Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 25 juli 2015, 00:02   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard Turkije gaat nu ook tegen IS vechten.

Ze hebben het lang afgehouden.

Nu de NATO nog.
Dadeemelee is offline  
Oud 25 juli 2015, 00:20   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

En dat terwijl er geen bewijs is dat IS achter die aanslag zat.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 00:29   #3
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Het enige wat ze zeker al gedaan hebben, is PKK-kampen bombarderen in het noorden van Irak.
Al de rest is nog niet bevestigd.
Het was te denken.
Stomme zet van de Koerden om die twee Turkse agenten te executeren.
IS mag dat, de Koerden niet.
Dat hadden ze kunnen weten.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 00:44   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het enige wat ze zeker al gedaan hebben, is PKK-kampen bombarderen in het noorden van Irak.
Al de rest is nog niet bevestigd.
Het was te denken.
Stomme zet van de Koerden om die twee Turkse agenten te executeren.
IS mag dat, de Koerden niet.
Dat hadden ze kunnen weten.
De PKK is een walgelijke terroristische organisatie.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 08:27   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.586
Standaard

Erdogan kon niet anders meer dan tegen IS te reageren na die aanslag. Maar ik vrees ervoor dat hij een verborgen agenda heeft. Als hij dan toch IS wil bombarderen, kan hij voor hetzelfde geld tegelijk zoveel mogelijk koerden over de kling jagen.
We zullen het snel zien : als hij in de komende dagen en weken zijn bombardementen enkel toespitst op IS en gericht speurwerk laat doen naar PKK'ers die misdrijven hebben begaan is er geen probleem. Maar als zou blijken dat zijn anti IS operatie een vlag is om gewoon strijd te voeren tegen alle koerden, dan is hij een nog grotere hypocriet en machtswellusteling dan ik tot hiertoe al dacht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 25 juli 2015, 08:48   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erdogan kon niet anders meer dan tegen IS te reageren na die aanslag. Maar ik vrees ervoor dat hij een verborgen agenda heeft. Als hij dan toch IS wil bombarderen, kan hij voor hetzelfde geld tegelijk zoveel mogelijk koerden over de kling jagen.
We zullen het snel zien : als hij in de komende dagen en weken zijn bombardementen enkel toespitst op IS en gericht speurwerk laat doen naar PKK'ers die misdrijven hebben begaan is er geen probleem. Maar als zou blijken dat zijn anti IS operatie een vlag is om gewoon strijd te voeren tegen alle koerden, dan is hij een nog grotere hypocriet en machtswellusteling dan ik tot hiertoe al dacht.
Helemaal mee eens!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2015, 09:20   #7
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De PKK is een walgelijke terroristische organisatie.
Ik weet niet of het intussen al veranderd is, maar tot voor kort mochten Koerden zelfs geen onderwijs krijgen in hun eigen taal.
Een land dag op die manier zijn minderheden onderdrukt, heeft ook boter op zijn hoofd als het om de verantwoordelijkheid gaat voor de huidige situatie.

In ieder geval, dom, dom, dom om die twee agenten te vermoorden!
Ze geven Erdogan het perfecte excuus.

Ik begrijp wel heel goed hoe gefrustreerd de Koerden zich moeten voelen.
Zijn ze vrijwel de enigen die wat succes boeken tegen IS, ondanks Erdogans hand-en spandiensten aan IS, krijgen ze ook nog eens dankzij Erdogans onverschilligheid in Turkije zelf de rekening gepresenteerd voor hun heroïsch verzet tegen dat onmenselijk crapuul van IS in de vorm van een bomaanslag die tientallen jonge mensen het leven kost die naar Syrië wilden trekken om er Kobane weer op te bouwen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 09:27   #8
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erdogan kon niet anders meer dan tegen IS te reageren na die aanslag. Maar ik vrees ervoor dat hij een verborgen agenda heeft. Als hij dan toch IS wil bombarderen, kan hij voor hetzelfde geld tegelijk zoveel mogelijk koerden over de kling jagen.
We zullen het snel zien : als hij in de komende dagen en weken zijn bombardementen enkel toespitst op IS en gericht speurwerk laat doen naar PKK'ers die misdrijven hebben begaan is er geen probleem. Maar als zou blijken dat zijn anti IS operatie een vlag is om gewoon strijd te voeren tegen alle koerden, dan is hij een nog grotere hypocriet en machtswellusteling dan ik tot hiertoe al dacht.
Ik vrees het ergste.
Zelfs onder zware druk van de VS wou Erdogan niks ondernemen tegen IS.
Bij de aanslag zijn tientallen Koerden omgekomen, maar daar ligt hij niet wakker van.
De twee vermoorde agenten zijn een godsgeschenk.
Turkije zou IS-doelen gebombardeerd hebben, maar dat werd niet bevestigd.
Dat hij Koerdische doelwitten bestookte in Noord-Irak werd wel bevestigd door Koerdische bronnen.
Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel Koerden en hoeveel IS'ers er onder de honderden arrestanten zijn die na de aanslag, en vooral, na de moord op de twee agenten, werden opgepakt.
Het loopt vol IS-informanten, smokkelaars en loopjongens, dus het zouden er logischerwijs minstens zoveel als Koerden moeten zijn.
Maar gisteren werd daar niks over gelost.
Het zou me dan ook niet verbazen dat het vooral om Koerden gaat.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 10:37   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet niet of het intussen al veranderd is, maar tot voor kort mochten Koerden zelfs geen onderwijs krijgen in hun eigen taal.
Een land dag op die manier zijn minderheden onderdrukt, heeft ook boter op zijn hoofd als het om de verantwoordelijkheid gaat voor de huidige situatie.

In ieder geval, dom, dom, dom om die twee agenten te vermoorden!
Ze geven Erdogan het perfecte excuus.

Ik begrijp wel heel goed hoe gefrustreerd de Koerden zich moeten voelen.
Zijn ze vrijwel de enigen die wat succes boeken tegen IS, ondanks Erdogans hand-en spandiensten aan IS, krijgen ze ook nog eens dankzij Erdogans onverschilligheid in Turkije zelf de rekening gepresenteerd voor hun heroïsch verzet tegen dat onmenselijk crapuul van IS in de vorm van een bomaanslag die tientallen jonge mensen het leven kost die naar Syrië wilden trekken om er Kobane weer op te bouwen.
Nee, sinds 1960 zijn de rechten van de Koerden aanzienlijk verbeterd. Ze mogen mogen hun taal vrijuit spreken, hun kinderen Koerdische namen geven (paar jaar geleden was er een Koerdische familie in het nieuws die hun dochter de naam 'Koerdistan' had gegeven) en zichzelf met trots een Koerd noemen zonder opgepakt te worden.

Zie hier:



Het punt is alleen dat de PKK schaamteloos doorgaat met aanslagen. En dat maakt van de PKK niets meer dan een terroristische organisatie.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 25 juli 2015 om 10:38.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 10:51   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Turkije wil veiligheidszones maken van de gebieden die bevrijdt worden van IS.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 11:11   #11
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, sinds 1960 zijn de rechten van de Koerden aanzienlijk verbeterd. Ze mogen mogen hun taal vrijuit spreken, hun kinderen Koerdische namen geven (paar jaar geleden was er een Koerdische familie in het nieuws die hun dochter de naam 'Koerdistan' had gegeven) en zichzelf met trots een Koerd noemen zonder opgepakt te worden.

Zie hier:



Het punt is alleen dat de PKK schaamteloos doorgaat met aanslagen. En dat maakt van de PKK niets meer dan een terroristische organisatie.
Amai, ze mogen hun eigen taal spreken, hoe gul van Turkije.
Snerror is offline  
Oud 25 juli 2015, 12:23   #12
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Et voil�*, 590 PKK-leden opgepakt, voor de executie van 2 agenten.
Geen woord over IS, die én een aanslag met honderden gewonden en meer dan dertig doden op hun conti hebben, én een Turkse soldaat hebben doodgeschoten.

Maar ach, we mogen gerust zijn, voor de tweede opeenvolgende nacht zouden ze zowel doelen van de "extremistische" PKK (dixit VTM) als van IS hebben bestookt. Voorlopig werd enkel bevestigd dat de Koerden worden gebombardeerd.

Moet er nog zand zijn?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 12:41   #13
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, sinds 1960 zijn de rechten van de Koerden aanzienlijk verbeterd. Ze mogen mogen hun taal vrijuit spreken, hun kinderen Koerdische namen geven (paar jaar geleden was er een Koerdische familie in het nieuws die hun dochter de naam 'Koerdistan' had gegeven) en zichzelf met trots een Koerd noemen zonder opgepakt te worden.

Zie hier:



Het punt is alleen dat de PKK schaamteloos doorgaat met aanslagen. En dat maakt van de PKK niets meer dan een terroristische organisatie.
Citaat:
Concrete voorbeelden: De Koerdische taal werd verboden door de overheid in 1923 toen de grenzen van de Republiek Turkije werden vastgelegd. De Koerdische taal werd vervangen door de Turkse taal. De Koerden mochten hun moedertaal niet meer gebruiken, ze mochten hun taal zelfs niet in hun eigen huis, op straat, in sociale bijeenkomsten,... spreken, laat staan in scholen, overheidsinstellingen, of andere plaatsen. De Koerdische literatuur en traditionele liederen werden zodoende ook verboden. Enkel de Turkse cultuur en taal was toegelaten. De Koerden waren zelfs verplicht om Turkse namen aan te nemen in de jaren 1980.
Pas in 1991, 72 jaar na de oprichting van Turkije, werden de eerste toegevingen gedaan ten opzichte van het Koerdische volk in Turkije. De Koerden mochten voortaan Koerdisch spreken, maar het was nog steeds verboden om Koerdisch te schrijven.
De Koerdische politica Leyla Zana werd gearresteerd en veroordeeld omdat ze Koerdisch durfde te spreken in het parlement. Paradoxaal genoeg werd ze veroordeeld voor een uitspraak in het Koerdisch die juist opriep tot broederschap tussen Turken en Koerden ("I take this oath for the brotherhood between the Turkish people and the Kurdish people."). In totaal zal ze zo’n 10 jaar in de cel doorbrengen.
b) Onderwijs
Onderwijs hangt in belangrijke mate samen met het taalbeleid dat gevoerd wordt. Er kan gepeild
worden naar de gevolgen van de onderdrukking van de taal in het onderwijs.
Achtergrondinformatie: De enige taal in het onderwijs in Turkije is het Turks.
Concreet voorbeeld: De Koerdische bevolking streefde naar eigen openbare scholen met het Koerdisch
als taal. Er werden verschillende pogingen ondernomen, maar uiteindelijk moesten zij stoppen van de
Turkse overheid omwille van kleine technische overtredingen zoals de verkeerde afmetingen van
deuren. De laatste jaren zijn er meer initiatieven, Koerdisch is toegestaan als een onderwerp
op universiteiten, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig cursussen.
De officiële berichtgeving luidt “dat de Koerdische taal vrij mag worden gebruikt in Turkije”. Maar in
1997 mocht er geen privé-cursus Koerdisch worden georganiseerd. Dit maakt de Turkse berichtgeving
heel ongeloofwaardig, aangezien men alle talen mag onderwijzen buiten het Koerdisch.
http://www.vvlg.be/echo_files/1593-nl-srcBestand1.pdf

Ik weet het toch niet hoor Nietzsche.
Ik ben geen expert op het vlak van de rechten van de Koerden, maar je stelt het volgens mij veel rooskleuriger voor dan het is.

Een meerderheid die zo met zijn minderheid omspringt, lokt verzet uit.

Wat betreft de executie van die twee agenten, dat was oerdom van de PKK (als zij er inderdaad achter zitten, want van die soldaat die van over de Syrische grens werd doodgeschoten is Turkije dan weer helemaal zeker dat de schutter een IS-er was...), alhoewel ik de frustratie van de Koerden begrijp.

Erdogan doet alles om te verhinderen dat Kobane in de handen van IS blijft, en als ze het dan toch nog verliezen kunnen ze ongehinderd een aantal jonge Koerden en andere, linkse Turkse opblazen in Turkije, die Kobane weer wilden heropbouwen.

Je zou voor minder een prijs op Erdogans rotkop zetten!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 13:51   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
http://www.vvlg.be/echo_files/1593-nl-srcBestand1.pdf

Ik weet het toch niet hoor Nietzsche.
Ik ben geen expert op het vlak van de rechten van de Koerden, maar je stelt het volgens mij veel rooskleuriger voor dan het is.

Een meerderheid die zo met zijn minderheid omspringt, lokt verzet uit.

Wat betreft de executie van die twee agenten, dat was oerdom van de PKK (als zij er inderdaad achter zitten, want van die soldaat die van over de Syrische grens werd doodgeschoten is Turkije dan weer helemaal zeker dat de schutter een IS-er was...), alhoewel ik de frustratie van de Koerden begrijp.

Erdogan doet alles om te verhinderen dat Kobane in de handen van IS blijft, en als ze het dan toch nog verliezen kunnen ze ongehinderd een aantal jonge Koerden en andere, linkse Turkse opblazen in Turkije, die Kobane weer wilden heropbouwen.

Je zou voor minder een prijs op Erdogans rotkop zetten!
Ik houd het slechts bij de feiten. Het is inderdaad waar dat de Koerden erg zijn onderdrukt in de historie, maar daar is nu nauwelijks meer spraken van. Ze mogen hun eigen taal spreken, hebben eigen staatszenders, mogen hun kinderen Koerdische namen geven (zoals ik al aan heb getoond met die ID).

En verder begrijp ik je afkeer jegens Erdogan niet. Je snapt toch zeker wel dat geopolitiek draait om eigen belang? je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij de YPG niet heeft gesteund. Dat zou hij nooit kunnen verkopen aan het Turkse volk.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 14:38   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.562
Standaard

Het heeft me wat inspanning gekost maar ik heb dat "Nietzsche" nikje eindelijk door.
Een reden waarom ik niet op 'zijn' PM heb gereageerd destijds...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 25 juli 2015, 15:55   #16
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik houd het slechts bij de feiten. Het is inderdaad waar dat de Koerden erg zijn onderdrukt in de historie, maar daar is nu nauwelijks meer spraken van. Ze mogen hun eigen taal spreken, hebben eigen staatszenders, mogen hun kinderen Koerdische namen geven (zoals ik al aan heb getoond met die ID).
Mja, je zegt dat ze sinds 1960 hun eigen taal mogen spreken.
Da's dus écht wel onjuist.
Mijn link illustreert dat dat recht zeker tot net voor de milleniumwissel niet gegarandeerd was.
Ik weet ook zeker dat ik in een artikel van de krant dat over Ocalan ging, dat zeker dateerde van na de jongste eeuwwissel, heb gelezen dat het spreken van het Koerdisch op Koerdisch-Turkse scholen nog steeds verboden was.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 juli 2015, 16:08   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mja, je zegt dat ze sinds 1960 hun eigen taal mogen spreken.
Da's dus écht wel onjuist.
Mijn link illustreert dat dat recht zeker tot net voor de milleniumwissel niet gegarandeerd was.
Ik weet ook zeker dat ik in een artikel van de krant dat over Ocalan ging, dat zeker dateerde van na de jongste eeuwwissel, heb gelezen dat het spreken van het Koerdisch op Koerdisch-Turkse scholen nog steeds verboden was.
Kijk, het is waar dat er nog genoeg incidenten zijn en dat een relatief groot deel van het Turkse volk niets moet hebben van Koerden. Alleen het is te makkelijk om te beweren dat Turkije de grote boeman is.

Zo is de Turkse overheid begin 2013 begonnen met vredesonderhandelingen met de PKK. Alleen zoals je ziet vindt de PKK woorden als "onderhandeling" , "vrede" vies. Ze plegen liever terroristische acties op Turkse politieagenten en burgers (ik geef toe dat dat laatste wel incidenteel is, maar toch...).
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 19:00   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kijk, het is waar dat er nog genoeg incidenten zijn en dat een relatief groot deel van het Turkse volk niets moet hebben van Koerden. Alleen het is te makkelijk om te beweren dat Turkije de grote boeman is.

Zo is de Turkse overheid begin 2013 begonnen met vredesonderhandelingen met de PKK. Alleen zoals je ziet vindt de PKK woorden als "onderhandeling" , "vrede" vies. Ze plegen liever terroristische acties op Turkse politieagenten en burgers (ik geef toe dat dat laatste wel incidenteel is, maar toch...).
De voorouders van de hedendaagse Turken hebben ergens in de 10e of 11e eeuw na Christus 'hun' land gepikt van de toenmalige Byzantijnen, Arabieren, Armeniërs, Assyriërs, Perzen en, surprise surprise, KOERDEN.

Voor hetzelfde geld kan je dus zeggen dat 'de Turken' al heel blij mogen zijn dat 'de Koerden' hen niet massaal terug naar Centraal-Azië bombarderen.

Het minste dat 'de Turken' zouden kunnen doen, is met z'n allen Koerdisch, Armeens, Grieks, ... gaan studeren
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 25 juli 2015 om 19:04.
djimi is offline  
Oud 25 juli 2015, 19:06   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De voorouders van de hedendaagse Turken hebben ergens in de 10e of 11e eeuw na Christus 'hun' land gepikt van de toenmalige Byzantijnen, Arabieren, Armeniërs, Assyriërs, Perzen en, surprise surprise, KOERDEN.

Voor hetzelfde geld kan je dus zeggen dat 'de Turken' al heel blij mogen zijn dat 'de Koerden' hen niet massaal terug naar Centraal-Azië bombarderen.

Het minste dat 'de Turken' zouden kunnen doen, is met z'n allen Koerdisch, Armeens, Grieks, ... gaan studeren
Stoer man.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juli 2015, 19:14   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stoer man.
Is 't nie 'freaky' genoeg, misschien?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be