Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2017, 09:48   #1021
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ik zie het al voor me :

Lembrechts zegt : jamaar, meneer de rechter, wij zijn echt niet over 1 ijs gegaan hoor !

Rechter zegt : Natuurlijk niet, meneer de directeur, wat zit ik hier eigenlijk te doen ?

Nu kunnen we ineens de vakbonden, de rechtbanken en zelfs de grondwet afschaffen, de PA en de "hoger geplaatsten" kunnen zich namelijk "perfect" een oordeel vormen !!

Terug naar de tijd van Daens en alle oordelen die de "hoger geplaatsten" zich toen vormden !!!

Jawadde !!!!

Noorman
Nog ene die denk dat alle recht strafrecht is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 09:53   #1022
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog ene die denk dat alle recht strafrecht is.
En die niet overtuigd zijn van de schuld van Bart De Pauw tot zolang zij, en niemand anders, niet alle stukken uit het dossier bestudeerd hebben.

Interne affaires, nooit van gehoord.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 09:58   #1023
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ik zie het al voor me :

Lembrechts zegt : jamaar, meneer de rechter, wij zijn echt niet over 1 ijs gegaan hoor !

Rechter zegt : Natuurlijk niet, meneer de directeur, wat zit ik hier eigenlijk te doen ?

Nu kunnen we ineens de vakbonden, de rechtbanken en zelfs de grondwet afschaffen, de PA en de "hoger geplaatsten" kunnen zich namelijk "perfect" een oordeel vormen !!

Terug naar de tijd van Daens en alle oordelen die de "hoger geplaatsten" zich toen vormden !!!

Jawadde !!!!

Noorman
Jongen toch, het gaat hier over de VRT die op basis van de door hen gekende getuigenissen en eventuele bewijzen de samenwerking met De Pauw en zijn firma hebben opgezegd omdat deze feiten volgens hen een inbreuk zijn op de door hen opgestelde regels. U begint direct te doen alsof de VRT De Pauw strafrechtelijk veroordeeld zou hebben wat volstrekt belachelijk is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:09   #1024
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog ene die denk dat alle recht strafrecht is.
Waar slaat dat nu op ? Alsof een burgerlijke rechtbank de beslissing van de vrt niet kan terugfluiten, als die ongegrond blijkt te zijn ! Terugfluiten in de zin van : er financiële consequenties aan vastknopen !!

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:22   #1025
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Waar slaat dat nu op ? Alsof een burgerlijke rechtbank de beslissing van de vrt niet kan terugfluiten, als die ongegrond blijkt te zijn ! Terugfluiten in de zin van : er financiële consequenties aan vastknopen !!
Als Bart De Pauw vindt dat de samenwerking ten onrechte stopgezet werd, dat hij dan naar de rechtbank stapt, wat kan ons het schelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:23   #1026
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jongen toch, het gaat hier over de VRT die op basis van de door hen gekende getuigenissen en eventuele bewijzen de samenwerking met De Pauw en zijn firma hebben opgezegd omdat deze feiten volgens hen een inbreuk zijn op de door hen opgestelde regels. U begint direct te doen alsof de VRT De Pauw strafrechtelijk veroordeeld zou hebben wat volstrekt belachelijk is.
Een werkgever kan een werknemer perfect ontslaan als hij aan de opzegvoorwaarden voldoet, vindt hij echter dat hij een dringende reden kan inroepen, dan vervalt die plicht. De arbeidsrechtbank zal oordelen als de ontslagen werknemer de dringende reden betwist.

Naar analogie : de vrt kan het contract met BDP perfect opzeggen, als zij aan de opzegvoorwaarden voldoet. Vindt zij echter dat er zwaarwichtige redenen zijn die haar goede naam in het gedrang brengen, dan vervalt die plicht. De burgerlijke rechtbank zal oordelen als BDP die zwaarwichtige reden betwist.

Waar, in mijn stelling, is er sprake van strafrecht ???

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:27   #1027
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Was den Bart gisterenavond op de VRT toen een reportage over Sinterklaas in A'pen werd uitgezonden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:31   #1028
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En die niet overtuigd zijn van de schuld van Bart De Pauw tot zolang zij, en niemand anders, niet alle stukken uit het dossier bestudeerd hebben.
Nee hoor, dat hoef ik niet te doen, dat zullen, beter geplaatsten, wel doen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Interne affaires, nooit van gehoord.
Veel intern is hier niet (meer) aan !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:37   #1029
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Veel intern is hier niet (meer) aan !
Bart De Pauw mag zoveel filmpjes plaatsen als hij wil, het blijft een interne zaak.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:37   #1030
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Voorlopig heb ik nog niets gehoord dat één van de twee partijen naar de burgerlijke rechtbank zou stappen.
Evenmin van de dames (en heren?) die met hun klacht naar de preventieadviseur trokken, dat zij een gerechtelijke klacht zouden overwegen. Integendeel.

Waar we dus wel eerst, vermoedelijk, iets van zullen horen is het gerechtelijk onderzoek naar stalking.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:50   #1031
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bart De Pauw mag zoveel filmpjes plaatsen als hij wil, het blijft een interne zaak.
Ja, juist, en zolang BDP niet naar de rechtbank stapt, blijft het dat.

I admit

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 10:53   #1032
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar we dus wel eerst, vermoedelijk, iets van zullen horen is het gerechtelijk onderzoek naar stalking.
Inderdaad, en die conclusies zouden wel eens kunnen bepalen of er een vervolg komt voor de burgerlijke rechtbank.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:38   #1033
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een preventieadviseur is in de meeste gevallen een buffer om onfrisse zaakjes zoals pesten en in dit geval seksuele intimidatie binnenshuis te houden. In dit specifieke geval ging het dus omgekeerd.

En natuurlijk stelt een preventieadviseur geen bijkomende onderzoeksdaden maar als hij getuigenissen en bewijzen van dergelijk grensoverschrijdend gedrag voor zijn neus krijgt dan lijkt het me perfect mogelijk dat hij en hoger geplaatsten hier perfect een oordeel over kunnen vormen.
"Het lijkt" is inderdaad de passende woordkeuze.

En nogmaals, de preventieadviseur neemt geen standpunt in en oordeelt bijgevolg niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 22:52   #1034
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een preventieadviseur is in de meeste gevallen een buffer om onfrisse zaakjes zoals pesten en in dit geval seksuele intimidatie binnenshuis te houden. In dit specifieke geval ging het dus omgekeerd.

En natuurlijk stelt een preventieadviseur geen bijkomende onderzoeksdaden maar als hij getuigenissen en bewijzen van dergelijk grensoverschrijdend gedrag voor zijn neus krijgt dan lijkt het me perfect mogelijk dat hij en hoger geplaatsten hier perfect een oordeel over kunnen vormen.
Je laat je volgens mij veel te negatief uit over de taak en functie van een preventieadviseur.

Of, bijvoorbeeld, een geval van pesten of seksuele intimidatie binnenshuis of net niet behandeld wordt, hangt uitsluitend af van de klagende partij. Die kan namelijk kiezen naar welke instantie de klacht geuit wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 22:54   #1035
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ik zie het al voor me :

Lembrechts zegt : jamaar, meneer de rechter, wij zijn echt niet over 1 ijs gegaan hoor !

Rechter zegt : Natuurlijk niet, meneer de directeur, wat zit ik hier eigenlijk te doen ?

Nu kunnen we ineens de vakbonden, de rechtbanken en zelfs de grondwet afschaffen, de PA en de "hoger geplaatsten" kunnen zich namelijk "perfect" een oordeel vormen !!

Terug naar de tijd van Daens en alle oordelen die de "hoger geplaatsten" zich toen vormden !!!

Jawadde !!!!

Noorman
Als iemand voor een rechter die zin zegt, dan veronderstel/hoop ik dat die rechter aan die persoon de gelegenheid geeft om omstandig uit te leggen wat hij dan wel allemaal zeer precies wel en zeer precies wat niet gedaan heeft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 23:42   #1036
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als iemand voor een rechter die zin zegt, dan veronderstel/hoop ik dat die rechter aan die persoon de gelegenheid geeft om omstandig uit te leggen wat hij dan wel allemaal zeer precies wel en zeer precies wat niet gedaan heeft.
Sarcasme sarcasme

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:43   #1037
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Sarcasme sarcasme

Noorman
ok. Als draden exploderen, dan is het moeilijk om alle nuances te vatten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:52   #1038
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als Bart De Pauw vindt dat de samenwerking ten onrechte stopgezet werd, dat hij dan naar de rechtbank stapt, wat kan ons het schelen.
Dat zal nog wel even duren. Zijn eerste zet was het vernoemen van het woord stalking in zijn communicatie. Zo heeft hij verkregen dat het parket in actie schoot. Hij gelooft dus stellig dat het parket zal zeggen dat er hem strafrechterlijk niets te laste kan gelegd worden en van zodra dat bevestigd wordt, zullen zijn advokaten wel iets starten voor de burgerlijke rechtbank en dan komt de vrt in nauwe schoentjes. Toon dan maar eens aan dat de contractbreuk terecht was als ze zich enkel kunnen beroepen op getuigen die anoniem willen blijven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:44   #1039
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zal nog wel even duren. Zijn eerste zet was het vernoemen van het woord stalking in zijn communicatie. Zo heeft hij verkregen dat het parket in actie schoot. Hij gelooft dus stellig dat het parket zal zeggen dat er hem strafrechterlijk niets te laste kan gelegd worden en van zodra dat bevestigd wordt, zullen zijn advokaten wel iets starten voor de burgerlijke rechtbank en dan komt de vrt in nauwe schoentjes. Toon dan maar eens aan dat de contractbreuk terecht was als ze zich enkel kunnen beroepen op getuigen die anoniem willen blijven.
Jij doet net alsof het allemaal een deel van één groot masterplan is van Bart De Pauw.

Ik geloof daar niets van.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:58   #1040
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij doet net alsof het allemaal een deel van één groot masterplan is van Bart De Pauw.

Ik geloof daar niets van.
Masterplan dan nog. Het stalken heeft hij zelf heel bewust in de discussie gebracht. Ik zeg niet dat dit behoort tot een masterplan, maar het was wel degelijk een tactische zet die ze niet verwacht hadden bij de VRT, zoveel is duidelijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be