Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 18:26   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb het weer moeilijk met mezelf.
Ik ken mijn klassiekers niet.
Discussiëren zonder persoonlijke aanvallen is moeilijk voor jou hé?
Absoluut niet, maar ik moet wel vaststellen dat je zo verwart post, dat het bijna onmogelijk is om een rationele discussie te voeren... Het is echt alsof je vanuit een planeet reageert, zonder enige, maar dan ook enige kennis van de feiten.

Citaat:
Werd Dutroux niet bewaakt toen hij naar het justitiepaleis werd gebracht?
Jawel, door de rijkswacht. En wie was politiek verantwoordelijk voor de rijkswacht? Juist, Tobback. En wat heeft hij dan gedaan? Ontslag genomen.

Je impliceert dus zélf dat De Wever zijn politieke verantwoordelijkheid had moeten nemen...

Citaat:
Wat jouw punt en dat van je medestanders betreft is alleszins duidelijk: De Wever moet en zal de schuld krijgen voor de ontsnappingen van "verdachten" uit de Antwerpse bajes.
Absoluut niet, ik heb enkel leedvermaak.
Maar nogmaals zit je er volledig naast, het gaat immers niet over ontsnappingen uit de Antwerpse bajes, maar om ontsnappingen buiten de gevangenis, op een ogenblik dus dat de ontsnapten onder toezicht stonden van de lokale politie. En wie is politiek verantwoordelijk voor de lokale politie? Juist, de burgemeester. En wie is burgemeester van Antwerpen? Toch niet een zeker Bart De Wever zeker?

Citaat:
Toch vreemd dat jullie belgicisten dat nooit de burgemeester van Ittre op zijn brood hebben gegeven.
Waarom zou de burgemeester van Ittre kritiek moeten krijgen voor ontsnappingen vanuit de gevangenis? Hij heeft daar geen enkele bevoegdheid nog verantwoordelijkheid over... Daar is de politieke verantwoordelijke uiteraard de Minister van Justitie.

Zoals ik zei, alles door elkaar, geen kennis, pure chaos dus.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 18:36   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dutroux ontsnapte niet uit een gevangenis, maar uit een politie-commissariaat. Hij was trouwens absoluut niet veroordeeld voor pedofilie noch moord, wel verdacht.

Ken uw klassiekers, hé.
Uit het justitiepaleis waar hij zijn dossier ging inkijken.

Dat is een klassieker.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 20:02   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uit het justitiepaleis waar hij zijn dossier ging inkijken.

Dat is een klassieker.
Inderdaad. Je ziet, zelfs ik ken niet al mijn klassiekers.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 20:13   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Absoluut niet, maar ik moet wel vaststellen dat je zo verwart post, dat het bijna onmogelijk is om een rationele discussie te voeren... Het is echt alsof je vanuit een planeet reageert, zonder enige, maar dan ook enige kennis van de feiten.
Het lukt je duidelijk niet om mij je vaderlandslievende overtuiging diets te maken zonder mij op achterbakse wijze te beledigen.

Maar troost je. Ik heb begrepen wat je bedoelt. De hele wereld is er, samen met jou en je belgicistische geloofsgenossen, van overtuigd dat LeopoldII alleen maar het beste voorhad....met zijn congolese slavenvolk. Het was de tijd stupid. De Ollanders, de Engelsen, de Spanjaarden en de Portugezen deden het immers ook?

De hele wereld gelooft ook dat een Waals-Belgische collaborateur met recht en reden de bescherming genoot van een geestesgenoot van Hitler en een paar katholieke koningen. Ze zouden moeten heilig verklaard worden.

De hele wereld gelooft bovendien dat Vlaamse schrijvers de kogel verdienden omdat ze wegens hun Vlaamse geschriften in een Belgisch koningdom medeplichtig werden bevonden aan de uitroeiing van miljoenen Joden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 20:20   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Wat hebben we geleerd vandaag, kleine Jan?

Dat een burgemeester niet verantwoordelijk is voor ontsnappingen van veroordeelde criminelen vanuit de gevangenis. Dat is de minister van just is just. Vreemd dat diens naam hier nog niet één keer gevallen is, maar wel die van De Wever.
Voor zover ik weet zijn "de verdachten" waarover deze draad gaat nochtans ontsnapt vanuit de gevangenis.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 05:01   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Gisteren is er ook een gevangene niet ontsnapt in Antwerpen !
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 05:38   #47
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren is er ook een gevangene niet ontsnapt in Antwerpen !
En hebben ze hem gepakt?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 05:40   #48
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En hebben ze hem gepakt?
droog in de kakker
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:26   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat hebben we geleerd vandaag, kleine Jan?

Dat een burgemeester niet verantwoordelijk is voor ontsnappingen van veroordeelde criminelen vanuit de gevangenis. Dat is de minister van just is just. Vreemd dat diens naam hier nog niet één keer gevallen is, maar wel die van De Wever.
Voor zover ik weet zijn "de verdachten" waarover deze draad gaat nochtans ontsnapt vanuit de gevangenis.
Oorspronkelijke post van Monsieur Le Duc: "Na de ontsnapping van twee verdachten uit het Antwerps jusititiepaleis in juli, laat de antwerpse politie een verdachte ontsnappen uit het cellencomplex aan de Noorderlaan."

Waar lees jij ergens "ontsnapping uit de gevangenis van Antwerpen' of 'uit de Begijnestraat'?
Maar geen zorg hoor, ook inde pers zal je hetzelfde vaststellen, als je de moed hebt uiteraard om je eigen kronkels tegen te spreken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:30   #50
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Oorspronkelijke post van Monsieur Le Duc: "Na de ontsnapping van twee verdachten uit het Antwerps jusititiepaleis in juli, laat de antwerpse politie een verdachte ontsnappen uit het cellencomplex aan de Noorderlaan."

Waar lees jij ergens "ontsnapping uit de gevangenis van Antwerpen' of 'uit de Begijnestraat'?
Maar geen zorg hoor, ook inde pers zal je hetzelfde vaststellen, als je de moed hebt uiteraard om je eigen kronkels tegen te spreken.
Knuppel is onfeilbaar, de pers zit ernaast.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:31   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Goed om te weten: een cellencomplex is geen gevangenis.
De Wever is hoe dan ook schuldig. Zowel aan de ontsnapping uit het justitiepaleis als uit het cellencomplex.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:39   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Na de ontsnapping van twee verdachten uit het Antwerps jusititiepaleis in juli, laat de antwerpse politie een verdachte ontsnappen uit het cellencomplex aan de Noorderlaan.
In juli stak burgemeester De Wever de schuld op Minister Geens. Op wie gaat hij nu de schuld steken? Minister Jambon?
Op zijn rode voorgangers die tientallen jaren lang niet alleen de Antwerpse varkentjes wasten?

De burgemeester van Neufchateaux ten tijde dat Dutroux ontsnapte heb jij allicht zijn schandelijke fout aangewreven op een Franstalig forum?
Je hebt toch zeker zijn ontslag geëist?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:41   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Knuppel is onfeilbaar, de pers zit ernaast.
Je vergist je. De Belgische nationalisten zijn onfeilbaar en de Vlaams-nationalisten zijn dommekloten.
Vraag maar aan Henri un en DucDEngien, aka Aynerand.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:42   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

De Belgische kwaliteitspers is eveneens onfeilbaar. Daarom dat de Belgen er alle vertrouwen in hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:44   #55
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Belgische kwaliteitspers is eveneens onfeilbaar. Daarom dat de Belgen er alle vertrouwen in hebben.
Ze zouden beter vertrouwen in u moeten hebben, zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:50   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Goed om te weten: een cellencomplex is geen gevangenis.
Zie je wel dat je van mij nog iets kunt leren.

Citaat:
De Wever is hoe dan ook schuldig. Zowel aan de ontsnapping uit het justitiepaleis als uit het cellencomplex.
Schuldig, De Wever? Kan niet, het is de schuld van de Sossen.
Politiek verantwoordelijk? Ja, dat wel, als hoofd van de politie.
Had hij beter gezwegen na de eerste ontsnapping, net als al zijn collega's die met zo'n incident geconfronteerd worden? Ook dat ja.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 07:57   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op zijn rode voorgangers die tientallen jaren lang niet alleen de Antwerpse varkentjes wasten?
Tja, en nu heb jij de malchance dat er in jaren in Antwerpen geen ontsnapping is geweest van een verdachte onder politiebegeleiding.

Citaat:
De burgemeester van Neufchateaux ten tijde dat Dutroux ontsnapte heb jij allicht zijn schandelijke fout aangewreven op een Franstalig forum?
Je hebt toch zeker zijn ontslag geëist?
Ah, de burgemeesters stonden aan het hoofd van de toenmalige rijkswacht, dan?
Je vertelt zo'n zever, dat je blijkbaar niet eens meer weet dat de politieke verantwoordelijke van de rijkswacht toen wel degelijk ontslag heeft genomen.
En ik durf te verwedden dat jij bij de schreeuwers stond.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 08:13   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, en nu heb jij de malchance dat er in jaren in Antwerpen geen ontsnapping is geweest van een verdachte onder politiebegeleiding.



Ah, de burgemeesters stonden aan het hoofd van de toenmalige rijkswacht, dan?
Je vertelt zo'n zever, dat je blijkbaar niet eens meer weet dat de politieke verantwoordelijke van de rijkswacht toen wel degelijk ontslag heeft genomen.
En ik durf te verwedden dat jij bij de schreeuwers stond.
een ontsnapping van een verdachte, dus nog onschuldige mens staat op t zelfde niveau als de ontsnapping van een veroordeelde Dutroux ?? over zever vertellen moet Knuppel jou niks meer leren hé BA...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 08:17   #59
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een ontsnapping van een verdachte, dus nog onschuldige mens staat op t zelfde niveau als de ontsnapping van een veroordeelde Dutroux ?? over zever vertellen moet Knuppel jou niks meer leren hé BA...
Ik dacht dat het Knuppel was die Dutroux erbij sleurde...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 08:22   #60
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Dit lijkt mij uiteindelijk nog de beste optie om het verdwijnen van gevangenen tegen te kunnen gaan?


In de bol zit een springlading mocht men proberen het 'systeem' proberen te verwijderen.

Dat zal weer te dramatisch zijn denk ik?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be