Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2016, 08:58   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard NL schrapt ambtenarenstatuut... en animal farm land BE ??

Wel kijk eens hier
eindelijk een land die 'iedereen gelijk voor de wet' invoert

Het ambtenarenstatuut is niet meer van deze tijd en het animal farmisme die ervan uitgaat is gewoon een ontwrichting van de economie

http://www.tijd.be/dossier/Europaree...28880-3140.art


Wij geven ambtenaren alle voordelen, en belasten de privé te pletter om die voordelen te financieren

- dubbel pensioen versus de slaven in het privé
- gratis treinvervoer en5 miljard subsidies voor 10miljard personenkm versus een belasting van 16miljard op op privé auto voor 100miljard personenkm

http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...al-654809.html

liever doppers, rijke ambtenarengepensioneerde en een onbetaalbaar sociaal systeem dan mensen die werken aan een economie die draait
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 10:52   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel kijk eens hier
eindelijk een land die 'iedereen gelijk voor de wet' invoert

Het ambtenarenstatuut is niet meer van deze tijd en het animal farmisme die ervan uitgaat is gewoon een ontwrichting van de economie
Ik ben dan ook maar een sukkelaar maar wat is " animal farmisme? "
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:00   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel kijk eens hier
eindelijk een land die 'iedereen gelijk voor de wet' invoert

Het ambtenarenstatuut is niet meer van deze tijd en het animal farmisme die ervan uitgaat is gewoon een ontwrichting van de economie

http://www.tijd.be/dossier/Europaree...28880-3140.art


Wij geven ambtenaren alle voordelen, en belasten de privé te pletter om die voordelen te financieren

- dubbel pensioen versus de slaven in het privé
- gratis treinvervoer en5 miljard subsidies voor 10miljard personenkm versus een belasting van 16miljard op op privé auto voor 100miljard personenkm

http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...al-654809.html

liever doppers, rijke ambtenarengepensioneerde en een onbetaalbaar sociaal systeem dan mensen die werken aan een economie die draait
En de partij die dat gaat veranderen komt helemaal uit de ... ambtenarij.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:06   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik ben dan ook maar een sukkelaar maar wat is " animal farmisme? "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Farm_(boek)
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:10   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hartelijk dank vierpaardenman.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:11   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hartelijk dank vierpaardenman.
Voor de duidelijkheid: de ambtenaren in België zijn de varkens in het boek Animal Farm .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Jaloezie is een lelijk beest.

Het vertroebelt de geest en daardoor verhindert het net de gewenste verbetering.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:38   #8
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jaloezie is een lelijk beest.

Het vertroebelt de geest en daardoor verhindert het net de gewenste verbetering.

.
Dit heeft NIETS met jaloezie te maken maar met grove onrechtvaardigheid, zelfs binnen de ambtenarij ; statutairen-contractuelen of bij B-Post : statutairen-uitzendkrachten.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:25   #9
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit heeft NIETS met jaloezie te maken maar met grove onrechtvaardigheid, zelfs binnen de ambtenarij ; statutairen-contractuelen of bij B-Post : statutairen-uitzendkrachten.
Er zijn ook veel grove onrechtvaardigheden in het voordeel van loontrekkenden en zelfstandigen tegenover ambtenaren. U wil alleen maar zien wat u wilt zien.

Ik zal er enkele opnoemen: pensioenbijdrage bij ambtenaren ligt veel hoger, verlofgeld en eindejaarspremie lag veel lager bij ambtenaren, geen groepsverzekering, geen gratis auto onder het gat, hoge loonverschillen bij aanvang loopbaan, 25 jaar lang praktisch geen weekendvergoeding ontvangen (zaterdag: 0 vergoeding en zondag 2/3 van het uurloon, nachtvergoeding was om mee te lachen). Ik herinner mij toen ik in de jaren '70 bij de politie ging werken. Men lachte mij uit voor armoezaaier, ik had toen een diplomatie hoger humaniora. In die tijd was dat toch een redelijk diploma. Ik zei dan dat ik een vaste job zou hebben en later een degelijk pensioen. Dat wuifde men lachend weg. En nu is men daar jaloers op.

Een zelfstandige verdient op papier nauwelijks zijn brood. U moest eens weten hoeveel zwart geld er in de meeste hun zakken zit. Door hun zogezegde lage inkomen hebben zij ook een laag pensioen. Mijn overbuur, een gepensioneerde zelfstandige, klaagt dat hij een pensioentje heeft van 800 euro, maar hij verhuurt wel vijf huizen. Gekocht van zijn zwart geld, geld waarop hij nooit belastingen heeft betaald.

Een loontrekkende die extralegale voordelen geniet zoals onder andere een auto, groepsverzekering vergeet dat hij daardoor minder loon ontvangt en daarom ook een lager pensioen.

Verschillende stelsels zijn onderling moeilijk de vergelijken en daar bovenop alleen de ambtenaren viseren, is te zot voor woorden.

U zou beter uw pijlen richten op de profiteurs die ons land binnenstromen en waarvoor blijkbaar geld genoeg is. Als ik denk dat de immigratie ons jaarlijks 10 miljard kost, zal ik er niet ver naast zitten. Geld dat men gemakkelijk had kunnen gebruiken om de mensen die het echt moeilijk hebben financieel te steunen.

Het vast statuut zal vroeg of laat verdwijnen. Men werkt hoe langer hoe meer met contractuelen. Vaste statutairen is een uitstervend 'ras'
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:39   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel kijk eens hier
eindelijk een land die 'iedereen gelijk voor de wet' invoert

Het ambtenarenstatuut is niet meer van deze tijd en het animal farmisme die ervan uitgaat is gewoon een ontwrichting van de economie

http://www.tijd.be/dossier/Europaree...28880-3140.art


Wij geven ambtenaren alle voordelen, en belasten de privé te pletter om die voordelen te financieren

- dubbel pensioen versus de slaven in het privé
- gratis treinvervoer en5 miljard subsidies voor 10miljard personenkm versus een belasting van 16miljard op op privé auto voor 100miljard personenkm

http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...al-654809.html

liever doppers, rijke ambtenarengepensioneerde en een onbetaalbaar sociaal systeem dan mensen die werken aan een economie die draait
Voor jullie fantasie het weer overneemt...
Toch eventjes de tweede zin van het artikel citeren:
"Nederlandse ambtenaren worden voortaan arbeidsrechtelijk precies zo behandeld als gewone werknemers."
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:42   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Er zijn ook veel grove onrechtvaardigheden in het voordeel van loontrekkenden en zelfstandigen tegenover ambtenaren. U wil alleen maar zien wat u wilt zien.

Ik zal er enkele opnoemen: pensioenbijdrage bij ambtenaren ligt veel hoger, verlofgeld en eindejaarspremie lag veel lager bij ambtenaren, geen groepsverzekering, geen gratis auto onder het gat, hoge loonverschillen bij aanvang loopbaan, 25 jaar lang praktisch geen weekendvergoeding ontvangen (zaterdag: 0 vergoeding en zondag 2/3 van het uurloon, nachtvergoeding was om mee te lachen). Ik herinner mij toen ik in de jaren '70 bij de politie ging werken. Men lachte mij uit voor armoezaaier, ik had toen een diplomatie hoger humaniora. In die tijd was dat toch een redelijk diploma. Ik zei dan dat ik een vaste job zou hebben en later een degelijk pensioen. Dat wuifde men lachend weg. En nu is men daar jaloers op.

Een zelfstandige verdient op papier nauwelijks zijn brood. U moest eens weten hoeveel zwart geld er in de meeste hun zakken zit. Door hun zogezegde lage inkomen hebben zij ook een laag pensioen. Mijn overbuur, een gepensioneerde zelfstandige, klaagt dat hij een pensioentje heeft van 800 euro, maar hij verhuurt wel vijf huizen. Gekocht van zijn zwart geld, geld waarop hij nooit belastingen heeft betaald.

Een loontrekkende die extralegale voordelen geniet zoals onder andere een auto, groepsverzekering vergeet dat hij daardoor minder loon ontvangt en daarom ook een lager pensioen.

Verschillende stelsels zijn onderling moeilijk de vergelijken en daar bovenop alleen de ambtenaren viseren, is te zot voor woorden.

U zou beter uw pijlen richten op de profiteurs die ons land binnenstromen en waarvoor blijkbaar geld genoeg is. Als ik denk dat de immigratie ons jaarlijks 10 miljard kost, zal ik er niet ver naast zitten. Geld dat men gemakkelijk had kunnen gebruiken om de mensen die het echt moeilijk hebben financieel te steunen.

Het vast statuut zal vroeg of laat verdwijnen. Men werkt hoe langer hoe meer met contractuelen. Vaste statutairen is een uitstervend 'ras'
Laten we eens bij de feiten blijven

pensioenbijdrage bij ambtenaren ligt veel hoger ?
Als je DUBBEL zo hoog bedoelt als bij de privé, dan is een 'dubbel pensioen te verdedigen. Ik weet dat ik privé moet bijsparen om boven het minimumloon uit te komen, en dat ik daarvoor vrijwillig 20% van mijn inkomen moet reserveren... Dus ik verdien al 20% minder dan een ambtenaar Capité ?


verlofgeld en eindejaarspremie lag veel lager bij ambtenaren
als ik vergelijk hebben ambtenaren 1-2 weken meer congé, en van die ongeloofelijke rimpeldagen, terwijl in de privé dit niet bestaat. Bovendien zijn eindejaarspremies gelinkt aan uitzonderlijke prestaties, en dus niet gelinkt . Het systeem van gespaarde ziekteverlofdagen was helemaal van de pot gerukt. En ja uiteindelijk als er geen 'management by objectives' wordt toegpast zijn er geen objectieven of targets en bonussen te halen voor ambtenaren inderdaad; Maar laat mij eens raden, uw verlofgeld moet je nu niet doen dat je een maand niet betaald bent ? of wel misschien ?

, geen groepsverzekering
en laat eens raden uit wiens zakken de groepsverzekering komt ? Uit de overheid of moeten de bedrijven dat zelf betalen. Dus wat jij beweert is dat bvb een privéwerknemer die groepsverzekering zonder belastingen te betalen krijgt ? Aub... we worden er nog eens dubbel en dik op belast. maar bon volgens u is dat een voordeel. Laten we zeggenom het pensioen van een ambtenaar te krijgen zou elke privé burger een groepsverzekering moeten krijgen ter waarde van 10x zijn laatste jaarwedde.

geen gratis auto onder het gat Juist ja er zijn 300.000 hogere functies die een bedrijfswagen hebben, en dan spreken we van mensen waarvan de meerderheid voor het bedrijf weldegelijk kilometers aflegt, maar ja uiteraard dat steekt de ogen uit. Kijk maak er een mobilitietisbudget van en schaf de subsidies af van de spoorwegen en betaal uw mobiliteit zelf... Je krijgt dus 3000euro per jaar om op uw werk te geraken. Curieus of je een auto gaat pakken of de gratis trein die dan niet meer gratis is...
En weet je, die 0.5miljoen dienstwagens die bij de overheid rondrijden, zijn die ook allemaal toevallig geen voordeel in natura ?

, hoge loonverschillen bij aanvang loopbaan
En je hebt daar eenonderzoek van die uitlegt hoeveel procent minde rje verdient ? Kijk op het moment dat je kiest kies je gewoon waar je meest verdient, dus ik geloof er geen snars van. En ik zie ook wel de weddes van vele functies vgl met wat de gemiddelde burger krijgt. meestal is dat veel meer... Maar bon als je de mythe wilt geloven zonder statistieken te maken dan doe je maar

, 25 jaar lang praktisch geen weekendvergoeding ontvangen

Juist ja, en die zwarte kassen bij de politie en die bonus en bibbervergoedingen waarvoor dient dat ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 november 2016 om 12:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:50   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

de sossenbende heeft het te bont gemaakt
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:51   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor jullie fantasie het weer overneemt...
Toch eventjes de tweede zin van het artikel citeren:
"Nederlandse ambtenaren worden voortaan arbeidsrechtelijk precies zo behandeld als gewone werknemers."
wel vind ik al een heerlijke stap vooruit.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:55   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel kijk eens hier
eindelijk een land die 'iedereen gelijk voor de wet' invoert

Het ambtenarenstatuut is niet meer van deze tijd en het animal farmisme die ervan uitgaat is gewoon een ontwrichting van de economie

http://www.tijd.be/dossier/Europaree...28880-3140.art


Wij geven ambtenaren alle voordelen, en belasten de privé te pletter om die voordelen te financieren

- dubbel pensioen versus de slaven in het privé
- gratis treinvervoer en5 miljard subsidies voor 10miljard personenkm versus een belasting van 16miljard op op privé auto voor 100miljard personenkm

http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...al-654809.html

liever doppers, rijke ambtenarengepensioneerde en een onbetaalbaar sociaal systeem dan mensen die werken aan een economie die draait
België zal moeten volgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:57   #15
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
België zal moeten volgen.
Waarschijnlijk als het te laat zal zijn en het varken verdronken is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 13:13   #16
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ambtenarenstatuut zou per direct moeten afgeschaft worden en alle voordelen eveneens per direct verbieden. Zijn allemaal luieriken en profiteurs die zich achter hun statuut verschuilen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 13:47   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Laten we eens bij de feiten blijven

pensioenbijdrage bij ambtenaren ligt veel hoger ?
Als je DUBBEL zo hoog bedoelt als bij de privé, dan is een 'dubbel pensioen te verdedigen. Ik weet dat ik privé moet bijsparen om boven het minimumloon uit te komen, en dat ik daarvoor vrijwillig 20% van mijn inkomen moet reserveren... Dus ik verdien al 20% minder dan een ambtenaar Capité ?


verlofgeld en eindejaarspremie lag veel lager bij ambtenaren
als ik vergelijk hebben ambtenaren 1-2 weken meer congé, en van die ongeloofelijke rimpeldagen, terwijl in de privé dit niet bestaat. Bovendien zijn eindejaarspremies gelinkt aan uitzonderlijke prestaties, en dus niet gelinkt . Het systeem van gespaarde ziekteverlofdagen was helemaal van de pot gerukt. En ja uiteindelijk als er geen 'management by objectives' wordt toegpast zijn er geen objectieven of targets en bonussen te halen voor ambtenaren inderdaad; Maar laat mij eens raden, uw verlofgeld moet je nu niet doen dat je een maand niet betaald bent ? of wel misschien ?

, geen groepsverzekering
en laat eens raden uit wiens zakken de groepsverzekering komt ? Uit de overheid of moeten de bedrijven dat zelf betalen. Dus wat jij beweert is dat bvb een privéwerknemer die groepsverzekering zonder belastingen te betalen krijgt ? Aub... we worden er nog eens dubbel en dik op belast. maar bon volgens u is dat een voordeel. Laten we zeggenom het pensioen van een ambtenaar te krijgen zou elke privé burger een groepsverzekering moeten krijgen ter waarde van 10x zijn laatste jaarwedde.

geen gratis auto onder het gat Juist ja er zijn 300.000 hogere functies die een bedrijfswagen hebben, en dan spreken we van mensen waarvan de meerderheid voor het bedrijf weldegelijk kilometers aflegt, maar ja uiteraard dat steekt de ogen uit. Kijk maak er een mobilitietisbudget van en schaf de subsidies af van de spoorwegen en betaal uw mobiliteit zelf... Je krijgt dus 3000euro per jaar om op uw werk te geraken. Curieus of je een auto gaat pakken of de gratis trein die dan niet meer gratis is...
En weet je, die 0.5miljoen dienstwagens die bij de overheid rondrijden, zijn die ook allemaal toevallig geen voordeel in natura ?

, hoge loonverschillen bij aanvang loopbaan
En je hebt daar eenonderzoek van die uitlegt hoeveel procent minde rje verdient ? Kijk op het moment dat je kiest kies je gewoon waar je meest verdient, dus ik geloof er geen snars van. En ik zie ook wel de weddes van vele functies vgl met wat de gemiddelde burger krijgt. meestal is dat veel meer... Maar bon als je de mythe wilt geloven zonder statistieken te maken dan doe je maar

, 25 jaar lang praktisch geen weekendvergoeding ontvangen

Juist ja, en die zwarte kassen bij de politie en die bonus en bibbervergoedingen waarvoor dient dat ??

En je vergeet nog : flikken konden met loopbaanvoorwaarde van 20 (twintig ! ) jaar op pensioen gaan vanaf 58 bij de lokale politie. Bij de ex-rijkswachters was dat 54, 56 of 58 jaar afhankelijk van hun graad.
Die gasten die jaar in jaar uit zitten te flitsen in hun auto, of met onbetaalde boetes bij de mensen gaan aanbellen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:49   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En je vergeet nog : flikken konden met loopbaanvoorwaarde van 20 (twintig ! ) jaar op pensioen gaan vanaf 58 bij de lokale politie. Bij de ex-rijkswachters was dat 54, 56 of 58 jaar afhankelijk van hun graad.
Die gasten die jaar in jaar uit zitten te flitsen in hun auto, of met onbetaalde boetes bij de mensen gaan aanbellen...
Daar is dan toch verandering in gekomen, voor zover ik me herinner wat in de gazetten stond (en vooropgesteld dat dit dan juist is).

Stond er onlangs ook niet iets in over het nmbs-personeel (specifiek: de machinisten en treinbegeleiders, als ik me goed herinner) ?
Zelfs over militairen ! Zelfs een draad hier in dit forum.

Ik ben akkoord dat dit allemaal te warrig, niet overzichtelijk enz. enz. is.
Heel het statuut moet herzien worden.
Er moet werk gemaakt worden van wat de staat zou moeten doen, hoe ze de ambtenaren efficiënt laat werken, en met lang niet zoveel ambtenaren dan.

Maar maar maar ..... welke kiesuitslag is ideaal om zoiets te kunnen verwezenlijken ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:55   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er moet werk gemaakt worden van wat de staat zou moeten doen, hoe ze de ambtenaren efficiënt laat werken, en met lang niet zoveel ambtenaren dan.
Wat houdt uw partij-top tegen?
Hun ambtenarenstatuut dat ze meeslepen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:02   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is dan toch verandering in gekomen, voor zover ik me herinner wat in de gazetten stond (en vooropgesteld dat dit dan juist is).

Stond er onlangs ook niet iets in over het nmbs-personeel (specifiek: de machinisten en treinbegeleiders, als ik me goed herinner) ?
Zelfs over militairen ! Zelfs een draad hier in dit forum.

Ik ben akkoord dat dit allemaal te warrig, niet overzichtelijk enz. enz. is.
Heel het statuut moet herzien worden.
Er moet werk gemaakt worden van wat de staat zou moeten doen, hoe ze de ambtenaren efficiënt laat werken, en met lang niet zoveel ambtenaren dan.

Maar maar maar ..... welke kiesuitslag is ideaal om zoiets te kunnen verwezenlijken ?

.
Stoppen moet de Belgische staat.

Waar is de tijd dat dit het N-VA programma was.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be