Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2017, 07:51   #641
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zie jij die tegenspraak wel... gelieve ze even uit de doeken te doen
Je wordt oud he ?Ik zal nu al vijf maal gezegd hebben dat ons blank worden niet door selectie, maar door drift was. Moet ik het onderstrepen en vet drukken voor het door dringt?

Citaat:
Jij hebt een probleem met het begrip willekeurig ?
Selectie is niet willekeurig in die zin dat de 'fittest' het eerder zullen halen.
Afhankelijk van de gewijzigde omstandigheden kan je het dan misschien willekeurig noemen met betrekking tot die omgevingsparameters
Ik heb helemaal geen probleem met willekeurig. Maar een willekeurige omstandigheid maakt niet dat de evolutie die daarop volgt ook willekeurig is. De omstandigheid is random, het organisme reageert daarop.
Ik wil nogmaals herhalen, ik geloof in het bestaan van (spontane) mutaties. Ik geloof echter niet dat zij bijdragen aan de evolutie van een soort. Ik moet dat niet tegenspreken, wie dat beweert dient dat te staven. Amper 1 voorbeeld geven is teveel en daarbij is alles gezegd.

Citaat:
Straf !
Nu kom je niet alleen te zeggen okay mutatie maar mutatie lag hier aan de basis.
En ge hebt duidelijk een probleem met begrippen zoals willekeurig en toevallig.
Als een toevallig voorbeeld schetsen teveel is, al is het een hypothetisch, ja ? Ligt het dan aan mij?

Citaat:
Een mutatie is toevallig ( ad random zeg maar )
Ze wordt niet gestuurd of is niet doelmatig noch is de oorzaak definitief determinerend te bepalen.
De uitkomst ( wat uiteindelijk zal verderzetten ) echter is niet zo willekeurig maar hangt van de omgeving af
Ik heb nergens beweerd dat mutaties gestuurd worden in dit topic. Het is niet omdat iets niet toevallig is je daar meteen doelen aan moet dichten. al zie ik op vele plaatsen wel "doel" manifesteren.
Ik heb een mooi voorbeeld gegeven van natuurlijke selectie, van drift, van fixatie bij isolatie, ... Ik heb naar mijn inzien duidelijk kunnen nuanceren dat het eigenlijk niet zo toevallig was. Nu is het aan jullie duidelijk te maken hoe toevallig dat toeval was aan de hand van voorbeeld of onderbouwende links.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 07:56   #642
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Even 'n knuppel in het evolutiehok gooien:

"U en ik leven al vijftien miljard jaar, dat wil zeggen sedert het veronderstelde ontstaan van de wereld. De kiem van onze eigenschappen, onze vermogens zit in ons, in de kleinste onderdelen van de atomen waaruit ons lichaam is opgebouwd."

http://www.geestkunde.net/uittreksel...15miljard.html

Alsof evolutie pas op deze planeet zou begonnen zijn...
En is ze dan 15 miljard jaar geleden begonnen? Wat was er gaande voor de big bang? We hebben een vertrekpunt, de wetenschap krijgt één mirakel en kan daarmee alles verklaren. Ik vraag mij toch meermaals af: en daarvoor?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 08:06   #643
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jaaaa NIETS dat klopt... omdat ge vastgeroest zit in uw dogma's
Ik zie het omgekeerde manifesteren.

Citaat:
Dat heeft er niks mee te maken..
Als ge zevert dat mutaties er niks met te maken zouden hebben omdat er niet op geselecteerd zou worden maar wel op variatie dan slaat ge compleet de bal mis
Tuurlijk wel, ik herleid het terug naar de essentie. En een oude man die niet mee kan fietsen en het niveau wenst te vertragen des spijt.



Citaat:
neeje maat .... gij staat op zijn minst nog 100 simpele antwoorden in krijt
Ge kunt misschien eens beginnen met dat lijstje
Ik ga niet naast de essentie antwoorden en heb reeds beantwoord wat relevant voor de discussie is. Van A naar D springen om dan C en B te negeren zal niet meer pakken.


Citaat:
Jij bent begonnen over mutant... niemand anders
We weten natuurlijk waarom ... omdat een mutant een bepaalde negatieve connotatie heeft dat om maar niet te moeten zeggen dat alle mutaties negatief zouden uitdraaien
Als je over mutaties begint komen daar mutanten bij kijken, dat is de logica zelve. Al wat ik vroeg, hoe gaat een mutant zijn mutatie verspreiden. Welke invloed oefent selectie daarop uit? Om te camoufleren dat je niet kan antwoorden gaan er inderdaad een 100 vragen bij komen kijken om het licht op mij te werpen. Maar wederom, het zal niet pakken.


Citaat:
btw een mongool is een etnische groep... ze gaan het niet graag horen
Is dat dan een antwoord op mijn vraag? En ik ben het die rond de pot draait en niet antwoord? Eerlijk blijven he. Laat die politieke correctheid maar achterwege. Een mongool is een mutant, een mutatie die hem genetisch anders maakt dan "normale" mensen. Het is mijn voorbeeld, maar ik smeek al tot in de treure toe naar andere voorbeelden. DUS Praha? Nu we terug bij de essentie zijn beland hoor ik het graag.

Ik heb trouwens ook aangetoond via de evolutie van honden dat er selectie was op bestaande variatie en niet op mutatie. Er is nergens concrete data die staaft dat de evolutie van een organisme berust op mutatie. Het is niet omdat we mutaties waarnemen deze enige meerwaarde betekenen in de evolutie van een soort. Dat is pas wishful thinking Praha als je dat er aan gaat toedichten.

Laatst gewijzigd door Peche : 18 maart 2017 om 08:17.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 09:59   #644
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En is ze dan 15 miljard jaar geleden begonnen?
Onze 13,7 miljard jaar sinds de Oerknal is in de microkosmos in werkelijkheid een inwendige eeuwigheid, omdat daar de tijd steeds sneller en sneller gaat dan bij ons (tot eindeloos snel).

Kortom: het heelal is in werkelijkheid eeuwig, en alleen in onze tijdrekening lijkt het zo alsof het heelal eens begonnen is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:25   #645
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je wordt oud he ?Ik zal nu al vijf maal gezegd hebben dat ons blank worden niet door selectie, maar door drift was. Moet ik het onderstrepen en vet drukken voor het door dringt?
Ge moogr dat zo vet drukken als u wilt, dat maakt er geen feit van.
Toon liever aan waarom dat zo is.
Ge vraagt altijd bewijzen als anderen iets aantonen .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:28   #646
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijkt met uw ogen Praha en allemaal.





Hij zei later ook nog dat selectie en toevallige mutatie de basis van evolutie zijn. Maar dat ter zijde. Laat hem nu maar eerst toegeven dat hij fout zat of uitleggen hoe ons blank worden een toevallige mutatie was.
Maar ... wat ik schreef is 100% correct!
Zijn er nog andere processen die de evolutie bepalen, ja hoor!
Maar mutatie en natuurlijke selectie is wel degelijk de basis van de evolutie.

Natuurlijk is blank worden een toevallige mutatie! Hoeveel keer moet ik dat aantonen? Ik heb verwezen naar uitgebreid onderzoek door verschillende teams; Dat onderzoek heeft de 5 mutaties op het genoom gevonden. En heeft ook gelocaliseerd waar de mutaties zijn gebeurd.

Men zoekt al 50 jaar via labtesten uit of mutaties toevallig zijn of niet. En elke test toont het volgende aan: toevallig! En dat is ook logisch. Want als het niet toevallig is, dan moet er een 'intelligentie' zijn die het stuurt. En dat weten we ook ondertussen: het bovennatuurlijke bestaat niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:32   #647
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het voorbeeld is niet relevant en dat mag ik zeker naar voren proppen.
Jij hebt dat gebruik om naast de essentie te gaan
Als de essentie is dat god de evolutie stuurt, ja dan is mijn voorbeeld naast de essentie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
en uwe praha liep er achter. DAarom is hij géén van de 4 he. PRaha is net als U een meeloper.
Als meeloper betekent dat men meeloopt in de evolutietheorie ontwikkeld door Darwin, en verder ontwikkeld door vele onderzoekers over heel de wereld, ja dan ben ik een meeloper. En een trotse meeloper!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:36   #648
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Migratie kan drift veroorzaken. Je moet eens lezen wat er staat en vooraleer je aan andere posten sleutelt uw eigen posten beter benaderen.

Ons blank worden zal eerder een gevolg van drift zijn en niet van selectie.
Maar gij schrijft wartaal!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 10:41   #649
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De variatie van de soort is toch overwegend tegenover die mutanten? De soort zelf zal die mutatie eruit selecteren omdat haar "normale" variatie overwegend is.
Waarom zou ze dat er uit selecteren als het geen nadeel met zich brengt?
Ge denkt toch niet dat er toen een volksverhuizing naat europa plaatsvond?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 13:20   #650
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ga dat hier even terug naar de essentie trekken en al uw verdere bullshit negeren.
Want jij bent niet in staat een discussie samen te vatten, noch te volgen. Dat heb je nu wel laten blijken.

Een mutatie moet in de meiose gebeuren, het organisme moet daar dan mee geboren worden. Dat gebeurt pakweg 1 op 1000. Hoe kan zo'n mutatie bijdragen aan de evolutie van een soort? De variatie van de soort is toch overwegend tegenover die mutanten? De soort zelf zal die mutatie eruit selecteren omdat haar "normale" variatie overwegend is.
Dat hoeft niet en kan ook niet omdat het DNA van elk dier uniek is. Een mutatie meer of minder doet er niet toe. Een deel van het DNA is toch al inactief.

Kijk ook eens bij Functional divergence en redundant dna.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:08   #651
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijkt met uw ogen Praha en allemaal.

Hij zei later ook nog dat selectie en toevallige mutatie de basis van evolutie zijn. Maar dat ter zijde. Laat hem nu maar eerst toegeven dat hij fout zat of uitleggen hoe ons blank worden een toevallige mutatie was.
Als ge een beetje eerlijk zou zijn plaats je de context erbij

Onafgezien van je debacle met Geert zat ge toch fout met uw uitspraak en blijft het feit dat ge nog zo lang geleden weer eens dik in de verf gezet hebt dat mutaties voor jou niet deelnemen in de genenpool waaruit geselecteerd wordt omwille van een nog steeds onduidelijke hocus-pocus reden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:11   #652
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het voorbeeld is niet relevant en dat mag ik zeker naar voren proppen.
Jij hebt dat gebruik om naast de essentie te gaan en uwe praha liep er achter. DAarom is hij géén van de 4 he. PRaha is net als U een meeloper.
Wel ... weet ge wat de werkelijke 'essentie' al een paar jaar is bij een discussie met jou
Ge vertelt de grootst mogelijke nonsens en overgenomen leugens en bouwt daar lustig op voort.
Maar het zal onze schuld wel weer zijn zeker als we daarop reageren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:18   #653
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ga dat hier even terug naar de essentie trekken en al uw verdere bullshit negeren.
Want jij bent niet in staat een discussie samen te vatten, noch te volgen. Dat heb je nu wel laten blijken.
ah ja de essentie voor u : dat ge verder ongehinderd de grootste nonsens moogt blijven schrijven ?

Citaat:
Een mutatie moet in de meiose gebeuren, het organisme moet daar dan mee geboren worden. Dat gebeurt pakweg 1 op 1000.
Gemiddeld zijn er 200 mutaties vastgesteld bij een nakomeling (mens)
Hoe kom je op 1 op 1000 ?


Citaat:
Hoe kan zo'n mutatie bijdragen aan de evolutie van een soort? De variatie van de soort is toch overwegend tegenover die mutanten? De soort zelf zal die mutatie eruit selecteren omdat haar "normale" variatie overwegend is.
Hier ga je weer... Ge snapt ( of ge wilt niet ) er niks van

Neen, want als iedere nakomeling zowat 200 mutaties heeft dan gaat de genenpool bij de volgende generatie gewijzigd zijn.
Het is onzinnig om te spreken over een 'normale' variatie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:39   #654
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je wordt oud he ?Ik zal nu al vijf maal gezegd hebben dat ons blank worden niet door selectie, maar door drift was. Moet ik het onderstrepen en vet drukken voor het door dringt?
daar gaat het 'm niet over
Wel over deze uitspraak :
Citaat:
Ik beweer dat het veranderen van omgeving de drijvende kracht was die ons blank maakte. (als ik meeloop voor het belang van het argument in het evolutieverhaal)


Citaat:
Ik heb helemaal geen probleem met willekeurig. Maar een willekeurige omstandigheid maakt niet dat de evolutie die daarop volgt ook willekeurig is. De omstandigheid is random, het organisme reageert daarop.
Op het kleine detail na ( dat de omstandigheid random is ) zijn we het met elkaar eens

Citaat:
Ik wil nogmaals herhalen, ik geloof in het bestaan van (spontane) mutaties. Ik geloof echter niet dat zij bijdragen aan de evolutie van een soort. Ik moet dat niet tegenspreken, wie dat beweert dient dat te staven. Amper 1 voorbeeld geven is teveel en daarbij is alles gezegd.
Maar zie je nu zelf niet in dat ALS ge gelooft in het bestaan van (spontane) mutaties je ze wel moet betrekken in het evolutionaire proces daar ze deel uitmaken van de genenpool ?
ALS gij beweert dat dit niet het geval zou zijn dan is het aan jou om aan te tonen WAAROM


Citaat:
Als een toevallig voorbeeld schetsen teveel is, al is het een hypothetisch, ja ? Ligt het dan aan mij?
Ik ga je eigen tekst even quoten want blijkbaar wordt ge 'oud' Peche
Citaat:
2. Als ik dan meega in het verhaal van de evolutieleer en de exodus uit Afrika, zijn wij niet blank geworden door selectie en (toevallige) mutatie. Maar was die mutatie gepusht door de omgeving....
Dáárop reageerde ik dus met :
Citaat:
Straf !
Nu kom je niet alleen te zeggen okay mutatie maar mutatie lag hier aan de basis.



Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat mutaties gestuurd worden in dit topic.
dit
Citaat:
U]Maar was die mutatie gepusht door de omgeving[/u]
leek er anders aardig op

Citaat:
Het is niet omdat iets niet toevallig is je daar meteen doelen aan moet dichten. al zie ik op vele plaatsen wel "doel" manifesteren.
Kan je ons dan even verklappen wat het doel is ?

Citaat:
Ik heb een mooi voorbeeld gegeven van natuurlijke selectie, van drift, van fixatie bij isolatie, ... Ik heb naar mijn inzien duidelijk kunnen nuanceren dat het eigenlijk niet zo toevallig was. Nu is het aan jullie duidelijk te maken hoe toevallig dat toeval was aan de hand van voorbeeld of onderbouwende links.
ALS ge gevolgd had ( maar dat deed je niet ) dan zou je weten dat er al 1001x op gewezen is dat "evolutie blind is" en dat mutaties spontaan of toevallig zijn en dat dus niemand beweerd heeft dat de evolutie louter een zaak van toeval zou zijn.

Ik kan alleen maar vaststellen dat ge tot dit moment nog steeds teveel op crea-sites neust of je kennis daarop volledig berust en je nooit verder gekeken hebt daar ge hier een zeer oud stereotype crea-drogredenering opzet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:58   #655
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zie het omgekeerde manifesteren.
zeer vreemd daar gij volkomen dezelfde dogma's onderschrijft... de rest van ons is blijkbaar minder vastgeroest en gaan zelf discussie aan... jij niet

Citaat:
Tuurlijk wel, ik herleid het terug naar de essentie. En een oude man die niet mee kan fietsen en het niveau wenst te vertragen des spijt.
Wat blijkbaar niet meer wilt zeggen dan een nieuw issue aangaan waar ge Uw aloude dogma's, halve waarheden en onjuistheden ongehinderd kunt blijven ventileren.

Citaat:
Ik ga niet naast de essentie antwoorden en heb reeds beantwoord wat relevant voor de discussie is. Van A naar D springen om dan C en B te negeren zal niet meer pakken.
Vertel dan geen onwaarheden



Citaat:
Als je over mutaties begint komen daar mutanten bij kijken, dat is de logica zelve.
En het voorbeeld was niet héél toevallig een persoon met het syndroom van Down ?
Ni swansen hé

Citaat:
Al wat ik vroeg, hoe gaat een mutant zijn mutatie verspreiden. Welke invloed oefent selectie daarop uit? Om te camoufleren dat je niet kan antwoorden gaan er inderdaad een 100 vragen bij komen kijken om het licht op mij te werpen. Maar wederom, het zal niet pakken.
Vreemd daar daar al 20x op geantwoord is en gij dat blijkbaar niet kunt weerleggen buiten het nog eens opnieuw vragen

Citaat:
Is dat dan een antwoord op mijn vraag? En ik ben het die rond de pot draait en niet antwoord? Eerlijk blijven he. Laat die politieke correctheid maar achterwege.
ahja ingaan op wat anders hé

Citaat:
Een mongool is een mutant, een mutatie die hem genetisch anders maakt dan "normale" mensen. Het is mijn voorbeeld, maar ik smeek al tot in de treure toe naar andere voorbeelden. DUS Praha? Nu we terug bij de essentie zijn beland hoor ik het graag.
Wel ik heb je net gezegd : IEDEREEN
Dat zijn er een pak meer dan jouw voorbeeld van mensen met het syndroom van Down waar ge dan uitgerekend eentje cherrypickt die ogenschijnlijk ( want aantonen kan je dat niet ) minder succesvol zou zijn

Citaat:
Ik heb trouwens ook aangetoond via de evolutie van honden dat er selectie was op bestaande variatie en niet op mutatie.
en ?
Heeft iemand ontkend dat er geen selectie op variatie zou zijn ?
De zoveelste open deur

Citaat:
Er is nergens concrete data die staaft dat de evolutie van een organisme berust op mutatie. Het is niet omdat we mutaties waarnemen deze enige meerwaarde betekenen in de evolutie van een soort. Dat is pas wishful thinking Praha als je dat er aan gaat toedichten.
Niemand zegt ook niet dat het berust op mutatie, Peche
De zoveelste stroman dus

Het berust op de drie pijlers die ik je al 1001x meegegeven heb.
Eentje daarvan is variatie ... hoe die ook tot stand is gekomen.
Dus elke mutatie die erfelijk doorgegeven wordt of elke mutatie in het vroegste stadium van de celdeling behoort daar ook toe.

De term 'meerwaarde' is hier slechts een waardeoordeel en een maskering voor het dogma dat ge niet expliciet wilt zeggen : mutaties zijn enkel negatief

Jouw bewering ... jij toont aan
Zo werkt dat hé ... niet omgekeerd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 21:09   #656
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ... wat ik schreef is 100% correct!
Zijn er nog andere processen die de evolutie bepalen, ja hoor!
Maar mutatie en natuurlijke selectie is wel degelijk de basis van de evolutie.

Natuurlijk is blank worden een toevallige mutatie! Hoeveel keer moet ik dat aantonen? Ik heb verwezen naar uitgebreid onderzoek door verschillende teams; Dat onderzoek heeft de 5 mutaties op het genoom gevonden. En heeft ook gelocaliseerd waar de mutaties zijn gebeurd.

Men zoekt al 50 jaar via labtesten uit of mutaties toevallig zijn of niet. En elke test toont het volgende aan: toevallig! En dat is ook logisch. Want als het niet toevallig is, dan moet er een 'intelligentie' zijn die het stuurt. En dat weten we ook ondertussen: het bovennatuurlijke bestaat niet.
Het probleem is dat Peche iets leest, daarbij de volledige context vergeet en zich vastrijdt in een zinnetje dat hem bevalt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 21:15   #657
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat hoeft niet en kan ook niet omdat het DNA van elk dier uniek is.
incluis de gemiddeld zoveel mutaties ( bij mens aangetoond 200 )

Citaat:
Een mutatie meer of minder doet er niet toe. Een deel van het DNA is toch al inactief.
Dat hangt er vanaf waar die mutatie zich precies bevindt in de sequentie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:18   #658
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het probleem is dat Peche iets leest, daarbij de volledige context vergeet en zich vastrijdt in een zinnetje dat hem bevalt
Wees nu eens voor eenmaal eerlijk in een discussie.
Ge hebt het hem nu zelf zien schrijven. En ik zou die mensen dan nog moeten uitleggen hoe drift werkt, nadat ik een heel topic geopend heb met onderbouwende links? Waaruit dan blijkt dat selectie en mutatie lang niet de basis van evolutie zijn, daar er meerdere mechanismes zijn en drift meer invloed op het organisme uitoefent. Waar drift op de proppen komt neemt selectie af. Dat ik dat nog maar zou moeten uitleggen getuigt hoe weinig Bobke en Geert van de evolutieleer weten.

Ons blank worden is niet gebeurd door selectie, noch door selectie op een toevallige mutatie maar door genetische drift die veroorzaakt werd door migratie. Hadden zij 5 minuten de tijd genomen wat te lezen hadden ze dat met eigen ogen gelezen. Ik ga hier niet meer eindeloos in herhaling vallen en cirkels draaien.

Ik heb mij hier helemaal niet vastgereden. Gij ziet de tegenstrijdigheden niet, maar kunt het zelf niet nuanceren en draait dan gelijk die trollen de vraag om . Typisch. Meelopen in een theorie is 1, meelopen bij trollen is 2. Ge hebt er gelegen bij mij praha.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:25   #659
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Why Did People Become White?

Skin lightening could also have been accelerated by something as simple as genetic drift, making it “easier” for a pale skin mutations to succeed in northern latitudes.

http://www.livescience.com/7863-people-white.html

Een lang verhaal kort gemaakt bij deze.

Kan Geert nu aantonen dat wij blank werden door selectie en toevallige mutaties?
Die vitamine D opname kan je al natuurlijke selectie noemen. Maar de mutatie was niet toevallig. Zij is getriggerd door de migratie.

Lees ook hoe de link uitlegt hoe seksuele selectie en rol gespeeld kan hebben.

Daar heb je alle hypotheses op een rijtje.
Doch, al wie eerlijk met zichzelf is zal inzien dat de migratie uit Afrika eerder drift dan natuurlijke selectie was.
En dan loop ik maar mee voor het belang van het argument.

Laatst gewijzigd door Peche : 18 maart 2017 om 23:27.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:33   #660
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat hoeft niet en kan ook niet omdat het DNA van elk dier uniek is. Een mutatie meer of minder doet er niet toe. Een deel van het DNA is toch al inactief.

Kijk ook eens bij Functional divergence en redundant dna.
Kan je ook de relevantie nuanceren? DNA is uniek, maar je kan via het DNA wel achterhalen welke soort en welk ras het organisme is.
De soort en het ras vertegenwoordigen dan het uiterlijk en eigenschappen van het organisme. De mutatie dient te ontstaan in de meiose. Mutaties die later optreden kunnen wel erfelijk zijn, maar zijn meestal niet ter orde.
Een afwijking is daar bij de geboorte.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be