Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2017, 14:10   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het zal aan mij liggen maar ik lees dan : een motard heeft meer rechten dan een autobestuurder en daarom moet de verkeersregeling niet zo nauw door motards nageleefd worden. Ik stel mij wel een vraag : waarom moet ik aan een licht 2 meter afstand houden terwijl dit bij een wagen niet zou moeten? Wel ik rij zo dicht bij tot mijn parkeersensoren rood oplichten! Wat gaan ze doen? Afstappen. Ja graag dan. En NEEN ik wijk niet uit voor een motard, integendeel. Ik betaal ook jaarlijkse rijbelastingen ed. Ik heb evenveel recht op het gebruik van de openbare wegen. En opzij gaan voor een motard omdat die zich beter voelt? Ik voel mij echt wel net iets beter of minstens evenveel waard als een motard. Dus ik rij op mijn baanvak en in het midden van dat baanvak, zoals de verkeerswetgeving voorschrijft. Uitwijken ga ik NOOIT doen. En time management Wat een flauw excuus om tegen autobestuurders te zeggen dat ze wat moeten wijken. Maar we zullen wel echt lachen wanneer er weer een paar tegeneen boom of zo plakken
er zijn natuurlijk ook zo van die automobilisten waar je zelfs als bedaarde dagdagelijkse woonwerkverkeer motard met plezier een zijspiegel van afsjot in t voorbijflitsen. byebye.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 14:12   #42
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als't een zwermpje Hells Angels of soortgelijk is, gaat u uw kak wel ferm inhouden.
Helaas dat is ook de enige keer dan dat ze een groot bakkes durven opzetten. In groep. Maar verder zijn het niet meer dan zielige bandarbeiders of gasten die achter de vuilkar staan. Heel groot bakkes in groep maar kom je ze eens alleen met zoontje en vrouw tegen dan kruipen ze weg. Ik heb nog geen enkele Hells Angel of lid van zo een scooterclubke een 1-1 gevecht zien aangaan. In films ja, maar films zijn fictief.

(het zwakste punt van iedereen, hoe stoer en macho ook, is dat ze meestal een vriendin, vrouw en kinderen hebben. Ben ik blij dat ik dat allemaal niet moet hebben).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 14:15   #43
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn natuurlijk ook zo van die automobilisten waar je zelfs als bedaarde dagdagelijkse woonwerkverkeer motard met plezier een zijspiegel van afsjot in t voorbijflitsen. byebye.
Pfff weer het zoveelste zwak punt. Is dat alles wat ze durven? Zegt genoeg over die brommerkes klojo's En dan is er ne slimme met een dahscam die het filmt -ook de nummerplaat- en de pippo mag het gaan uitleggen. Maar hey mij niet gelaten. Stamp maar een spiegel van mijn super skoda Hopelijk ben ik dan traag van reactie en plet ik je niet tussen mijn wagen en wat er naast mij is.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 14:21   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Pfff weer het zoveelste zwak punt. Is dat alles wat ze durven? Zegt genoeg over die brommerkes klojo's En dan is er ne slimme met een dahscam die het filmt -ook de nummerplaat- en de pippo mag het gaan uitleggen. Maar hey mij niet gelaten. Stamp maar een spiegel van mijn super skoda Hopelijk ben ik dan traag van reactie en plet ik je niet tussen mijn wagen en wat er naast mij is.
haha lol, zo ne stoere met nen dashcam!

ik heb op 20 jaar tijd nog maar één keer last gehad met ne lastige automobilist. Die vond het nodig om mij van de baan te willen rijden omdat ik aan t licht de file gepasseerd was, waar hij eerst stond. aan t volgend licht stond hij natuurlijk weer in file, die is toen uitgestapt nadat ik er zijne spiegel heb afgesjot en per ongeluk tegen mijnen helm gelopen, ik heb hem daarop mijn business kaartje zelfs nog gegeven. Maar ik heb hem nooit meer teruggehoord.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 14:40   #45
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... nadat ik er zijne spiegel heb afgesjot en per ongeluk tegen mijnen helm gelopen, ik heb hem daarop mijn business kaartje zelfs nog gegeven. Maar ik heb hem nooit meer teruggehoord.
Wauw dat is pas macho zijn. Een spiegel er af stampen. Een echte Heer in het verkeer, maar te verklaren omdat je met een moto rijdt. En dan nog met een helm slaan. Maw. ge kunt u dus niet gewoon verdedigen en zijt een beetje crapuul. Beste is wel dat je het over uw business kaartje hebt. Wat moet ik mji daar bij voorstellen? Enkel het werkvolk gebruikt zoiets. Laat me raden : er staat zeker een mooie titel op

(Ik zou u echt eens graag op de moto tegen komen en dan zo pushen dat ik opzij moet gaan. En ja je mag met uw helm proberen te slaan).

Ik ken ook zo iemand. Jaren geleden wou die ook eens tegen een wagen de niet opzij wou gaan stampen. Maar het mispakte een beetje en hij stampte recht in de wielkast van de rijdende wagen. Hij heeft toen lang moeten revalideren en zijn linkervoet sleept nog wat achterna Ik heb hem ook vlakaf in zijn gezicht uitgelachen en hem crapuul genoemd. Daarna nooit nog contact mee willen hebben. Dergelijk onkruid moet ik niet in mijn vriendenkring hebben! Eigenlijk heb ik geen motards in mijn kennissenkring. Of neen daar heb ik al langer de band mee verbroken
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 14:45   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wauw dat is pas macho zijn. Een spiegel er af stampen. Een echte Heer in het verkeer, maar te verklaren omdat je met een moto rijdt. En dan nog met een helm slaan. Maw. ge kunt u dus niet gewoon verdedigen en zijt een beetje crapuul. Beste is wel dat je het over uw business kaartje hebt. Wat moet ik mji daar bij voorstellen? Enkel het werkvolk gebruikt zoiets. Laat me raden : er staat zeker een mooie titel op

(Ik zou u echt eens graag op de moto tegen komen en dan zo pushen dat ik opzij moet gaan. En ja je mag met uw helm proberen te slaan).

Ik ken ook zo iemand. Jaren geleden wou die ook eens tegen een wagen de niet opzij wou gaan stampen. Maar het mispakte een beetje en hij stampte recht in de wielkast van de rijdende wagen. Hij heeft toen lang moeten revalideren en zijn linkervoet sleept nog wat achterna Ik heb hem ook vlakaf in zijn gezicht uitgelachen en hem crapuul genoemd. Daarna nooit nog contact mee willen hebben. Dergelijk onkruid moet ik niet in mijn vriendenkring hebben! Eigenlijk heb ik geen motards in mijn kennissenkring. Of neen daar heb ik al langer de band mee verbroken
maar nee, ge moet mijn woorden niet verdraaien, die man liep per ongeluk met zijn neus tegen mijn helm.

dus vergeet dat maar, ik ben niet een beetje crapuul.

een beetje crapuul komt helemaal niet geloofwaardig over Porsche.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:00   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.259
Standaard

En ik heb mijn tong ooit eens uitgestoken naar een andere weggebruiker.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:01   #48
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar nee, ge moet mijn woorden niet verdraaien, die man liep per ongeluk met zijn neus tegen mijn helm.

dus vergeet dat maar, ik ben niet een beetje crapuul.

een beetje crapuul komt helemaal niet geloofwaardig over Porsche.
Verklaring in de PV dus Einde discussie, gecatalogiseerd onder crapuulvolk
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 15:05   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Verklaring in de PV dus Einde discussie, gecatalogiseerd onder crapuulvolk
maar nee, die man wilde zelfs geen PV laten opmaken!
ik mocht m zelfs zijne spiegel niet vergoeden, hij vond ineens dat hij zelf heel onredelijk en agressief was geweest...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 20:07   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is helemaal triestig als mensen met een skoda porsche op hun kaartje staan hebben en mensen wijsmaakt dat ze Ferrari en lamborchinis verkopen terwijl ze van een uitkering leven.
En dan nog zo associaal doen bovenop.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 13:58   #51
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Kaartje? Ik heb geen kaartje.Businesskaartjes is voor het werkvolk dat zich belangrijk voelt maar eigenlijk gewoon een goedkoop werkinstrument zijn dat eenvoudig te vervangen is

En verder wat ik doe, verkoop, via bedrijven kan incasseren en hoe ik een uitkering kan ontvangen = zijn uw zaken niet. Het Belgisch systeem laat het toe en zelfs de fiscus speelt het spel mee. Maar tegen de zomer of zelfs voor de zomer zal ik met de noorderzon verdwijnen. Ik moet me nu meer en meer op de achtergrond gaan houden. Misschien ga ik jullie gezever en gekronkel missen? Neen toch niet. Maar ik zal eens aan jullie denken als ik met mijn Ferrari en lamborchinis aan het cruizen ben
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:27   #52
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus u zegt nu dat ik maar op het fietspad moest gaan zodat de motard in de file waar hij stond kon voorbij gaan? Of u zegt nu dat ik op een autosnelweg maar vlak tegen de vangrails moet gaan rijden zodat de motard er tussen door kan? Of zegt u nu misschien dat ik maar een meter voor de stopstreep aan rode lichten moet stoppen zodat motards nog voorbij kunnen komen en zo als eerste aan de lichten kunnen wachten? En zo kan ik nog even verder gaan ... U zal dan ook wel mijn antwoord weten. Liever een motard die zich te pletter rijdt dan een kras op mijn wagen. En dan is het met eender welke wagen ik onderweg ben, van de bijna versleten wintermobiel tot de nieuwste dure exotische sportwagen.

En wat ik op het laatste in uw post vet heb gedrukt zegt veel : elke motard vindt een autorijder een jaloerse klootzak die stommiteiten uit haalt. Terwijl ik zeker nooit op een motard jaloers zal zijn. Dat is het plebs dat geen dure sportwagen kan betalen en dan maar zelf de klootzak op zijn moto gaat spelen. Ik bekijk het als sport (voetbal) en goedkoop bier. En meestal zit dit onder dezelfde noemer als motards. Maar plebs moet er ook bestaan want wie gaat anders de klotejobs in fabrieken en afvalverwerking doen? Tenslotte denk ook dat een motard sneller met zijn bakkes op de beton zal liggen dan een bestuurder van een wagen!
Mijn regel is simpel: op gewone wegen laat ik mensen door indien ik geen verkeersregels moet breken daarvoor en mijn eigen veiligheid of die van anderen niet in gedrang komt. Beginnen mensen onnozel te doen, te dichtbij rijden bvb, dan ga ik voor die mensen ZEKER geen maneuver doen zodat ik bij een aanrijding in fout ben.

Op de autostrade idem ditto maar enkel als het file is. Als het verkeer rijdt aan meer dan 50-60 per uur, dan ga ik gewoon in het midden rijden en moet de rest maar zelf zien wat ze willen uitsteken. Is het stapvoets verkeer of iets dergelijk, laat ik op 2e en 3e altijd wat plaats.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:39   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is helemaal triestig als mensen met een skoda porsche op hun kaartje staan hebben en mensen wijsmaakt dat ze Ferrari en lamborchinis verkopen terwijl ze van een uitkering leven.
En dan nog zo associaal doen bovenop.
Bwah.....voor 8000 euro rij je nu ook met een Porsche als je dat zou willen.....En dat is 4 x goedkoper dan dat je betaalt voor een nieuwe Skoda Octavia.

Onlangs heeft mijn vriend zijn Mercedes SLK verkocht...1ste eigenaar 120.000 km ....wel 17 jaar oud maar altijd binnen gestaan perfecte staat....mooie klasse auto....3500 euro (minder als voor een fiets electric) en de nieuwe eigenaar rijdt met een mercedes cabrio sport

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2017 om 14:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:41   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik heb mijn tong ooit eens uitgestoken naar een andere weggebruiker.

.
Ik hoop voor u dat ge Belg zijt, anders laat Francken u daarvoor deporteren
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:51   #55
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
lamborchinis
Really?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:35   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Kaartje? Ik heb geen kaartje.Businesskaartjes is voor het werkvolk dat zich belangrijk voelt maar eigenlijk gewoon een goedkoop werkinstrument zijn dat eenvoudig te vervangen is

En verder wat ik doe, verkoop, via bedrijven kan incasseren en hoe ik een uitkering kan ontvangen = zijn uw zaken niet. Het Belgisch systeem laat het toe en zelfs de fiscus speelt het spel mee. Maar tegen de zomer of zelfs voor de zomer zal ik met de noorderzon verdwijnen. Ik moet me nu meer en meer op de achtergrond gaan houden. Misschien ga ik jullie gezever en gekronkel missen? Neen toch niet. Maar ik zal eens aan jullie denken als ik met mijn Ferrari en lamborchinis aan het cruizen ben
Doppers en werkmensen met een business kaartje is er idd een beetje over.
Maar voor wie handel doet is dat essentieel.
In het schoon vlaams wil dat zeggen "uitwisselen van coördinaten ".

Ge kunt natuurlijk ook op uw mouw schrijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:47   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bwah.....voor 8000 euro rij je nu ook met een Porsche als je dat zou willen.....En dat is 4 x goedkoper dan dat je betaalt voor een nieuwe Skoda Octavia.

Onlangs heeft mijn vriend zijn Mercedes SLK verkocht...1ste eigenaar 120.000 km ....wel 17 jaar oud maar altijd binnen gestaan perfecte staat....mooie klasse auto....3500 euro (minder als voor een fiets electric) en de nieuwe eigenaar rijdt met een mercedes cabrio sport
Jij hebt geen nieuwe skoda.

In elk geval van een dure porsche (tenminste dat maakte je ons wijs) ..naar een oude skoda?

Het gaat precies niet goed.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 februari 2017 om 20:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 22:03   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.259
Standaard

Wel, eigenlijk zouden er op de eerste zonnige zondagen van het nieuwe seizoen wel autoluwe zondagen mogen georganiseerd worden, teneinde iets minder handige en iets oudere motorrijders de gelegenheid te geven de winters-opgebouwde onhandigheid op een verkeersveilige manier af te schudden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 06:20   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.377
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Helaas dat is ook de enige keer dan dat ze een groot bakkes durven opzetten. In groep.
En hoe maakt dat de zaak beter voor U?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 06:41   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Kaartje? Ik heb geen kaartje.Businesskaartjes is voor het werkvolk dat zich belangrijk voelt maar eigenlijk gewoon een goedkoop werkinstrument zijn dat eenvoudig te vervangen is

En verder wat ik doe, verkoop, via bedrijven kan incasseren en hoe ik een uitkering kan ontvangen = zijn uw zaken niet. Het Belgisch systeem laat het toe en zelfs de fiscus speelt het spel mee. Maar tegen de zomer of zelfs voor de zomer zal ik met de noorderzon verdwijnen. Ik moet me nu meer en meer op de achtergrond gaan houden. Misschien ga ik jullie gezever en gekronkel missen? Neen toch niet. Maar ik zal eens aan jullie denken als ik met mijn Ferrari en lamborchinis aan het cruizen ben
waarom wachten tot de zomer?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be