Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2016, 14:27   #41
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cello stroke Bekijk bericht
Dat is een uitspraak van 1 wetenschapsjournaliste.
Wat de betrouwbaarheid betreft van die journaliste, daar hebben wij ook het raden naar.

Zeker als je weet dat zuid-Amerika de speeltuin is van Monsanto.
Al je haar naam Googelt kom je direct op haar linken met Monsanto. Als ik vanavond tijd heb ga ik dat eens bekijken. Ik vermoed dat zij niet de meest objectieve persoon om dat te beweren.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2016, 15:21   #42
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Nog eens ter verduidelijking:

Citaat:
Monsanto does not manufacture or sell Pyriproxyfen. The product is a larvicide, and Monsanto does not manufacture or sell larvicides.


Monsanto does not own Sumitomo Chemical Company.
http://news.monsanto.com/news/facts-...d-microcephaly

Alle sites die iets anders beweren zitten dus al op zijn minst op één vlak grondig fout.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 18 februari 2016 om 15:22.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 01:05   #43
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Zika is geen nieuws meer, kijk naar de voorpagina's en TV nieuws; zijnde een kaars die plots uitdooft lijkt het wel. Slechts enkelen hebben de sterfrook gezien en wij gaan weer over op de waan de dag.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 02:26   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Er zou wel eens iets raars aan de hand kunnen zijn met zika, dat het daglicht niet mag zien. Wie weet?

Zika, microcefalia y tóxicos, lo que no quieren contar

Citaat:
Según los datos del Ministerio de Salud de Brasil aportados a la OMS al 2 de febrero 2016 cuando se declara la emergencia, de los 4,783 casos reportados sospechosos de microcefalia desde octubre 2015, faltaba investigar el 76,7 por ciento. A esa fecha se hab�*an confirmado 404 casos como microcefalia u otras alteraciones neurológicas. De ésos últimos, 17 ten�*an presencia del virus zika. Esto es apenas 4,2 por ciento de los casos confirmados, si todos fueran efectivamente microcefalia (se incluyeron otras anomal�*as neurológicas). Pero además, los datos sólo mostraban que hab�*a 17 casos que ten�*an simultáneamente el virus del zika y microcefalia, no que el zika fuera la causa.
Mmm.

Verder iets met transgenetische soya en pesticiden daarvoor gebruikt.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 februari 2016 om 02:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 23:28   #45
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Meer....

[/quote]Zika en het larvengif: hoe zit het nou echt?

Onrust over zika

Het waren heus niet alleen paranoïde complotdenkers die me besprongen. Want kom, 'een bruikbare hypothese gelijk samenzweerderskolder noemen?' Dat ging veel mensen te snel.




Onderwerp van discussie was de onrust over zika, dat door muggen overgedragen virus dat in verband wordt gebracht met 'microcefalie' (baby's geboren met kleine hoofdjes) en het verlammingssyndroom Guillain-Barré.

Maar het venijn schuilt hem precies in die woorden: 'in verband gebracht met'. Dat klinkt niet zeker. Volgens onder meer de groep 'doctors van de besproeide dorpen' uit Argentinië komen de mismaakte baby's helemaal niet door het virus, maar, losjes gezegd, door 'Monsanto'. In Brazilië is een nieuw landbouwgif toegevoegd aan het drinkwater, bedoeld tegen muggenlarven. Dát zou de echte oorzaak zijn van de problemen.

In de krant had ik weinig ruimte om uit de doeken te doen waarom dat waarschijnlijk onzin is. Nu na de NOS en het Algemeen Dagblad ook NRC Handelsblad in de val is gestapt en denkt dat de gifhypothese 'mogelijk' is, lijkt het me geen overbodige luxe om het hier nog eens in iets meer detail en met bronverwijzingen te doen. Al is het maar voor mijzelf: om me te dwingen me er nog eens goed in te verdiepen.

Een bijpraatsessie dus, in vier lemma's.

Artikel gaat verder onder de video.


1. Zika veroorzaakt écht babyproblemen
Leticia de Araujo met haar dochtertje Manuelly Araujo da Cruz van elf maanden oud, dat werd geboren met microcefalie.
Leticia de Araujo met haar dochtertje Manuelly Araujo da Cruz van elf maanden oud, dat werd geboren met microcefalie. © ANP
Dat de huidige variant van het zikavirus microcefalie veroorzaakt, is meer dan aannemelijk. Al meerdere keren is het virus rechtstreeks aangetoond in de weefsels van een mismaakte baby.

Neem het geval (pas beschreven in vakblad NEJM) van de 25-jarige Sloveense gezondheidswerkster die zich in oktober meldde bij het ziekenhuis. Ze was in februari 2015 zwanger geworden in Natal, Brazilië, waar ze toen werkte. In de dertiende week van haar zwangerschap kreeg ze koorts en griepachtige verschijnselen, en vier maanden later bleek het hoofdje van haar baby ernstig mismaakt. Zó ernstig, dat ze de zwangerschap afbrak. Er volgde een uitgebreide autopsie: de baby bleek het virus in de hersenen te hebben - en in geen enkel ander orgaan - en bij de vrouw had het virus zich in de placenta gevestigd.

Zo zijn er inmiddels meer gevallen bekend. Tel dat op bij de waarneming dat het aantal meldingen van kleinhoofdigheid in het gebied met een factor twintig omhoog is geschoten en het ligt erg in de rede om het virus te verdenken.

Ja, wacht: daaraan zitten twee haken en ogen.

De kleinhoofdigheid komt ook zónder virus soms voor

De eerste is dat je, om het virus onomstotelijk aan te tonen, eigenlijk hersenbiopten moeten nemen bij álle baby's, en dan alleen op het moment dat het virus nog actief is. (Naderhand is het virus namelijk niet meer goed aan te tonen: de 'vingerafdruk' die zika achterlaat in het immuunsysteem lijkt erg op die van verwante, andere virussen). Dat kan natuurlijk niet.

Tweede voetangel is dat kleinhoofdigheid ook zónder virus soms voorkomt. Het defect kent meerdere oorzaken, zoals andere virusinfecties, domme pech of, jawel, omgevingsfactoren. Vandaar dat sommige artsen zich voorzichtig uitlaten: per geval kun je niet goed zeggen hoe het komt. Sterker, je kunt zelfs niet uitsluiten dat er niet óók gevallen zijn die door gif zijn veroorzaakt.

Dat punt is voor veel mensen lastig te bevatten. Het verband met zika is dus zoiets als het verband tussen roken en longkanker: een statistisch verband, dat per definitie een beetje ambigu is. Van geval tot geval is lastig vast te stellen of roken longkanker veroorzaakt: er zijn immers rokers die géén kanker krijgen, en er zijn ook niet-rokers die wél longkanker krijgen. Maar zoom uit, naar het geheel, en je ziet dat er wel degelijk een sterk verband is: negen van de tien gevallen van longkanker treden op bij rokers.

2. Maar... op andere plekken waar zika toesloeg waren er géén problemen!
Een veel gehoorde uitspraak. Alleen: hij klopt niet.

De huidige variant van het zikavirus (ZIKV) komt uit Frans Polynesië, die eilandengroep in de Stille Oceaan waarvan Tahiti u het bekendst in de oren zal klinken. Inmiddels is duidelijk dat het virus ook daar zorgde voor meer gevallen van Guillain-Barré: bewijs dat het virus de hersenen aantast.

Ook mismaakte baby's werden er vastgesteld. Ze vielen alleen minder op. Frans Polynesië heeft maar 260 duizend inwoners; een factor duizend minder dan de 205 miljoen inwoners van Brazilië. Dat zijn er simpelweg te weinig om subtiele zaken als een verhoging van een zeldzame geboorteafwijking in het oog te laten springen. Pas achteraf bleek zo'n verhoging er wel degelijk te zijn (PDF).

Ja, en Afrika dan? Het continent waar het virus in 1947 voor het eerst werd ontdekt? Het antwoord is simpel. Experts denken dat het virus daar al zo lang rondwaart dat de bevolking resistentie heeft opgebouwd. Brazilië zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat het virus een grote mensenpopulatie 'aanboort' die nog geen immuniteit tegen het virus heeft.

Duidelijk is inmiddels dat het aantal gevallen van microcefalie in Brazilië wordt 'overschat'

En de omliggende landen, Colombia, Suriname, Argentinië? Daar is de voor de hand liggende verklaring: misschien komt het nog. Het virus sloeg immers als eerste toe in Brazilië, voordat het zich naar andere gebieden verspreidde. Eventuele problematische zwangerschappen zijn daar nog 'gaande', hoe cru dat ook klinkt.

Een lichtpuntje is er ook. Duidelijk is inmiddels dat het aantal gevallen van microcefalie in Brazilië wordt 'overschat'. Iedere ouder die net een baby heeft gekregen met een enigszins klein of verdacht hoofdje, denkt direct aan zika. Gelukkig blijkt dat lang niet altijd terecht: bij ruim duizend verdachte kinderen bleek haast tweederde bij nader onderzoek gelukkig toch gezond.

Als je het zo bekijkt, is het denkbaar dat de schade meevalt en dat ouderwetse ongerustheid nog het meeste van de problemen verklaart. Dat zou natuurlijk goed nieuws zijn.

3. Het insecticide pyriproxyfen is uiterst verdacht!
Zika en het larvengif: hoe zit het nou echt?
© Thinkstock
Enfin, ik begin een beetje te klinken als de voorlichter van het ziekenhuis. Laten we dat beruchte landbouwgif eens beter bekijken. Want zoals we sinds DDT weten, kan gif gemene en vooral sluipende gevolgen hebben voor de volksgezondheid.

Maar in het geval van pyriproxyfen zijn er toch belangrijke verzachtende omstandigheden.Het gif verhindert dat muggenlarven uitrijpen tot volwassenheid - en doet dat door de mug bij een chemisch 'haakje' te pakken dat mensen niet eens hebben. Het middel doet dat trouwens al 20 jaar, in 40 landen, waaronder Nederland, Frankrijk, Denemarken en Spanje, zonder dat daar problemen aan het licht kwamen. In Brazilië gebruikt men het spul sinds 2004; sinds 2014 wordt het in sommige regio's toegevoegd aan drinkwater.

Dat klinkt griezelig. Maar omdat het spul zo specifiek is afgestemd op insecten, is de dosis waarbij het schadelijk wordt voor zoogdieren hoog, blijkt uit dierproeven en de veiligheidsrapporten. Omgerekend naar de mens zou je een theelepel pure pyriproxifen per dag moeten nemen voordat je misschien schade ondervindt. In Brazilië zou je iedere dag duizend liter behandeld water moeten drinken om in de gevarenzone te komen.

Maar wacht. In januari heeft de Braziliaanse organisatie van arbo- en milieuartsen Abrasco tegen het middel gewaarschuwd, stellen diverse nieuwsberichten (en Wikipedia). Alleen klopt dat niet helemaal, blijkt als je het rapport zelf leest. In de 'technische notitie' pleit Abrasco niet zozeer tegen pyriproxyfen, maar tegen de strategie die Brazilië al 40 jaar hanteert om muggen te bestrijden met soms schadelijke giffen zoals organofosfaten en pyrethroïden. Dat werkt niet, stellen de artsen: veel beter zou het zijn om gewoon eens aandacht te besteden aan de hygiëne. Pyriproxyfen komt in de marge van dat betoog slechts drie keer kort ter sprake. En over eventuele schadelijkheid van het middel laten de artsen zich niet uit.

Het larvenmiddel wordt in Brazilië niet door het eng klinkende Monsanto ingezet, zoals velen suggereren, maar door de WHO

Resteert dat het wel erg toevallig is dat het gebruik van het gif in ruimte en tijd precies samenvalt met de problemen. Maar ook dat klopt niet helemaal. Zo is Recife het 'epicentrum' van de geboorteproblemen, maar gebruikt men juist daar het larvengif niet. Bovendien werd het gif in Brazilië al in 2014 aan sommige drinkwatervoorraden toegevoegd. Een timing die eenvoudigweg niet klopt met de uitbraak van microcefalie van eind 2015.

Vrijgepleit, dus? Dat is te kort door de bocht. Denkbaar is bijvoorbeeld dat het gif en het virus elkaar op de een of andere nog onbekende manier versterken. Maar eerlijk is eerlijk, logisch is het niet. De meeste experts vinden zo'n verband dan ook niet erg waarschijnlijk (zie hierna).

O ja, één detail tenslotte: het larvenmiddel wordt in Brazilië niet door het eng klinkende Monsanto ingezet, zoals velen suggereren, maar door de WHO. Dat geeft toch weer een wat ander gevoel: doel is hier om de gezondheid te bevorderen, niet 'om geld te verdienen'.

En het middel is, opnieuw anders dan veel websites aangeven, geen product van Monsanto, maar van het Japanse bedrijf Sumitomo. Dat is zelfs geen 'dochterbedrijf' van Monsanto, zoals men hier en daar noteerde (zelfs ik trapte erin).

4. Maar de experts zeggen het ook
Wetenschappers met kennis van zaken die de zaak bestuderen en wél tot een inschatting komen, verwijzen de link met larvicide unaniem naar het rijk der fabelen

Een belangrijk en telkens herhaald misverstand is dat onafhankelijke experts 'verdeeld' zouden zijn over de link tussen microcefalie en zika. Maar bij nadere inspectie is dat helemaal niet het geval en is men redelijk unaniem.

Ja, sommige kenners zijn voorzichtig en houden zich op de vlakte: nader onderzoek is nodig, je weet immers nooit. Maar wetenschappers met kennis van zaken die de zaak bestuderen en wél tot een inschatting komen, verwijzen de link met larvicide unaniem naar het rijk der fabelen. Complete onzin, en zelfs kwalijk om antimuggenspul verdacht te maken in een gebied waar het wemelt van de muggenziektes.

Het zijn ook niet de minsten die dat zeggen: directeur Francis Colins van de Amerikaanse National Institutes of Health, het Amerikaanse RIVM de CDC, een panel onafhankelijke academische Australische experts, hoogleraren neurotoxicologie, Braziliaanse experts, medische factcheckrubrieken, medisch onderzoekers ter plaatse, bloggende hoogleraren oncologie, Nederlandse muggenexperts en niet te vergeten de WHO zelf.

De opschudding over zika en pyriproxifen is ontstaan door een rapport van een Argentijnse organisatie genaamd de 'dokters van de besproeide dorpen', die actie voert tegen gewasbestrijdingsmiddelen.

Toevallig kende ik de 'dokters'. Onlangs checkte ik een andere nogal uitzinnige claim van dit gezelschap, namelijk dat tampons en maandverbandjes 'besmet' zouden zijn met Monsanto's landbouwgif glyfosaat. Dat klopte niet, maar veelzeggender was het inkijkje in hoe deze dokters opereren: officiële, controleerbare publicaties hadden ze niet, en op vragen over hun werkwijze of cijfers kwam geen antwoord, ondanks vele mailtjes, telefoontjes en diverse plechtige beloftes om te antwoorden.

Ik werd, kortom, wekenlang aan het lijntje gehouden. Een schimmige club: zo riep een decaan van de Universiteit van Cordoba recent op tot een integriteitsonderzoek tegen hun voorzitter Ávila Vazquez, en vonden diverse onafhankelijke experts die ik zelf sprak over de 'tamponzaak' hun metingen om allerlei technische redenen nogal verdacht.

En nu dus zika en pyriproxifen. Het is beslist aardig het 'rapport' van de dokters eens te lezen: een opvallend amateuristisch opgesteld pamflet, zonder technische details (hier de PDF). Zelfs de naam van het middel waar het allemaal om gaat heeft men verkeerd geschreven: pyroproxyfen, in plaats van pyriproxyfen.

'Médicos de Pueblos Fumigados is een verre van wetenschappelijk betrouwbare organisatie', concludeerde vorige week ook onderzoeksjournalist Kavin Senapathy in zakenblad Forbes. 'Deze groep is meer een randverschijnsel dan betrouwbaar, meer bevooroordeeld dan objectief.'

Toen ik het vorige week checkte, schrok ik hoeveel Nederlandse media meegaan in de riedel: dit gif is verdacht. Dat is de gemakkelijke weg: er is nog veel onduidelijk, dus zo'n gif kan er ook nog wel bij, waarom niet?

Ja, volgens die denkwijze kunnen buitenaardse kaboutertjes en mannen in het zwart van de CIA er ook achter zitten. De technische term voor de redenatie is het 'ad ignorantium'-argument: je weet iets niet helemaal zeker, dús zal al het andere dat men roept wel kloppen.

Ja, vast. Maar alles afwegend weet ik wel waar ik mijn geld op zou inzetten.

[/quote]

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...echt~a4249478/
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 00:11   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Frankenstein. Stel u eens voor dat bovenstaand pamflet de aandacht poogt af te leiden van wat er echt aan de hand is. De schuld niet op de mug steken houdt in een enorme flater en of immoraliteit van corporaties en internationale overheden. Ik verwacht in dat geval veel misinformatie rond deze zaak en iets zeer langdurigs indien er instanties zijn die tot op het bot willen gaan. De tegenstand zal immens zijn.

4 procent van de gevallen van microencefalie hebben ook een infectie van zika in Brazilië. En er is geen causaal verband vastgesteld tot nu toe. Ik zou wel een willen weten hoeveel procent van de gevallen dengue of chagas had. Ziektes die ook hele regios aantasten. Begrijp je?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2016 om 00:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 00:45   #47
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Inderdaad, ik zou ook alle verbanden willen zien. Zoals je zegt 4 % van de gevallen microencefalie vind ik ook bijzonder eerlijk gezegd; correctie bijzonder weinig eerlijk gezegd.

Zika is een zoveelste tropische ziekte/griepje in de rij die een tropisch land aandoet en een kwart tot een helft, tot meer, van de bevolking infecteert. Alleen dit muggengriepje eist wel heel veel aandacht op.

Mijn vermoeden is dat het soort van facebook hysterie betreft. Er komt nieuws op een vierkant schermpje dat wordt geforwarded, en het wordt van kwaad tot gekker.

Betreft enorme flater en of immoraliteit van corporaties en internationale overheden. Zou kunnen..

Het zou ook kunnen dat de Braziliaanse overheid hier baat bij heeft. Het land kreunt onder een zware economische crisis en opstapelende corruptieschandelen. Een afleiding is de regering dan ook zeer welgelegen. Ergo nu niet het gelegen moment om met feiten en getallen op tafel te komen. Laat de informatiechaos maar even voortduren dus.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2016 om 00:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 03:21   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Inderdaad, ik zou ook alle verbanden willen zien. Zoals je zegt 4 % van de gevallen microencefalie vind ik ook bijzonder eerlijk gezegd; correctie bijzonder weinig eerlijk gezegd.

Zika is een zoveelste tropische ziekte/griepje in de rij die een tropisch land aandoet en een kwart tot een helft, tot meer, van de bevolking infecteert. Alleen dit muggengriepje eist wel heel veel aandacht op.

Mijn vermoeden is dat het soort van facebook hysterie betreft. Er komt nieuws op een vierkant schermpje dat wordt geforwarded, en het wordt van kwaad tot gekker.

Betreft enorme flater en of immoraliteit van corporaties en internationale overheden. Zou kunnen..

Het zou ook kunnen dat de Braziliaanse overheid hier baat bij heeft. Het land kreunt onder een zware economische crisis en opstapelende corruptieschandelen. Een afleiding is de regering dan ook zeer welgelegen. Ergo nu niet het gelegen moment om met feiten en getallen op tafel te komen. Laat de informatiechaos maar even voortduren dus.
Zika komt de Brazilianen wel niet goed uit. Juist omdat ze al met een economische crisis zitten. En dit komt er dan nog eens bij. Toerisme omlaag. En dat met de olympische spelen voor de deur. Zika is nog eerder iets tegen Brazilië gericht dan door Brazilië gebruikt als afleidingsmaneuver.

Merk hoe in bovenstaand artikel de aandacht van Monsanto wordt afgeleid. Over het samenwerkingsverband met de Japanners geen woord.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2016 om 03:23.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 12:15   #49
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zika komt de Brazilianen wel niet goed uit. Juist omdat ze al met een economische crisis zitten. En dit komt er dan nog eens bij. Toerisme omlaag. En dat met de olympische spelen voor de deur. Zika is nog eerder iets tegen Brazilië gericht dan door Brazilië gebruikt als afleidingsmaneuver.

Merk hoe in bovenstaand artikel de aandacht van Monsanto wordt afgeleid. Over het samenwerkingsverband met de Japanners geen woord.
Brazilanen is 1, hun regering is 2. Als er in Brazilie ministers juridisch vervolgd worden of kunnen gaan worden voor corruptie, dan is Zika voor hen een goede afleidingsmaneuver. Ergo het mediacircus hun gang maar laten gaan. Deze storm zal ooit wel overgaan, maar dan zien deze 'bestuurders' wel weer verder. Er zal niet bewust over deze strategie zijn nagedacht maar het komt sommige bestuurders wel verdomd goed uit.


Betreft samenwerkingsverband Japanners.

Samenwerkingsverband; wat, welk, in welke hoedanigheid. Op (heel) veel producten heeft Monsanto patent op en derhalve kom je er niet onderuit om te betalen voor hun patenten. Dit om een megaclaim te voorkomen. Enfin fijne samenwerking..

'Samenwerkingsvernand' heeft een glibberig gehalte, gevolglijk mede ingegeven door het gebrek aan informatie die weer hun eigen leven gaan leiden.

Overigens die laatste deur wil ik wel open houden; er zou een toxisch schandaal in kunnen schuilen waarin Monsanto een rol speelt. Maar ik hou deze deur wel op een hele kleine kier.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2016 om 12:39.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 12:46   #50
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het ligt helemaal niet aan die muggen of de insecticiden. Het is de schuld van de sossen
neen het is de schuld van griekenland...........en er moet een mini-schengen komen,dan word de mug aan de grens gecontroleerd
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 17:12   #51
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Is er ondertussen al meer geweten wat de ware toedracht is van de explosie van microcefalie? In de media komt het nog maar weinig aan bod.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 22:35   #52
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

In Suriname wordt er niet meer over gesproken.. Is mij opgevallen.

Er zijn nochtans geen babies te bespeuren met een te kleine hersen pan aldus media. Behalve de inteelt gebieden vanwege hun geisoleerde ligging en gebrek aan vitamine opname door zwangere vrouwen. Daar worden sinds jaar en dag een bovengemiddeld misvormde en verstandelijk gehandicapte kinderen geboren. Jawel ook met te kleine schedels.

Zoals eerder vermeld, ik denk dat het een wel welgegelegen niet geplande afleidingsmaneuvre is geweest voorde heren en dames politici in Brazilie. Met de Olympische Spelen voor de deur dat maar niet wil vlotten, de corruptieschandelen en de ergste recessie sinds de jaren '30 komt Zika als geroepen.

Laat de journalisten hun brood verdienen door proefballonnetjes als Frankenstein-muggen, Zika geslachtsziekte en Monsanto (doet het ook erg goed) op te gooien. Vooral hen niet tegenwerken, maar vooral meewerken aan de 'hype'. Meer olie op het vuur gooien dus.

En het komt allemaal goed.

Net als ouders die in een vechtscheidingzijn verwikkeld en hun kind wordt gekidnapped. Creeer een nog groter probleem dan het bestaande en het cement voor cohesie wordt aangebracht. Die ouders zijn weer samen, en de heren politici zitten nog op hun plaats.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2016 om 23:03.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 22:58   #53
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Nu ik schrijf. Brazilie crisis - bijgevolg vitamine gebrek zwangere vrouwen.

Zou daar een link kunnen liggen ?

Of vanwege de crisis blijven kinderen langer thuis wonen en kunnen daardoor bovengemiddeld slachtoffer worden van incest ? Die mensen wonen niet in huizen maar in krotten met een te kleine oppervlakte. Incest = mismaakte kinderen.

Zou zo maar kunnen..

Maar ik neem vooralsnog aan dat een Frankenstein mug en Monsanto meer sexy in de oren ligt...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2016 om 23:05.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 23:07   #54
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2016 om 23:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 09:18   #55
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

We dienen de wereldsignalen in ons op te nemen.
Voortplanten wordt nu heel oninteressant.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 02:48   #56
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Zika hysterie is weer gaan liggen. Het Alien gevaar is geweken, mensen kunnen weer adem halen en hun verstand wint het weer van emoties.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/...lula~a4260305/

Ergo in Brazilie gaan ze weer over op de orde van de dag.

Arme ex president Lula.. De welkome ongetimede afleidingmaneuvre is -voor hem- over.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 maart 2016 om 03:05.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 15:41   #57
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik heb daarjuist een kleine kaka gedaan. Dat is een microfecalie
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be