Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2017, 04:54   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
http://nieuws.tpo.nl/2017/06/21/dien...oskee-berlijn/

poging tot 'liberale' moskee

"Afgelopen week opende de Turkse advocaat en vrouwenactiviste, Seyran Ateş, in Berlijn de eerste ‘liberale moskee’, de Ibn-Rushd-Goethe-Moschee in de wijk Moabit, waar veel moslims wonen. Alles stromingen zijn er welkom, soennieten en sjiieten, maar ook homoseksuelen, zegt ze tegen de lokale tv-zender ‘rbb‘. Mannen en vrouwen mogen er ook met elkaar bidden. “Het wordt tijd dat de liberale, gematigde moslims ook hun gezicht laten zien, (…) in de strijd tegen terreur.”

Niet de religie van onze profeet
Het project werd van meet af aan zwaar bekritiseerd door conservatieve moslims, maar inmiddels wordt Ateş ook bedreigd. Ze zet zich al langere tijd in voor ‘een moderne interpretatie van de koran’ en wil zich tot imam laten opleiden. Over de komst van de moskee werd afgelopen vrijdag in het Arabisch bericht via een Duits-internationale zender. Ruim 1,7 miljoen mensen keken ernaar, de vele reacties waren bijna uitsluitend negatief. "
Ze staat ondertussen onder politiebescherming.
Nu ja, het is niet alsof de RK zo vrouwvriendelijk of progressief is. Er zijn genoeg priesters buiten gesjot en vrouwelijke priesters zijn ook nog ver weg.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 juli 2017 om 04:54.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 13:31   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Want? De Koran wordt om diverse redenen gereciteerd: informatie, aanbidding van Allah swt, bescherming tegen onheil, ziektes & de duivel, om iets specifieks te vragen,...
Ik heb bv. met Koranverzen en bidden al een ziekte overwonnen inshAllah.... een ziekte waar sommige anderen heel hun leven pillekes voor blijven nemen.

Het probleem is dat de meesten een verkeerd beeld van de islam hebben. De religie vergemakkelijkt het leven en niet omgekeerd, serieus.
Hier bij ons is het probleem dat veel islamieten een verkeerd beeld hebben van onze GANSE SAMENLEVING.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 07:58   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hier bij ons is het probleem dat veel islamieten een verkeerd beeld hebben van onze GANSE SAMENLEVING.

Die willen zich geen beeld 'kweken' van hoe onze samenleving er uitziet.

Die blijven tot vervelens toe hun eigen 'ding' opdringen en ik heb de indruk dat ze dit best goed aan het lukken is maar laten we rustig verder thuis en familie kijken, kwestie van dat er niemand maar ook niemand wat aan doet aan die overrompeling van 'ons' land de EU in het algemeen.

Doe de test: ga dat zelf eens proberen in hun landen zo een beetje de boel daar op stelten gaan zetten. Ik denk dat je van een wreed kale reis gaat thuiskomen dan. (als je nog thuis geraakt tenminste )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juli 2017 om 07:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 08:01   #44
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die willen zich geen beeld 'kweken' van hoe onze samenleving er uitziet.

Die blijven tot vervelens toe hun eigen 'ding' opdringen en ik heb de indruk dat ze dit best goed aan het lukken is maar laten we rustig verder thuis en familie kijken, kwestie van dat er niemand maar ook niemand wat aan doet aan die overrompeling van 'ons' land de EU in het algemeen.

Doe de test: ga dat zelf eens proberen in hun landen zo een beetje de boel daar op stelten gaan zetten. Ik denk dat je van een wreed kale reis gaat thuiskomen dan. (als je nog thuis geraakt tenminste )
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Klik hier
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 08:23   #45
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zeg Rooie, hoe ziet dan volgens jou zo'n Europese islam eruit ?
Kan je daar eens 'n vb van geven ?
En kan je gelijk ook eens een Europese koran tonen, waaruit de moslims die de zgn Europese islam aanhangen, uit (re-) citeren ?
Idd.
Was islam in al-andalus anders dan elders?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 08:32   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Iets wat ik mij al langer afgevraagd heb, in welke Koran staan eigenlijk de 'juiste' teksten want ik heb zo de flauwe indruk dat sommige dingen daar wel anders in vermeld staan dan dat er sommigen er van maken, om hun eigen slag thuis te krijgen.

Misschien gaan ze soms wel in tegen wat er in geschreven staat in die Koran?

Ik heb er geen idee van daar ik het boek niet gelezen heb om reden van wat ik iets hogerop schreef, welke is de 'juiste' tekst? ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 09:01   #47
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Iets wat ik mij al langer afgevraagd heb, in welke Koran staan eigenlijk de 'juiste' teksten want ik heb zo de flauwe indruk dat sommige dingen daar wel anders in vermeld staan dan dat er sommigen er van maken, om hun eigen slag thuis te krijgen.

Misschien gaan ze soms wel in tegen wat er in geschreven staat in die Koran?

Ik heb er geen idee van daar ik het boek niet gelezen heb om reden van wat ik iets hogerop schreef, welke is de 'juiste' tekst? ...
In de oude boeken kunt ge lezen wat ge wilt dmv de juiste selectie of interpretatie. Het is zoals naar de wolken of de sterren kijken en er vanalles in zien. Het slaat op niets maar het geloof in bepaalde interpretaties of selecties heeft natuurlijk wel invloed op de werkelijkheid zoals we elke dag mogen ervaren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be