Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2016, 20:17   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie dan ook geen argumentatie uwentwegr. Wel een opeenstapeling van losse flodders en het gebruikelijke anti Rusland discours. Een sterk Europa mijn beste is een onafhankelijk Europa. Dus geen Europa met puppets als Merkel of Hollande. En dat zijn geen puppets van Rusland. U ziet blijkbaar ook niet dat een koude oorlog versie twee Europa eerder verzwakt dan versterkt. Uw discours is er een vol gaten.
Het is duidelijk dat Europa een sterke leider nodig heeft, een persoon met charisma.
Viktor Orban bv ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 20:57   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is duidelijk dat Europa een sterke leider nodig heeft, een persoon met charisma.
Viktor Orban bv ?
En niemand die begrijpt dat deze poppenkast is opgezet door hogere machten die via de EU Europa kapot willen maken. Merkel is benoemd omdat ze past in de agenda. Orban niet. Desnoods vergiftigen ze hem (cfr Hugo Chavez die ineens "kanker" had), doen ze hem een proces aan wegens haat zaaien (Cfr Geert Wilders) of knallen ze hem af (Cfr Pim Fortuyn)

Extreem rechts is overal in het vrije Westen de grootste partij, maar nergens aan de macht. Al een decennium

Schijndemocratie.. De agenda gaat gewoon verder zolang mensen denken dat ze het zelf voor het zeggen hebben.

Tot de boel ontploft. De Vlaming die in opstand komt als het schip al gezonken is en zijn eigen welvaart verdwenen is
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 21:06   #23
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is duidelijk dat Europa een sterke leider nodig heeft, een persoon met charisma.
Viktor Orban bv ?
Die hadden we in 40-45, was geen succes geworden.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 22:02   #24
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een loze kreet en bewering zonder argumenten.
Zucht.., doe eens de moeite om deze onderbouwde en gedocumenteerde artikels te lezen en weet me dan te zeggen wat er zo loos aan is:

http://xandernieuws.punt.nl/content/...nietigt-Europa

http://www.eurorus.org/nl/?p=270

Ben benieuwd naar jouw tegenargumenten, al maak ik me alvast geen illusies.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 22:39   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Mijn stelling gaat niet over Rusland ,maar over Europa.
De Poetin knuffelaars van extreem rechte en extreem links doen niet anders dan
Europa uit elkaar spelen en gebruiken hierbij ook nog de VS als argument.
Deze door Poetin gestuurde en betaalde campagne is beslist niet onderbouwd met argumenten.
U haalt er heel de tijd Putin en Rusland bij. Herlees anders uw twee eerste berichten eens. En dat terwijl Europa zowat met handen en voeten aan de VS vast hangt. Daarover repte u dan weer niet. Doorzichtige propaganda noem ik dat.

De VS wil ook een 'sterk' Europa, in de zin van meer uitgaven voor militair materieel (nu al het tienvoudige van Rusland), maar het dient wel onder de VS paraplu te gebeuren via de NATO. Dat vind u waarschijnlijk geen probleem.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2016 om 22:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 22:48   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is duidelijk dat Europa een sterke leider nodig heeft, een persoon met charisma.
Viktor Orban bv ?
De natiestaat van Europa dienen hun onafhankelijkheid te heroveren mijns inziens. In de eerste plaats Duitsland. Daarna kan Europa terug controle over haar eigen essentiële sectoren terug verkrijgen, zoals defensie of communicatie. Er dienen zich simpelweg geen buiten Europese militairen en basissen op Europees grondgebied te bevinden. Dat is een overblijfsel van de tweede wereldoorlog en geen zelfstandig continent waardig. De Russen zijn al weg. Nu nog de andere bezetter van Europa.

Hebben we zo'n sterk Europees leider van doen? Niet van overtuigd. Maar wat we nu hebben met Merkel en Hollandse zijn eigenlijk bijna administrators te noemen, en helemaal geen leiders. In die zin onderscheid Orban zich positief.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2016 om 22:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 22:57   #27
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zucht.., doe eens de moeite om deze onderbouwde en gedocumenteerde artikels te lezen en weet me dan te zeggen wat er zo loos aan is:

http://xandernieuws.punt.nl/content/...nietigt-Europa

http://www.eurorus.org/nl/?p=270

Ben benieuwd naar jouw tegenargumenten, al maak ik me alvast geen illusies.
Xandernieuws?
En eurorus ken ik niet maar het ziet eruit als goedkope propaganda.
Edit : Voorzitter van Eurorus blijkt Kris Roman te zijn, de geloofwaardigheid van die 'site' zinkt hierbij dus naar marianentrog-dieptes en probeert halsstarrig in de zeebodem te graven om het absolute dieptepunt te vinden.
Komaan, Kris Roman; de kopman van de 5d colonne van rusland in Belgie? De collaborateur eerste categorie, een landverrader van de bovenste graad?
Gespuis en tuig van de richtel die een nekschot verdient en waarbij dat nog een daad van opperste genade zou zijn ?

De man is een schande voor vlaanderen, niet meer of minder.
https://www.facebook.com/kris.roman.7

Kom eens terug als je iets serieus hebt aub.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2016 om 23:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 23:07   #28
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De natiestaat van Europa dienen hun onafhankelijkheid te heroveren mijns inziens. In de eerste plaats Duitsland. Daarna kan Europa terug controle over haar eigen essentiële sectoren terug verkrijgen, zoals defensie of communicatie. Er dienen zich simpelweg geen buiten Europese militairen en basissen op Europees grondgebied te bevinden. Dat is een overblijfsel van de tweede wereldoorlog en geen zelfstandig continent waardig. De Russen zijn al weg. Nu nog de andere bezetter van Europa.

Hebben we zo'n sterk Europees leider van doen? Niet van overtuigd. Maar wat we nu hebben met Merkel en Hollandse zijn eigenlijk bijna administrators te noemen, en helemaal geen leiders. In die zin onderscheid Orban zich positief.
Europa is een unie van 28 onafhankelijke staten, die in een bondgenootschap een aantal zaken samen doen.
Europa heeft in de NAVO een bondgenootschap met de VS en Canada ,
om de Westerse waarden en rechtstaat te verdedigen.
Het staat Urban vrij om de EU te verlaten en zich aan te sluiten bij een unie met Rusland.
Europa zit niet te wachten op Poetin knuffelaars van extreem rechts ,
die de EU ondermijnen en die autocratische staten nastreven,
zoals Rusland dat is.
Rusland is een goede buur ,maar met andere waarden over democratie en vrije meningsuiting.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 23:10   #29
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Xandernieuws?
En eurorus ken ik niet maar het ziet eruit als goedkope propaganda.
Edit : Voorzitter van Eurorus blijkt Kris Roman te zijn, de geloofwaardigheid van die 'site' zinkt hierbij dus naar marianentrog-dieptes en probeert halsstarrig in de zeebodem te graven om het absolute dieptepunt te vinden. Koman; Roman; de kopman van de 5d colonne van rusland in Belgie? De collaborateur eerste categorie, een landverrader van de bovenste graad?
Gespuis en tuig van de richtel die een nekschot verdient en waarbij dat nog een daad van opperste genade zou zijn ?

Dat menselijk crapuul?
https://www.facebook.com/kris.roman.7

Kom eens terug als je iets serieus hebt aub.
Typisch om als afleiding de boodschappers te schofferen, maar de inhoud van het artikel botweg te negeren.
Net zoals ik (vergeefs) vroeg aan cato, mag jij ntl ook tegenargumenten geven op wat er geschreven staat, al maak ik me ook hier geen illusies.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 mei 2016 om 23:10.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 23:14   #30
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En niemand die begrijpt dat deze poppenkast is opgezet door hogere machten die via de EU Europa kapot willen maken. Merkel is benoemd omdat ze past in de agenda. Orban niet. Desnoods vergiftigen ze hem (cfr Hugo Chavez die ineens "kanker" had), doen ze hem een proces aan wegens haat zaaien (Cfr Geert Wilders) of knallen ze hem af (Cfr Pim Fortuyn)

Extreem rechts is overal in het vrije Westen de grootste partij, maar nergens aan de macht. Al een decennium

Schijndemocratie.. De agenda gaat gewoon verder zolang mensen denken dat ze het zelf voor het zeggen hebben.

Tot de boel ontploft. De Vlaming die in opstand komt als het schip al gezonken is en zijn eigen welvaart verdwenen is
Extreem Rechts heeft nergens een meerderheid om een regering te vormen.
Europa zit niet op neofascisten te wachten, die de EU willen afbreken om
regeringen te vormen a la Poetin en Erdogan.
Rusland en Turkije hebben geen traditie van democratie en hebben hun eigen waarden voor een rechtstaat.
Gelukkig leven we 70 jaar in vrede door de EU en de NAVO en een herleving van een Europa van voor WOII zoals Poetin en extreem rechts dat wensen,
zal deze vrede ernstig in gevaar brengen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 23:16   #31
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa is een unie van 28 onafhankelijke staten, die in een bondgenootschap een aantal zaken samen doen.
Europa heeft in de NAVO een bondgenootschap met de VS en Canada ,
om de Westerse waarden en rechtstaat te verdedigen.
Het staat Urban vrij om de EU te verlaten en zich aan te sluiten bij een unie met Rusland.
Europa zit niet te wachten op Poetin knuffelaars van extreem rechts ,
die de EU ondermijnen
en die autocratische staten nastreven,
zoals Rusland dat is.
Rusland is een goede buur ,maar met andere waarden over democratie en vrije meningsuiting.
Oekraïne bedoelt u ?

Amerika en Europa gebruikten neo-nazi’s Oekraïne voor regime change

http://www.martinvrijland.nl/2014/02...regime-change/

Die cato toch...

Even tussendoor, 'n paar posts geleden schreef ik al:

"Ben benieuwd naar jouw tegenargumenten, al maak ik me alvast geen illusies."

Die cato toch...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 mei 2016 om 23:17.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 23:26   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa is een unie van 28 onafhankelijke staten, die in een bondgenootschap een aantal zaken samen doen.
Europa heeft in de NAVO een bondgenootschap met de VS en Canada ,
om de Westerse waarden en rechtstaat te verdedigen.
Waar is de Europese militaire basis in de VS?


Citaat:
Het staat Urban vrij om de EU te verlaten en zich aan te sluiten bij een unie met Rusland.
Tot puntje bij paaltje komt.

Het meest onafhankelijke land van de EU is GB. Maar daar gaat het dan ook niet om een aansluiting bij een ander blok in het geval men voor een brexit zou kiezen. En in geval van brexit zal men een nieuw verdrag afsluiten, waarvan mense zich zullen afvragen wat er nu eigenlijk veranderd is. Maar ik gun het de Britten van harte hun eigen weg te proberen gaan. Daar niet van.

Citaat:
Europa zit niet te wachten op Poetin knuffelaars van extreem rechts ,
die de EU ondermijnen en die autocratische staten nastreven,
zoals Rusland dat is.
U wil zeggen dat Rusland geen democratie is? Wat het ook is, het is een land met een grotere mate van onafhankelijkheid dan de Europese landen. En wat heb je aan een stembusgang als datgene waarover je kan meebeslissen zoiets al aan democratische controle onttrokken werd. Kijk maar eens hoe de Belgische deelname aan een agressieve oorlog zoals tegen Libië niet eens voorwerp van parlementair noch publiek debat gemaakt werd. En als er nu één moment is waarop men de democratie in werking wil zien dan is het toch wel indien het om een beslissing gaat ten oorlog te trekken.

Citaat:
Rusland is een goede buur ,maar met andere waarden over democratie en vrije meningsuiting.
lucht. Heel uw discours over een sterk Europa is niet meer dan de zoveelste poging uwentwege de aandacht naar Rusland af te leiden en een kloof daarmee te creëren, met een land dat totaal geen controle heeft over Europa, zelfs niet op het gebied van energie. Het zou een goede partner kunnen zijn nochthans gezien de massale hoeveelheid grondstoffen die het heeft. Maar Europa mag maar één partner hebben natuurlijk. Dat u voorstander bent van het Tipp wil ook veel zeggen natuurlijk.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2016 om 23:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 01:43   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hun bedoelingen liggen er helemaal niet vingerdik op.
De VS van vandaag is niet de VS van 1985, het is zelfs niet de VS van 2005.

Er is momenteel zelfs een Potus-kandidaat die pleit voor verregaand isolationisme en het opdoeken van de NATO-paraplu over Europa.

Tot zover 'hun bedoelingen'.
U fantaseert over de bedoelingen van Trump.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 01:54   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dikwijls. De VS is verre van zonder zonde, ik ben geen VS-lover maar je kan moeilijk ontkennen dat de VS onder Obama wel degelijk een positieve weg is ingeslagen van multilaterale samenwerking en het beeindigen van decennialange conflicten (Iran; Cuba?)

Rusland en China en andere BRIC-landen halen minstens zoveel smeerlapperij uit als de VS maar ik zie daar weinig positieve evolutie.

Het is zeker niet zwart/wit, daar kan men het over eens zijn.
De VS verslaat anderen veruit qua smeerlapperijen in de wereld. Ergens niet te verwonderen gezien hun machtspositie, hun ambitie en hun quasi messianistische mentaliteit. Cuba en Iran zijn slechts zetten op een schaakbord. Maar de economische blokkade tegen Cuba bestaat nog steeds en ook Iran wordt nog steeds economisch geboycot. Zie de blokkering van Iraans geld of de waarschuwing van Washington aan westerse banken om geen zaken te doen met Iran. Zelfde doel andere strategie. Indien we de VS gestimuleerde oorlogen, staatsgrepen en dergelijke meetellen kan men zelfs de stelling verdedigen dat Obama een grotere neocon oorlogshavik is dan Bush. Positief blijft eigenlijk niet veel meer als Obamacare.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 06:18   #35
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De leiders in de EU hebben jaren lang een bord voor de kop gehouden en in dromenland geleefd
Zij dachten de Buren wel even te bekeren tot hun normen en waarden en de Westerse democratie.
Ze hebben zelfs oorlogen gevoerd in het Midden Oosten om mensen aan democratie te helpen.
Wat is het resultaat?
Arabische oorlogen en IS ,veel vluchtelingen en aanslagen in Europa.

Poetin en Erogan kraaien als hanen de victorie om hun grote Rijk te vestigen.
Dus het wordt tijd om de ogen te openen en reaal politiek te gaan bedrijven.
Stoppen met het verbeteren van heel de wereld en militaire missies,
die veel geld kosten en niets opleveren.
Stoppen met onderhandelen met Turkije voor toetreding tot de EU
Stoppen met Rusland te betrekken bij NAVO zaken.
Europa zal alles moeten doen om haar eigen grondgebied te beschermen met
afdoende grenzen en met een stevige defensie.
Handel met de buren is mooi ,maar wel op realistische basis en ieder zijn eigen grond en gewoonten.
Dus jij gaat er van uit dat Rusland niet tot Europa behoort? Hier maak je een grote denkfout. Europa heeft er alle belang bij de banden met Rusland te verbeteren, in ons belang maar ook in het belang van de Russen zelf.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 31 mei 2016 om 06:25.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 06:22   #36
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland en Turkije gun ik hun eigen rijk met eigen normen en democratie.
Echter ik behoor niet bij de Poetin-knuffelaars van extreem links of extreem rechts.
Juist omdat ik een voorstander ben van een sterk Europa ,
pleit ik ook voor een sterke defensie en goed beveiligde grenzen.
Juist daarom pleit ik voor real politiek t.a.v onze buurlanden als Rusland en Turkije.
Juist daarom pleit ik voor het afschaffen van zinloze bemoeienis en oorlogvoering in het Midden Oosten.

De propaganda voor Poetin laat ik aan u over ,
maar u heeft geen argumenten om mijn pleidooi onderuit te halen.
Ik volg je wat Rusland betreft maar helemaal niet over Turkije. Dit land behoort niet tot Europa, noch aardrijkskundig noch cultureel, en zou best beginnen orde op zaken te stellen in eigen land.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 06:58   #37
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Die hadden we in 40-45, was geen succes geworden.
Neen dat was meer een gelijk Ero... en Merkel,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 07:04   #38
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik volg je wat Rusland betreft maar helemaal niet over Turkije. Dit land behoort niet tot Europa, noch aardrijkskundig noch cultureel, en zou best beginnen orde op zaken te stellen in eigen land.
Den Turk is paranoia .... het noorden kwijt ... heeft overal in Europa nesten ingebouwd en vestigingen met zijn bevolking over te brengen wie gelooft nu nog in fabels Sukkelaar ??.... hij ziet Europa als zijn verovering ... in feite zijn we al veroverd ,, hoeveel miljoenen Turken leven al in Europa ? veel hé... heel veel...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 07:36   #39
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Den Turk is paranoia .... het noorden kwijt ... heeft overal in Europa nesten ingebouwd en vestigingen met zijn bevolking over te brengen wie gelooft nu nog in fabels Sukkelaar ??.... hij ziet Europa als zijn verovering ... in feite zijn we al veroverd ,, hoeveel miljoenen Turken leven al in Europa ? veel hé... heel veel...
Daarom heeft Erdogan een fokprogramma afgekondigd

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...nnen~a4310372/
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 07:50   #40
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zucht.., doe eens de moeite om deze onderbouwde en gedocumenteerde artikels te lezen en weet me dan te zeggen wat er zo loos aan is:

http://xandernieuws.punt.nl/content/...nietigt-Europa

http://www.eurorus.org/nl/?p=270

Ben benieuwd naar jouw tegenargumenten, al maak ik me alvast geen illusies.
Het Midden Oosten beleid van de VS en hun neokoloniale oorlogspolitiek veroordeel ik ook en heeft volgen mij meer met gebrek aan kennis te maken dan met anti Rusland politiek.

Wat het uiteen vallen van Joegoslavië betreft , dan is mijn mening, dat iedere deelstaat recht had op autonomie en een eigen staat.
De oorlog van Servië was een agressieoorlog en kreeg terecht steun van het Westen.

Ook de landen in Centraal Azië hebben de vrijheid om te kiezen voor een bondgenootschap met Rusland of voor Turkije of voor een ander.
Daar valt de VS of EU niets te verwijten.

Ik deel de mening dat de Christelijk orthodoxe landen bondgenoten behoren te zijn ,vooral tegen het oprukken van de Islam.
Alleen de Orthodoxe Kerk kent net als de Roomse kerk geen democratie en landen die de westerse democratie niet kennen en die de vrijheid van godsdienst en meningsuiting niet kennen , horen niet thuis bij de EU.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be