Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2015, 09:35   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Als pakjes verzenden (bijna) zonder mensen kan

In Zwolle heeft onlinewinkel Wehkamp het grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor e-commerce ter wereld gebouwd. Zodra u op ‘bestellen’ klikt, begint daar de transportband te rollen.

Misschien kent u Wehkamp nog van toen het in Vlaanderen actief was als postorderbedrijf. Maar in 2008 besliste het bedrijf om dat stoffige imago af te schudden. ‘Sexy, jong en betrouwbaar’, dat is het nieuwe imago volgens Andries van Daalen, directeur bij Wehkamp’s moederbedrijf RFS Holland Holding.

Wehkamp zet volop in op e-commerce. En daar speelt hun nieuwe geautomatiseerde distributiecentrum een belangrijke rol in. Het kostte zowat 100 miljoen euro, maar dat bedrag is volgens Van Daalen op 5 �* 6 jaar terugverdiend. Dat komt voornamelijk doordat de internetwinkel er zijn capaciteit mee verdubbelt, terwijl het aantal werknemers die ervoor nodig zijn, halveert.

Door de automatisatie ligt de foutenmarge bij leveringen nu onder één procent. In totaal zijn een vijftal manuele handelingen geëlimineerd. De 200 vaste medewerkers van Wehkamp uit Bedemsvaart zetten de stap naar het nieuwe logistieke centrum in Zwolle. Wehkamp bespaart vooral op uitzendarbeid. In het kleinere Bedemsvaart zijn er 450 tot 550 aan de slag. Door de automatisatie wordt dat in Zwolle teruggebracht naar 70.

Ook in België?

Of zo’n distributiecentrum ook in België mogelijk is? Daar is Van Daalen minder zeker van. ‘Wat lastiger is in België is dat nachtelijke uren duurder betaald moeten worden. En de nacht begint al vanaf 20 uur. De loonkosten zijn hoger. En die twee dingen samen, maakt het handiger om dit in Nederland te doen.’


http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02002767
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 12:15   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Dat is goed nieuws.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 04:08   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.266
Standaard

Nederland loopt Belgique op alle vlakken voorbij. Dat was het geval met de verkoop via het internet, en dat ook weer het geval met hun geautomatiseerde distributiecentra.

Van een bureaulader voor een gsm tot de spoelhuls van een naaimachine. In Nederland vond ik het. In Belgique niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 08:17   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In België willen de vakbonden en hun zuilen krampachtig vasthouden aan oude, voorbijgestreefde wetten en structuren. De reden hiertoe is omdat ze vrezen hun macht maar vooral hun gelegaliseerde diefstal van miljarden € per jaar te verliezen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 10:44   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In Zwolle heeft onlinewinkel Wehkamp het grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor e-commerce ter wereld gebouwd. Zodra u op ‘bestellen’ klikt, begint daar de transportband te rollen.
Waar pleit u nu eigenlijk voor? Afschaffen van robotisering omwille van de arbeidsplaatsen? Pleit u dan ook voor het verbieden van de tractor in de landbouw, zodanig dat we weer, zoals honderd jaar geleden, de helft van de bevolking in de landbouw kunnen tewerkstellen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 10:45   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In België willen de vakbonden en hun zuilen krampachtig vasthouden aan oude, voorbijgestreefde wetten en structuren. De reden hiertoe is omdat ze vrezen hun macht maar vooral hun gelegaliseerde diefstal van miljarden € per jaar te verliezen.
In feite zal hun macht nog sneller tanen, omdat er uiteindelijk geen arbeiders zullen zijn die ze nog kunnen verdedigen. Die bedrijven zullen nu eenmaal naar het buitenland uitwijken. In plaats van creatief na te denken over de toekomst klampen de vakbonden zich inderdaad vast aan oude recepten en denken ze de bevolking daarmee een dienst te bewijzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 11:38   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Nederland zit al volop in het jaar 2016.

Wij blijven haperen in 1996.
En ik geef daarvoor de schuld aan de vakbondspartijen PS met aanhangsel Spa en ACW.
En de enige oplossing die ik zie is de splitsing van b.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 11:40   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In feite zal hun macht nog sneller tanen, omdat er uiteindelijk geen arbeiders zullen zijn die ze nog kunnen verdedigen. Die bedrijven zullen nu eenmaal naar het buitenland uitwijken. In plaats van creatief na te denken over de toekomst klampen de vakbonden zich inderdaad vast aan oude recepten en denken ze de bevolking daarmee een dienst te bewijzen.
Ze denken helemaal niet aan hun leden die ze een dienst zouden moeten bewijzen, ze denken alleen maar aan het behouden van hun macht en geld. De rest laat hen ijskoud.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 20:33   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze denken helemaal niet aan hun leden die ze een dienst zouden moeten bewijzen, ze denken alleen maar aan het behouden van hun macht en geld. De rest laat hen ijskoud.
Dus de vakbonden moeten blindelings akkoord gaan met jobvernietiging door automatisatie?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 20:50   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus de vakbonden moeten blindelings akkoord gaan met jobvernietiging door automatisatie?
De vakbonden moeten de belangen van hun leden verdedigen. Dat gebeurt niet door iets wat je onmogelijk tegen kan houden, toch te willen tegen houden.
Dat gebeurt ook niet door te trachten wetenschap en techniek tegen te houden.


Je verdedigt de belangen van mooie airhostessen toch niet door te eisen dat er geen snellere vliegtuigen gebouwd mogen worden, om te vermijden zogezegd dat er dan op de lijnen naar Amerika minder van die meisjes ingezet moeten worden.

Hier zie, nog een illustratie daar van (en ik veronderstel dat je zeer goed weet wat Ford betekende voor de auto van de gewone man):
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Henri Ford.jpg‎
Bekeken: 110
Grootte:  57,3 KB
ID: 100902  

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 december 2015 om 20:51.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 20:54   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus de vakbonden moeten blindelings akkoord gaan met jobvernietiging door automatisatie?
Natuurlijk.
Lijkt mij alvast beter dan bedrijven zien vertrekken naar het buitenland.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 20:57   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk.
Lijkt mij alvast beter dan bedrijven zien vertrekken naar het buitenland.
Sociale afbraak of jobs helemaal kwijt dus. Fraaie toekomst. Het lijkt me trouwens duidelijk waarom liberalen zo voor gratis geld voor iedereen zijn (dat zogezegde 'basisinkomen').
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 21:05   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Sociale afbraak of jobs helemaal kwijt dus. Fraaie toekomst. Het lijkt me trouwens duidelijk waarom liberalen zo voor gratis geld voor iedereen zijn (dat zogezegde 'basisinkomen').
Wilt ge terug kanalen beginnen graven met spade en kruiwagen?
Dank zij de automatisering hebt ge nu meer vrije tijd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 21:12   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wilt ge terug kanalen beginnen graven met spade en kruiwagen?
Dat zal uiteindelijk nog niet zo'n slechte oplossing zijn. "Luditia" als nieuwe Utopia.

Citaat:
Dank zij de automatisering hebt ge nu meer vrije tijd.
En straks hebben we alle tijd van de wereld om van ons "basisinkomen" te genieten. We kunnen onze competenties gerust laten verschrompelen want de computers en robots hebben dan ons leven overgenomen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 december 2015 om 21:14.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 21:35   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

En straks hebben we alle tijd van de wereld om van ons "basisinkomen" te genieten. We kunnen onze competenties gerust laten verschrompelen want de computers en robots hebben dan ons leven overgenomen.
Hoelang hoor ik dat doemdenken nu al.
Ondertussen blijven we arbeidskrachten invoeren omdat we de arbeidsplaatsen niet ingevuld krijgen.
Tenslotte hebben computers en robots ook onderhoud nodig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 22:14   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoelang hoor ik dat doemdenken nu al.
It's a dirty job but someone's gotta do it.

Citaat:
Ondertussen blijven we arbeidskrachten invoeren omdat we de arbeidsplaatsen niet ingevuld krijgen.
Tenslotte hebben computers en robots ook onderhoud nodig.
Dat zijn smoesjes van de werkgevers om de lonen onder druk te zetten. En op den duur gaan computers en robots zichzelf ontwikkelen en onderhouden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 december 2015 om 22:16.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 11:21   #17
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Gaat de automatisering wel tot een betere service leiden?
Een paar maanden geleden kocht ik een strijkijzer in promotie via de Wehkamp website. De doos die me werd toegestuurd was duidelijk voorheen al geopend door iemand anders, ontdaan van alle beschermlaagjes en opnieuw amateuristisch verpakt. Met als gevolg dat de strijkijzer beschadigd was! De watersproeier vooraan was compleet ingedeukt en de temperatuurregelaar lag er gewoon af, ook zat er nog water in het waterreservoir. En ja, volgens Wehkamp mag de klant een product helemaal uitpakken en testen om het dan bij ontevredenheid terug te sturen. Wehkamp checkt niets en stuurt zo'n doos dus gewoon op naar de volgende besteller.
Ik heb die strijkijzer ook gewoon teruggestuurd en mijn geld terug gekregen. Maar ik zou daar niet zo snel weer iets bestellen door hun 'klantvriendelijk' beleid.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 december 2015 om 11:24.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 11:37   #18
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In België willen de vakbonden en hun zuilen krampachtig vasthouden aan oude, voorbijgestreefde wetten en structuren. De reden hiertoe is omdat ze vrezen hun macht maar vooral hun gelegaliseerde diefstal van miljarden € per jaar te verliezen.
vakbonden zijn links en linksen zijn achterlijk.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 12:11   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik heb tot hiertoe nog maar een stuk of 20 keer iets gekocht via internetwinkels.
Kleinigheden eigenlijk.

Nog niet bedrogen geweest.

Misschien wel eens een draadje starten met "mijn ervaring met deze internetwinkel is positief".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 12:20   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb tot hiertoe nog maar een stuk of 20 keer iets gekocht via internetwinkels.
Kleinigheden eigenlijk.

Nog niet bedrogen geweest.

Misschien wel eens een draadje starten met "mijn ervaring met deze internetwinkel is positief".

.
Vaak bestel ik ook niet via internetwinkels maar ik heb nog geen slechte ervaringen.
Slechte ervaringen zoals Guineviere had ik wel al met warenhuizen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be