Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2017, 14:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard ‘Moslims moeten onze waarden overnemen'

‘Moslims moeten onze waarden overnemen'

Dat is de titel.
Op dit moment kan ik nog geen commentaar geven.
Toch wou ik jullie dit niet onthouden.

https://www.tijd.be/politiek-economi...rnemen/9874180

Citaat:
‘Als we niet opletten, ontploft er weer een tijdbom in onze samenleving’, zegt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA). ‘We gaan onze ogen daar toch niet voor sluiten?’
Als een wervelwind is Zuhal Demir de afgelopen twee weken door de Wetstraat gestormd. Sinds ze haar partijgenote Elke Sleurs is opgevolgd als staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Personen met een Beperking, Armoedebestrijding en Wetenschapsbeleid is ze amper uit de spotlights weg te slaan. Bij Unia, het interfederaal gelijkekansencentrum waartegen de N-VA al langer strijd voert, hebben ze dat geweten. Volgens de Vlaams-nationalisten verdedigt het centrum te veel de belangen van mensen van allochtone origine en te weinig het algemeen belang.
‘Kijk naar het arrest van het Europees Hof van Justitie over het hoofddoekenverbod in bedrijven van afgelopen week’, zegt Demir. ‘Dat maakt duidelijk dat bedrijven, in het kader van een neutraliteitsbeleid, hun werknemers kunnen vragen geen hoofddoek of ander religieus, politiek of filosofisch teken te dragen. Unia maakt daarvan dat een hoofddoekenverbod enkel kan onder strikte voorwaarden. Daarmee toont het centrum zich een slechte verliezer.’
Er zijn toch voorwaarden aan het verbod? Zo geldt het enkel voor werknemers die in contact komen met klanten.
In sommige steden worden we met een vorm van apartheid geconfronteerd.
Zuhal Demir: ‘Het arrest is een game changer. We discussiëren al twintig jaar over de vraag of een werkgever aan een werknemer mag vragen om geen hoofddoek of andere religieuze symbolen te dragen. Het Europees Hof van Justitie brengt eindelijk duidelijkheid: het kan als hij dat in zijn arbeidsreglement inschrijft. Unia heeft elf jaar geprocedeerd tegen zo’n maatregel, maar het heeft verloren en dat moet het aanvaarden. Het wordt tijd dat het bedrijven helpt bij het uitwerken van een neutraliteitsbeleid.’
Heeft u een probleem met hoofddoeken?
Demir: ‘Iedereen mag zich kleden zoals hij of zij dat wil, maar er zijn grenzen. Boerka’s horen bij ons niet thuis. Hoofddoeken wel, maar het recht om een hoofddoek te dragen is beperkt als het botst op het recht van een werkgever op een neutraliteitsbeleid. Een bedrijf heeft, net zoals een stad, het recht te zeggen dat het wegens de neutraliteit liever geen hoofddoeken ziet.’
Moet u het als staatssecretaris voor Gelijke Kansen niet eerder opnemen voor moslims als ze onder druk staan?
© Dieter Telemans
Demir: ‘Ik doe dat ook, maar ik vind niet dat ze zich in een slachtofferrol mogen wentelen. De realiteit is wat ze is: de daders van de aanslagen van 22 maart waren geradicaliseerde moslims en we kampen met het probleem van de Syriëstrijders. De eerste slachtoffers daarvan zijn de gematigde moslims die vaak in dezelfde hoek worden gezet. Daar vecht ik tegen, maar ik vecht ook voor de gelijkheid tussen mannen en vrouwen en de rechten van holebi’s. Dat zijn waarden die essentieel zijn in onze samenleving en we wijken daar niet van af. Helaas zijn die principes nog altijd taboe in de moslimgemeenschap en dat moet veranderen.’
Bent u niet strenger voor moslims dan voor de katholieke kerk? Ook die worstelt nog altijd met homoseksualiteit.
Demir: ‘Nee, ik heb dezelfde verwachtingen. Een bisschop let nu en dan op zijn woorden als hij over homoseksualiteit praat, maar ik heb nog niet gehoord dat katholieken homo’s van flatgebouwen gooien. Of dat bisschoppen oproepen om homoseksuelen af te ranselen.’
Kent u imams die dat wel doen?
Het Vlaams Belang is doorgebroken omdat we onze normen en waarden hebben verwaarloosd.
Demir: ‘Ik ken in elk geval imams die homoseksualiteit doodzwijgen of afkeuren, waardoor moslimjongeren nog altijd niet voor hun geaardheid durven uit te komen. Dat is niet enkel de schuld van de moslimgemeenschap, ook het beleid heeft gefaald. De politiek heeft nieuwkomers veel te lang hun gang laten gaan. Er werd nu en dan eens een subsidie tegenaan gesmeten, maar voor de rest moeide niemand zich. Pas met de aanslagen in Brussel van 22 maart van vorig jaar is iedereen wakker geworden. Pas nu zegt iedereen dat wie naar hier komt naast rechten ook plichten heeft. Dat is 20 jaar te laat, waardoor we een generatie jongeren verloren hebben. In sommige steden worden we zelfs met een vorm van apartheid geconfronteerd.’
Overdrijft u niet een beetje?
Demir: ‘Ga dan naar die wijken! Er is, zoals in Zuid-Afrika destijds, geen georganiseerde apartheid, maar ze is er wel. Allochtonen en autochtonen wonen in hun eigen buurten en hebben geen contact met elkaar.’
Hoe wilt u dat veranderen?
Demir: ‘Dat gaat traag, maar het positieve is dat de meeste politici intussen beseffen dat er iets moet gebeuren. Kijk naar Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V), die allochtone ouders opriep om meer betrokken te zijn bij het onderwijs. Ze heeft daar vanuit linkse hoek veel hysterische kritiek op gekregen, maar ze had gelijk. Mijn ouders zijn, hoewel ze geen foutloos Nederlands spreken, perfect geïntegreerd omdat ze onze waarden geassimileerd hebben. Maar niet iedereen doet dat uit eigen beweging, sommigen hebben hulp of wat dwang nodig. Hadden we die vanaf het begin geboden, dan zouden de problemen nu veel kleiner zijn geweest.’
Vindt u, net zoals het Vlaams Belang, dat nieuwkomers zich moeten assimileren en volledig onze cultuur moeten overnemen?
Demir: ‘Ik zeg niet dat mensen hun identiteit helemaal moeten loslaten. Thuis doen ze wat ze willen. Ik spreek met mijn ouders geen Nederlands. En als mensen vijf keer per dag willen bidden, is dat voor mij geen probleem. Maar nieuwkomers moeten zich wel aanpassen aan onze normen en waarden. Over de democratie, de rechtsstaat, de gelijkwaardigheid van mensen en de scheiding van kerk en staat maken we geen compromissen. Als mensen dat niet aanvaarden, moeten ze hun conclusies trekken.’
Is dat de Zuhal Demir-manier om zoals de Nederlandse premier Mark Rutte te zeggen: ‘Doe normaal of ga weg’?
REACTIE UNIA
Het interfederaal gelijkekansencentrum Unia reageert met ‘toenemende verbazing’ op de uitspraken van staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) en nodigt haar uit voor een gesprek. ‘Net zoals Europees commissaris Marianne Thyssen (CD&V) lezen we in het arrest van het Europees Hof dat bedrijven mensen met een hoofddoek niet zomaar kunnen ontslaan’, zegt woorvoerder Bram Sebrechts. ‘Kledingvoorschriften moeten ingebed zijn in een coherent en systematisch beleid, het kan enkel voor werknemers die in rechtstreeks contact staan met klanten en vooraleer tot ontslag over te gaan, moet de werkgever nagaan of een andere functie in het bedrijf mogelijk is.’
Daarnaast wijst Unia erop dat het al jaren bedrijven en organisaties helpt met hun vragen over de antidiscriminatiewetgeving. ‘We beschikken over een online cursus die al meer dan 3.000 gebruikers telt.’
Demir: ‘Dat is toch de normaalste zaak van de wereld? We gaan onze ogen daar toch niet voor sluiten? Er is vorig jaar een tijdbom ontploft in onze samenleving en als we niet opletten, gebeurt dat nog een keer. Er is een grens aan de tolerantie. Vlamingen zijn niet racistisch, ze willen enkel dat nieuwkomers zich een klein beetje aanpassen. Is het te veel gevraagd dat we respect vragen voor onze normen en waarden?’
Alsof politici ooit onze normen en waarden in de uitverkoop hebben aangeboden.
Demir: ‘Waarom is het Vlaams Belang doorgebroken en waarom beroert de Nederlandse populist Geert Wilders de gemoederen zo? Net omdat we onze normen en waarden hebben verwaarloosd. Als er een goed beleid zou zijn gevoerd, dan waren ze nooit aan de oppervlakte gekomen. We moeten hun ideeën niet kopiëren, maar het signaal van de kiezer moet wel worden gehoord.’
Wat is dan nog het verschil tussen de N-VA en Wilders of het Vlaams Belang?
Demir: ‘Die laatste twee hopen door de mensen naar de mond te praten stemmen te winnen. Ze zeggen dat we alle vreemdelingen het best kunnen terugsturen naar hun land van herkomst, terwijl dat totaal onrealistisch en ongewenst is. We luisteren naar wat leeft bij de bevolking, maar we doen niet aan vuilspuiterij. We vertalen het ongenoegen naar oplossingen die het algemeen belang dienen.’
U schermt met het algemeen belang, maar op dat vlak heeft uw partij toch geen al te beste beurt gemaakt?
Demir: ‘Hoe bedoelt u?’
De hele hetze over de graaicultuur bij intercommunales heeft toch bewezen dat de N-VA een partij is zoals een ander?
Demir: ‘Bij intercommunales bezetten we 17 procent van het aantal mandaten, terwijl ons electorale gewicht veel hoger ligt. Een veel kleinere partij zoals CD&V bezet veel meer mandaten.’
Komaan, u kunt toch niet doen alsof er niets aan de hand is?
Demir: ‘Natuurlijk begrijp ik niet hoe mensen de mandaten aan elkaar kunnen rijgen. Een politicus kan er misschien een of twee engagementen bijnemen, maar geen 40. Ik hoop dat er duchtig wordt gesnoeid in het aantal mandaten en dat er iets wordt gedaan aan de verloning. Want als ik die bedragen hoor, denk ik ook: ja hallo. En als we dan toch bezig zijn, moeten we ook het aantal politici inperken, want we lopen elkaar onder de voet. Dit land telt meer dan 450 parlementsleden, dat is niet serieus.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:53   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Euromoslims
Dat klinkt slecht vanwege € verwarring
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:54   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moslims moeten onze waarden overnemen'

Dat is de titel.
Op dit moment kan ik nog geen commentaar geven.
Toch wou ik jullie dit niet onthouden.

https://www.tijd.be/politiek-economi...rnemen/9874180
Na vijtig jaar islamitische migratie, klinkt zo'n titel zelfs een beetje lachwekkend. Waarom zouden ze nu plots wel gaan integreren ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 15:48   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Na vijtig jaar islamitische migratie, klinkt zo'n titel zelfs een beetje lachwekkend. Waarom zouden ze nu plots wel gaan integreren ???
Lachwekkend? Eerder bepaald wereldvreemd, moslims kunnen zelfs niet integreren in een op christelijke waarden gebaseerde cultuur.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 16:05   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lachwekkend? Eerder bepaald wereldvreemd, moslims kunnen zelfs niet integreren in een op christelijke waarden gebaseerde cultuur.


Die cultuur ligt allang op apegapen ten voordele van de secularisering.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 16:05   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Niet dat de moslims het daar gemakkelijker mee zullen hebben.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 16:19   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

We zouden stap voor stap kunnen gaan.
Beginnen met kleine dingen bijv. onnodig tuutteren in de auto.

https://www.youtube.com/watch?v=zxyh...ature=youtu.be
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 17:26   #8
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Je mag er zeker van zijn dat het idee van overnemen heel erg leeft bij veel in Europa wonende moslims.

Maar of dat ook het overnemen van de zogenaamde westerse waarden betreft, dat betwijfel ik ten zeerste.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 17:42   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
We zouden stap voor stap kunnen gaan.
Beginnen met kleine dingen bijv. onnodig tuutteren in de auto.

https://www.youtube.com/watch?v=zxyh...ature=youtu.be
De cultuur van christelijke waarden blinkt ook niet erg uit in het overnemen van kleine dingetjes zoals abortus, scheiding, gender non-discriminatie en zo.

Hun aanhangers zouden ook beter beginnen met wat minder (luid) te toeteren....

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2017 om 17:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 17:46   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Op dit moment kan ik nog geen commentaar geven.
C/P dus.

Wij zullen wel commentariëren. Dat is gemakkelijker voor jou.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2017 om 18:00.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 17:59   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
‘Moslims moeten onze waarden overnemen'
Eigenlijk...eigenlijk... moeten ze enkel onze wetten niet overtreden. That's it. Net zoals iedereen.

Je kan niemand verplichten "waarden over te nemen". Dat is tegen het libre arbitre - vrije wil - vrije geweten en dus gewetensdwang.

Ik vind dus, ten gevolge van deze essentiële denkwijze, dat we moeten ophouden met dat "waarden overnemen"op te leggen.

De wetten zijn de uitdrukking van onze waarden. Dat moet volstaan. Er zijn er trouwens meer dan genoeg van.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2017 om 18:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 18:19   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eigenlijk...eigenlijk... moeten ze enkel onze wetten niet overtreden. That's it. Net zoals iedereen.

Je kan niemand verplichten "waarden over te nemen". Dat is tegen het libre arbitre - vrije wil - vrije geweten en dus gewetensdwang.

Ik vind dus, ten gevolge van deze essentiële denkwijze, dat we moeten ophouden met dat "waarden overnemen"op te leggen.

De wetten zijn de uitdrukking van onze waarden. Dat moet volstaan. Er zijn er trouwens meer dan genoeg van.
Neen, de wetten respecteren alleen is net niet genoeg.
Het verschil is wel zeer subtiel, en moeilijk te beschrijven.

Ik heb ooit het voorbeeld eens gegeven van die ene pastoor die voor de sossen verkozen was als parlementslid.
In het raam van zijn grondwettelijke vrijheden, mocht die wettelijk perfect in zijn katholieke gewaden (ik denk aan die kledij van pastoor Munte in de tv-reeks destijds) zetelen in het parlement.
Maar hij deed dat niet. Dat past niet in onze cultuur.

Nog een voorbeeld: een verschil tussen Vlaanderen en Nederland. Jaren terug moest ik af en toe vergaderen met Nederlandse ambtenaren. Tuurlijk moesten wij ginder ook eten 's middags (maar bij hen is het dan een "magere" lunch, bij ons iets Bourgondischer). Wel, voor het fretten nodigden zij uit tot "een moment van bezinning". De religieus geïnspireerde mens mocht discreet bidden, en de anderen hielden even hun mond dicht.
Wel, een moslim-trainer van miniemkes van het voetbal gaat niet beginnen met een moment van de profeet te bedanken ...

Is het wettelijk verplicht dat kinderen in de lagere school hun huiswerk maken ? Dat de ouders naar het oudercontact komen, zeker toch als er problemen gesignaleerd worden ?

Er is daar een vlogger die aan Limburgse moslimjongeren vroeg indien hun latere zoon homo zou zijn, hoe zij daarop zouden reageren. Ieder antwoord is legaal in het kader van de vrijheden, maar de antwoorden waren toch ... "verkeerd".

Zo zijn er duizenden voorbeelden. Ieder voorbeeld op zich apart is belachelijk. Het geheel is dat echter niet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 18:30   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

En gij gaat massaal heel onze particuliere en idiosyncratische cultuurgewoontes uniform aan iedereen opleggen? Ze een nieuwe dikke pil van een cultuurboek laten ondertekenen? In al zijn bonte vormen? Dan switch ik mezelf om van islamofoob naar vrijheidsverdediger, Voltaire revisited.

Neen. Ik blijf erbij. Je onderwerpen aan de wet. Dat is al meer dan genoeg. En dan nog zijn er vormen van niet-gewelddadig verzet en protest. Er moet plaats zijn voor non-uniformiteit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 21:57   #14
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dan switch ik mezelf om van islamofoob naar vrijheidsverdediger, Voltaire revisited.
Een vrijheidsverdediger is per definitie islamofoob. Islam is brainwash.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 21:59   #15
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er moet plaats zijn voor non-uniformiteit.
Laat dat nu net taboe zijn in de islamitische gemeenschap.
Er is ook geen wet die dat oplegt.
Dus, dat is al één niet-door-wet-opgelegde waarde waar plaats voor moet zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 maart 2017 om 22:03.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 22:15   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Het feminisme moet kapot. Als vrouwen het overnemen krijg je een "neger"samenleving. Volledig lethargisch, passief, staken en zagen. Geen iniatieven, lui en corrupt die allemaal hun zakken volproppen.

De massale multikul moet kapot. Het holt de sociale zekerheid volledig uit omdat dat volk allemaal 20 kinderen koopt. Het is multikul of sociale zekerheid.

Het politiek correcte denken moet kapot omdat dat uitmondt in een politiestaat waarbij de rijken hun vuile zaakjes uit het daglicht kunnen houden omdat ze het gerecht in hun zakken hebben. En de armen alleen maar bezig zijn met angst te hebben van het gerecht.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 22:50   #17
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eigenlijk...eigenlijk... moeten ze enkel onze wetten niet overtreden. That's it. Net zoals iedereen.

Je kan niemand verplichten "waarden over te nemen". Dat is tegen het libre arbitre - vrije wil - vrije geweten en dus gewetensdwang.

Ik vind dus, ten gevolge van deze essentiële denkwijze, dat we moeten ophouden met dat "waarden overnemen"op te leggen.

De wetten zijn de uitdrukking van onze waarden. Dat moet volstaan. Er zijn er trouwens meer dan genoeg van.
2.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:25   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eigenlijk...eigenlijk... moeten ze enkel onze wetten niet overtreden. That's it. Net zoals iedereen.

Je kan niemand verplichten "waarden over te nemen". Dat is tegen het libre arbitre - vrije wil - vrije geweten en dus gewetensdwang.

Ik vind dus, ten gevolge van deze essentiële denkwijze, dat we moeten ophouden met dat "waarden overnemen"op te leggen.

De wetten zijn de uitdrukking van onze waarden. Dat moet volstaan. Er zijn er trouwens meer dan genoeg van.
En als ze de wetten niet opvolgen dan maken we voor hen een uitzondering.

Maar dan klopt natuurlijk uw 'ze moeten enkel onze wetten niet overtreden' niet meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:33   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En als ze de wetten niet opvolgen dan maken we voor hen een uitzondering.
Nope. Geen gepamper. Dat moet maar eens dringend ophouden.


Maar je zegt daar zoiets: hoe zouden we ze culturele waarden kunnen opleggen als we al uitzonderingen toestaan op onze wetten?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 23:37   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het feminisme moet kapot. Als vrouwen het overnemen krijg je een "neger"samenleving. Volledig lethargisch, passief, staken en zagen. Geen iniatieven, lui en corrupt die allemaal hun zakken volproppen.
Tja, ik vind dat nogal achterlijke retoriek net als de rest van je bericht. Stuitend.
. Ik had liever een straffere woordkeuze gebruikt maar ik durfde niet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2017 om 23:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be