Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 18:08   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Pesterig gedrag

Kunnen de mods een definitie van pesterig gedrag geven?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 18:41   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Het heeft twee vleugels, een bek en een hoop pluimen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 18:49   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

ik zou pesterig gedrag omschrijven als het achtervolgen van mensen in allerlei topics en het posten van off-topic replies die alleen maar bedoeld zijn om wat te jennen. Niet? Enfin, 't is maar mijn gedacht eh.

(En ja, in mijn slechte dagen doe ik dat ook soms eens, denk ik )

Laatst gewijzigd door Griffin : 6 oktober 2006 om 18:49.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 18:53   #4
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Bon, Griffin, dus deze smiley " " plaatsen is dus ook pesterig?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:00   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Bon, Griffin, dus deze smiley " " plaatsen is dus ook pesterig?
Ow, heb ik dat ergens gedaan?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:03   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Bon, Griffin, dus deze smiley " " plaatsen is dus ook pesterig?
Als dat de enige reply is die ge van iemand krijgt, en die doet dat continu, en niet omdat uw post superhilarisch zijn, dan lijkt me dat pesten.
Zijn uw posts superhilarisch, dan zou ik het stalken noemen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:07   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als dat de enige reply is die ge van iemand krijgt, en die doet dat continu, en niet omdat uw post superhilarisch zijn, dan lijkt me dat pesten.
Zijn uw posts superhilarisch, dan zou ik het stalken noemen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:20   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

gepest door een pinguin
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:22   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
gepest door een pinguin
Ik denk niet dat ik dat volhou om dat op elke reply van jou te typen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:47   #10
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Kunnen de mods een definitie van pesterig gedrag geven?
Geachte,

Ikzelf kan niet direct een sluitende definitie geven. Pesterig gedrag is immers een subjectief gegeven.
Ik kan enkel hopen dat forumdeelnemers voldoende onderscheidings- en inlevingsvermogen bezitten om aan te voelen wanneer ze zich bezondigen aan pesten, beledigen of persoonlijke aanvallen.

Zo u wenst kan ik u een paar tips geven:
-gebruik het forum bij voorkeur om argumentatief politieke stellingen te ontwikkelen of aan te vallen.
-ga na of u andere forumdeelnemers persoonlijk viseert of enkel het ideeëngoed van hun strekking aanvalt.
-in geval u twijfelt, wijzig uw tekst of post hem niet.
-wil u toch dolgraag een twijfelachtige tekst posten, overleg dan met uw ouders, leraars, vrienden of leg hem desnoods eerst aan de moderatie voor.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 08:22   #11
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

Ikzelf kan niet direct een sluitende definitie geven. Pesterig gedrag is immers een subjectief gegeven.
Ik kan enkel hopen dat forumdeelnemers voldoende onderscheidings- en inlevingsvermogen bezitten om aan te voelen wanneer ze zich bezondigen aan pesten, beledigen of persoonlijke aanvallen.

Zo u wenst kan ik u een paar tips geven:
-gebruik het forum bij voorkeur om argumentatief politieke stellingen te ontwikkelen of aan te vallen.
-ga na of u andere forumdeelnemers persoonlijk viseert of enkel het ideeëngoed van hun strekking aanvalt.
-in geval u twijfelt, wijzig uw tekst of post hem niet.
-wil u toch dolgraag een twijfelachtige tekst posten, overleg dan met uw ouders, leraars, vrienden of leg hem desnoods eerst aan de moderatie voor.

Peter Johan
Het gaat hem om het voortdurend nazificeren van een groep, nl. de flaminganten... Dat is toch pesterig?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 09:18   #12
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
-wil u toch dolgraag een twijfelachtige tekst posten, overleg dan met uw ouders, leraars, vrienden of leg hem desnoods eerst aan de moderatie voor.

Peter Johan
Zeg, jongen, gij hebt precies nog ni genoeg werk...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 09:32   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het gaat hem om het voortdurend nazificeren van een groep, nl. de flaminganten... Dat is toch pesterig?
Dat is idd pesterig.
Het laten gebeuren zonder de moderators daarover aan hun kop te zeuren heeft echter andere gevolgen dan erop reageren met vogels.

Trek dus jullie conclusies.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 09:35   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zeg, jongen, gij hebt precies nog ni genoeg werk...
Je hebt blijkbaar niet goed begrepen wat er tussen déze twee lijnen gezegd werd, Stabbeke:

Citaat:
wil u toch dolgraag een twijfelachtige tekst posten, overleg dan met uw ouders, leraars
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 09:48   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar niet goed begrepen wat er tussen déze twee lijnen gezegd werd, Stabbeke:
Ik zal mijn moeder van 87 mijn teksten eens laten na zien,en mijn gewezen leerkrachten zullen niet veel jonger zijn denk ik
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 10:06   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Hint


Met dank aan eno2.

Laatst gewijzigd door Griffin : 7 oktober 2006 om 10:06.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 10:46   #17
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het gaat hem om het voortdurend nazificeren van een groep, nl. de flaminganten... Dat is toch pesterig?
Geachte,

De verrassende wending die u aan uw eerdere vraag geeft, is té interessant om hem af te doen met een dooddoenertje in de aard van:"Had u daar graag aan meegedaan?"
Ik onderneem dus een poging om ietwat gegronder in te gaan op de verschillende gezichtshoeken, en mogelijke reacties, i.v.m. pesterig forumgedrag. Uw voorbeeld leent zich opperbest om een en ander te verduidelijken, aan de hand van een paar voorbeelden. Gelijkenis met bepaalde personen en toestanden is misschien niet geheel toevallig.

*Stel: iemand maakt één flamingantische forumfiguur botweg uit voor nazi. Opdat schelden effect heeft, moet er een wisselwerking zijn met een uitgescholdene. Deze laatste kan het sop de kool niet waard vinden, en de zaak negeren, incluis verdere berichten van de schelder.
De geviseerde kan zich echter aangevallen voelen: hij hoeft zulks niet te pikken, en meldt de bewuste post via het driehoekje. We grijpen in met een knip, en de schelder krijgt strafpunten voor persoonlijke aanval/schelden. Bij herhaling is hem geen lang forum-leven beschoren.

**Stel: iemand maakt een gedegen vergelijking tussen het gedachtengoed van flaminganten en nazi's, ontdekt significante parallellen, illustreert en onderbouwt zijn stelling grondig. Verder viseert hij niemand persoonlijk.
Nu speelt opnieuw de subjectiviteit waar ik hogerop naar refereerde. Er zijn meerdere interacties mogelijk tussen schelder en geviseerde:
-Wie zich geviseerd voelt, doch niet reageert, stelt uiteraard geen probleem.
-Sommige flaminganten onderschrijven misschien heel fier niet alleen de aan hen toegeschreven ideeën, maar eveneens de link met de nazi's. Deze geviseerden stellen moderatorisch uiteraard evenmin een probleem, ze voelen zich niet aangevallen en klagen niet.
-Andere flaminganten echter slikken even, en gaan ofwel niet akkoord met de aan hen toegeschreven ideeën, en al zeker niet met de gelegde link met een minder hoog aangeslagen regime uit het verleden.
Welke mogelijkheden heeft deze groep op dit forum naast het negeren van de hele hap?
--Klagen voor persoonlijke aanval gaat helaas niet. Er werd enkel een ideologie aangevallen, die u vrijelijk aanhangt of verwerpt. U hoeft zich hier niet te outen als aanhanger van een stroming die onder vuur ligt, u kan ze zelfs totaal afzweren, waarna u zich niet langer belaagd hoeft te voelen.
--Andere optie: wie zijn ideeëngoed onterecht aangevallen vindt, kan de aantijgingen ontkennen die de 'schelder' aan hun partij of groep toeschrijft, en onderbouwd aantonen dat de ideologie niet is wat de schelder er van maakt, en aldus publiekelijk alles weerleggen. Dergelijke discussies zijn misschien wel de essentie waarom we jullie een forum aanbieden..........

Hopelijk is een en ander nu duidelijker.
Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:12   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het gaat hem om het voortdurend nazificeren van een groep, nl. de flaminganten... Dat is toch pesterig?
Ik denk niet dat er "zomaar flaminganten" worden "genazificeerd", maar als de Linkerzijde "bepaalde zaken (zie link hieronder, één vd vele voorbeelden))" ontdekt, is een reactie onvermijdelijk.

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/20...05/vanroy.html

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 oktober 2006 om 11:14.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:20   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk niet dat er "zomaar flaminganten" worden "genazificeerd",
Toch wel.
Hans doet niks anders.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:35   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

De verrassende wending die u aan uw eerdere vraag geeft, is té interessant om hem af te doen met een dooddoenertje in de aard van:"Had u daar graag aan meegedaan?"
Ik onderneem dus een poging om ietwat gegronder in te gaan op de verschillende gezichtshoeken, en mogelijke reacties, i.v.m. pesterig forumgedrag. Uw voorbeeld leent zich opperbest om een en ander te verduidelijken, aan de hand van een paar voorbeelden. Gelijkenis met bepaalde personen en toestanden is misschien niet geheel toevallig.

*Stel: iemand maakt één flamingantische forumfiguur botweg uit voor nazi. Opdat schelden effect heeft, moet er een wisselwerking zijn met een uitgescholdene. Deze laatste kan het sop de kool niet waard vinden, en de zaak negeren, incluis verdere berichten van de schelder.
De geviseerde kan zich echter aangevallen voelen: hij hoeft zulks niet te pikken, en meldt de bewuste post via het driehoekje. We grijpen in met een knip, en de schelder krijgt strafpunten voor persoonlijke aanval/schelden. Bij herhaling is hem geen lang forum-leven beschoren.

**Stel: iemand maakt een gedegen vergelijking tussen het gedachtengoed van flaminganten en nazi's, ontdekt significante parallellen, illustreert en onderbouwt zijn stelling grondig. Verder viseert hij niemand persoonlijk.
Nu speelt opnieuw de subjectiviteit waar ik hogerop naar refereerde. Er zijn meerdere interacties mogelijk tussen schelder en geviseerde:
-Wie zich geviseerd voelt, doch niet reageert, stelt uiteraard geen probleem.
-Sommige flaminganten onderschrijven misschien heel fier niet alleen de aan hen toegeschreven ideeën, maar eveneens de link met de nazi's. Deze geviseerden stellen moderatorisch uiteraard evenmin een probleem, ze voelen zich niet aangevallen en klagen niet.
-Andere flaminganten echter slikken even, en gaan ofwel niet akkoord met de aan hen toegeschreven ideeën, en al zeker niet met de gelegde link met een minder hoog aangeslagen regime uit het verleden.
Welke mogelijkheden heeft deze groep op dit forum naast het negeren van de hele hap?
--Klagen voor persoonlijke aanval gaat helaas niet. Er werd enkel een ideologie aangevallen, die u vrijelijk aanhangt of verwerpt. U hoeft zich hier niet te outen als aanhanger van een stroming die onder vuur ligt, u kan ze zelfs totaal afzweren, waarna u zich niet langer belaagd hoeft te voelen.
--Andere optie: wie zijn ideeëngoed onterecht aangevallen vindt, kan de aantijgingen ontkennen die de 'schelder' aan hun partij of groep toeschrijft, en onderbouwd aantonen dat de ideologie niet is wat de schelder er van maakt, en aldus publiekelijk alles weerleggen. Dergelijke discussies zijn misschien wel de essentie waarom we jullie een forum aanbieden..........

Hopelijk is een en ander nu duidelijker.
Peter Johan

Heel juist....
Ik herinner me echter iets dat een sympatisant van de Hans en consoorten ooit schreef....En dat geen korreltje zand aan de dijk heeft gezet.



http://forum.politics.be/showthread.php?t=22046

Citaat:
Moddergooien door BuB geen goeie zaak

't Moet me van het hart, hoewel het om mijn Belgicistische 'medestanders' gaat:
BuB's gedoe i.v.m. Ijzertoren opblazen, en hun ongenuanceerd nazificeren van alle flaminganten begint me echt mateloos te ergeren.
Hoe weinig respect je ook hebt voor een grafmonument van wie dan ook: het doelloos viseren ervan is enkel haatzaaien om daarmee anderen te proberen treffen of minstens voor het hoofd te stoten.

Voor mijn part hebben zelfs den baarlijken Dolf en al zijnaanhangers recht op een ongeschonden rust, eens ze hun klopper gezet hebben. Er bestaan echt fijnere vormen van provocatie om vinnige doch aangename discussie uit te lokken.

Ook het steevast over de nazi-kam scheren van elke flamingant, wekt hoe langer hoe vaker plaatsvervangende schaamte bij me op. Veralgemenen is vaak een redeneerfout, en dat is in dit geval niet anders. Iedereen kent zonder twijfel charmante flaminganten met het hart op de juiste plaats, en voorzeker zitten tussen mensen die (nu) een andere ideologie beweren aan te kleven óók 'aangebrande' figuren.

Er zijn echt sterkere argumenten dan haatzaaierij en moddergooien om te pleiten voor een (meer) unitair België?
Ik wil me dan ook openlijk van dit (te lang verdragen) discours distanciëren, en een vriendelijk verzoek richten aan allen die zich aangesproken voelen:
"Stop a.u.b. met het verzieken van het forum op die wijze.





__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be