Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2016, 13:38   #221
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus je spreekt van historische prijzen ok
En nee die apotheken zijn niet ontbonden , die veranderen gewoon hun uitbetaling van dividend, of loon van de CEO etc alles wordt permanent geoptimaliseerd of belastingen geminimaliseerd toch ?
Al die apothekers zijn precies geen fiscale ingenieurs, die doen gewoon verder tot ze in pensioen moeten gaan
kom kom, dat was algemene kennis toch vennootschap ontbinden, kapitaal opnemen onder oude 17% regel en nieuwe vennootschap opstarten ... wie in zo ver niet mee was, tja, die moet maar betalen toch ?!

er is uiteindelijk nog een uitdoofregeling gekomen tot eind 2014 voor al die slapers!

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2016 om 13:40.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 15:56   #222
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kom kom, dat was algemene kennis toch vennootschap ontbinden, kapitaal opnemen onder oude 17% regel en nieuwe vennootschap opstarten ... wie in zo ver niet mee was, tja, die moet maar betalen toch ?!

er is uiteindelijk nog een uitdoofregeling gekomen tot eind 2014 voor al die slapers!
dan zijn die vennootschappen opgedoekt hé. Ik vraag dat dus nooit aan mijn collega's, dat interesseert mij geen bal.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 oktober 2016 om 15:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 16:14   #223
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
voorgeschreven. Veel en veel minder dan vroeger, dat wel. Maar voorgeschreven. Niet vrij verkrijgbaar.


het is een samenzwering zeg ik u.


juist, want ook bij de dokter geldt "klant is koning". En de klant, die verwacht een voorschrift. En een pilleke. Zelfs voor een snotneus
Wat kan worden voorgeschreven is ook (vrij) verkrijgbaar....want zoals je zelf schrijft ...klant is koning.

Toch zou je bij een Dokter eerder verwachten patiënt te zijn dan klant.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 16:17   #224
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge hebt nog altijd de chirurg die de robot bedient.



dat is het voordeel van een gesloten intranetsysteem. Mijn huisarts heeft pas sinds dit jaar een laptop op zijnen buro staan. Als die begint te typen duurt dat 10 minuten vooraleer hij mijne naam heeft ingevoerd.
Inderdaad tot nu toe nog wel. Echter een open hart operatie is nog wel iets anders dan een doosje Cetirizine uit een rek nemen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 16:22   #225
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die dafalgan om te beginnen bestaat al in 15versies, je weet al niet of het 500 of 1000 is.Je moet naar de dosis kijken en de patient zijn leeftijd kennen om te raden welke doos jij nodig hebt; Jij zult het weten omdat je bvb al 10 keer zo'n doos gaan halen zijt, maar op die manier is het voorschrift interpreteerbaar

EN voor mij mogen ze alles automatiseren hoor, ik zeg u dat het met de huidige bestanden, de huidige attitude van artsen, en de huidige protocols levensnoodzakelijk is dat er een bijkomende controlewerk zit van een hoger geschoold iemand, en dat het niveau assistent niet kritisch genoeg is om da twerk juist te doen.

Voor de rest is de dosering absoluut niet te automatiseren, wie dat automatiseert loopt op een bepaald moment in de problemen. Maar jij kent het beroep niet, dus jij snapt dat niet. Er bestaat zelfs geen internationaal goede doseringsdatabank, laat staat nationaal. Dus ik wil maar zeggen vergeet het dat je dit werk gaat automatiseren.
Tussen haakjes, de meest volledige posologiedatabank, heb ik dan nog zelf gemaakt, dus ik kan nu nog toevallig wel eens met enige expertise spreken.

Het is niet omdat jij een of andere denigrerende invulling hebt van ons beroep dat het zo is. Het beroep is een factor moeilijker dan jij pretendeert en dan wat jij denkt. Er zit dus geen automatiseringspotentieel in, wars van alle natte dromen van sommige mensen.

Een ziekenhuis bvb worden de betten met robotten bediend. Ik garandeer u per 2000 bedden werken ze daar met 3 man op, veel minder lukt niet. Het blijft gewoon ongeveer dezelfde verhouding.
Inderdaad als je 2 dafalgans neemt van 500 mg heb je er ook ene van 1000 mg binnen..En volgens mij heb je als je er één van 1000 mg in twee breekt er twee van 500....Zeer ingewikkeld allemaal en van levensbelang
Als ik hoofdpijn heb neem ik een dafalgan.....gaat het niet snel beter neem ik er een tweede......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2016 om 16:29.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 17:05   #226
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad als je 2 dafalgans neemt van 500 mg heb je er ook ene van 1000 mg binnen..En volgens mij heb je als je er één van 1000 mg in twee breekt er twee van 500....Zeer ingewikkeld allemaal en van levensbelang
Als ik hoofdpijn heb neem ik een dafalgan.....gaat het niet snel beter neem ik er een tweede......
ma jongen je weet het allemaal perfect, maar veronderstel nu niet dat iedereen dat weet. Je bent al op het niveau van dafalgan geraakt, ttz de topper in Belgie, en nu nog 15.000 andere verpakkingen en geneesmiddelen leren kennen zou ik zeggen en je kunt jezelf zelfonderwezen apotheker noemen. Nog een pakje chemie om de bereidingen te leren maken, en dan nog wat organisatie achter de toonbank leren, de papierwinkel en de administratie , dan nog doseringen leren, ziekteleer, nog een beetje kennis vewerven enje bent er
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 18:55   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ma jongen je weet het allemaal perfect, maar veronderstel nu niet dat iedereen dat weet. Je bent al op het niveau van dafalgan geraakt, ttz de topper in Belgie, en nu nog 15.000 andere verpakkingen en geneesmiddelen leren kennen zou ik zeggen en je kunt jezelf zelfonderwezen apotheker noemen. Nog een pakje chemie om de bereidingen te leren maken, en dan nog wat organisatie achter de toonbank leren, de papierwinkel en de administratie , dan nog doseringen leren, ziekteleer, nog een beetje kennis vewerven enje bent er
Waarom moet je die verpakkingen kennen ? U geeft gewoon wat op het voorschrift staat vermeld.Geneesmiddelen kennen ? Als ik googel heb ik ieder medicament binnen de seconde op mijn scherm....bijwerkingen interacties en ervaringen van gebruikers incluis. Trouwens ik herinner me dat mijn apotheker vroeger zo een boekje had dat hij raadpleegde vademecum ....enz.....alle medicamenten stonden daar in....50 % en meer zijn klak dezelfde maar gewoon ander doosje uit andere fabriek.
Bereidingen kan je doorsluizen naar een laboratorium en s'avonds het doosje aan de klant geven en hem laten betalen cash of met bankcontact.
Papierwinkel en administratie is voor iedere zelfstandige dezelfde gesel. Als je natuurlijk in ieder dorpsstraatje een apotheek wil is dat iedere keer een papierwinkel op zich....
Met ziekteleer doseringen en bereidingen zou u natuurlijk veel nuttiger zijn in een laboratorium en of farmaceutisch bedrijf dan achter een toonbank doosjes uit de rekken te halen en met uw rekenmachientje een optelsommetje te maken.
Dus hoog tijd om dat te hervormen.....net als de kruideniers en de drogisterijen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 20:03   #228
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Fredje jongen

moest je klant zij bij mij, ben jij het type betweter dat ik laat stikken in zijn eigen vet. En als die dan domme dingen koopt en verkeerde medicatie krijgt zou ik gewoon eens goed lachen in mijn binnenste...

Normale mensen vragen soms eens iets aan hun apotheker en krijgen dan nog eens onderbouwde raad. En dat is dan een soort preadvies voor ze naar de arts trekken of niet, en behandelen zichzelf met OTC. TTZ niet elke diarree, en niet elke hoest moet met antibiotica behandeld worden, dat wil dus zeggen dat je zelf eens kunt vragen aan uw apr wat je kunt gebruiken. En in uw geval zou ik niets moeten zeggen want je weet het toch beter, maar bij de normale klant krijgen ze het juiste geneesmiddel mee, quasi zo goed als de arts, met dat verschil dat we geen grondige diagnose stellen en een denkkader geven wanneer ze naar de arts kunnen trekken. Voor u daarentegen is dat denkkader volledig overbodig uiteraard, voor de normale mens krijgen ze dan het advies om na vijf dagen of bij hoge koorts of bij een ander belangrijk symptoom naar de arts te trekken.

voila daarmee is voor mij uw hoofdstuk afgeslotenhoor, je bent gewoon mij aan het treiteren volgens mij en wil gewoon een bepaalde denigrerende visie etaleren. Kijk als jij toevallig zo'n apotheker kent, is het de apotheker die je verdient.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 20:35   #229
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Fredje jongen

moest je klant zij bij mij, ben jij het type betweter dat ik laat stikken in zijn eigen vet. En als die dan domme dingen koopt en verkeerde medicatie krijgt zou ik gewoon eens goed lachen in mijn binnenste...

Normale mensen vragen soms eens iets aan hun apotheker en krijgen dan nog eens onderbouwde raad. En dat is dan een soort preadvies voor ze naar de arts trekken of niet, en behandelen zichzelf met OTC. TTZ niet elke diarree, en niet elke hoest moet met antibiotica behandeld worden, dat wil dus zeggen dat je zelf eens kunt vragen aan uw apr wat je kunt gebruiken. En in uw geval zou ik niets moeten zeggen want je weet het toch beter, maar bij de normale klant krijgen ze het juiste geneesmiddel mee, quasi zo goed als de arts, met dat verschil dat we geen grondige diagnose stellen en een denkkader geven wanneer ze naar de arts kunnen trekken. Voor u daarentegen is dat denkkader volledig overbodig uiteraard, voor de normale mens krijgen ze dan het advies om na vijf dagen of bij hoge koorts of bij een ander belangrijk symptoom naar de arts te trekken.

voila daarmee is voor mij uw hoofdstuk afgeslotenhoor, je bent gewoon mij aan het treiteren volgens mij en wil gewoon een bepaalde denigrerende visie etaleren. Kijk als jij toevallig zo'n apotheker kent is het de apotheker die je verdient.
Paul....ik heb nog nooit iets moeten vragen bij de apotheek.....als ik ernstig ziek ben heb ik een goede arts en die schrijft me voor wat hij denkt het juiste medicament te zijn.
Ik trek al 40 jaar met mijn voorschriftjes naar een apotheek en sta daar na 7 minuten en een pak geld minder terug buiten ...heel af en toe is het ingewikkeld....hij trekt zijn schuif open en wat ziet hij het is niet meer in stock en dan moeten ze het bestellen.....ik moet het dan terug gaan halen s'avonds.
Idem voor de zware medicatie van mijn oude moeder die daar nooit (meer) zelf om gaat. En ja éénmaal was er twijfel.....ook weer ingewikkeld ( was idd nog in de tijd van het gekribbel) ....er moest een telefoontje gedaan worden naar mijn arts...stel je voor
En onder ons een apotheek is voor mij een winkel als een andere.....ik ken eerlijk gezegd niemand in mijn omgeving die op zoek gaat naar de apotheek die hij verdient.....iedereen die ik ken wil een dokter die hij goed vindt en gaat daarna gewoon naar de dichtsbijzijnde apotheek zonder meer.
Of denk je dat oude zieke mensen een half uur op de tram gaan zitten voor hun medicamenten te gaan halen ?? Voor een arts ja maar toch niet voor een doos pillen die gaan ze wel om de hoek halen

En in het geval van voorschrift vrije en sowieso nutteloze ogevaarlijke medicatie is uw uitleg al helemaal zinloos gezien je die zelfs kan kopen via internet of in de betere drogisterij.....En in de VS zelfs in het grootwarenhuis.

PS Antibiotica helpt niet tegen gewone diarree......antibiotica helpt alleen bij bacteriële infecties en al zeker niet bij virussen. En wat de oorzaak is van die diarree kan jij ook niet weten als apotheker......dus zal je een doosje immodium verkopen Wat in feite niet is aangeraden want je laat best de diarree even uitwerken maar toch zullen 9 op de 10 apothekers dat doosje immodium verkopen......
Maar ik zou zeggen.......mijnheer mocht je soms nog een dafalgan codeïne hebben liggen pak er zo maar één dat legt ook de darmwerking stil als je bv dringend van je diarree af wil.
En als je diarree een week aanhoudt raadpleeg uw arts
Mensen zijn niet van chocolade hoor Paul.....In de streken waar ik heb gewerkt ging het er iets minder flauw aan toe hoor.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2016 om 21:00.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 21:19   #230
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Jij mag zeggen telkens als je buitenkomt bij een arts met een voorschrift waar alleen voorschriftvrije geneesmiddelen opstaan ben je nutteloos naar de arts geweest, heb je de gemeenschap nutteloos geld uit hun zakken gerammeld, en heb je nutteloos de arts zijn tijd verspild, en heb je iemand anders zijn gezondheidszorg ontzegd

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 oktober 2016 om 21:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 21:45   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jij mag zeggen telkens als je buitenkomt bij een arts met een voorschrift waar alleen voorschriftvrije geneesmiddelen opstaan ben je nutteloos naar de arts geweest, heb je de gemeenschap nutteloos geld uit hun zakken gerammeld, en heb je nutteloos de arts zijn tijd verspild, en heb je iemand anders zijn gezondheidszorg ontzegd
Hier in onze contreien gaan mensen sowieso in 9 op de 10 gevallen nutteloos naar een arts. In de streken die ik beter ken gingen mensen altijd te laat naar een arts. Of een arts dat nu erg vindt betwijfel ik sterk......die kwzels die voor alles en nog wat bij een arts aankloppen zijn tensotte de beste en makkelijkste klanten die ze maar al te graag bedienen.
In het westen ontzeggen we vooral de andere kant van de wereld hun gezondheidszorg en niet 'onze' anderen.
De gezondheidszorg voor honden en varkens is hier nog stukken beter dan die voor mensen onder de evenaar.

Hier zijn er zelfs artsen klinieken medicamenten en ganse assortimenten voeding voor honden katten konijnen duiven en parkieten.....op sommige plaatsen in de wereld eten ze die gewoon op

Een konijn in het wild of creperende haas met wat lood in zijn lijf zal ons worst wezen......maar ons konijn verdiend de beste zorgen.....dus er is hier tijd en geld genoeg zeker ? En ja zelfs een konijn kat of parkiet is klant bij de apotheker.....dank u piet konijn voor je diarree

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2016 om 21:54.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 06:21   #232
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier in onze contreien gaan mensen sowieso in 9 op de 10 gevallen nutteloos naar een arts. In de streken die ik beter ken gingen mensen altijd te laat naar een arts. Of een arts dat nu erg vindt betwijfel ik sterk......die kwzels die voor alles en nog wat bij een arts aankloppen zijn tensotte de beste en makkelijkste klanten die ze maar al te graag bedienen.
In het westen ontzeggen we vooral de andere kant van de wereld hun gezondheidszorg en niet 'onze' anderen.
De gezondheidszorg voor honden en varkens is hier nog stukken beter dan die voor mensen onder de evenaar.

Hier zijn er zelfs artsen klinieken medicamenten en ganse assortimenten voeding voor honden katten konijnen duiven en parkieten.....op sommige plaatsen in de wereld eten ze die gewoon op

Een konijn in het wild of creperende haas met wat lood in zijn lijf zal ons worst wezen......maar ons konijn verdiend de beste zorgen.....dus er is hier tijd en geld genoeg zeker ? En ja zelfs een konijn kat of parkiet is klant bij de apotheker.....dank u piet konijn voor je diarree
Je mag kritisch zijn maar uw wereldbeeld is lichtjes te kritisch
Bekijk de apotheker als triage systeem en dan heb je al een heel andere visie over het beroep. De laagste drempel naar gezondheidszorg waar je een gratis consult kunt krijgen zonder enige vorm van diagnostiek , we voelen niet we pakken geen bloed, we komen niet aan de,mensen we stellen gewoon enkele vragen. Er zit volgens mij een laag voor de arts die voor het RIZIV geen geld kost.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be