Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2016, 14:34   #3821
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gelijkaardige ideeën leven er nu al in Hongarije, Oostenrijk en Slovakije...
Adrian, 25 extra gevechtsvliegtuigen ???
Is dit een vorm van zachte spot ?
Na de vorige periode van verwaarlozing van de strijdkrachten probeerden we vliegtuigen te kopen in zeven haasten daar waar ze te krijgen waren.....

Jammer maar helaas te laat. 10 mei 1940 kwam te vroeg.

Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:43   #3822
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Nee weet ik waarom ik blij ben wanneer er in mijn vakantiehotel niet te veel minder lieve Nederlanders rondlopen.

Waarmee ik niets maar dan ook niets over de vriendelijke en lieve mensen van daar wil gezegd hebben.
Zakelijk is iets anders als privé of persoonlijke omgangsvormen. Iemand kan als persoon aardig en vriendelijk zijn, maar vanuit zijn functionele of zakelijke positie dan weer niet. In België worden die twee zaken door elkaar heen gehaald. Bij ons kan men dit uitstekend scheiden.

Ik val normaal nooit iemand aan op zijn of haar persoonlijkheid maar wel op de mening of bericht van iemand of beter de organisatie die hij of zij vertegenwoordigd. Snapt u het nu?
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 juli 2016 om 14:52.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:45   #3823
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

X
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 juli 2016 om 14:47.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:46   #3824
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

X
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 juli 2016 om 14:48.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:46   #3825
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Na de vorige periode van verwaarlozing van de strijdkrachten probeerden we vliegtuigen te kopen in zeven haasten daar waar ze te krijgen waren.....

Jammer maar helaas te laat. 10 mei 1940 kwam te vroeg.

Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.
Daarom ook moeten we alert blijven en ook blijven investeren in onze defensie. Anders wordt de NATO ongeloofwaardig.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:49   #3826
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zakelijk is iets anders als privé of persoonlijke omgangsvormen. Iemand kan als persoon aardig en vriendelijk zijn, maar vanuit zijn functionele of zakelijke positie dan weer niet. In België worden die twee zaken door elkaar heen gehaald. Bij ons kan men dit uitstekend scheiden.
Een vorm van schizofrenie of zo?

Je kent toch de vooroordelen die de ronde doen. Nu weet je waaraan dat te wijten is. Door die zaken zo uitmuntend uitstekend te scheiden dat je gewoon onaardig wordt: je functioneert onaardig.

Ik ben liever aardig en vriendelijk én functioneel en zakelijk. No problemo. Behalve wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 14:54   #3827
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zakelijk is iets anders als privé of persoonlijke omgangsvormen. Iemand kan als persoon aardig en vriendelijk zijn, maar vanuit zijn functionele of zakelijke positie dan weer niet. In België worden die twee zaken door elkaar heen gehaald. Bij ons kan men dit uitstekend scheiden.
Wel, met een Belgische opstelling kun je beiden hebben; een zakelijke en op vertrouwen gestoelde relatie
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 15:03   #3828
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wel, met een Belgische opstelling kun je beiden hebben; een zakelijke en op vertrouwen gestoelde relatie
Je moet de persoon als persoon kunnen scheiden van zijn of haar functie. Dus als de directeur zegt dat je 50% salaris moet inleveren niet gelijk persoonlijk kwaad op hem worden maar eerst vriendelijk vragen waarom de organisatie die hij vertegenwoordigd dit kwaadaardige plan zo wil en of het bedrijf nog wel met beide benen op de grond staat.

Begrijpt u het nu? Ik zit regelmatig in zulk soort onderhandelingen, dus ik ben hierin gepokt en gemazeld.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 15:08   #3829
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben liever aardig en vriendelijk én functioneel en zakelijk. No problemo. Behalve wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
Je mag best af en toe functioneel kwaad worden en dan vooral in gezagsverhoudingen met directies etc. want anders bereik je niet altijd je doel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 15:16   #3830
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
dus ik ben hierin gepokt en gemazeld.
Een gezagsargument?

Wel ik ook. Als ex CEO van een beursgenoteerd bedrijf met + 1.000 werknemers verspreid over 3 continenten.

O ja, ben ook nog algemeen directeur geweest van een Frans bedrijf, dochter van een Nederlandse onderneming waarvan Philips een groot aandeelhouder was. Eerlijk gezegd, was niet zo onder de indruk van die zakelijkheid.

En heb een stuk van mijn opleiding genoten in Nederland.

Ik herken dus de koude zakelijkheid. Hoe noemen ze dat weer? Gepokt en gemazeld.

Je zal toch uit een ander vaatje moeten tappen.

Niet dat het enig belang heeft hoor. De zon schijnt vanzelf voor iedereen. En maakt alles warmer. Nu nog wat ontdooien.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 15:35   #3831
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Een gezagsargument?

Wel ik ook. Als ex CEO van een beursgenoteerd bedrijf met + 1.000 werknemers verspreid over 3 continenten.

O ja, ben ook nog algemeen directeur geweest van een Frans bedrijf, dochter van een Nederlandse onderneming waarvan Philips een groot aandeelhouder was. Eerlijk gezegd, was niet zo onder de indruk van die zakelijkheid.

En heb een stuk van mijn opleiding genoten in Nederland.

Ik herken dus de koude zakelijkheid. Hoe noemen ze dat weer? Gepokt en gemazeld.

Je zal toch uit een ander vaatje moeten tappen.

Niet dat het enig belang heeft hoor. De zon schijnt vanzelf voor iedereen. En maakt alles warmer. Nu nog wat ontdooien.
Moet misschien ook een zekere afstand en relativering aannemen naar het zakelijke toe, niet te veel emotioneel betrokken bij alles, je maakt het je zelf onnodig moeilijk. Ik spreek uit ervaring, want anders ga je zelf er aan kapot.

Maar de soep wordt meestal niet zo heet gegeten.
Meestal loopt het wel rustig, want de wederzijdse eisen zijn vaak goed doordacht en wanneer het om geld gaat is er vaak sprake van handjeklap, maar dat weet u zelf ook wel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 16:25   #3832
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Je moet de persoon als persoon kunnen scheiden van zijn of haar functie. Dus als de directeur zegt dat je 50% salaris moet inleveren niet gelijk persoonlijk kwaad op hem worden maar eerst vriendelijk vragen waarom de organisatie die hij vertegenwoordigd dit kwaadaardige plan zo wil en of het bedrijf nog wel met beide benen op de grond staat.

Begrijpt u het nu? Ik zit regelmatig in zulk soort onderhandelingen, dus ik ben hierin gepokt en gemazeld.
Wel, als er ook vertrouwen is weet ik dat hij voor z'n personeel staat en het bedrijf in een uiterst moeilijke situatie is geraakt waarin hij een uitweg zoekt.
Wanneer ik in zulk een geval naar hem toestap ga ik met een andere intentie en overleg of er eventueel nog andere opties mogelijk zouden kunnen zijn.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 17:03   #3833
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Belgische chocolade er mogelijk ook last of werkt dat op een andere manier?

'Cacaoprijs in Londen flink omhoog door Brexit'
08 juli 201

Chocola wordt binnenkort mogelijk duurder als gevolg van de Brexit. Op de grondstoffenmarkt in Londen is de prijs van cacao flink in prijs omhoog gegaan, meldde het economisch bureau van ABN AMRO vrijdag.

In Londen wordt zelfs meer neergeteld voor cacao dan in jaren is gebeurd. Vergeleken met begin dit jaar is het product er circa 12 procent duurder.
Dat komt vooral door veranderingen in wisselkoersen die in gang zijn gezet door het nieuws dat het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie gaat verlaten.
In New York, waar ook in cacao gehandeld wordt, daalde de prijs de laatste tijd juist licht.
http://www.nu.nl/brexit/4290080/caca...og-brexit.html
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 17:05   #3834
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Na de vorige periode van verwaarlozing van de strijdkrachten probeerden we vliegtuigen te kopen in zeven haasten daar waar ze te krijgen waren.....

Jammer maar helaas te laat. 10 mei 1940 kwam te vroeg.

Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.
JeeBee, jij weet beter dan ik dat de situatie in mei 1940 �*nders was dan in mei 2016...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 17:21   #3835
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
JeeBee, jij weet beter dan ik dat de situatie in mei 1940 �*nders was dan in mei 2016...
Ik vind de situatie erg vergelijkbaar. Ik heb het dan ook niet over 1940 en 2016.

Ik heb het over 1936 en vooral later toen de paniek toesloeg en de opbouw te laat kwam, al wist men dat nog niet.

A propos, in 1940 had het Belgische leger 22 divisies. Nu geen enkele meer.

En ik weet niet wat de toekomst mogelijk kan brengen. Ik weet alleen dat vliegtuigen die bijvoorbeeld in 2019 zouden besteld worden pas jaren later zullen geleverd worden en pas nog jaren later echt operationeel zullen zijn. En dan heb ik het nog niet over de opbouw van alle verloren kennis.

Dat is de gelijkenis. We weten wat 'het gebroken geweer' heeft opgeleverd in de jaren 30. We weten nog niet wat de toekomst brengt.

Ik weet wel dat we niet klaar zijn voor alle opties.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 17:54   #3836
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Een gezagsargument?

Wel ik ook. Als ex CEO van een beursgenoteerd bedrijf met + 1.000 werknemers verspreid over 3 continenten.

O ja, ben ook nog algemeen directeur geweest van een Frans bedrijf, dochter van een Nederlandse onderneming waarvan Philips een groot aandeelhouder was. Eerlijk gezegd, was niet zo onder de indruk van die zakelijkheid.

En heb een stuk van mijn opleiding genoten in Nederland.

Ik herken dus de koude zakelijkheid. Hoe noemen ze dat weer? Gepokt en gemazeld.

Je zal toch uit een ander vaatje moeten tappen.

Niet dat het enig belang heeft hoor. De zon schijnt vanzelf voor iedereen. En maakt alles warmer. Nu nog wat ontdooien.
Ik begin stilaan te denken dat ik als directeur van een middelgrote KMO en als nr. 320 op de Forbes lijst ik hier een kleine garnaal ben
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 19:36   #3837
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Daarom ook moeten we alert blijven en ook blijven investeren in onze defensie. Anders wordt de NATO ongeloofwaardig.
Ja, want de Amerikanen die in feite de Nato zijn, willen dat de Europeanen zich onder hun toezicht aan de Russische grens stationeren, "om de grenzen te beveiligen".

Hoorde net op nieuwsuur de vervanger van Rutte bezig, zijn Nederlandse onderdanige onderdanen te overtuigen dat Rusland terug de grote vijand is, die al de Baltische staten terug wil inlijven.

Terwijl iedereen weet dat de Amerikanen nog steeds denken dat de wereld van hen is.
Al de miserie in Europa hebben we aan hen en aan de kruiperige volgelingen van hen, hun Europese slaven politici te danken.

Jullie zijn nog geloviger dan de gelovigste moslim als jullie denken dat de kinderlijke vertelseltjes van de Amerikanen ook maar enige waarheid bevatten.

Het enige waar ze goed in zijn is chaos in de wereld veroorzaken, waar de gewone Europese burger voor moet opdraaien.

Kortom vuiligheid van de bovenste plank.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 20:01   #3838
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, want de Amerikanen die in feite de Nato zijn, willen dat de Europeanen zich onder hun toezicht aan de Russische grens stationeren, "om de grenzen te beveiligen".

Hoorde net op nieuwsuur de vervanger van Rutte bezig, zijn Nederlandse onderdanige onderdanen te overtuigen dat Rusland terug de grote vijand is, die al de Baltische staten terug wil inlijven.

Terwijl iedereen weet dat de Amerikanen nog steeds denken dat de wereld van hen is.
Al de miserie in Europa hebben we aan hen en aan de kruiperige volgelingen van hen, hun Europese slaven politici te danken.

Jullie zijn nog geloviger dan de gelovigste moslim als jullie denken dat de kinderlijke vertelseltjes van de Amerikanen ook maar enige waarheid bevatten.

Het enige waar ze goed in zijn is chaos in de wereld veroorzaken, waar de gewone Europese burger voor moet opdraaien.

Kortom vuiligheid van de bovenste plank.
Heeft uw anti Amerikaans kakske u deugd gedaan? Ga vlug uw Russische visa halen en kom nooit meer terug.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 20:17   #3839
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Trouwens iedereen is blijkbaar reeds uitgepraat over de gevolgen van de Brexit. Ondertussen is in deze draad reeds het eeuwige Calimero syndroom van de onderdrukte Vlaming (zoals in alle draden) reeds ter sprake gekomen en in tweede volgorde hebben de anti US haters hun diarree nog eens kunnen lossen. Relatie met het onderwerp? Nul komma nul.

Het bedroevend laag niveau van politics.be revisited zoals in ALLE draden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 20:36   #3840
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, want de Amerikanen die in feite de Nato zijn, willen dat de Europeanen zich onder hun toezicht aan de Russische grens stationeren, "om de grenzen te beveiligen".

Hoorde net op nieuwsuur de vervanger van Rutte bezig, zijn Nederlandse onderdanige onderdanen te overtuigen dat Rusland terug de grote vijand is, die al de Baltische staten terug wil inlijven.

Terwijl iedereen weet dat de Amerikanen nog steeds denken dat de wereld van hen is.
Al de miserie in Europa hebben we aan hen en aan de kruiperige volgelingen van hen, hun Europese slaven politici te danken.

Jullie zijn nog geloviger dan de gelovigste moslim als jullie denken dat de kinderlijke vertelseltjes van de Amerikanen ook maar enige waarheid bevatten.

Het enige waar ze goed in zijn is chaos in de wereld veroorzaken, waar de gewone Europese burger voor moet opdraaien.

Kortom vuiligheid van de bovenste plank.
Tja, daar hoeft hij dan ook niet bar veel moeite meer voor te doen sinds o.a. MH17. De stemming is wat omgeslagen.
Het merendeel van de Nederlanders en parlementariërs zien sindsdien liever meer geld aan defensie besteed.
Probleem met Rutte hij is dat hij daar geen werk van maakt

Nog gekker een vanouds tegenstander nucleaire bewapening (Pvda) is plotseling van mening veranderd.
Toch maar liever de F35 uitrusten met nucleaire wapens
(Maar ja, als je nauwelijks of geen leger meer hebt, dan maar een laatste hoop dat het hopelijk werkt als politiek wapen)

Misschien u ontgaan. Rusland zette openlijk Denemarken onder druk als deze een specifieke radar aan zouden schaffen voor
op één van hun schepen. Het zou daarmee riskeren een nucleaire bom op hun knar te krijgen.
Zweden en Finland waren ook al minder blij met dreigementen.

Bij de Baltische landen leeft het nogal sterk, ze hebben wat minder goede herinneringen aan moedertje Rusland.
De vragen voor aandacht daarvoor van deze landen dateren al van langer dan de Amerikanen zich daadwerkelijk voor interesseerden.
Deze landen werkten er o.a. tevens aan om deel te kunnen nemen aan de (UK) Joint Expedionary Force. Typisch, waarom ze dat ambieerden?

Bij toeval heeft NL een defensie min. die een aantal jaren in deze landen gewerkt heeft.
Snap er totaal niets waarom ze specifiek geïnteresseerd is deze landen? Rare verhaal, beweert dat ze zich goed in kan leven in de bevolking
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be