Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2016, 00:10   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Merkwaardig dat u ook niet ingaat op de islam waar slechts mannen in de moskee kunnen voorgaan.

Ook weer een uiting van diezelfde selectieve benadering.
Deze draad gaat over de reactionaire onverlichtheid van de katholieken.
Ik ben nogal Islamofoob, nog veel meer dan anticlericaal. De katholieken zijn tenminste ontegensprekelijk half verlicht.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 00:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:12   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je hebt precies niet veel in te brengen tegen mijn argument dat vrouwen het beter zouden doen in belangrijke aspecten.
Wat zou er dan wel tegen in te brengen zijn? U schijnt niet door te hebben dat in het christendom de vrouwen heel belangrijk zijn. De christelijke beleving is immers zoveel meer dan alleen de sacramenten, waar u, als buitenkerkelijke, blijkbaar nogal sterk op gefixeerd bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:13   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Deze draad gaat over de reactionaire onverlichtheid van de katholieken.
Wanneer start u nu eigenlijk met die rechtszaak tegen de Kerk? Of debiteert u hier slechts parole, parole, parole...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:15   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien ook naar het Europees Hof trekken? Indien het u menens is, hoop ik dat u het doet. Indien niet, hebben uw woorden hier niet veel betekenis.
Goed geprobeerd.

Dit is een discussieforum. Geen forum ter actieve bevrijding van vrouwen uit de katholieke onderdrukking.

Als je iedere deelnemer hier moet afrekenen, niet op zijn inbrengsten in de discussie, maar op zijn daden te velde, dan kan zo goed als iedereen afbollen.

Ik ben tenminste nog een groot-invalide in de strijd tegen de Bisschoppen.

Maar nu voer ik geen levensbedreigende antikruis-tochten meer, ik ben op rust.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 00:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:17   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je iedere deelnemer hier moet afrekenen, niet op zijn inbrengsten in de discussie, maar op zijn daden te velde, dan kan zo goed als iedereen afbollen.
U stelt het evenwel voor als uw strijd. En als u terugschrikt om de zaak aanhangig te maken, is dat vrij verwonderlijk daar u ervan uitgaat het er met zekerheid een misdrijf is gepleegd, nl. discriminatie. Wanneer komt de eerste klacht bij Unia terecht?

Citaat:
Er moet gedaan gemaakt worden met de uitzonderingspositie van de Kerk die haar toelaat vrouwen te discrimineren. .

Jullie onwettelijk clubreglement kan jullie niet eeuwig beschermen. Dit is een zaak van iedereen, niet alleen van ontevreden leden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:24   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geen forum ter actieve bevrijding van vrouwen uit de katholieke onderdrukking.
Onderdrukking? Waar ontwaart u die dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:30   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onderdrukking? Waar ontwaart u die dan wel?
Ah de eerste vraag. Ik dacht al: waar blijft de ouwe ziekte. . Dat jij daarvoor blind bent, dat begrijp ik wel.

Maar dat doet er mij aan denken: ongetwijfeld zouden vrouwen het veel beter doen (moeilijk kan dat niet zijn).

Alleen vrouwen in het ambt zou dus het beste zijn. Tweeduizend jaar lang. Om de historische discriminatie chronologisch terug uit te balanceren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 00:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 00:39   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah de eerste vraag. Ik dacht al: waar blijft de ouwe ziekte. . Dat jij daarvoor blind bent, dat begrijp ik wel.

Maar dat doet er mij aan denken: ongetwijfeld zouden vrouwen het veel beter doen (moeilijk kan dat niet zijn).

Alleen vrouwen zou dus het beste zijn. Tweeduizend jaar lang. Om de historische discriminatie chronologisch terug uit te balanceren.
U moet dringend eens het leven lezen van de heilige Catharina van Siëna. Of het boekje van Pernoud over de vrouw in de middeleeuwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 03:19   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Misschien kan een van de (kandidaat) vrouwelijke heiligen eens een wonder doen en het ambt voor vrouwen open stellen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 03:22   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Misschien kan een van de (kandidaat) vrouwelijke heiligen eens een wonder doen en het ambt voor vrouwen open stellen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 06:35   #31
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Christus zat niet te lullen niet op een forum.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 11:13   #32
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Christus zat niet te lullen niet op een forum.
Laat je absurditeiten liefst elders op het forum los.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 11:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 00:21   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien kan een van de (kandidaat) vrouwelijke heiligen eens een wonder doen en het ambt voor vrouwen open stellen.
U blijft rondjes draaien alsof het christelijk geloof enkel en alleen de sacramentele bediening inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 00:51   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft rondjes draaien alsof het christelijk geloof enkel en alleen de sacramentele bediening inhoudt.
Dacht je echt dat ik me door jou zou laten afleiden van de vrouwendiscriminatie? Ik zal zelf wel een andere katholieke onverlichtheid aanboren zodra ik daarop stoot.

Maar eerst plaats ik nog een tekstje over deze issue.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 00:55   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dacht je echt dat ik me door jou zou laten afleiden van de vrouwendiscriminatie?
En daarmee blijft u slechts rondjes draaien: u kan blijkbaar niet verder kijken dan het sacramentele ambt alsof dat het hele plaatje is in het katholicisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 02:55   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En daarmee blijft u slechts rondjes draaien: u kan blijkbaar niet verder kijken dan het sacramentele ambt alsof dat het hele plaatje is in het katholicisme.
Ik heb veel bewondering voor een aantal sociale (niet-religieuze) katholieke organisaties en activiteiten maar dit is geen bewonderingsdraad hier.

Jouw religieuze "hele plaatje" interesseert me geen barst, ik ben er veel te lang gedwongen mee overbelast en mishandeld geweest in mijn vormingsjaren toen de zwartrokken nog de plak zwaaiden.

Vanmorgen plaats ik nog een laatste vrouwendiscriminatieprotest.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 16:30   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het meest vreselijke is dat het priesterambt gesubsidieerd wordt door de Staat – die dus een ambt betaalt dat niet toegankelijk is voor vrouwen. In alle andere ambten binnen Europa is uitsluiting en discriminatie van vrouwen verboden. Dat is immers tegen onze democratische waarden, ja tegen de rechten van de mens. En dat allemaal onder de verkeerd begrepen dekmantel van de godsdienstvrijheid. Of het nu gaat over de islam discriminatie of de katholieke vrouwendiscriminatie: Wraakroepend is dat. Het debat over de wenselijkheid de inperking van de Godsdienstvrijheid is de laatste tijd gaande: het wordt hoogtijd dat het op de politieke agenda komt.

Het is dus geen zaak van een intiem privé clubje. Iedere belastingbetaler dokt af voor deze ontiegelijke privé discriminatie. Het is dus zonder meer de zaak van iedereen

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2016 om 16:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 16:54   #38
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het meest vreselijke is dat het priesterambt gesubsidieerd wordt door de Staat – die dus een ambt betaalt dat niet toegankelijk is voor vrouwen. In alle andere ambten binnen Europa is uitsluiting en discriminatie van vrouwen verboden. Dat is immers tegen onze democratische waarden, ja tegen de rechten van de mens. En dat allemaal onder de verkeerd begrepen dekmantel van de godsdienstvrijheid. Of het nu gaat over de islam discriminatie of de katholieke vrouwendiscriminatie: Wraakroepend is dat. Het debat over de wenselijkheid de inperking van de Godsdienstvrijheid is de laatste tijd gaande: het wordt hoogtijd dat het op de politieke agenda komt.

Het is dus geen zaak van een intiem privé clubje. Iedere belastingbetaler dokt af voor deze ontiegelijke privé discriminatie. Het is dus zonder meer de zaak van iedereen
Ja, dat klopt eigenlijk. Dit is nog een voorbeeld van privileges die godsdiensten hebben, die moeten afgeschaft worden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 19:36   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb veel bewondering voor een aantal sociale (niet-religieuze) katholieke organisaties en activiteiten maar dit is geen bewonderingsdraad hier.

Jouw religieuze "hele plaatje" interesseert me geen barst, ik ben er veel te lang gedwongen mee overbelast en mishandeld geweest in mijn vormingsjaren toen de zwartrokken nog de plak zwaaiden.
Waarmee u dus bevestigt wat ik schreef over uw onwil en misschien zelfs onvermogen om alles in ogenschouw te nemen. Wie niet verder kijkt dan de eigen navel, kan inderdaad het goede bij anderen niet meer zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 19:36   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het meest vreselijke is dat het priesterambt gesubsidieerd wordt door de Staat – die dus een ambt betaalt dat niet toegankelijk is voor vrouwen. In alle andere ambten binnen Europa is uitsluiting en discriminatie van vrouwen verboden. Dat is immers tegen onze democratische waarden, ja tegen de rechten van de mens. En dat allemaal onder de verkeerd begrepen dekmantel van de godsdienstvrijheid. Of het nu gaat over de islam discriminatie of de katholieke vrouwendiscriminatie: Wraakroepend is dat. Het debat over de wenselijkheid de inperking van de Godsdienstvrijheid is de laatste tijd gaande: het wordt hoogtijd dat het op de politieke agenda komt.

Het is dus geen zaak van een intiem privé clubje. Iedere belastingbetaler dokt af voor deze ontiegelijke privé discriminatie. Het is dus zonder meer de zaak van iedereen
Totaal fout. De overheid subsidieert niet "het priesterambt", maar wel de "geestelijke bedienaar". Dat kan zowel een geestelijke, maar ook een leek zijn. En daardoor ook een man of een vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be