Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2015, 21:00   #41
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het klootjesvolk zal nu wel afgeschrikt zijn en niet meer naar Tunesië trekken. Alweer een land die in een woestijn vol mooie, leegstaande hotels zal veranderen. En alweer een land vol werkelozen en zonder inkomsten voor de staat...
Zolang de Arabische landen blijven toekijken en weinig doen om de jihadisten
te verslaan ,blijft het armoe en ellende in die regio.
Het is niet aan ons om dat te veranderen ze zullen eindelijk zelf eens aan de bak moeten.
cato is offline  
Oud 19 maart 2015, 23:28   #42
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Deed U dat dan vroeger wel ? U dacht misschien nog ze zijn allemaal niet zo ? Wel voorwaar ! Het zijn stuk voor stuk slapende cellen.
Neen, natuurlijk niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat iedere mens iets goeds bezit, ben opgegroeid met de gewaarwording dat sommige bevolkingsgroepen agressiever zijn, volwassen geworden met de kennis dat er soms gewoon ronduit slechte mensen bestaan, en zit nu ongeveer op het punt dat ik denk, als ik elke week naar een boer ga om 10 eieren, en telkens zijn er 9 slecht, dan ga ik het niet meer doen voor dat ene ei.
__________________
plakker is offline  
Oud 19 maart 2015, 23:33   #43
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Lap, straks staan ook die zandstuivers hier aan de deur...
Daar vrees ik ook weer voor. Die idioten brengen dan die rotzooi nog mee naar hier.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 20 maart 2015, 01:32   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het verschil in het pre-Erdogan Turkije en het Erdogan-Turkije vond ik ook opmerkelijk.
De laatste keer dat ik er was vond ik de houding van sommige kelners in het hotel ronduit vijandig. Laatste keer geweest.
Nochtans vind ik het een prachtig land.
Erdogan is een ramp voor seculier Turkije maar een zegen om de toenaderingspogingen tot Europa te counteren want die kunnen ze ginder wel op hun buik schrijven nu.
Langs de andere kant: nooit iets vijandigs gemerkt toen we verleden jaar een paar dagen in Istanbul verbleven.
Alle reacties van de lokalen op straat of in de restaurants of het hotel, ferries en musea waren uiterst vriendelijk en verwelkomend.
Het hangt er natuurlijk ook van af hoe U de mensen benaderd, denk ik zo.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 20 maart 2015, 07:17   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Antwerpse vrouw omgekomen in Tunis, aanslag opgeëist door IS
Bron

Detail tekst:

Citaat:
Merksem - Een 61-jarige vrouw uit Merksem is woensdag gedood bij de aanslag in het Bardomuseum in Tunis. Het gaat om de echtgenote van de Belg die bij de aanval gewond raakte. De man (62) werd aan de knie geopereerd en kon Hilda (61) daarna identificeren. De terreurmilitie IS heeft intussen de verantwoordelijkheid opgeëist voor de bloedige aanslag.
Ik begrijp nog steeds niet wat mensen gaan zoeken in dat soort van landen. Blijf daar gewoon weg. Steek er geen geld meer in. Laat ze stikken daar. Of doen ze aan rampentoerisme?

Afsluiten van de rest van de wereld dat soort landen. Grenzen dicht. Terugsturen wat hier in Europa de boel komt verzieken.

Een emotionele reactie of 'pure' logica?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 20 maart 2015, 07:25   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Ik begrijp nog steeds niet wat mensen gaan zoeken in dat soort van landen. Blijf daar gewoon weg. Steek er geen geld meer in. Laat ze stikken daar. Of doen ze aan rampentoerisme?

Afsluiten van de rest van de wereld dat soort landen. Grenzen dicht. Terugsturen wat hier in Europa de boel komt verzieken.

Een emotionele reactie of 'pure' logica?
Voor de prijs, niets meer, niets minder.

Maar zelfs indien ze nog geld zouden toesteken krijgen ze mij niet naar een islamitisch land.
Skobelev is offline  
Oud 20 maart 2015, 09:56   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor de prijs, niets meer, niets minder.

Maar zelfs indien ze nog geld zouden toesteken krijgen ze mij niet naar een islamitisch land.
Misschien zijn daar wel 'mooi' dingen streken in die landen maar mij krijgen ze daar ook niet naartoe in de zin van: Ik ga ze niet nog rijker maken dan ze al zijn daar en ik hou niet van drugs en waterpijpen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 20 maart 2015, 10:46   #48
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien zijn daar wel 'mooi' dingen streken in die landen maar mij krijgen ze daar ook niet naartoe in de zin van: Ik ga ze niet nog rijker maken dan ze al zijn daar en ik hou niet van drugs en waterpijpen.
Zonder twijfel, maar er zijn nog heel veel landen en streken waar evenzeer iets moois te zien valt en, belangrijker, waar de islam niet de plak zwaait.
Al zijn die meestal wel wat duurder....maar dat zal me varkensworst wezen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 maart 2015 om 10:47.
Skobelev is offline  
Oud 20 maart 2015, 11:04   #49
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wel, ik ben in ieder geval héél blij dat ik nog naar Egypte ben geweest, beetje in-between de moslimbroederschap aanslagen: ik ging in 1997 geloof ik.
Beetje "vervelend": vlak voor ik vertrok was er niks gebeurd, toen ik er was schoten ze 7 Griekse toeristen neer in de een hotellobby in Cairo omdat ze zogezegd dachten dat het Israëliers waren, en toen ik terug thuiskwam schoten ze 56 Engelse toeristen neer aan de tempel van Hatsjepsoet. Vanuit Belgie naar die beelden kijken en me te realizeren dat ik daar een paar weken eerder had gestaan deed echt wel vies.

Maar ik heb het gezien: de prachtige prachtige monumenten van de vroegere Egyptische cultuur. Vergeleken met de muzelmaanse "verrijking" van nu, een nachtmerrie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 maart 2015, 15:19   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Ik begrijp nog steeds niet wat mensen gaan zoeken in dat soort van landen. Blijf daar gewoon weg. Steek er geen geld meer in. Laat ze stikken daar. Of doen ze aan rampentoerisme?

Afsluiten van de rest van de wereld dat soort landen. Grenzen dicht. Terugsturen wat hier in Europa de boel komt verzieken.

Een emotionele reactie of 'pure' logica?
Dat zijn het soort groepreis toeristen die van hun goedkope " 4 of 5 sterren" (nou ja) all-in hotels groepsuitstappen maken en echte sitting ducks zijn om afgeschoten te worden in dat soort landen. Het is goedkoop en doorgaans hebben ze niet eens het benul van de culturele plaatsen die ze bezoeken.
Een kiekje op de rug van een kameel. Dwaze verklede ambiance in het hotel s'avonds en aankomen in Zaventem met een onnozele fez op hun kop.

Deze onverwachte ambiance was natuurlijk niet voorzien in de romantische reisfoldertjes.
Gipsy is offline  
Oud 20 maart 2015, 16:12   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zijn het soort groepreis toeristen die van hun goedkope " 4 of 5 sterren" (nou ja) all-in hotels groepsuitstappen maken en echte sitting ducks zijn om afgeschoten te worden in dat soort landen. Het is goedkoop en doorgaans hebben ze niet eens het benul van de culturele plaatsen die ze bezoeken.
Een kiekje op de rug van een kameel. Dwaze verklede ambiance in het hotel s'avonds en aankomen in Zaventem met een onnozele fez op hun kop.

Deze onverwachte ambiance was natuurlijk niet voorzien in de romantische reisfoldertjes.
Het Belgische slachtoffer maakte met haar echtgenoot hun eerste reis in 25 jaar: ze boekten een cruise.

Hou aub je goedkope commentaren voor jou. Het betrof een aanslag op een museum niet op een 5 sterrenhotel, wat duidelijk te min is voor jouw beurs.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 maart 2015, 16:25   #52
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het Belgische slachtoffer maakte met haar echtgenoot hun eerste reis in 25 jaar: ze boekten een cruise.

Hou aub je goedkope commentaren voor jou. Het betrof een aanslag op een museum niet op een 5 sterrenhotel, wat duidelijk te min is voor jouw beurs.
Een "cruise", massa Aldi toerisme op het water. Gevangen op een boot en dan zoals kiekens de bus op om uitstappen te doen. Zonder rekening te houden met potentieel gevaar voor zo een bende toeristen in groep. Dat ze dan volwassen alleen op reis gaan of thuis blijven.
Gipsy is offline  
Oud 22 maart 2015, 07:35   #53
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Zolang de Arabische landen blijven toekijken en weinig doen om de jihadisten
te verslaan ,blijft het armoe en ellende in die regio.
Het is niet aan ons om dat te veranderen ze zullen eindelijk zelf eens aan de bak moeten.
Ik weet het nog zo niet. De handen in elkaar slaan lijkt mij toch een betere formule.
Sukkelaar is offline  
Oud 22 maart 2015, 07:40   #54
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Erdogan is een ramp voor seculier Turkije maar een zegen om de toenaderingspogingen tot Europa te counteren want die kunnen ze ginder wel op hun buik schrijven nu.
Langs de andere kant: nooit iets vijandigs gemerkt toen we verleden jaar een paar dagen in Istanbul verbleven.
Alle reacties van de lokalen op straat of in de restaurants of het hotel, ferries en musea waren uiterst vriendelijk en verwelkomend.
Het hangt er natuurlijk ook van af hoe U de mensen benaderd, denk ik zo.
Wij hebben vorig jaar ook geen problemen ondervonden in de hotels tenzij met de Russische toeristen .

Maar Erdogan is een gevaar aan het worden en inderdaad met een dergelijk Turkije moet Europa niets te maken hebben.
Sukkelaar is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be