Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2017, 23:03   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Zoals Albert Einstein zei;

God schiep de natuur niet, de natuur is God. Natuur heeft geen huizen nodig. Dus kerk en zijn kerkelijke zijn bedriegers, beter gezegd, oplichters en oplichters dienen opgesloten te worden. Hier geven we die subsidies. Hoeveel gekker kan het nog?

Ik ga even voor Einstein spelen;

Gelovige zijn waanzinnig, dus de wereld wordt geregeerd door waanzinnige.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2017 om 23:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 07:22   #42
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [COLOR="Red"
Den Duisteren Duikboot;8499755]Welk gezaag? Wat moet ik juist grondig lezen[/color]?


Ik heb gereageerd op uw gezaag en U probeert nog verder te zagen omwille van die reactie. Ik heb geen zaken met het feit hoe sommige mensen leven.
Normaal reageer ik daar niet op. En een gelovige die leeft volgens de regels die zijn geloof voorschrijft geniet mijn respect. Maar ......ik vind er heel weinig. En zelfs die vaststelling is niet de reden waarom ik mijn visie weergaf.
Ik moet verduiveld mee betalen voor die onzin en kinderbepotelaars en moordenaars en dat is er teveel aan. Daarom heb ik recht van spreken.
Leven we in een democratie? Wel in een democratie mag het volk zich uitspreken of ze voor iets willen betalen of niet. Simpel toch?
En het gaat meer en meer nog de weg op dat ik al dat profetengedoe grondig begin te verafschuwen. Onze veiligheid kost ons fortuinen. Niet voldoende voor sommigen om afschuw te krijgen? Is het gat in onze geldbeugel soms nog niet groot genoeg? Mag er hier op deze aardkloot niet rustig meer geleefd worden in naam van de goden?
Opkuisen die bollenwinkel en buitengooien!







Ik gaf weer hoe volgens mij een christen erover denkt. Ik ben geen christen.

Wel zwijg dan over iets wat je niet weet. Een visie weergeven die niet de uwe is betekent dat niet ik maar U wartaal verkondigt.



Bent u in orde? U slaat echt wartaal uit, hoor. Zal ik een ambulance bellen?

Bel die ambulance maar vriend. Ik vermoed dat ze U wel zullen afvoeren.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 juli 2017 om 07:33.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 07:37   #43
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedereen die gelovig is, heeft teveel vijzen die los zitten. Ik stel voor dat al hun eigendom geconfisqueerd wordt en dat ze in een gesloten opvangcentrum gestoken worden. Dit om henzelf en de mensheid te beschermen
Confiscatie van kerkelijke eigendommen was niet ongewoon in het verleden. Koningen en keizers die oorlogje wilden spelen deden dat graag. Toen konden ze nog geexcommuniceerd worden. Vandaag de dag zou dit een ietwat hilarische maatregel zijn.

Maar met die diepgelovige Saksen-Coburgers weet je nooit natuurlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 18:08   #44
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
...

Onzin. Kijk naar de eerste christenen. Die waren bepaald niet machtig. Er was ook nauwelijks enige hiërarchie van betekenis, laat staan machtsmiddelen om grote groepen mensen onder de duim te houden. Of dacht je dat het voordelig was om christen te zijn onder de vervolgingspolitiek van Nero en Diocletianus?

Mooi zo. Dan zul je beslist de laatste zijn om het falen van de mensheid in Gods schoenen te schuiven.
De geschiedenis van het christendom beslaat wel wat meer tijd dan "de eerste christenen" zeker? Alle begin is moeilijk maar eens ze goed op dreef waren kunnen we genoeg vinden over de macht en vooral misbruik van macht uitgaande van "de Kerk"! Bepaalde "pausen" zoals de Borgia-periode, de heksenvervolgingen, de kruistochten enz "allemaal omdat god het wilde"...

Ik zal inderdaad de laatste zijn om het falen van de mensheid in de schoenen te schuiven van iets dat niet bestaat. Er is nog nooit een zinnig bewijs gegeven dat zoiets wel zou bestaan! Zaken die we niet kunnen verklaren = bewijs dat god bestaat? Zoals we vroeger goden hadden voor alles en nog wat, de wind, de bliksem, de zee enz zoals in de oudheid, de Romeinen, de Grieken, de Indiërs enz enz enz ze in de uitverkoop hadden!
Ik stel me ook vragen over bvb het bestaan van pedofiele pastoors enz. Die mensen spenderen hun dagen met over god te leuteren en het iedereen aan te praten en op te dringen als ze er kans toe zien... om ineens boven water te komen als pedofiel of zo??? Die moeten dan toch zelf tot de conclusie zijn gekomen dat ze eigenlijk maar lopen te leuteren... Zij hebben gewoon "een job" gedaan, zoals een andere.

Laatst gewijzigd door andev : 31 juli 2017 om 18:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 18:18   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, bij iemand die een correct Godsbeeld heeft en God niet gewoon als een ander schepsel beschouwd.
God is ook uw Heer.

Ja, en? In dat geval ben je geen slaaf van God meer.

Als men elke handeling (voor de godsdienst) enkel en alleen uit geloof of liefde moet doen, dan zullen er zaken niet worden gedaan. Sommige offers zijn ook groot, waarvoor de nodige dosis Godsvrees nodig is om ze te kunnen doen.
Godsdienst is opium voor het volk, zoals een bekend iemand ooit beweerde...
Wat rare gedragingen en zelfs lieden oplevert die zichzelf laten ontploffen in naam van...
Niet 72 maagden maar 72 (of meer) wormen gaan hun deel zijn achteraf.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 18:35   #46
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De geschiedenis van het christendom beslaat wel wat meer tijd dan "de eerste christenen" zeker? Alle begin is moeilijk maar eens ze goed op dreef waren kunnen we genoeg vinden over de macht en vooral misbruik van macht uitgaande van "de Kerk"! Bepaalde "pausen" zoals de Borgia-periode, de heksenvervolgingen, de kruistochten enz "allemaal omdat god het wilde"...
Je verwart de gevolgen met de oorspronkelijke intenties. De machtsstructuur is historisch gegroeid met de successen die de vroege christenen - zonder machtsstructuur - boekten. De historicus Peter Raedts wijst er al op dat het heel anders had kunnen lopen en dat bijvoorbeeld "de ontwikkeling van het pausschap niet logisch, niet rechtlijnig en ook niet de enige mogelijke was". Heel wat anders dan de afgekauwde boutade dat "religie is uitgevonden om mensen te onderdrukken".
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 18:42   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je verwart de gevolgen met de oorspronkelijke intenties. De machtsstructuur is historisch gegroeid met de successen die de vroege christenen - zonder machtsstructuur - boekten. De historicus Peter Raedts wijst er al op dat het heel anders had kunnen lopen en dat bijvoorbeeld "de ontwikkeling van het pausschap niet logisch, niet rechtlijnig en ook niet de enige mogelijke was". Heel wat anders dan de afgekauwde boutade dat "religie is uitgevonden om mensen te onderdrukken".
De vroege christenen, gnostici, zijn binnen de kortste keren uitgeroeid. En de romeinen hebben eerst de oude teksten in een bepaalde richting gaan herschrijven, kneden, en daarna de organisatie om dat te bestendigen en vooral te bewaken ontworpen. Zij hebben er een machtsstructuur opgezet. Dat is geen spontaan ontstane evolutie. Ze had een doel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 31 juli 2017 om 18:43.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 18:56   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Geef daar eens een voorbeeld van.
Ok, één voorbeeld.

Zo hadden de Romeinen miljoenen slaven door de eeuwen, God heeft daar nooit iets verkeerd aan gevonden. Ook niet toen de christelijke godsdienst de Romeinse staatsgodsdienst werd.

Of denk je dat er elf geboden waren, met als elfde, "je zal geen slaven houden?"

Of allee kom, een tweede voorbeeld.

De tweede paragraaf van 'the Declaration of Independence' van de USA begint zo:

Citaat:
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the Pursuit of Happiness. That to secure these rights, Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed
Iedereen gelijk en met gelijke rechten zoals vrijheid.
Opgesteld door slavenhouders, waar was god om hen toen op hun dwaling te wijzen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 juli 2017 om 19:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 20:36   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De vroege christenen, gnostici, zijn binnen de kortste keren uitgeroeid. En de romeinen hebben eerst de oude teksten in een bepaalde richting gaan herschrijven, kneden, en daarna de organisatie om dat te bestendigen en vooral te bewaken ontworpen. Zij hebben er een machtsstructuur opgezet. Dat is geen spontaan ontstane evolutie. Ze had een doel.
Ze hadden ze allemaal moeten uitroeien, alle gelovige, dan hadden we nu in zo geen zotte wereld geleefd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 20:39   #50
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ok, één voorbeeld.

Zo hadden de Romeinen miljoenen slaven door de eeuwen, God heeft daar nooit iets verkeerd aan gevonden. Ook niet toen de christelijke godsdienst de Romeinse staatsgodsdienst werd.

Of denk je dat er elf geboden waren, met als elfde, "je zal geen slaven houden?"

Of allee kom, een tweede voorbeeld.

De tweede paragraaf van 'the Declaration of Independence' van de USA begint zo:



Iedereen gelijk en met gelijke rechten zoals vrijheid.
Opgesteld door slavenhouders, waar was god om hen toen op hun dwaling te wijzen?
Degene die hier durft beweren dat we hier in een maatschappij geleefd hebben waar iedereen gelijk was tot voor kort is een leugenaar ofwel echt niet goed bij zijn hoofd meer. En nog steeds duurt die riedel voort. Waarom moeten niet gelovigen dan mee betalen voor dat gelul? En dat is nog altijd niet het ergste geweest.
Zelfs een koning werd gedwongen om een besluit te tekenen dat absoluut niet opgevolgd werd. Is een koning dan wel echt nodig als hij toch gebruikt wordt als een lakei? Wie dwaalt hier soms? Degene die twijfel heeft over al die rotzooi of degenen die de koning in zijn hemd zetten?
Een weldenkend mens weet dat men geen vijanden krijgt maar dat vijanden gemaakt worden.
Zelfs in deze topic staan woorden van een verslaafde die volledig indruisen tegen de menselijke waardigheid. Francken heeft nog werk om zulke flippende idioten terug te sturen naar hun zandbak.
Daar kunnen ze de wil van hun Goden uitoefenen op soortgenoten.
Het resultaat kennen we. De halve wereld is op de vlucht. Wij verschaffen ze onderdak. En toch is er geen zweem van dankbaarheid noch bereidheid tot echte integratie bij sommigen. Opruimen! Eender hoe of op welke wijze!
Of zullen de dollars van het zwarte goud onder die zandbak iedere verdere moraliteit blijven uitschakelen?
Wat mezelf betreft beschouw ik deze topic als afgesloten.
Ik wens alle Goden succes via hun adepten maar ik speel dat spelletje niet verder mee. Dat steeds weerkerend gezeur blijkt wel eindeloos te duren.
Bidden mag iedereen maar ik speel niet meer mee.
Slaap wel en droom maar verder over spoken; duivels; maagden en engelen.
Iedereen zijn pleziertje moet kunnen.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 juli 2017 om 20:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 15:10   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Lijkt sterk op IS toestanden

EvilBible.com

This website is designed to spread the vicious truth about the Bible. For far too long priests and preachers have completely ignored the vicious criminal acts that the Bible promotes. The so called God of the Bible makes Osama Bin Laden look like a Boy Scout. This God, according to the Bible, is directly responsible for many mass-murders, rapes, pillage, plunder, slavery, child abuse and killing, not to mention the killing of unborn children. I have included references to the Biblical passages, so grab your Bible and follow along.

It always amazes me how many times this God orders the killing of innocent people even after the Ten Commandments said Thou shall not kill. For example, God kills 70,000 innocent people because David ordered a census of the people (1 Chronicles 21).

God also orders the destruction of 60 cities so that the Israelites can live there. He orders the killing of all the men, women, and children of each city, and the looting of all of value (Deuteronomy 3). He orders another attack and the killing of all the living creatures of the city: men and women, young, and old, as well as oxen sheep, and asses (Joshua 6). In Judges 21 He orders the murder of all the people of Jabesh-gilead, except for the virgin girls who were taken to be forcibly raped and married. When they wanted more virgins, God told them to hide alongside the road and when they saw a girl they liked, kidnap her and forcibly rape her and make her your wife!

Just about every other page in the Old Testament has God killing somebody! In 2 Kings 10:18-27, God orders the murder of all the worshipers of a different god in their very own church! In total God kills 371,186 people directly and orders another 1,862,265 people murdered

The God of the Bible also allows slavery, including selling your own daughter as a sex slave (Exodus 21:1-11), child abuse (Judges 11:29-40 & Isaiah 13:16), and bashing babies against rocks (Hosea 13:16 & Psalms 137:9). This type of criminal behavior should shock any moral person.

Murder, rape, pillage, plunder, slavery, and child abuse can not be justified by saying that some god says it’s OK. If more people would actually sit down and read the Bible there would be a lot more atheists like myself. Jesus also promoted the idea that all men should castrate themselves to go to heaven: For there are eunuchs, that were so born from their mother’s womb: and there are eunuchs, that were made eunuchs by men: and there are eunuchs, that made themselves eunuchs for the kingdom of heaven’s sake. He that is able to receive it, let him receive it (Matthew 19:12). I don’t know why anyone would follow the teachings of someone who literally tells all men to cut off their privates.

The God of the Bible also was a big fan of ritual human sacrifice and animal sacrifice.

And just in case you are thinking that the evil and immoral laws of the Old Testament are no longer in effect, perhaps you should read where Jesus makes it perfectly clear: It is easier for Heaven and Earth to pass away than for the smallest part of the letter of the law to become invalid (Luke 16:17). There are many more quotes on this topic at my Do Not Ignore the Old Testament web page.

I know that most Christians believe that God is a good and loving god, and wants people to do good things. I believe that most people want to do good things and behave morally. I also believe that many Christians haven’t really read the Bible, or just read certain passages in church. This is understandable, as the Bible is hard to read due to its archaic language and obscure references. Also many priests and preachers don’t like to read certain passages in the Bible because they present a message of hate not love.

If you follow the links on this site you will learn about all the nasty things in the Bible that are usually not talked about by priests and preachers
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 22:18   #52
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Lijkt sterk op IS toestanden

EvilBible.com

This website is designed to spread the vicious truth about the Bible. For far too long priests and preachers have completely ignored the vicious criminal acts that the Bible promotes. The so called God of the Bible makes Osama Bin Laden look like a Boy Scout. This God, according to the Bible, is directly responsible for many mass-murders, rapes, pillage, plunder, slavery, child abuse and killing, not to mention the killing of unborn children. I have included references to the Biblical passages, so grab your Bible and follow along.

It always amazes me how many times this God orders the killing of innocent people even after the Ten Commandments said Thou shall not kill. For example, God kills 70,000 innocent people because David ordered a census of the people (1 Chronicles 21).

God also orders the destruction of 60 cities so that the Israelites can live there. He orders the killing of all the men, women, and children of each city, and the looting of all of value (Deuteronomy 3). He orders another attack and the killing of all the living creatures of the city: men and women, young, and old, as well as oxen sheep, and asses (Joshua 6). In Judges 21 He orders the murder of all the people of Jabesh-gilead, except for the virgin girls who were taken to be forcibly raped and married. When they wanted more virgins, God told them to hide alongside the road and when they saw a girl they liked, kidnap her and forcibly rape her and make her your wife!

Just about every other page in the Old Testament has God killing somebody! In 2 Kings 10:18-27, God orders the murder of all the worshipers of a different god in their very own church! In total God kills 371,186 people directly and orders another 1,862,265 people murdered

The God of the Bible also allows slavery, including selling your own daughter as a sex slave (Exodus 21:1-11), child abuse (Judges 11:29-40 & Isaiah 13:16), and bashing babies against rocks (Hosea 13:16 & Psalms 137:9). This type of criminal behavior should shock any moral person.

Murder, rape, pillage, plunder, slavery, and child abuse can not be justified by saying that some god says it’s OK. If more people would actually sit down and read the Bible there would be a lot more atheists like myself. Jesus also promoted the idea that all men should castrate themselves to go to heaven: For there are eunuchs, that were so born from their mother’s womb: and there are eunuchs, that were made eunuchs by men: and there are eunuchs, that made themselves eunuchs for the kingdom of heaven’s sake. He that is able to receive it, let him receive it (Matthew 19:12). I don’t know why anyone would follow the teachings of someone who literally tells all men to cut off their privates.

The God of the Bible also was a big fan of ritual human sacrifice and animal sacrifice.

And just in case you are thinking that the evil and immoral laws of the Old Testament are no longer in effect, perhaps you should read where Jesus makes it perfectly clear: It is easier for Heaven and Earth to pass away than for the smallest part of the letter of the law to become invalid (Luke 16:17). There are many more quotes on this topic at my Do Not Ignore the Old Testament web page.

I know that most Christians believe that God is a good and loving god, and wants people to do good things. I believe that most people want to do good things and behave morally. I also believe that many Christians haven’t really read the Bible, or just read certain passages in church. This is understandable, as the Bible is hard to read due to its archaic language and obscure references. Also many priests and preachers don’t like to read certain passages in the Bible because they present a message of hate not love.

If you follow the links on this site you will learn about all the nasty things in the Bible that are usually not talked about by priests and preachers

Juist? Niet vergeten de gegeven opdracht om alle kleine kinderen te doden van de Egyptenaren. En de deuren van de Joden moesten ingesmeerd worden met lammerbloed. Wat konden die lammeren daar aan doen?
En al die Joden die destijds de opdracht hebben uitgevoerd hebben zeker nadien gaan biechten. Drie keer gelogen en twee keer onkuise gedachten gehad. Kruis er over; het deurke valt dicht en we kunnen herbeginnen.
Of nee; we zijn goed bezig. Maar nu zijn het de anderen.
Zou die God; als hij bestaat tenminste; daarboven zitten lachen dat hij er buikpijn van krijgt? En als ontspanning even op het knopke drukken van zijn TV om de klokkenluider van de "Notre Dame" als een waanzinnige te zien hollen achter de maagden die zijn concurrent heeft beloofd?
Tweeëntachtig stuks nog wel. Als het zo verder gaat zoals ik bezig ben krijg ik die maagden nooit afgewerkt. Heb je ze al op een rij zien staan; die maagden? En dan nog allemaal met goesting. Die hebben niet genoeg aan een beurt van vijf minuten. Dat haalt mijn tikker nooit!
Ik denk dat die belevenis in de hemel voor mij een eindeloos sterven gaat worden. Sterven met plezier dan. Op naar de volgende.
Nu weet ik al waarom er hier iemand zingt :"Na de dood. Na de dood. Er is leven; er is leven na de dood!" Na de dood.....
Heb je al een bende "pasters" zien rondhossen op die ploat?
De hemel? Eeuwigdurende leute!
Maar dat spelletje gaat niet eeuwig blijven duren!
Vanaf het moment dat Dewever er zal aankomen zal hij roepen: "Zet die ploat af!!!" Het zal veranderen.

Laatst gewijzigd door werkman : 1 augustus 2017 om 22:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 23:29   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Juist? Niet vergeten de gegeven opdracht om alle kleine kinderen te doden van de Egyptenaren. En de deuren van de Joden moesten ingesmeerd worden met lammerbloed. Wat konden die lammeren daar aan doen?
En al die Joden die destijds de opdracht hebben uitgevoerd hebben zeker nadien gaan biechten. Drie keer gelogen en twee keer onkuise gedachten gehad. Kruis er over; het deurke valt dicht en we kunnen herbeginnen.
Of nee; we zijn goed bezig. Maar nu zijn het de anderen.
Zou die God; als hij bestaat tenminste; daarboven zitten lachen dat hij er buikpijn van krijgt? En als ontspanning even op het knopke drukken van zijn TV om de klokkenluider van de "Notre Dame" als een waanzinnige te zien hollen achter de maagden die zijn concurrent heeft beloofd?
Tweeëntachtig stuks nog wel. Als het zo verder gaat zoals ik bezig ben krijg ik die maagden nooit afgewerkt. Heb je ze al op een rij zien staan; die maagden? En dan nog allemaal met goesting. Die hebben niet genoeg aan een beurt van vijf minuten. Dat haalt mijn tikker nooit!
Ik denk dat die belevenis in de hemel voor mij een eindeloos sterven gaat worden. Sterven met plezier dan. Op naar de volgende.
Nu weet ik al waarom er hier iemand zingt :"Na de dood. Na de dood. Er is leven; er is leven na de dood!" Na de dood.....
Heb je al een bende "pasters" zien rondhossen op die ploat?
De hemel? Eeuwigdurende leute!
Maar dat spelletje gaat niet eeuwig blijven duren!
Vanaf het moment dat Dewever er zal aankomen zal hij roepen: "Zet die ploat af!!!" Het zal veranderen.
Er staat ook nog ergens in dat het, om in de hemel te komen, helpt als ze hun ballen afsnijden. Ik vrees dat ze daar dan niet veel gaan hebben aan al hun maagden.

Waar zitten nu al die gelovige pieten hier? Er komt niet veel tegen argumentatie hé. Ik denk dat ze nu allemaal voor de eerste keer in heel hun leven het oud testament aan 't lezen zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 augustus 2017 om 23:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 13:15   #54
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik stel me ook vragen over bvb het bestaan van pedofiele pastoors enz. Die mensen spenderen hun dagen met over god te leuteren en het iedereen aan te praten en op te dringen als ze er kans toe zien... om ineens boven water te komen als pedofiel of zo??? Die moeten dan toch zelf tot de conclusie zijn gekomen dat ze eigenlijk maar lopen te leuteren... Zij hebben gewoon "een job" gedaan, zoals een andere.
Dat is heel simpel : pedofiele pastoors worden niet veroorzaakt door een teveel aan katholicisme. Pedofiele pastoors worden veroorzaakt door een tekort aan katholicisme in eigen rangen.

Na het fiasco van Vaticanum II hebben steeds meer hippie- en homopastoors de rangen vervoegd.

De meeste pastoors en bisschoppen in Vlaanderen zijn niet meer katholiek in de echte betekenis van het woord.

En als je er eens een goede hebt ( Léonard bijv. ) dan krijgt die langs alle kanten de wind van voren.

In de goede oude tijd zouden betrapte pedofielen ( inclusief eventueel pastoors ) gebrandstapeld en/of gestaakt zijn geweest.

Het is de schuld van de Seculiere rechtsorde dat dit niet meer mogelijk is. Sinds de Franse Revolutie wordt het de Kerk immers steeds moeilijker gemaakt om op te treden.

In de vroege 19de Eeuw werd de Heilige Inquisitie in haar militante ( gewapende ) vorm zelfs opgeheven onder druk van de burgerlijke samenleving.

En in de 20ste Eeuw werd onze Heilige moederkerk steeds meer geïnfiltreerd door haar vijanden. Kijk maar naar de zelfverklaarde 'maffioso' Danneels ( Sankt Gallen ) die allesbehalve recht in de Ware Leer is.


En vandaag krijg je dan het argument dat enerzijds mensen zaniken op de Inquisitie en anderzijds dat de Kerk niet optreedt.

Je moet weten wat je wil.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 13:22   #55
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Lijkt sterk op IS toestanden

EvilBible.com

This website is designed to spread the vicious truth about the Bible. For far too long priests and preachers have completely ignored the vicious criminal acts that the Bible promotes. The so called God of the Bible makes Osama Bin Laden look like a Boy Scout. This God, according to the Bible, is directly responsible for many mass-murders, rapes, pillage, plunder, slavery, child abuse and killing, not to mention the killing of unborn children. I have included references to the Biblical passages, so grab your Bible and follow along.

It always amazes me how many times this God orders the killing of innocent people even after the Ten Commandments said Thou shall not kill. For example, God kills 70,000 innocent people because David ordered a census of the people (1 Chronicles 21).

God also orders the destruction of 60 cities so that the Israelites can live there. He orders the killing of all the men, women, and children of each city, and the looting of all of value (Deuteronomy 3). He orders another attack and the killing of all the living creatures of the city: men and women, young, and old, as well as oxen sheep, and asses (Joshua 6). In Judges 21 He orders the murder of all the people of Jabesh-gilead, except for the virgin girls who were taken to be forcibly raped and married. When they wanted more virgins, God told them to hide alongside the road and when they saw a girl they liked, kidnap her and forcibly rape her and make her your wife!

Just about every other page in the Old Testament has God killing somebody! In 2 Kings 10:18-27, God orders the murder of all the worshipers of a different god in their very own church! In total God kills 371,186 people directly and orders another 1,862,265 people murdered

The God of the Bible also allows slavery, including selling your own daughter as a sex slave (Exodus 21:1-11), child abuse (Judges 11:29-40 & Isaiah 13:16), and bashing babies against rocks (Hosea 13:16 & Psalms 137:9). This type of criminal behavior should shock any moral person.

Murder, rape, pillage, plunder, slavery, and child abuse can not be justified by saying that some god says it’s OK. If more people would actually sit down and read the Bible there would be a lot more atheists like myself. Jesus also promoted the idea that all men should castrate themselves to go to heaven: For there are eunuchs, that were so born from their mother’s womb: and there are eunuchs, that were made eunuchs by men: and there are eunuchs, that made themselves eunuchs for the kingdom of heaven’s sake. He that is able to receive it, let him receive it (Matthew 19:12). I don’t know why anyone would follow the teachings of someone who literally tells all men to cut off their privates.

The God of the Bible also was a big fan of ritual human sacrifice and animal sacrifice.

And just in case you are thinking that the evil and immoral laws of the Old Testament are no longer in effect, perhaps you should read where Jesus makes it perfectly clear: It is easier for Heaven and Earth to pass away than for the smallest part of the letter of the law to become invalid (Luke 16:17). There are many more quotes on this topic at my Do Not Ignore the Old Testament web page.

I know that most Christians believe that God is a good and loving god, and wants people to do good things. I believe that most people want to do good things and behave morally. I also believe that many Christians haven’t really read the Bible, or just read certain passages in church. This is understandable, as the Bible is hard to read due to its archaic language and obscure references. Also many priests and preachers don’t like to read certain passages in the Bible because they present a message of hate not love.

If you follow the links on this site you will learn about all the nasty things in the Bible that are usually not talked about by priests and preachers
Christenen volgen het Nieuwe Testament.

Deuteronomium en consorten zijn boeken van het Oude Testament , dat zijn historische geschriften. Als een Belg een boek schrijft waarin hij Hitler beschrijft , dan is hij ook nog geen NAZI.

Kan je me eens een lijstje bezorgen van "many mass-murders, rapes, pillage, plunder, slavery, child abuse and killing, not to mention the killing of unborn children" in het Nieuwe Testament ?

En betreffende de citaten in je tekstje , ik zou je willen aanraden om de bronteksten eens te gaan nalezen ( en misschien de een of twee zinnetjes er voor en er na ook eens te bekijken )
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 13:32   #56
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Er staat ook nog ergens in dat het, om in de hemel te komen, helpt als ze hun ballen afsnijden. Ik vrees dat ze daar dan niet veel gaan hebben aan al hun maagden.

Waar zitten nu al die gelovige pieten hier? Er komt niet veel tegen argumentatie hé. Ik denk dat ze nu allemaal voor de eerste keer in heel hun leven het oud testament aan 't lezen zijn.
Ik heb je tekst gelezen.

Kan je eens aangeven waar in de Heilige Schrift staat dat mannen hun "eigen ballen" moeten "afsnijden" ?

Dat jij de foute vertaling van een idioot overneemt maakt het nog niet waar.

https://bijbel.eo.nl/bijbel/matteus/19

Hint : er zelf voor kiezen om als een Eunuch ( = seksloos ) te leven is een oproep tot celibaat , niet tot zelfverminking
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 13:32   #57
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Excuses : dubbel gepost
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 2 augustus 2017 om 13:33.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 13:32   #58
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Excuses : dubbel gepost
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 2 augustus 2017 om 13:33.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 20:33   #59
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Excuses : dubbel gepost
Jij mag die boeken lezen.
Het interesseert mij geen bal meer wat die prediker vertelt.
Ik heb met eigen ogen genoeg gezien.
Vanaf het ogenblik dat die prediker mijn deur met rust laat ben ik dik tevreden. Hij mag op een ander tegen de afsluiting gaan plassen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 23:08   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Christenen volgen het Nieuwe Testament.

Deuteronomium en consorten zijn boeken van het Oude Testament , dat zijn historische geschriften. Als een Belg een boek schrijft waarin hij Hitler beschrijft , dan is hij ook nog geen NAZI.

Kan je me eens een lijstje bezorgen van "many mass-murders, rapes, pillage, plunder, slavery, child abuse and killing, not to mention the killing of unborn children" in het Nieuwe Testament ?

En betreffende de citaten in je tekstje , ik zou je willen aanraden om de bronteksten eens te gaan nalezen ( en misschien de een of twee zinnetjes er voor en er na ook eens te bekijken )
Jezus heeft ook gezegd dat niemand de woorden van God mag veranderen. Dus wat zit gij nu te zeiken over het nieuwe testament? Welke idioot heeft dat geschreven?

Als ze beseffen dat het spel niet meer leuk gevonden wordt veranderen ze de spelregels terwijl er eerder al gezegd werd dat er aan de spelregels niet mocht geraakt worden.

Maar goed geprobeerd hoor, je bent een echt schaap, maar een blind schaap, dat is wat men vraagt van een gelovige, onvoorwaardelijk alle onzin slikken en bevelen volgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 augustus 2017 om 23:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be