Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2004, 21:31   #61
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
't Kan natuurlijk ook net omgekeerd zijn.
Zullen we een peiling starten? Dat jij nu echt dat de meerderheid van de mensen dit pikt?
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:34   #62
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Zullen we een peiling starten? Dat jij nu echt dat de meerderheid van de mensen dit pikt?
Start wat je wil! Alsof ik ook maar één seconde wakker lig van wat mensen, wiens schoenmaat groter is dan hun intelligentiequotiënt, denken.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:44   #63
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Start wat je wil! Alsof ik ook maar één seconde wakker lig van wat mensen, wiens schoenmaat groter is dan hun intelligentiequotiënt, denken.
Verzint ge die onzin zelf, of krijgt ge steun van de plaatselijke imam? Nee, want die kan natuurlijk geen Nederlands spreken, schrijven of lezen.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:07   #64
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Verzint ge die onzin zelf, of krijgt ge steun van de plaatselijke imam? Nee, want die kan natuurlijk geen Nederlands spreken, schrijven of lezen.
Als dat geen goede vraag is voor een poll!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:10   #65
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Als dat geen goede vraag is voor een poll!
Vertel me eens, wat is úw punt nu eigenlijk?
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:14   #66
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Vertel me eens, wat is úw punt nu eigenlijk?
Hang het klein "ik laat mijn pietje zien als gij den uwen laat zien" kind niet uit.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:17   #67
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Hang het klein "ik laat mijn pietje zien als gij den uwen laat zien" kind niet uit.
Mmm, dat spelletje ken ik niet. Vertel eens, leuk spelletje?
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 12:34   #68
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoe kom jij erbij dat ik DAT wel zou doen?
Ga je dit ook nog ontkennen ook trouwens?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 12:37   #69
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

maar illwill, dat willen wij toch niet wéten!


Trouwens als ik zo die gemiddelde postings per dag zie denk ik dat Raf het veel te druk heeft met forum-arguing en womenbashing om nog tot enige praktijk te komen.

PS: dat zal die imam wel leuk vinden dat zijn eigenste topic op deze manier ontaardt gna gna gna

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 23 november 2004 om 12:54.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 13:47   #70
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Die imam heeft Verdonck figuurlijk in haar gezicht geslagen, zonder meer. En in jouw geloof moet je dan de andere wang toekeren, maar gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Ik ben altijd vatbaar geweest om water bij de wijn te doen, maar wat hier gebeurd is KAN NIET!!!

Ik ben momenteel dat politiek correct gedoe van sommige onder jullie kotsbeu. Zo een figuur als Fille van de Foor heeft blijkbaar geen enkele voeling met de maatschappij waarin hij leeft. Een verder gesprek met die kluizenaar lijkt mij dan ook totaal zinloos.
Die imam heeft enkel gedaan wat Verdonck op voorhand reeds wist dat ie zou gaan doen... Dezelfde reactie zou ze bvb. ook van een Japanse bedrijfsleider hebben gekregen. Zou die reactie dan ook een "kaakslag" geweest zijn? Natuurlijk niet... Diplomatie heet dit spel. En als je in dat proces stapt, dan speel je het ook volgens de regels, anders hoef je zelfs die moeite niet te doen en kan je gaan meehuilen met de extremistische wolven in het bos. In "mijn" geloof laat je mensen op hun waarde en kleineer je ze niet in het scherpe licht van cameraspots en flitslampen van persfotografen. Da's nl. boertig, arrogant en uitermate contraproductief in een proces (en ik herhaal het nog maar eens) van overleg.

Je kan de motieven van de imam om de handdruk te weigeren kwestieus vinden. (ik vind die nl. persoonlijk ook achterlijk) Maar het feit zélf gaan aangrijpen om politiek wat goedkoop te willen scoren is al even verwerpelijk. Het mes snijdt hier aan twee kanten.

Met "politiek correct" heeft dit niks te maken. Ik verafschuw evenzeer als jij het lineaire denken dat sommigen zich eigen hebben gemaakt. En ik ben de eerste om te pleiten dat er ook respect moet betoond worden voor niet-politiek correcte waarden en normen die elke samenleving spontaan ontwikkelt (noem het voor mijn part onze "zeden en gewoonten" of onze "cultuur", die zich niet laten vatten in het soort kille rationaliteit van het pc-denken). Het heeft anderzijds alles te maken met het toepassen van een fatsoensnorm die je ook op jezelf toegepast wil zien: "respect" heet zoiets. Kijk, wij hebben kritiek op de verstikkende islamcultuur in een land zoals Saoudi-Arabië, waar je als vrouw sito presto terug op het vliegtuig kan worden gezet wegens het niet dragen van de hoofddoek. Terechte kritiek, omdat die onverdraagzaamheid vloekt met onze notie van beschaving. Juist nu komt het erop aan om te tonen dat onze cultuur inderdaad zo verheven is als we dat altijd willen laten uitschijnen. En op d�*t punt heeft Verdonk schromelijk gefaald.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]

Laatst gewijzigd door de Vexille : 23 november 2004 om 13:50.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 13:55   #71
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Die japanse bedrijfsleiders wonen hier niet fulltime, dus de vergelijking gaat niet op. Er is hier totaal geen sprake van diplomatieke fouten, maar van een weigering vanwege de imam om een vrouw te begroeten, en dat niet in het middeleeuwse Iran anno 2004, maar in Nederland, het zelfverklaarde toonbeeld van multiculturaliteit. Die imam heeft door die weigering zijn mening geuit over wat wij als beleefd beschouwen, en ik persoonlijk til daar zwaar aan, hij had haar evengoed in het gezicht kunnen spuwen.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:02   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ga je dit ook nog ontkennen ook trouwens?
Ik ontken dat inderdaad. Geloof jij misschien dat jij dat beter weet dan ikzelf?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:07   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Trouwens als ik zo die gemiddelde postings per dag zie denk ik dat Raf het veel te druk heeft met forum-arguing en womenbashing om nog tot enige praktijk te komen.
"Womenbashing"??? Gaan we nu die toer op? Er zijn nochtans heel wat vrouwen op dit forum waar ik heel goed mee overeenkom, net zogoed als er heel wat mannen zijn op dit forum waar ik helem�*�*l niet mee overeenkom. De vrouwen en mannen waar ik niet mee overeen kom op dit forum blijken zich eigenaardig genoeg allemaal in hetzelfde politieke kamp te bevinden. Laat je onnozele insinuaties dus maar netjes achterwege; we hebben eerder al gezien waartoe dat leidt. De vorige keer dat je je daaraan waagde, ben je kort erna met je staart tussen je benen afgedropen... Ik voorzie hier hetzelfde scenario.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:14   #74
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Raf en co, stuur elkaar je MSN door en dan kan je via de chat verder schelden. Zomaar een ideetje om de servers hier te ontlasten.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:18   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Raf en co, stuur elkaar je MSN door en dan kan je via de chat verder schelden. Zomaar een ideetje om de servers hier te ontlasten.
Ik heb geen MSN...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:46   #76
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Die imam heeft enkel gedaan wat Verdonck op voorhand reeds wist dat ie zou gaan doen... Dezelfde reactie zou ze bvb. ook van een Japanse bedrijfsleider hebben gekregen. Zou die reactie dan ook een "kaakslag" geweest zijn?
Ik kan mij vergissen, maar ik denk als zo een Japanse bedrijfsleider naar hier komt dat hij wel een hand zal drukken. En als prins Filip naar Japan gaat, zal hij een lichte buiging maken. Men respecteert de cultuur van het land waar men naar toe gaat, en anders blijft men er weg.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:53   #77
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Raf en co, stuur elkaar je MSN door en dan kan je via de chat verder schelden. Zomaar een ideetje om de servers hier te ontlasten.
Ja, ik kan die ontlasting van Raf tot hier ruiken. Huurt iemand die jongens in om de threads hier te saboteren ofzo? Af en toe en voor even wel lollig hoor, maar 'trop est trop'.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:56   #78
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik heb geen MSN...
Stuur wat minder posts en zoek in je uitgespaarde tijd eens uit hoe je MSN op je PC moet installeren en gebruiken. (Ja, mag bij zelfs in het rijtje komen staan, kan ik je eens duchtig op je ontlasten. )
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 14:57   #79
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Ik kan mij vergissen, maar ik denk als zo een Japanse bedrijfsleider naar hier komt dat hij wel een hand zal drukken. En als prins Filip naar Japan gaat, zal hij een lichte buiging maken. Men respecteert de cultuur van het land waar men naar toe gaat, en anders blijft men er weg.
Hangt er allemaal vanaf, dUSK... vooral hoe ver onze noties van gastvrijheid en respect reiken. Het is ook een moeilijke evenwichtsoefening, zoals diplomaten en managers van multinationals maar al te goed beseffen. Maar we verliezen ons in details; het principe is dat Verdonck wist -of minstens uit hoofde van haar functie behoorde te weten- wat er zou gebeuren en dat ze dit op een nogal platvloerse manier heeft gemanipuleerd. D�*�*r gaat het om... en dat is in mijn ogen een minister onwaardig. Nogmaals, als wij westerlingen vinden dat we toch zo ver geëvolueerd zijn in onze beschaving, dan moeten we dat ook consequent laten blijken.

De problemen met het islamfundamentalisme beperken zich overigens niet tot uiterlijkheden, maar slaan op de onderliggende ideeën en geloofsopvattingen. De uitdaging is om nu te weten te komen in welke mate we daarmee overweg kunnen. En zou het in dat verband niet mooi zijn mocht dat overleg ook daadwerkelijk kunnen slagen, mocht het kunnen leiden tot een verstandhouding waar iedereen beter van wordt? Er zijn er genoeg die deze denkoefening niet willen maken, ze zelfs met alle middelen proberen onmogelijk te maken. En dan is "politiek scoren" met incidentjes zoals dit heel gemakkelijk en daardoor ook zo aantrekkelijk, maar tegelijkertijd zo door-en-door vals.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:02   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Stuur wat minder posts en zoek in je uitgespaarde tijd eens uit hoe je MSN op je PC moet installeren en gebruiken. (Ja, mag bij zelfs in het rijtje komen staan, kan ik je eens duchtig op je ontlasten. )
Ben je gek? Weet je wel hoe lang het geduurd heeft voor ik die rotzooi verwijderd kreeg?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be