Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2004, 17:46   #1
quiby
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 5
Standaard

Zoals de Vexille in zijn verder in dit forum staande post wil ik twee punten uitwerken:

1. Juridisch

Het Hof van Beroep is tot nader order een onafhankelijk en onpartijdig rechter. Het is niet politiek te bewegen tot een uitspraak. Sinds 1998 is er ook in de verste verte geen sprake meer van politieke benoemingen.
Overigens spreken we hier ook over een uitgelezen schare magistraten, dat maar 1 trapje onder het hoogste rechtscollege van dit land staat.

Laat u niets wijsmaken. Dit zijn competente, onafhankelijke, ervaren juristen.

Wat heeft dit Hof gedaan? Het heeft de wet ter uitvoering van het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie minitieus toegepast op de haar voorgelegde stukken.
Daarbij heeft zij die wet afgewogen tegenover ongeveer alle te bedenken fundamentele rechten: het recht op vrije meningsuiting (jawel, lees maar, VB'ers), het recht op vrije verkiezingen, het recht op een eerlijk proces, de scheiding der machten, de immuniteit van de politici, ...
Dan heeft zij het geheel van de bewijsstukken genomen en gekeken of de drie VZW's die het Blok vormen zich schuldig maakten aan aanzetten tot haat of geweld tegen vreemdelingen...


En wat blijkt (maar meer ook niet)? Aanzetten tot racisme, haat en geweld tegen vreemdelingen blijkt herhaaldelijk uit de publicaties van het Blok.

WEDEROM: LAAT U NIETS WIJSMAKEN. OOK DOOR MIJ NIET LEES ZELF HET ARREST, KRITISCH EN ONAFHANKELIJK

2. Politiek

Hier kan men niet rond. Dit staat vast. Het Blok is een racistische partij. Als u voor deze partij stemt, stemt u voor een autoritair regime dat op basis van de Vlaamse identiteit een onderscheid maakt tussen haar burgers. Ook niet-criminele Belgen van vreemde afkomst moeten vertrekken. Als zij even zonder werk vallen, als zij niet geheel en al zijn opgegaan in 'ons volk'. Hun eigendomsrecht wordt ingeperkt. Ook als het hun grootvader was die hier als eerste naar toekwam, en zij nooit hun 'herkomstland' gezien hebben.

Zeg nu zelf. Moet men 'geassimileerd' zijn met het vlaamse volk om geintegreerd te zijn
Natuurlijk niet. Men moet zich efficient in onze maatschappij kunnen bewegen, zich niet isoleren. Maar assimileren?

Dan moet men mij ook terugsturen. Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.

Want wat is dat trouwens, Vlaming zijn? Kan er iemand mij dat uitleggen? Mijn haren gaan noch bij de Brabaconne, noch bij de Vlaamse leeuw omhoog staan...

Nu moet men ageren!

De democratie moet zich weerbaar tonen. De bevolking moet duidelijk gemaakt dat het Vlaams Blok niet is wat het soms lijkt. Het is niet 'salonfahig'. Het is gevaarlijk.

We moeten het niet aan de macht laten om zich te bewijzen. Het zal daardoor ook niet minder gevaarlijk door worden. Integendeel. Het gedachtengoed van deze partij steunt op een onverbiddelijke discriminatie van andersdenkenden. De partijstructuur is duidelijk autoritair. Deze partij geeft tegenstanders niet 'het recht om te dwalen.' Neen, deze tegenstanders zien zich bedreigd en geintimideerd.

Met een andere partij heeft men dezelfde fout gemaakt. Het NSDAP is aan de macht gekomen doordat het verbod op deze partij niet werd volgehouden, zodat zij kon teren op het latente racisme dat in de bevolking aanwezig was, gecombineerd met een tijd van grote economische crisis, om aan de macht te komen.

EENS AAN DE MACHT WAS DE NSDAP BINNEN 9 MAANDEN DE ENIGE PARTIJ. Dat gevaar lopen we ook met het Blok

Ik hou van de democratie. Van de westerse samenleving en zijn waarden. Deze is niet onverzoenbaar met integratie.

Denk hier maar eens over na
quiby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 17:49   #2
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Juicht kameraden, juicht. Peter De Ryck is terug!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 17:52   #3
quiby
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 5
Standaard

Die ken ik niet, peter de ryck.

Politiek engagement is mij ook vreemd, eigenlijk
quiby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 18:02   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quiby
Dit staat vast. Het Blok is een racistische partij. Als u voor deze partij stemt, stemt u voor een autoritair regime dat op basis van de Vlaamse identiteit een onderscheid maakt tussen haar burgers. Ook niet-criminele Belgen van vreemde afkomst moeten vertrekken. Als zij even zonder werk vallen, als zij niet geheel en al zijn opgegaan in 'ons volk'. Hun eigendomsrecht wordt ingeperkt. Ook als het hun grootvader was die hier als eerste naar toekwam, en zij nooit hun 'herkomstland' gezien hebben.
Inderdaad. Niks aan toe te voegen. Iedereen die het VB steunt riskeert trouwens opgesloten te worden in het KZ van Geel
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 18:14   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Wat er met VB-ers dient te gebeuren, dat is mijn probleem niet.
Nu dat dit arrest er is zou men het als voorbeeld moeten gebruiken voor andere dingen die niet door de beugel kunnen en in eerste instantie voor al wat stukken verder gaat dan de taal van het VB. Oproepen om andersdenkenden en andersvoelenden te vermoorden bijvoorbeeld. Heilige boeken mogen daarbij niet ontzien worden. De organistaties die daarop steunen, inclusief politieke partijen als CD&V moeten dan ook maar aangepakt worden.
Als het VB dan zonder geld gezet worden, dan is het logisch dat eneneens de religies in dit landje en politieke partijen met een religieuze inspiratie (inclusief CD&V en CDH) op dezelfde manier behandeld worden.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 18:55   #6
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Dan moet men mij ook terugsturen. Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.
quiby
Vreemdeling


Geregistreerd op: 23-4-2004
Berichten: 4

alez se flauwerik
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 19:04   #7
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quiby
Zoals de Vexille in zijn verder in dit forum staande post wil ik twee punten uitwerken:

1. Juridisch

Het Hof van Beroep is tot nader order een onafhankelijk en onpartijdig rechter. Het is niet politiek te bewegen tot een uitspraak. Sinds 1998 is er ook in de verste verte geen sprake meer van politieke benoemingen.
Overigens spreken we hier ook over een uitgelezen schare magistraten, dat maar 1 trapje onder het hoogste rechtscollege van dit land staat.

Laat u niets wijsmaken. Dit zijn competente, onafhankelijke, ervaren juristen.

Wat heeft dit Hof gedaan? Het heeft de wet ter uitvoering van het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie minitieus toegepast op de haar voorgelegde stukken.
Daarbij heeft zij die wet afgewogen tegenover ongeveer alle te bedenken fundamentele rechten: het recht op vrije meningsuiting (jawel, lees maar, VB'ers), het recht op vrije verkiezingen, het recht op een eerlijk proces, de scheiding der machten, de immuniteit van de politici, ...
Dan heeft zij het geheel van de bewijsstukken genomen en gekeken of de drie VZW's die het Blok vormen zich schuldig maakten aan aanzetten tot haat of geweld tegen vreemdelingen...


En wat blijkt (maar meer ook niet)? Aanzetten tot racisme, haat en geweld tegen vreemdelingen blijkt herhaaldelijk uit de publicaties van het Blok.

WEDEROM: LAAT U NIETS WIJSMAKEN. OOK DOOR MIJ NIET LEES ZELF HET ARREST, KRITISCH EN ONAFHANKELIJK

2. Politiek

Hier kan men niet rond. Dit staat vast. Het Blok is een racistische partij. Als u voor deze partij stemt, stemt u voor een autoritair regime dat op basis van de Vlaamse identiteit een onderscheid maakt tussen haar burgers. Ook niet-criminele Belgen van vreemde afkomst moeten vertrekken. Als zij even zonder werk vallen, als zij niet geheel en al zijn opgegaan in 'ons volk'. Hun eigendomsrecht wordt ingeperkt. Ook als het hun grootvader was die hier als eerste naar toekwam, en zij nooit hun 'herkomstland' gezien hebben.

Zeg nu zelf. Moet men 'geassimileerd' zijn met het vlaamse volk om geintegreerd te zijn
Natuurlijk niet. Men moet zich efficient in onze maatschappij kunnen bewegen, zich niet isoleren. Maar assimileren?

Dan moet men mij ook terugsturen. Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.

Want wat is dat trouwens, Vlaming zijn? Kan er iemand mij dat uitleggen? Mijn haren gaan noch bij de Brabaconne, noch bij de Vlaamse leeuw omhoog staan...

Nu moet men ageren!

De democratie moet zich weerbaar tonen. De bevolking moet duidelijk gemaakt dat het Vlaams Blok niet is wat het soms lijkt. Het is niet 'salonfahig'. Het is gevaarlijk.

We moeten het niet aan de macht laten om zich te bewijzen. Het zal daardoor ook niet minder gevaarlijk door worden. Integendeel. Het gedachtengoed van deze partij steunt op een onverbiddelijke discriminatie van andersdenkenden. De partijstructuur is duidelijk autoritair. Deze partij geeft tegenstanders niet 'het recht om te dwalen.' Neen, deze tegenstanders zien zich bedreigd en geintimideerd.

Met een andere partij heeft men dezelfde fout gemaakt. Het NSDAP is aan de macht gekomen doordat het verbod op deze partij niet werd volgehouden, zodat zij kon teren op het latente racisme dat in de bevolking aanwezig was, gecombineerd met een tijd van grote economische crisis, om aan de macht te komen.

EENS AAN DE MACHT WAS DE NSDAP BINNEN 9 MAANDEN DE ENIGE PARTIJ. Dat gevaar lopen we ook met het Blok

Ik hou van de democratie. Van de westerse samenleving en zijn waarden. Deze is niet onverzoenbaar met integratie.

Denk hier maar eens over na
Met deze teksten moet ik dus steevast steeds lachen omdat ze gewoon uit de lucht zijn gehaald zonder dat ze eens stilstaan bij het feit dat je in dit land -u zegt het zelfs westerse land waarbij de 'freedom of speech' de steunpilaar van is- niet meer mag zeggen wat je wil.
Je moet je tong 150 keer omdraaien vooraleer je iets zegt wat redelijk duidelijk en concreet zou kunnen zeggen. Vind je dit zelf niet belangelijk?!
Jij denkt dat onze enige volkspartij, het Vlaams Blok, een gevaar is voor de westerse samenleving en concreet voor onze democratie wel dan bent u ofwel dom geboren ofwel er een cursus voor gaan volgen want uw zogezegde 'democratische' partijen hebben een duidelijk groeiende oppositiepartij de nek omgewrongen, gewoonweg de keel overgesneden omdat ze hun mening uiten over zeer delicate punten zoals het vreemdelingenbeleid.
Wel ik kan niet meer verkondigen dat uw 'progressieve' gedachtegoed Vlaanderen niet een dienst hebt bewezen maar terug de donkere tijden heeft ingeduwd waarbij je niets mocht zeggen of je belandde op de brandstapel. Wel belanden aan de schandpaal of monddood worden gemaakt samen met zo'n 800.000 Vlamingen is al even erg!

Wat is de volgende stap, alle Vlaams Blok-stemmers het gevang in steken omdat ze voor een 'racistische' partij hebben gestemd en dus eveneens racisten zijn??
"AAAAhhhhh nééééé hoor, die stemmers zijn geen racisten, het zijn de kopstukken!"
Hoe komt het toch dat ik bij zo'n citaten steeds moet kotsen bij het zien of horen van electoraal winstdrang.
Geef het toch allemaal toe bende hypocrieten!!
Het kan jullie gaan barst schelen of het Vlaams Blok nu racistisch is of niet. Jullie moesten gewoon stok vinden om op het Vlaams Blok te kloppen, liefst dood te kloppen! En natuurlijk zagen jullie onmiddelijk een goede stok door te zeggen dat het blok discriminerend is gewoon omdat ze duidelijk zeggen waarbij het op staat en niet rond de pot te draaien en steeds blijven trappelen in troebele wateren waardoor het Vlaamse volk weeraleens een camion zand in hun ogen gestrooid krijgen.

Jullie moesten gewoon een stok vinden om een enorm groeiende partij mee te slaan zodat ze geen bedreiging meer vormen voor de vetbetaalde postjes. Want hoe komt het toch dat bvb. het Front nationaal nooit veroordeeld wordt voor racisme of discriminatie.
Weet je waarom niet? Omdat ze een mini-partij vormen die nooit echt een bedreiging zullen vormen om aan de macht te komen en dat was het Vlaams Blok wel, dus wat zeggen de paarse achterlijken; "laten we hun partij maar via de juridische weg veroordelen i.p.v. op politiek vlak want daar zijn we te dom voor!"

Vanaf nu zal België niet meer zijn zoals het was, nu heeft België het zeker verkoren zowel in het binnenland als het buitenland!
België zal nu het eerste westerse land waarbij de vrije meningsuiting aan banden werd gelegd en ook werd vermoord. Zelfs in landen als Rusland, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Italië, enz. is dit nog nooit gezien dat een grote volkspartij de mond werd gesnoerd door andere klassieke partijen. Nergens, zelfs in de Verenigde Staten van Amerika, het land van de vrijheid en democratie zoals wel gezegd wordt, is dit een totaal onbekend en nooit geziene parktijk waarbij partijen andere partijen juridisch vermoorden. Daar mogen zelfs uiterst-extreem-racistische bewegingen als de Klukuxclan (sorry indien het fout werd geschreven) hun mening verkondigen.
Wel als zo'n dingen in een land van dé democratie mag gebeuren en in ons land niet, wetend dat het Vlaams Blok 100 keer minder extreem is als die racistische beweging, dan denk ik dat er totaal iets fout is in ons rechtsysteem!

Dit is de grootste fout dat België ooit heeft kunnen maken in z'n héle geschiedenis als onafhankelijk land, vanaf nu wordt ons land afgeschilderd in het buitenland als een land die het recht van spreken niet tolereerd! Vanaf nu zullen we steeds het apeland blijven waarbij een machtsgeile regime aan de macht blijft die niets maar dan ook niets tolereerd dat hun mening niet is.
De paarse-bende heeft ons land belachelijk gemaakt en vooral de Vlamingen, omdat ze niet meer mogen denken wat we willen of doen.

Mensen wordt wakker, we leven hier niet meer in een vrij land. Een land dat zich ooit een modelstaat noemde is nu vergaan in een politiestaat die geen gram tegenwerking tolereerd, anders wordt je bestempeld als dikke, vuile racist!

Dus mensen u hebt het gehoord hé volgens de reacties van gisteren bij de franstalige partijen! "Vlamingen die nu nog durven op het Vlaams Blok stemmen zijn niet meer dan een bende racisten die geen cent meer mogen krijgen van de staat!"
"We zijn blij dat het Vlaams Blok racistisch is volgens het hof zodat we nu een wettelijke basis hebben om de partijfinanciering van het blok definitief stil te leggen!"
"21 April was voor de PS een heugelijke dag, want na deze veroordeling moeten we beginnen aan het afnemen van het Blok-geld en de verdeling van Blok-foldertjes over Vlaanderen snel doen laten stoppen!"

m.a.w. wij, les wallons, zijn de baas en wij zeggen wat u MOET doen, u mag niet meer op het Vlaams Blok stemmen, u mag geen Vlaams Blok-folders meer lezen, u mag u steun niet meer betuigen aan een partij die het opneemt voor het gewone volk, enz!!

m.a.w. wat mogen wij hier nu nog wel doen in Vlaanderen. De walen zijn weeral de chef over Vlaanderen en de Vlamingen moeten allen terug buigen en knikken zoals dat vroeger zo was.


Daarom waarde taal- en landgenoten, we staan voor een moeilijke periode in het politiek landschap. Eergisteren is voor altijd het doek gevallen over de vrijemeningsuiting. De traditionele partijen hebben onze partij de strot overgesneden. M.a.w., wie zal het nu nog voor ons opnemen? Wie zal zich nu nog kunnen of willen inzetten voor onze noden als Vlamingen? Wie zal het nu nog vurig voor ons opnemen tegen de Waalse heerzucht? Wat blijft er van Vlaanderen nog over zonder een partij waarop we steeds konden rekenen door dik en dun?

MAAR we kunnen ons hiertegen nog verzetten, het is vijf voor twaalf.
Het enige wat het Vlaams Blok nog kan redden is een stem van ons allen, laat we ze op 13 juni maar eens een poepje ruiken.
Laten we door een krachtige stem op het Vlaams Blok eens duidelijk maken aan Verhofstadt en co dat er met ons niet kan gelachen worden en dat we ons niet laten bemoederen door hem.
We zijn volwassen genoeg hoor om te weten wat nu racistisch is of niet, we zijn heus geen klein kinderen niet meer.
En laat ons eerlijk zijn een duidelijke standpunt geven over een dilicaat onderwerp als het vreemdelingenbeleid is nu toch niet racistisch maar geeft duidelijk de bereidheid weer om er een dialoog mee te starten en SAMEN, incl. met het Vlaams Blok, er een oplossing achter zoeken.

Dus op 13 juni zal na 21 april de geschiedenis ingaan als een historische dag waarbij de Vlamingen duidelijk een JA hebben gezegd aan vrijemeningsuiting en NEE tegen de paarsen bucht die ons land op alle vlakken kapotmaken.

LEVE HET VLAAMS BLOK, onze politieke ouders die we nu niet in de steek mogen laten! Zij hebben ons nodig en onze steun zullen ze krijgen van ons.
__________________
William is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 19:07   #8
christof
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 73
Stuur een bericht via Instant Messenger naar christof
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Wat er met VB-ers dient te gebeuren, dat is mijn probleem niet.
Nu dat dit arrest er is zou men het als voorbeeld moeten gebruiken voor andere dingen die niet door de beugel kunnen en in eerste instantie voor al wat stukken verder gaat dan de taal van het VB. Oproepen om andersdenkenden en andersvoelenden te vermoorden bijvoorbeeld. Heilige boeken mogen daarbij niet ontzien worden. De organistaties die daarop steunen, inclusief politieke partijen als CD&V moeten dan ook maar aangepakt worden.
Als het VB dan zonder geld gezet worden, dan is het logisch dat eneneens de religies in dit landje en politieke partijen met een religieuze inspiratie (inclusief CD&V en CDH) op dezelfde manier behandeld worden.
Volledig mee akkoord. Als men consequent wil zijn, zal het de moeite zijn.

Priesters, bisschoppen, imams, rabbi's en paus binnenkort veroordeeld door Belgisch gerecht neem ik aan. Alle heilige boeken verboden in Belgie. Belgie zal weer in het internationale nieuws komen.
christof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 20:35   #9
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Mag ik de geachte heer Quiby erop wijzen dat een magistraat bij het Hof van Beroep, slechts een fractie verdient van wat een goed advokaat kan beuren.

Het zijn dan ook niet de meest briljante juristen die voor de magistratuur kiezen.

Deze rechters zijn dus niet de top.
Geen enkel rechter is de top. Memento Eliane Lieckendael!

Alle benoemingen gebeuren politiek. Memento Zusje Reynders!

[size=1]En tussen ons. Aan de Antwerpse balie is de uitdrukking 'een domme rechter' standaardtaal. Maar niet verder vertellen hé.[/size]
Inzake Vrederechters bv. heeft TestAankoop voor 2 jaar een onderzoek gedaan inzake curatele's. Slechts één - lees EEN - vrederechter bleek recht in zijn schoenen te staan. EEN
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 09:24   #10
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Of het goed of slecht is dat de VZW's van het Blok zijn veroordeeld voor racisme zal de toekomst wel uitwijzen maar als ze het Blok daar voor veroordelen dan mogen ze wel hetzelfde doen met de racisten van het Waalse FDF.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 11:50   #11
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quiby
De democratie moet zich weerbaar tonen. De bevolking moet duidelijk gemaakt dat het Vlaams Blok niet is wat het soms lijkt. Het is niet 'salonfahig'. Het is gevaarlijk.
Dit is volgens u dus de ware reden dat het Blok veroordeelt moest worden?
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:09   #12
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

@Quiby

U liegt ons iets voor Quiby. Democratie bestaat niet in ons land, wat u ook moge beweren.
Je kunt dat zelfs goed zien door twee opeenvolgende artikels van de Grondwet naast elkaar te leggen:
a)artikel 42: "De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen."
b)Artikel 43 §1 "Voor de bij de Grondwet bepaalde gevallen worden de gekozen leden van elke Kamer ingedeeld in een Nederlandse en een Franse taalgroep op de bij de wet vastgestelde wijze."
Het is duidelijk dat zij dus bij de indeling in taalgroepen niet meer de Natie vertegenwoordigen maar slechts een deel ervan.
Hoe kan dat.
Wel omdat dat artikel 43 in de Grondwet werd ingeschreven op een ongrondwettelijke manier, dus zonder de kiezer voorafgaand te raadplegen.

Uw redenering is dus op drijfzand gebouwd. Ze kan misschien kloppen in een particratie maar ze klopt niet voor een democratie. Want die hebben wij niet.
Er valt dus niets te verdedigen.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 14:49   #13
quiby
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 5
Standaard

CONTRA PRINCIPIA NEGANTEM DISPUTARI NON POTEST
quiby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 15:47   #14
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

Excanduit Carolus Hendricus magnoque clamore ei qui scripsisset iratum principem est comprecatus.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 15:51   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quiby
Dan moet men mij ook terugsturen. Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.
Dat heeft dan ook niets met "cultuur" te maken; dat is gewoon een kwestie van goede smaak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 15:57   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quiby
Dan moet men mij ook terugsturen. Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.
Dat heeft dan ook niets met "cultuur" te maken; dat is gewoon een kwestie van goede smaak.
Chris Van den Durpel vind ik anders wel plezant, vooral als hij Jambers van de VTM naspeelt
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be