Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2012, 14:36   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik vermoed dat er een paar ernstig verkeerd ingelicht zijn omtrent dat systeem dat je nummerplaat moet ingebracht zijn door een lokale bewoner.

Het zal wel zo zijn dat de camera de nummerplaat filmt en herkent, en het tijdstip van binnengaan en buitenrijden vergelijkt.

Zo'n systeem vind ik veruit het beste, om te controleren en af te dwingen dat de gemeenteraad beslist heeft om een woonwijk leefbaar te houden.


Overigens vind ik alle zaken die het verkeer "ten allen tijde" opzettelijk vertragen, heel verkeerd. Voorbeeld: verkeersdrempels, paaltjes ...

Je kot zal maar eens in brand staan, en de brandweer met hun logge camions moeten een toerke rondrijden of uitstappen om met het juiste sleutelke het paaltje weghalen, als het slot al niet verwrongen is.

Ik vind dat automobilisten de courtoisie en de gemeenschapszin moeten hebben om de snelheidsbeperkingen en andere regels zoals plaatselijk verkeer, na te leven.
En die automobilisten (of andere verkeersdeelnemers natuurlijk) die dat niet kunnen, moeten maar boetes betalen.
Welke boetes en hoe hoog: zie het draadje over meer èn intelligentere repressie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 15:40   #42
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
zijn er al biedingen open? hoeveel kost een nummerplaat op de "markt"?
zijn er al ruzies met familie en vrienden omdat de ene wel op bezoek mag met de wagen, en de andere niet?

Oerdomme administratieve zever.
Als je iedereen uitsluit ben je een nimby, en als je uitzonderingen toestaat, dan is het oerdomme administratieve zever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Volgens mij zelfs zonder wettelijke basis, tenzij men IEDEREEN behalve de bewoners uitsluit van doorgang. Wat doe je met leveringen en afhalingen? De ene dag is dat echt, de volgende dag niet meer.
zijn er geen buren die thuis zaken doen, in bijberoep of zo, en die zo hun klanten zullen verliezen?
Het is dus echt wel een WOONwijk he.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Enig oplossing is te maken dat het via de woonwijk nog trager gaat dan op het normale traject. De prijs die de bewoners dan ook moeten betalen om aan hun deur te geraken.
Mag van mij, maar onze burgemeester wil niet.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 16:06   #43
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Onzin. De voornaamste oorzaak ligt bij het gevoerde beleid, dat zelden of nooit verder denkt dan 4 jaar.
Ja, steek jullie kop maar in 't zand.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 16:21   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ja, steek jullie kop maar in 't zand.
Ja, steek je kop maar in 't zand.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 16:38   #45
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik woon in die collegewijk (ben trouwens die kerel met die hoed op het journaalstukje).
Deze oplossing komt gewoon te laat. "Uitgezonderd plaatselijk verkeer" resulteert in 97% NIET-plaatselijk verkeer. Dan wordt het tijd dat er met boetes wordt gezwaaid. logisch toch.

Anders moeten ze die bordjes maar afschaffen.
Inderdaad. Nultolerantie. Zware boetes. Inbeslagname rijbewijs én voertuig bij recidive.
Tijd voor een keiharde aanpak van het gemotoriseerd crapuul.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 16:46   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Inderdaad. Nultolerantie. Zware boetes. Inbeslagname rijbewijs én voertuig bij recidive.
Tijd voor een keiharde aanpak van het gemotoriseerd crapuul.
Oei, schiet ge ineens in een Franse colère ?

Het gaat maar over een paar mensen die wat file omzeilen hoor.
Er is nog niemand dood gereden ...

Het gaat dus stillekes er over om die file-omzeilende woonwijkverkrachters een bonnetje te sturen.
We gaan ze niet afslagen gelijk extreem-linkse tegenbetogers vaak kloppen uitdelen met hun vodden voor hun kop om hun gezicht onherkenbaar te maken.

Maar we zouden graag wel tot een oplossing komen.
Een oplossing: doorgaan verkeer langs daar; lokaal verkeer langs hier. Dank u.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 16:54   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik woon in die collegewijk (ben trouwens die kerel met die hoed op het journaalstukje).
Deze oplossing komt gewoon te laat. "Uitgezonderd plaatselijk verkeer" resulteert in 97% NIET-plaatselijk verkeer. Dan wordt het tijd dat er met boetes wordt gezwaaid. logisch toch.

Anders moeten ze die bordjes maar afschaffen.
dat de burgemeester zijn gewone wegen breed genoeg maakt zodat er geen sluipverkeer nodig is ? Is dat te logisch ? Een ring rond een stad ?

Wat ik niet begrijp: als ik bij u op bezoek kom, dan wordt ik geflitst ???? Qua haat straat kan dat wel tellen vind ik. Of qua verkeerstolheffing, iedereen die komt eten bij jullie betaalt een overtreding ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 mei 2012 om 16:55.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:26   #48
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het gaat maar over een paar mensen die wat file omzeilen hoor.
Doet er niet toe. Ik wil eindelijk eens een handhavingsbeleid in het verkeer. Wat je allemaal tegenkomt: wildparkeren, bellen en sms'en achter het stuur. En dan heb ik het nog niet eens over snelheidsovertredingen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:30   #49
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
De basisoorzaak van alle verkeers- en milieuproblemen ligt bij de overbevolking. En die is dan op haar beurt weer de afgeleide van de filosofie van de 'open samenleving'.
Inderdaad, dit in combinatie met de "ik neem mijn auto voor iedere verplaatsing" mentaliteit. Overal ter wereld zie je overigens hetzelfde probleem. Eigelijk onvoorstelbaar dat mensen zo dom zijn dat ze dat zelf niet inzien dat vlot verkeer in een overbevolkte regio onmogelijk is als alle mensen zich met hun zeepkist met gemiddeld één persoon aan boord gaan verplaatsen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 17:34   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

VInd er hier niemand van die 'ethische rakkers' dat in feite het wapen hier duurder kost dan het probleem ? En dat dit een ongeoorloofd precedent is ? En dat dit vraagt om een juridische stappen... En dat dit een schending van de privacy is ? En dat dit de verkeerde oplossing is voor een ander probleem van gebrek aan infrastructuur in die gemeente ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 mei 2012 om 17:35.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 19:19   #51
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Inderdaad, dit in combinatie met de "ik neem mijn auto voor iedere verplaatsing" mentaliteit. Overal ter wereld zie je overigens hetzelfde probleem. Eigelijk onvoorstelbaar dat mensen zo dom zijn dat ze dat zelf niet inzien dat vlot verkeer in een overbevolkte regio onmogelijk is als alle mensen zich met hun zeepkist met gemiddeld één persoon aan boord gaan verplaatsen.
stoppen met werken en allemaal aan den dop zeg ik. het zal rap gedaan zijn met die fileproblemen. Is het niet?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 19:24   #52
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat de burgemeester zijn gewone wegen breed genoeg maakt zodat er geen sluipverkeer nodig is ? Is dat te logisch ? Een ring rond een stad ?

Wat ik niet begrijp: als ik bij u op bezoek kom, dan wordt ik geflitst ???? Qua haat straat kan dat wel tellen vind ik. Of qua verkeerstolheffing, iedereen die komt eten bij jullie betaalt een overtreding ?
Neen, als jij bij mij op bezoek komt, betaal je geen boete.
Wij wonen gewoon in een straat die voorzien is op 10 auto's per dag, en we krijgen er 8000.
De wet zegt al jaren: "je mag hier niet rijden als je hier niet nodig bent". En nu zegt de wet "als je niet horen wil, moet je voelen". Da's alles.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:31   #53
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Klopt, een paar paaltjes en de doorgang is weg. Iedereen kan er dan nog in langs twee kanten, maar je moet er langs dezelfde kant terug uit. En dan kan NIEMAND die route nemen, ook wijzelf niet. Eigelijk de enige oplossing die niemand ons kan kwalijk nemen.
Inderdaad. Ik vrees echter dat burgemeester en schepenen niet genoeg boerenverstand aan de dag kunnen leggen. Het zijn immers politici.

En de kas moet gespekt worden he.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:34   #54
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Mijn familie heeft het recht mij te bezoeken. Duh. Je mag aan je vrienden vragen om je op te geven. Elke inwoner kan maar een beperkt aantal platen opgeven, en zal ook moeten aantonen dat die mensen daar nodig zijn. Aantonen dat het plaatselijk verkeer betreft, en geen doorgaand.
Morgen op eBay: man zonder vrienden wil tegen betaling je nummerplaat doorgeven. Wie biedt? Zeker dat ander sluipverkeer weg is, gegarandeerde doortocht.

D�*t is wat peter1962 bedoelt volgens mij.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:38   #55
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Doet er niet toe. Ik wil eindelijk eens een handhavingsbeleid in het verkeer. Wat je allemaal tegenkomt: wildparkeren, bellen en sms'en achter het stuur. En dan heb ik het nog niet eens over snelheidsovertredingen.
Nog nooit in de Arabische wereld geweest precies... Eigenlijk valt het hier nog mee, enkel de voetgangers schenden systematisch de verkeersregels.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:42   #56
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, als jij bij mij op bezoek komt, betaal je geen boete.
Ken jij de nummerplaat van de pakjesdienst die je nieuwe laptop komt leveren?

Morgen communiefeestje, alle nonkels en tantes komen. Hoeveel nummerplaten mocht je doorgeven?

Kom zeg, je ziet toch ook wel dat het niet werkt? De enige oplossing is de straat onderbreken. Een beetje een Salomonsoordeel...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 21:46   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
"Uitgezonderd plaatselijk verkeer" moeten ze afschaffen. Je betaalt wegentaks om op wegen te mogen rijden. Dit is voor mij dan ook op "alle wegen" en niet op "bepaalde wegen".
Voor u; niet noodzakelijk voor de wetgever.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 23:04   #58
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Nog nooit in de Arabische wereld geweest precies...
De Arabische wereld beantwoordt niet bepaald aan mijn maatschappelijk ideaal. Ook niet wat de verkeerscultuur aldaar betreft.

Citaat:
Eigenlijk valt het hier nog mee, enkel de voetgangers schenden systematisch de verkeersregels.
Nog nooit in het Belgisch verkeer geweest precies...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 05:30   #59
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ken jij de nummerplaat van de pakjesdienst die je nieuwe laptop komt leveren?

Morgen communiefeestje, alle nonkels en tantes komen. Hoeveel nummerplaten mocht je doorgeven?

Kom zeg, je ziet toch ook wel dat het niet werkt? De enige oplossing is de straat onderbreken. Een beetje een Salomonsoordeel...
Al die mensen die op bezoek komen, en die komen leveren, die gaan allemaal terug naar van waar ze kwamen. Nummerplaat wordt door dezelfde camera twee keer geregistreerd..... Of door twee verschillende met veel tijd tussen.... Er is niet veel kunstmatige intelligentie nodig om te concluderen dat dit geen doorgaand verkeer betreft.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 06:54   #60
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Al die mensen die op bezoek komen, en die komen leveren, die gaan allemaal terug naar van waar ze kwamen.
Zeker van? Denk je dat een pakjesdienst enkel en alleen voor jouw mooie ogen uitrijdt?

Citaat:
Er is niet veel kunstmatige intelligentie nodig om te concluderen dat dit geen doorgaand verkeer betreft.
Een beetje menselijke intelligentie bij de beleidsmakers zou beter zijn...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be