Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2017, 19:30   #221
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Anderzijds gezien de autochtonen niet meer genoeg kweken zouden de bolle buiken van de allochtone vrouwen oplossing moeten zijn voor de oprukkende vergrijzing .
Wie gelooft dat de nataliteit onder allochtone vrouwen (of de import van laaggeschoolde allochtonen) een oplossing is voor de vergrijzing dwaalt. Best dat u eens de begrippen netto-bijdrager en netto-ontvanger beschouwt. Wie veel kinderen heeft en een (in het beste geval) gemiddeld loon heeft is een netto-ontvanger. Bijdragers zijn net diegenen die hoog geschoold zijn en een bovengemiddeld loon hebben. Weet ook dat het nu reeds de top 10% veelverdieners zijn die opdraaien voor 45% van de belastingsinkomsten (kan u fijn terugvinden in de tabellen van statbel en ook hier: https://www.msn.com/nl-be/financien/...sR5?li=BBqiJv1)

De enige oplossing voor het vergrijzingsprobleem is de overstap van een repartitiestelsel naar een kapitalisatiestelsel.

Laatst gewijzigd door korvo : 27 oktober 2017 om 19:36.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 19:59   #222
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lel ?

Minimale dop is 500 euro nu
Huwelijksquotient is pakweg 300 euro ?
Even gegoegeld en
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140626_01155950
Citaat:
Het huwelijksquotiënt is wel geplafonneerd. Het beroepsinkomen dat wordt belast bij de partner die geen of weinig inkomsten heeft, kan, na toepassing van het huwelijksquotiënt, nooit meer bedragen dan 10.200 euro. Dat is de begrenzing die geldt voor de belastingaangifte van 2015 (inkomsten van 2014).
Het maximum dat het gezin kan binnenhalen door het hq is dus 10.200 euroots per jaar, zijnde 850 euro per jaar.
Trek de werkloze minder dan dat, dan cashen ze het verschil.

En aangezien de werkloze in het gezin geen werklozensteun-als-kostwinner trekt ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 20:04   #223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
...
De enige oplossing voor het vergrijzingsprobleem is de overstap van een repartitiestelsel naar een kapitalisatiestelsel.
Ik ga akkoord. Maar ... hoeveel tijd hebben we daarvoor nodig ?

Langzaam daar naar toe. Door een aantal maatregelen zoals ze de laatste jaren getroffen zijn.

Maar als ik al las in de krant dat de onderwijzenden vinden dat ze een zwaar beroep uitoefenen en dus met pensioen willen gaan op dezelfde leeftijd als een ongeschoolde bouwvakker ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 20:52   #224
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=De schoofzak;8558270]Ik ga akkoord. Maar ... hoeveel tijd hebben we daarvoor nodig ?

Langzaam daar naar toe. Door een aantal maatregelen zoals ze de laatste jaren getroffen zijn.

Maar als ik al las in de krant dat de onderwijzenden vinden dat ze een zwaar beroep uitoefenen en dus met pensioen willen gaan op dezelfde leeftijd als een ongeschoolde bouwvakker ...[/QUOTE]


Schoof; ik zou dat gezeur van die verdorven jeugd van tegenwoordig toch niet onderschatten hoor. En voor sommige onderwijzers kan er nog iets bijkomen.
Stel dat er bij die jongeren in de klas een paar vedetten zitten die geen moeilijke vragen stellen maar zelfs moeilijke antwoorden geven.
Dat moet heel erg zijn. Moest ik zoiets voor hebben dan wilde ik niet alleen maar ging effectief met pensioen. Of ik nam verlof zonder wedde voor de periode dat ze inmijn klas zitten. Dat laatste kunnen ze toch niet weigeren.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 21:33   #225
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

[quote=werkman;8558323]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga akkoord. Maar ... hoeveel tijd hebben we daarvoor nodig ?

Langzaam daar naar toe. Door een aantal maatregelen zoals ze de laatste jaren getroffen zijn.

Maar als ik al las in de krant dat de onderwijzenden vinden dat ze een zwaar beroep uitoefenen en dus met pensioen willen gaan op dezelfde leeftijd als een ongeschoolde bouwvakker ...[/QUOTE]


Schoof; ik zou dat gezeur van die verdorven jeugd van tegenwoordig toch niet onderschatten hoor. En voor sommige onderwijzers kan er nog iets bijkomen.
Stel dat er bij die jongeren in de klas een paar vedetten zitten die geen moeilijke vragen stellen maar zelfs moeilijke antwoorden geven.
Dat moet heel erg zijn. Moest ik zoiets voor hebben dan wilde ik niet alleen maar ging effectief met pensioen. Of ik nam verlof zonder wedde voor de periode dat ze inmijn klas zitten. Dat laatste kunnen ze toch niet weigeren.
Wel ja, laat ze ondertussen het beroep uitoefenen van ongeschoolde bouwvakker dan ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 21:58   #226
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=De schoofzak;8558380]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

Wel ja, laat ze ondertussen het beroep uitoefenen van ongeschoolde bouwvakker dan ...

Tijdelijk dan. Ze kunnen altijd terug hoor.
Er is niet het minste risico aan verbonden.
Ik trap het af en kom terug als het mij belieft.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 22:09   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

[quote=De schoofzak;8558380]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

Wel ja, laat ze ondertussen het beroep uitoefenen van ongeschoolde bouwvakker dan ...
Anderzijds denk ik niet dat een ongeschoolde bouwvakker het langer dan een halve dag uithoudt voor een klas. Ik ben er zelfs meer dan zeker van
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 00:37   #228
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even gegoegeld en
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140626_01155950


Het maximum dat het gezin kan binnenhalen door het hq is dus 10.200 euroots per jaar, zijnde 850 euro per jaar.
Trek de werkloze minder dan dat, dan cashen ze het verschil.

En aangezien de werkloze in het gezin geen werklozensteun-als-kostwinner trekt ....
Neen je begrijpt niet hoe het werkt.

Je kan tot 10200 euro bij de partner zetten waardoor je belastingen lager zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 07:53   #229
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen je begrijpt niet hoe het werkt.

Je kan tot 10200 euro bij de partner zetten waardoor je belastingen lager zijn.
wel ja als je een flattax invoert heeft dat geen belang
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:26   #230
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

[quote=fred vanhove;8558445]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Anderzijds denk ik niet dat een ongeschoolde bouwvakker het langer dan een halve dag uithoudt voor een klas. Ik ben er zelfs meer dan zeker van
Wie geeft de praktische lessen in de scholen die wij vroeger de vakschool noemden ?
Pak me nu niet op het ongeschoold, maar antwoord ernstig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:29   #231
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen je begrijpt niet hoe het werkt.

Je kan tot 10200 euro bij de partner zetten waardoor je belastingen lager zijn.
Dan is het verschil tussen die 10.200 en de werklozen steun belastingvrij, of belastbaar aan een veel lager tarief, waardoor ze cashen.
Zijn we er nu ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:32   #232
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel ja als je een flattax invoert heeft dat geen belang
Tenzij het afgedragen deel in de belastingsvrije som valt.
En net die som wil Rutten flink opdrijven.

Een grote belastingsvrije som is erg interessant voor lage verdieners, maar veel minder voor lagere middenklasse en middenklasse in het algemeen.

Mogelijks zijn er instrumenten om dat dan te verfijnen. We zien wel. Want met hun 10 procent gaat de vld niet veel in de pap te brokken hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 11:26   #233
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan is het verschil tussen die 10.200 en de werklozen steun belastingvrij, of belastbaar aan een veel lager tarief, waardoor ze cashen.
Zijn we er nu ?
Ik weet er het echte fijne niet van maar heb me al laten vertellen dat het niet echt zo'n vetpot is. Uiteindelijk zal het in de praktijk toch meestal maar gaan om gezinnen die niet echt bij welstellende behoren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 17:38   #234
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet er het echte fijne niet van maar heb me al laten vertellen dat het niet echt zo'n vetpot is. Uiteindelijk zal het in de praktijk toch meestal maar gaan om gezinnen die niet echt bij welstellende behoren.
Wat is een 'echt welstellend' gezin, qua verdienste.

Ik werd betaald als ambtenaar van universitair niveau met wat kleinere promotie boven de gewone verhogingen om de zoveel tijd.
Als mijn heksie perfeksie sommige periodes niet ging werken om op de kinderen te passen, en dan ook geen werklozensteun trok of iets anders trok, dan scheelde dat toch een flinke slok op de borrel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 20:39   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is een 'echt welstellend' gezin, qua verdienste.

Ik werd betaald als ambtenaar van universitair niveau met wat kleinere promotie boven de gewone verhogingen om de zoveel tijd.
Als mijn heksie perfeksie sommige periodes niet ging werken om op de kinderen te passen, en dan ook geen werklozensteun trok of iets anders trok, dan scheelde dat toch een flinke slok op de borrel.
Sommige mensen hebben meer dan genoeg aan 1500 euro per maand anderen hebben zelfs met 25000 euro per maand niet genoeg.
Men bepaalt in grote mate zelf hoe duur of goedkoop men wil leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 06:35   #236
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Ik heb helemaal niets tegen vrouwen die er voor kiezen om huisvrouw te zijn maar vier universitaire diploma's behalen op kosten van de belastingbetalers en daar dan niets mee doen dat wringt toch ook serieus eerlijk gezegd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 06:43   #237
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets tegen vrouwen die er voor kiezen om huisvrouw te zijn maar vier universitaire diploma's behalen op kosten van de belastingbetalers en daar dan niets mee doen dat wringt toch ook serieus eerlijk gezegd.
Heb je al eens een boekenhater gekend? Daar maakte ze het voor af.
Boeken lezen. Dat mag niet. Ik heb wel wat tegen vrouwen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 06:49   #238
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Heb je al eens een boekenhater gekend? Daar maakte ze het voor af.
Boeken lezen. Dat mag niet.
Ik heb wel wat tegen vrouwen.
Wat bedoel je ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 10:55   #239
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tenzij het afgedragen deel in de belastingsvrije som valt.
En net die som wil Rutten flink opdrijven.

Een grote belastingsvrije som is erg interessant voor lage verdieners, maar veel minder voor lagere middenklasse en middenklasse in het algemeen.

Mogelijks zijn er instrumenten om dat dan te verfijnen. We zien wel. Want met hun 10 procent gaat de vld niet veel in de pap te brokken hebben.
technisch gezien zou je de fiskalteit zodanig kunnen sturen dat het geen zin meer heeft dat je gaat stempelen bvb, omdat het inkomen van het stempelgeld gelijk komt aan de vrijstelling van belastingen en besparing in belastingen.

Nu persoonlijk denk ik dat het geen zin heeft om daar aan te werken. uiteindelijk komen de sociale lasten altijd bovenop. Dus of je nu een belastingvrije som hebt of niet, er komt daar altijd 40% belasting via sociale lasten. Dus het beste zou zijn dat sociale lasten in de belastingtarieven zitten zodat het duidelijk is voor de mensen dat ze 70% belastingen betalen.

Ten tweede vind ik in een flat tax scenario heb je totaal geen discriminatie, dus moet je niet sleutelen aan al die tarieven... Dus het beste is een flat tax op alle vormen van inkomen, tenzij dat natuurlijk het dopgeld weer in surplus komt. Dus dopgeld moet functie zijn van gezinsinkomen in dat geval.

Ten derde als je ziet dat sociale tarieven te laag komen door stijgende lasten op consumptie kun je die altijd vestzak/broekzak aanpassen. Dat maakt echt geen verschil
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 11:02   #240
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets tegen vrouwen die er voor kiezen om huisvrouw te zijn maar vier universitaire diploma's behalen op kosten van de belastingbetalers en daar dan niets mee doen dat wringt toch ook serieus eerlijk gezegd.
Daarom dat het beste een TAX-SHIFT te bedenken waar je de STUDEERKOSTEN als gecumuleerde schuld bij de burger parkeert, zodat de burger niet meer zijn studie gratis krijgt, maar als een soort studeerbelasting moet afbetalen. Men zou dit systeem best met terugwerkende kracht invoeren voor ambtenaren die daar ten onrechte pensioen voor gekregen hebben.


Het gekke van die denkpiste is dat je bvb 5000euro per studeerjaar, 5jaar per universitair, spreek je over een 25000euro per student, x 2 miljoen studenten of 50miljard

Dus je kunt de staatsschuld met 50miljard afbouwen door met dit systeem te werken

Het bijkomend voordeel van dit systeem is dat universiteiten nu kunnen vragen voor een studierichting wat ze willen... En een verder bijkomend voordeel is dat studenten nu kunnenkiezen voor goedkopere opleidingen die leiden tot hetzelfde diploma. Uiteindelijk is dat niet relevant als je uw diploma kunt behalen door een paar powerpoints en e-learnings te volgen, of dat je dit haalt door aanwezig te zijn in de les. Dus het moderniseren van het onderwijs kan daardoor gecatalyseerd worden... Wat betekent dat je aan de ene universiteit uw diploma kunt halen met een investering van 2000euro per jaar, en een andere ga je 8000euro per jaar uitgeven..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be