaliseren omdat ze vrezen dat uit het gebeurde een politiek tegenstander garen zou kunnen spinnen.
Dat is uiteraard frustrerend maar ze zullen er mee moeten leren leven.

Iemand die tegen 100km per uur overdag door een van de drukste winkel-wandelstraten van het land raast begaat een daad van terreur ongeacht of er dan doden of gewonden vallen .Punt.
Of men dan semantisch over een terrorist mag spreken is van geen belang.

Dat dit een ernstige waarschuwing was blijft ook een feit.
Het is het stadsbestuur geraden de veiligheid voor zijn burgers verder te versterken.
Inderdaad, een daad van terreur zo snel door de stad razen. Als politierechters volgens die kwalificatie straffen zouden uitspreken, het zou rap gedaan zijn met de 640 verkeersdoden per jaar.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:50   #180
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Labiel, zat achter het stuur en zo. Het is moeilijk maar het lukt nog wel eens.
Jij lijkt me wel het type, ja...
Another Jack is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be