Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 12 maart 2015, 09:30   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Red face Overloper IS vertelt waarom gijzelaars zo kalm blijven bij executie

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De gijzelaars van IS blijven zo kalm omdat ze denken dat de executiefilmpjes in scène gezet worden’, dat vertelt Saleh, een voormalig lid van IS.
Hadden ze misschien beter gedaan (als het soms al niet zo het geval was tenminste) 'fake' filmpjes de wereld insturen en de mensen die ze gekidnapped hadden gevangen houden, zonder ze uiteindelijk te vermoorden en op die manier hun 'gelijk' proberen te halen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 12 maart 2015, 15:52   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Sommige kijken wel heel erg stoïcijns de camera in!
Dacht eerst dat ze gedrogeerd waren.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 12 maart 2015, 19:33   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Zeker niet uit menslievendheid.
Dit is pure terreur voor deze gevangenen, en eigenlijk dient ze het wschl enkel om een goede opname te kunnen maken van moorden op mensen die zich schijnbaar totaal onderwerpen aan hun lot.
Als de opname gemonteerd is, kan je er zeker van zijn dat er verzet geweest is.
Deze psychologie hanteren maakt van deze barbaren zowat het uitschot van het heelal.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 12 maart 2015 om 19:33.
The Paulus Experience is offline  
Oud 12 maart 2015, 19:49   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Guantánamo style.
Ke Nan is offline  
Oud 12 maart 2015, 20:48   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Guantánamo style.
Toch enige sympathie voor de strijders van IS, Ke Nan ?

Vind het maar erg laag van u om de fouten van een ander te gebruiken om de gruwelijkheden van IS goed te praten. Ik had u hoger ingeschat.
Tavek is offline  
Oud 12 maart 2015, 20:53   #6
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Guantánamo style.
Ik kan me niet inbeelden dat terroristen die in handen van Westerse mogendheden vallen ooit ook maar 1 seconde echt voor hun leven (hoeven te) vrezen.
Het beste voorbeeld hiervan was nog het nazi tuig dat zich enkel aan de Westelijke Geallieerden wou overgeven, zelfs de troepen uit het oosten.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 12 maart 2015, 21:52   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch enige sympathie voor de strijders van IS, Ke Nan ?

Vind het maar erg laag van u om de fouten van een ander te gebruiken om de gruwelijkheden van IS goed te praten. Ik had u hoger ingeschat.
Gewoon een vaststelling. Ik heb niemand's stierestront graag. Het is ook veelzeggend dat de ene 'slechts' fouten begaan heeft en de andere gruwelijkheden. Dat, mijn beste, is laag.
Ke Nan is offline  
Oud 12 maart 2015, 21:52   #8
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik kan me niet inbeelden dat terroristen die in handen van Westerse mogendheden vallen ooit ook maar 1 seconde echt voor hun leven (hoeven te) vrezen.
Het beste voorbeeld hiervan was nog het nazi tuig dat zich enkel aan de Westelijke Geallieerden wou overgeven, zelfs de troepen uit het oosten.
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.
Ke Nan is offline  
Oud 12 maart 2015, 23:02   #9
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.

Ik zie - beter - lees al minstens een héél groot verschil: ze leven nog en kunnen zelfs hun ervaringen delen.
Verder is het nog even het vermelden waard dat het hier om terroristen gaat, de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt inclusief uiteraard. Waar het bij IS bijna steevast om mensen gaat die geen enkel gevaar vormen voor de groepering.
Er zullen nog wel verschillen zijn.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 12 maart 2015, 23:17   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.
1)Guantanamo waren terroristen.
2)Niemand is daar gedood.
3)Er is een verschil tussen waterboarding (het folteren) en wat IS doet. Bij waterboarding is er blijvende psychische schade, correct. Wat IS doet is genocide, levend verbranden, onthoofden en van toren afsmijten omdat mensen niet hetzelfde sprookje geloven.

Je bent blijkbaar een gewone moslim die met weer wat wrok zit tov het westen. Als er geen vliegtuigen in de twin towers waren geboord, was er geen guantanamo.
Tavek is offline  
Oud 13 maart 2015, 06:45   #11
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.
Ik zou toch liever in Guantanamo Bay zitten.
Snerror is offline  
Oud 13 maart 2015, 08:06   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.
Tuurlijk dat die gevangenen dergelijke zaken verklaren maar het feit dat zij dit konden doorvertellen is al een groot verschil met IS, hun gevangenen kunnen niks meer doorvertellen en sterven de meest gruwelijke dood die men zich kan indenken.

Men dient IS van deze planeet te verwijderen, en liefst snel en grondig.
Hypochonder is offline  
Oud 13 maart 2015, 08:08   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Sommige kijken wel heel erg stoïcijns de camera in!
Dacht eerst dat ze gedrogeerd waren.
Ik dacht dat ook, in de zin van, die moet men al iets of wat 'te slikken' gegeven hebben alvorens ze een kopje kleiner te maken ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 13 maart 2015, 16:52   #14
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lees de getuigenissen van de gevangenen van Guantanamo maar eens. Schijnexecuties, folteringen, enz. waren dagelijkse kost. Zelfmoordpogingen van gevangenen waren normaal. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met IS.
los van de schuldvraag van de gedetineerden in Guantanamo: hoeveel gevangen zaten in Guantanoma puur omdat ze Moslim zijn ?

Daar zit het verschil...
__________________
r
koe de poing is offline  
Oud 16 maart 2015, 17:27   #15
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Opvallend hoe er op onderstaand bericht van mij niet wordt ingegaan. Vooral het vetgedrukte. Een verklaring van mij waaruit blijkt dat ik geen kant kies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Gewoon een vaststelling. Ik heb niemand's stierestront graag. Het is ook veelzeggend dat de ene 'slechts' fouten begaan heeft en de andere gruwelijkheden. Dat, mijn beste, is laag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1)Guantanamo waren terroristen.
2)Niemand is daar gedood.
3)Er is een verschil tussen waterboarding (het folteren) en wat IS doet. Bij waterboarding is er blijvende psychische schade, correct. Wat IS doet is genocide, levend verbranden, onthoofden en van toren afsmijten omdat mensen niet hetzelfde sprookje geloven.
Denk je dat de beulen van Guantanamo en Abu Graib en God weet welke plaatsen nog niet even sadistisch zijn als de beulen van IS? Voor ieder weldenkend mens is er geen onderscheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bent blijkbaar een gewone moslim die met weer wat wrok zit tov het westen.
En omdat ik niet de 'juiste' kant kies, wordt ik beschuldigd als zijnde sympathisant van IS. Enkel en alleen omdat mijn afkomst Turks is, Tavek? En je maakt van mij een moslim die met wrok zit. Gij kent mij beter dan dat ik mij ken. Je wordt persoonlijk, Tavek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er geen vliegtuigen in de twin towers waren geboord, was er geen guantanamo.
En als de halve wereld (Operatie Desertstorm) in 1991 Irak niet was binnengevallen dan stonden de Twin Towers er nog. Niet vergeten dat er honderdduizenden doden gevallen zijn tijdens het embargo na de inval. We kunnen zo nog lang teruggaan met wederzijdse beschuldigingen. Heb tenminste een intellectuele eerlijkheid. Heb begrip. Zowel voor de ene als de andere. Voedt niet de haat. Geef niemand een vrijbrief om te doden.
Ke Nan is offline  
Oud 16 maart 2015, 19:24   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Je hebt een sterk punt, Ke Nan. Beulen zijn inderdaad beulen, aan welke kant ze ook staan.
Ik zal nooit vergoelijking zoeken voor de infame politiek van de neocons die indertijd de martel kampen buiten de VS zijn gaan opzetten met als enige reden dat ze na hun carrière niet volgens amerikaans recht zouden kunnen voor de rechtbank moeten komen hebben.

Toch zie ik één groot verschil : hoe moreel verwerpelijk ook, de gevangenen van guantanamo bay & consoorten zaten daar om info los te krijgen om de echte patrons van de terreur te kunnen uitschakelen.

IS roeit gewoon mensen uit voor hun plezier. (Yezidi's zijn daar een goed voorbeeld van). En voor de propaganda van de terreur. Mensen filmen terwijl men ze levend in brand steekt is een grens die nooit eerder is overschreden. Zelfs nazi duitsland noch japan noch engeland hebben ooit zulke beestigheden gedaan in WO II
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 16 maart 2015, 19:36   #17
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zelfs nazi duitsland noch japan noch engeland hebben ooit zulke beestigheden gedaan in WO II
euh.. fout

de lijst is schier oneindig.

één voorbeeld:


http://en.wikipedia.org/wiki/Contest..._using_a_sword
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 16 maart 2015, 20:42   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt een sterk punt, Ke Nan. Beulen zijn inderdaad beulen, aan welke kant ze ook staan.
Ik zal nooit vergoelijking zoeken voor de infame politiek van de neocons die indertijd de martel kampen buiten de VS zijn gaan opzetten met als enige reden dat ze na hun carrière niet volgens amerikaans recht zouden kunnen voor de rechtbank moeten komen hebben.

Toch zie ik één groot verschil : hoe moreel verwerpelijk ook, de gevangenen van guantanamo bay & consoorten zaten daar om info los te krijgen om de echte patrons van de terreur te kunnen uitschakelen.

IS roeit gewoon mensen uit voor hun plezier. (Yezidi's zijn daar een goed voorbeeld van). En voor de propaganda van de terreur. Mensen filmen terwijl men ze levend in brand steekt is een grens die nooit eerder is overschreden. Zelfs nazi duitsland noch japan noch engeland hebben ooit zulke beestigheden gedaan in WO II
GUantánamo is een opleidingscentrum, van daaruit gaat het richting IS & andere terroristische soepletterorganisaties.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 16 maart 2015, 20:46   #19
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
... Zelfs nazi duitsland noch japan noch engeland hebben ooit zulke beestigheden gedaan in WO II
Tuurlijk niet, het waren de reptilians en/of joden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be