Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2017, 23:15   #521
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Onvoorspelbaarheid wat het gerecht zal doen wanneer de ten laste legging gekend is lijkt me meer iets voor bananenrepublieken.
In een democratie worden de voorgehouden gepleegde feiten getoetst aan de tenlastelegging, mijnheer. De tenlastelegging is gekend (want is vermeld op de vraag tot uitlevering), maar er blijken vragen te zijn omtrent de voorgehouden gepleegde feiten, en omtrent hun toetsing aan de tenlastelegging.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 november 2017 om 23:20.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 23:16   #522
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leuk, proberen de discussie te doen ontsporen in gelul. Je hebt de NVA debatfiches goed gelezen
Ik heb geen enkele debatfiche van wie of wat dan ook gelezen. Wat ik stel is de realiteit van zaken, niets méér noch minder. De eerstvolgende rechters die aan zet zijn, is de Raadkamer (morgen 17 november, als ik het goed begrepen heb). Nu gaat het echter nog even over de vragen en twijfels van het Brussels parket.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 november 2017 om 23:22.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 23:21   #523
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb geen enkele fiche van wie of wat dan ook gelezen. Wat ik stel is de realiteit van zaken, niets méér noch minder. De eerstvolgende rechters die aan zet zijn, is de Raadkamer (morgen 17 november, als ik het goed begrepen heb). Nu gaat het echter nog even over de vragen en twijfels van het Brussels parket.
Nu kom je zelf zeggen dat het rechters zijn die gaan beslissen.

Je bedoel dus dat die rechters aangestuurd worden door Jambon via het parket?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 23:25   #524
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu kom je zelf zeggen dat het rechters zijn die gaan beslissen.

Je bedoel dus dat die rechters aangestuurd worden door Jambon via het parket?
Morgen komt - als ik het goed begrepen heb - de zaak voor de Raadkamer. Ik heb nooit iets anders beweerd, mijnheer. En ik heb nooit ofte nimmer beweerd of "bedoeld" dat de rechters aangestuurd worden door Jambon - of wie dan ook - via het parket. Ik vind het volkomen lachwekkend dat u kennelijk geen andere "argumenten" hebt dan beweringen die u mij losjes doch volkomen onterecht in de schoenen schuift.

Kennelijk neemt u mij twijfels en vragen van het Brussel parket kwalijk. Toch even voor alle duidelijkheid : ik ben het Brussels parket niet, en ik heb daar nul komma niets mee te maken. Mocht u dienaangaand klachten hebben, gelieve u tot het Brussel parket te wenden.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 november 2017 om 23:39.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 23:54   #525
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Je moet dit in het geheel kunnen bekijken, en dat lukt blijkbaar niet voor jou.

Wij hebben al een goede reputatie ivm onze gevangenissen, en wij gaan dan nog gaan 'eisen' van Spanje dat...
Dat is gewoon vragen om een reaktie van hun kant uit.
Ongeacht wie die vraag gesteld heeft aan Spanje. Het gerecht, de regering, of whatever. De 3 machten vormen wel nog altijd één geheel hé, of ben ik mis ?
'België', het geheel, kan het deksel op zijn neus krijgen.
Als Spanje niet op de vraag wilt antwoorden, zal dat "gefundenes Fressen" zijn voor de advocaten van Puigdemont.

Het vormt juist het fundament van onze rechtstaat dat de machten gescheiden zijn. Niet dat ze "nog altijd één geheel" vormen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 00:25   #526
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het vormt juist het fundament van onze rechtstaat dat de machten gescheiden zijn. Niet dat ze "nog altijd één geheel" vormen.
Wat is het geheel van een rechtsstaat, of denk je dat we in 3 rechtsstaten leven ?
Soms heb ik toch serieus mijn bedenkingen op de manier waarop jij in discussie gaat met mensen hier op dit forum zenne ...

Idem hier... http://forum.politics.be/showthread....07068&page=691

Over net hetzelfde.
Eens goed slapen, en morgen een betere dag. Wedden ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 november 2017 om 00:33.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 00:32   #527
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als Spanje niet op de vraag wilt antwoorden, zal dat "gefundenes Fressen" zijn voor de advocaten van Puigdemont.

Het vormt juist het fundament van onze rechtstaat dat de machten gescheiden zijn. Niet dat ze "nog altijd één geheel" vormen.
Als de Spaanse justitie geen afdoend antwoord zou willen verstrekken aan het Brussels parket, dan zou het uiteraard logisch zijn dat het Brussels parket – de vragen en twijfels die het heeft niet gelicht zijnd – de vraag om uitlevering (nou ja, overlevering heet dat nu) tot nader order niet meer steunt, en in dat geval kan de Spaanse justitie een (spoedige) overlevering vergeten.

Het zou mij evenwel erg verbazen mocht de Spaanse justitie dergelijke onwil tot het verstrekken van duidelijker informatie vertonen.

Overigens en terzijde is de reputatie van en de toestand in de Belgische gevangenissen in dit specifiek dossier juridisch irrelevant, temeer omdat de betrokken Catalaanse politici in België bij mijn weten niet in een gevangenis werden opgesloten (in ieder geval niet tot heden).
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 00:38   #528
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat is het geheel van een rechtsstaat, of denk je dat we in 3 rechtsstaten leven ?
Soms heb ik toch serieus mijn bedenkingen op de manier waarop jij in discussie gaat met mensen hier op dit forum zenne ...

Idem hier... http://forum.politics.be/showthread....07068&page=691

Over net hetzelfde.
Eens goed slapen, en morgen een betere dag. Wedden ?
Bedoelde forumdeelnemer had het niet over drie rechtsstaten maar over de drie machten. U kunt meer informatie vinden over de machten in België in uw Belgische grondwet, meer in het bijzonder vanaf artikel 33 tot en met artikel 41.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 00:42   #529
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Dat weet ik ook wel, mijn 3 rechtsstaten waren ironisch bedoeld omdat hij de context van het geheel maar niet wil snappen, maar soit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 01:12   #530
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je kan er maar beter mee lachen hé

Maar serieus: dit is eigenlijk vergelijkbaar met het geval van dat Syrische gezin dat vanuit Libanon asiel aanvroeg.
De rechters moeten gewoon het protocol volgen en er geen dingen bijsleuren.

En daarom verwondert het mij dat er vanuit een zekere hoek ditmaal géén protest is tegen aktivistische rechters.
Is er dan al een uitspraak ?
Die heb ik gemist ! Jammer.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 15:51   #531
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zoals ook al in een andere draad vermeld tracht het parket te Brussel zich alvast in te dekken voor wat de verdere procedure nog in petto kan hebben, en blijkt het niet zomaar bereid om de Spaanse justitie op haar woord te geloven :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171116_03189919

Het is immers hoogst waarschijnlijk dat dit dossier ooit voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gebracht wordt.

Men kan in ieder geval moeilijk voorbijgaan aan de indruk dat het Brussels parket enige twijfels heeft, en in dat geval ware het een half mirakel dat de Raadkamer met die twijfels geen rekening zou houden.....

Persoonlijk zou het mij dus niet verbazen dat de Raadkamer morgen 18 november haar beslissing zal uitstellen tot er meer duidelijkheid is.
Zoals ik had voorspeld heeft de Raadkamer haar beslissing uitgesteld : http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03191720
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be