Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2016, 13:04   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Omdat als je één job in 3 verdeelt je geen werk hebt bij gecreëerd, je hebt het enkel herverdeeld. Zeggen dat je dan werk bij creëert is liegen.
Ik ben ook van dat gedacht.

Maar toch is er een wezenlijk verschil met de sossen. Die zeggen dat iedereen minder uren per week moet werken; maar toch niet minder verdienen. En de lege uren kunnen dan opgevuld worden door werklozen (op voorwaarde dat er werklozen zijn die die job kunnen uitoefenen).

Tenminste wordt iemand die part time begint ge werken, ook door de werkgever part time betaald.
En de wernemer zelf zit in een lagere belastingsschaal.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 13:07   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hoe kunt ge van een part-time job (bv 50%) leven?
U pensioen zal dan 300-400 Euro bedragen.
Uw loon 800 Euro.
Daar huurt ge nog niks voor.
Bent U statutair?
Zeer leugenachtige repliek !!
Dit voorbeeld zou gelden voor iemand die zijn hele loopbaan half time werkt.

't Zou er nog aan moeten mankeren dat die evenveel zouden krijgen dan iemand die op vier vijf jaar na altijd full time gewerkt heeft.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 13:14   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De flexibiliteit die de werkgevers vragen werkt vooral in hun voordeel. Je denkt toch niet dat een arbeider in ploegensysteem vroeger weg mag gaan wanneer het hem uitkomt ? De band blijft lopen hoor...de werkgever zal beslissen wanneer er gewerkt wordt.
Dat is een slecht, zelfs een stout voorbeeld.

Je weet op voorhand welke consequenties er aan verbonden zijn als je in een vijf- of zeven-daags full time draaiende job stapt.

Een tegenvoorbeeld op jouw "hij mag in dat ploegensysteem niet vroeger stoppen wanneer het hem uitkomt" ...
maar de werkgever kan hem moeilijk vragen om twee uren langer te blijven, want dan loopt hij in de weg van diegenen die hem kwam opvolgen ...

Verder herinner ik me dat sommige bandwerkbedrijven werken met "vlinders". Dat zijn een paar ervaren mensen die op elke plaats van de band kunnen inspringen, voor een noodgeval.
Een klein noodgeval kan een hoogdringend onvoorzien toiletbezoek zijn.
Een groot noodgeval kan een arbeidsongeval zijn, waarvoor de arbeider naar de ehbo of zelfs naar de spoed moet.
Demonen zou kunnen bevestigen of afstrijden dat de band in Ford niet stil viel voor de resterende tijd van de shift, als één arbeider door uit te schuiven zijn been brak.

Mogelijkheden zat.
Toegegeven: beide partijen moeten mee willen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 13:34   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een slecht, zelfs een stout voorbeeld.

Je weet op voorhand welke consequenties er aan verbonden zijn als je in een vijf- of zeven-daags full time draaiende job stapt.

Een tegenvoorbeeld op jouw "hij mag in dat ploegensysteem niet vroeger stoppen wanneer het hem uitkomt" ...
maar de werkgever kan hem moeilijk vragen om twee uren langer te blijven, want dan loopt hij in de weg van diegenen die hem kwam opvolgen ...

Verder herinner ik me dat sommige bandwerkbedrijven werken met "vlinders". Dat zijn een paar ervaren mensen die op elke plaats van de band kunnen inspringen, voor een noodgeval.
Een klein noodgeval kan een hoogdringend onvoorzien toiletbezoek zijn.
Een groot noodgeval kan een arbeidsongeval zijn, waarvoor de arbeider naar de ehbo of zelfs naar de spoed moet.
Demonen zou kunnen bevestigen of afstrijden dat de band in Ford niet stil viel voor de resterende tijd van de shift, als één arbeider door uit te schuiven zijn been brak.

Mogelijkheden zat.
Toegegeven: beide partijen moeten mee willen.

.
Ik heb veel op Ford rondgelopen voor mijn werk.
Ik kan zeggen dat ik het bedrijf van binnen en van buiten kende, soms zelfs beter dan de mensen van Ford zelf (omdat die steeds op dezelfde plaats werkten).

Je had mensen die aan de band werkten.
Je had mensen in de voormontage (de laatste jaren, minder omdat er veel in onderaanneming gedaan werd (door mensen zoals Demonen).
Je had mensen in het onderhoud.
Je had inspectors
Je had lijnbewakers
Je had ...

De grootste sukkelaars waren inderdaad de mensen die aan de band stonden, zij konden enkel naar het toilet gaan bij alg. relief of bij aflos.

Voor de aflos had je vlinders (op Ford waren dat springers), zij losten de mensen af gedurende 10 minuten. Buiten die tijd was het voor bandwerkers haast onmogelijk om naar het toilet te gaan.
Was het dan toch echt dringend, of werd je gekwetst, dan waren er nog de lijnbewakers of de mensen die in de voormontage werkten om even in te springen.

Voor de zieken en voor de mensen die verlof hadden, was er een poolsysteem. Deze mensen waren op meerdere plaatsen inzetbaar, ze verdienden dan ook minstens 1 loongroep meer dan de hoogste loongroep van die die de job vast deden. Indien iedereen in een afdeling aanwezig was, dan werden de poolmannen ingezet in het onderhoud. Dit kon verven zijn, maar evengoed standby materiaal herstellen enz...

Als er dan iemand plots ziek viel of zich ergens kwetste waardoor hij naar huis mocht gaan, werd er eerst in de afdeling gekeken of er iemand "vrij" gemaakt kon worden. Indien dit niet kon, werd er contact opgenomen met andere afdelingen, maar de band bleef lopen.

Wat je verteld over langer werken klopt maar gedeeltelijk hoor schoof.
De middagshift werd niet altijd afgelost door de nachtshift, deze mensen konden dus soms langer blijven. Ook werd soms aan de mensen van de morgenshift gevraagd om vroeger te beginnen (opstarten), vooral op maandagmorgen.


Desalniettemin vond ik het een goede maatregel om meer flexibiliteit in te voeren. Nu kost het onflexibel werken de gemeenschap handenvol geld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 17:03   #65
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een slecht, zelfs een stout voorbeeld.

Je weet op voorhand welke consequenties er aan verbonden zijn als je in een vijf- of zeven-daags full time draaiende job stapt.

Een tegenvoorbeeld op jouw "hij mag in dat ploegensysteem niet vroeger stoppen wanneer het hem uitkomt" ...
maar de werkgever kan hem moeilijk vragen om twee uren langer te blijven, want dan loopt hij in de weg van diegenen die hem kwam opvolgen ...


Verder herinner ik me dat sommige bandwerkbedrijven werken met "vlinders". Dat zijn een paar ervaren mensen die op elke plaats van de band kunnen inspringen, voor een noodgeval.
Een klein noodgeval kan een hoogdringend onvoorzien toiletbezoek zijn.
Een groot noodgeval kan een arbeidsongeval zijn, waarvoor de arbeider naar de ehbo of zelfs naar de spoed moet.
Demonen zou kunnen bevestigen of afstrijden dat de band in Ford niet stil viel voor de resterende tijd van de shift, als één arbeider door uit te schuiven zijn been brak.

Mogelijkheden zat.
Toegegeven: beide partijen moeten mee willen.

.
2 ploegen bestaat ook he schoof....niet alle bedrijven hebben de nacht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 17:04   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb veel op Ford rondgelopen voor mijn werk.
Ik kan zeggen dat ik het bedrijf van binnen en van buiten kende, soms zelfs beter dan de mensen van Ford zelf (omdat die steeds op dezelfde plaats werkten).

Je had mensen die aan de band werkten.
Je had mensen in de voormontage (de laatste jaren, minder omdat er veel in onderaanneming gedaan werd (door mensen zoals Demonen).
Je had mensen in het onderhoud.
Je had inspectors
Je had lijnbewakers
Je had ...

De grootste sukkelaars waren inderdaad de mensen die aan de band stonden, zij konden enkel naar het toilet gaan bij alg. relief of bij aflos.

Voor de aflos had je vlinders (op Ford waren dat springers), zij losten de mensen af gedurende 10 minuten. Buiten die tijd was het voor bandwerkers haast onmogelijk om naar het toilet te gaan.
Was het dan toch echt dringend, of werd je gekwetst, dan waren er nog de lijnbewakers of de mensen die in de voormontage werkten om even in te springen.

Voor de zieken en voor de mensen die verlof hadden, was er een poolsysteem. Deze mensen waren op meerdere plaatsen inzetbaar, ze verdienden dan ook minstens 1 loongroep meer dan de hoogste loongroep van die die de job vast deden. Indien iedereen in een afdeling aanwezig was, dan werden de poolmannen ingezet in het onderhoud. Dit kon verven zijn, maar evengoed standby materiaal herstellen enz...

Als er dan iemand plots ziek viel of zich ergens kwetste waardoor hij naar huis mocht gaan, werd er eerst in de afdeling gekeken of er iemand "vrij" gemaakt kon worden. Indien dit niet kon, werd er contact opgenomen met andere afdelingen, maar de band bleef lopen.

Wat je verteld over langer werken klopt maar gedeeltelijk hoor schoof.
De middagshift werd niet altijd afgelost door de nachtshift, deze mensen konden dus soms langer blijven. Ook werd soms aan de mensen van de morgenshift gevraagd om vroeger te beginnen (opstarten), vooral op maandagmorgen.


Desalniettemin vond ik het een goede maatregel om meer flexibiliteit in te voeren. Nu kost het onflexibel werken de gemeenschap handenvol geld.
Het levert de gemeenschap geld op, de werkgever moet overuren uitbetalen en die zijn stevig belast.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 19:35   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
2 ploegen bestaat ook he schoof....niet alle bedrijven hebben de nacht.
Over die mietjes hebben we het even niet.
Als die de vroege hebben, kunnen ze de kindjes van 't schoolke gaan halen, en als ze de late hebben, ze naar 't schoolke voeren.
Ik bedoel: die hebben ook hun voordelen qua flexibiliteit.
En hun ploegengeld.

Respect voor 24/24, 7/7, 12/12 ronddraaiers gelijk ziekenhuisverpleegsters !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 19:45   #68
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb veel op Ford rondgelopen voor mijn werk.
Ik kan zeggen dat ik het bedrijf van binnen en van buiten kende, soms zelfs beter dan de mensen van Ford zelf (omdat die steeds op dezelfde plaats werkten).

Je had mensen die aan de band werkten.
Je had mensen in de voormontage (de laatste jaren, minder omdat er veel in onderaanneming gedaan werd (door mensen zoals Demonen).
Je had mensen in het onderhoud.
Je had inspectors
Je had lijnbewakers
Je had ...

De grootste sukkelaars waren inderdaad de mensen die aan de band stonden, zij konden enkel naar het toilet gaan bij alg. relief of bij aflos.

Voor de aflos had je vlinders (op Ford waren dat springers), zij losten de mensen af gedurende 10 minuten. Buiten die tijd was het voor bandwerkers haast onmogelijk om naar het toilet te gaan.
Was het dan toch echt dringend, of werd je gekwetst, dan waren er nog de lijnbewakers of de mensen die in de voormontage werkten om even in te springen.

Voor de zieken en voor de mensen die verlof hadden, was er een poolsysteem. Deze mensen waren op meerdere plaatsen inzetbaar, ze verdienden dan ook minstens 1 loongroep meer dan de hoogste loongroep van die die de job vast deden. Indien iedereen in een afdeling aanwezig was, dan werden de poolmannen ingezet in het onderhoud. Dit kon verven zijn, maar evengoed standby materiaal herstellen enz...

Als er dan iemand plots ziek viel of zich ergens kwetste waardoor hij naar huis mocht gaan, werd er eerst in de afdeling gekeken of er iemand "vrij" gemaakt kon worden. Indien dit niet kon, werd er contact opgenomen met andere afdelingen, maar de band bleef lopen.

Wat je verteld over langer werken klopt maar gedeeltelijk hoor schoof.
De middagshift werd niet altijd afgelost door de nachtshift, deze mensen konden dus soms langer blijven. Ook werd soms aan de mensen van de morgenshift gevraagd om vroeger te beginnen (opstarten), vooral op maandagmorgen.


Desalniettemin vond ik het een goede maatregel om meer flexibiliteit in te voeren. Nu kost het onflexibel werken de gemeenschap handenvol geld.
Je hebt duidelijk veel rondgelopen in de B-Hall, maar zo goed als geen ervaring in de C-Hall.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be